aA
Lietuvoje už įsigytą naują elektromobilį skiriama 4000 eurų parama, o perkant senesnį – 2000 eurų. Tačiau verslininkas Laurynas Boguševičius skundžiasi, kad į paramą naujam „Tesla“ elektromobiliui pretenduoti nėra galimybių, mat jų pirma registracija Lietuvoje neįmanoma. Jis patikina, kad tai aktualu ir kitiems elektromobiliams, žada dėl savo klientų kreiptis į teismą. Aplinkos ministerija žada peržiūrėti reikalavimus, kai bus skelbiamas naujas paramos etapas.
Laurynas Boguševičius
© Laurynas Boguševičius

Nuo 2020 m. balandžio 20 d. iki šių metų vasario Lietuvoje galima pasinaudoti parama, perkant naują ar naudotą elektromobilį.

Aplinkos projektų valdymo agentūra (APVA) skaičiuoja, kad parama jau skirta 144 naujiems elektromobiliams, iš viso pirkėjams išmokėta 576 tūkst. eurų (po 4000 eurų).

Tačiau į „Delfi“ kreipęsis verslininkas Laurynas Boguševičius, vadovaujantis naujų automobilių prekybininkei MB „Deals On Wheels“, skundžiasi neteisybe dėl to, kad antrąkart registruoti elektromobiliai skiriant šią paramą nebelaikomi naujais. O „Tesla“ automobilių kitaip importuoti neįmanoma, patikina verslininkas.

„Mes giname ne tik savo interesus, mes giname visų potencialių klientų ir apskritai bet kurio elektromobilio pirkėjo interesą – ši neteisybė aktuali daugeliui. Įsivaizduokime, sugalvojote nusipirkti naują automobilį, apsidairėte, ir pamatėte, kad tarkime Vengrijoje dviejų mėnesių „Nissan Leaf“ yra kokių 12 tūkst. eurų pigiau nei Lietuvoje. Užsisakai, kad atvežtų į Lietuvą, nes sutaupai didžiulius pinigus. Pagal įstatymus bet koks automobilis laikomas nauju, kurio pirma registracija yra ne senesnė nei 180 dienų, bet APVA yra nusprendusi, kad naujas automobilis yra naujas tik tada, kai jis pirmąkart registruotas Lietuvoje“, – pasakoja L. Boguševičius.

Pagal saugaus eismo automobilių keliais įstatymą, nauja transporto priemone laikoma tokia, kuri anksčiau nebuvo registruota arba nuo kurios pirmo registravimo yra praėję ne daugiau kaip šeši mėnesiai.

Perkant naują „Teslą“ – dvigubai mažesnė valstybės parama: verslininkas ketina kreiptis į teismą
© Jurgis Paplaitis

Pasak verslininko, „Tesla“ apskritai Lietuvoje automobiliais tiesiogiai neprekiauja, čia neturi tiesioginių sutarčių su tiekėjais.

„Jei tu nori Lietuvoje nusipirkti „Tesla“, mes Lietuvoje esame pseudo oficialus atstovas, nes „Tesla“ niekada tiesioginių kontraktų neduoda“, – paaiškina Boguševičius.

Verslininkas patikina, kad „Tesla“ reikalauja savo prekybos atstovų bent vienai dienai parduodamus automobilius registruoti toje šalyje, kurioje veikia, o šiuo metu oficialūs atstovai yra arčiausiai Lenkijoje arba Vokietijoje. Jis tą aiškina konkurencija dėl rinkos dalies.

„Lapkritį buvo pranešimas, kad Vokietijos naujų automobilių rinka griūna, o „Tesla“ augimas yra 43 proc. „Tesla“ supranta, kad Rinkos dalis yra labai svarbi. Kad realiai registruosi automobilį Lietuvoje, jiems nėra skirtumo, jie čia neturi parduotuvės, bet rinkos dalis Vokietijoje ar Lenkijoje jiems labai svarbi, nes ten jie jau vykdo prekyba tiesiogiai ir kiekviena registracija skaičiuojasi“, – sako verslininkas.

Todėl automobilis, nors ir būna nenaudotas, Lietuvoje būna registruojamas antrą kartą.

„Tai tik dėl to, kad automobilis buvo registruotas vienai dienai vieną kartą Vokietijoje, tu gausi nebe 4000 eurų, o 2000 eurų“, – sako L. Boguševičius.

Ketina kreiptis į teismą

Verslininkas piktinasi, kad agentūra nesiima peržiūrėti taisyklių ir neskiria didesnės paramos jo klientams, jis skaičiuoja pardavęs 9 elektromobilius, kurie galėtų pretenduoti į paramą.

„Galiu drąsiai pasakyti už savo klientus, mes eisime į teismą ir kelsime ieškinį, kodėl tie 9 žmonės negavo, ir kodėl mūsų klientai, kurių „Tesla“ atvažiuos sausį, pagal šią paramos schemą turėtų negauti. Jie nieko blogo nepadarė, tai yra nesąžininga. Tai mes eisime į teismą ir kelsime ieškinį, tegu teisme aiškinasi“, – teigia L. Boguševičius.

Jis jau kreipėsi į Aplinkos ministeriją (AM) su siūlymu koreguoti paramos skyrimo tvarką taip, kad naujais automobiliais būtų laikomi ir tie, nuo kurių pirmos registracijos praėję iki 6 mėnesių. Jis gavo atsakymą, kuriame dėkojama už pateiktą pasiūlymą keisti išmokų tvarkos aprašą: „Pasiūlymas vertintinas teigiamai ir labai naudingas teisinės bazės tobulinimui. Tačiau apgailestaujame, kad šiuo metu negalime atsižvelgti į siūlomus teisės akto pakeitimus, kadangi kvietimas teikti paraiškas pagal šį Tvarkos aprašą galioja nuo š.m. vasario 20 d. iki 2021 m. vasario 1 d.“

Laurynas Boguševičius
Laurynas Boguševičius
© DELFI / Domantas Pipas

Nurodoma, kad kvietimo metu pakeitus esminius tvarkos aprašo reikalavimus, pareiškėjams būtų taikomos nevienodos sąlygos paramai gauti. Pareiškėjai atsidurtų nelygiavertėje padėtyje ir dėl likusio itin trumpo kvietimo galiojimo termino.

Verslininkas patikina, kad ne tik „Tesla“ elektromobiliams tai aktualu.

„Išėjo naujas Kia e-Niro, kuris Lietuvoje kainuoja 50 tūkst. eurų, bet pvz., Vokietijoje jį galima nupirkti už 38 tūkst. eurų. Mes Vokietijoje suradome, ir ta pati istorija – atvažiuoja automobilis su 200 km rida, bet atsiprašome, jau nebe 4000 eurų“, – sako verslininkas.

Jis įsitikinęs, kad pakeisti sąlygas ir susirasti naujų elektromobilių savininkus nebūtų sudėtinga, kadangi jų nėra tiek daug. Paklaustas, ar laisvesnės taisyklės neatvertų spragos naudotis parama keliose valstybėse iškart, jis patikino, kad tai būtų neįmanoma dėl taikomų terminų.

Ministerija žada naują paramą

Aplinkos viceministrė Gintarė Krušnienė paaiškina, kad anksčiau, dar ruošiant paramos schemą, jos taisyklės buvo derinamos su gamintojais, importuotojais, ir tokių pastabų gauta nebuvo.

„Jūsų iškelta problema, mūsų žiniomis, yra vieno gamintojo problema. Dabar veikiančios sąlygos galioja jau metus, o dėl jų susitarėme po viešų svarstymų, kuriuose dalyvavo gamintojų ir importuotojų atstovai. Jokių kitų teisinių alternatyvų tuo metu nei kam nors reikėjo, nei ieškojome“, – sako viceministrė.

Aplinkos ministerija
Aplinkos ministerija
© DELFI / Domantas Pipas

Ji atkreipė dėmesį, kad dabartinė rėmimo priemonė elektromobiliams įsigyti baigiasi vasario 1-ąją.

„Tad netgi pakeitę teisines sąlygas nespėtume iki šio kvietimo pabaigos. Ir net jeigu jas spėtume pakeisti, liktų daug nusivylusių elektromobilių pirkėjų, jau anksčiau pasinaudojusių APVA parama. Gera žinia: elektromobilių priemonę turbūt pratęsime. Tuomet ieškosime būdo, kaip sudaryti kuo sąžiningesnes sąlygas visiems rinkos dalyviams“, – patikina G. Krušnienė.

Viceministrė pastebėjo, kad „Tesla“ niekas nedraudžia per Lenkiją vilkikais įvežti savo mašinų, kurios formaliai atitiktų APVA sąlygas.

Toks paaiškinimas prajuokino verslininką, jis tikino, kad Lietuvos rinka šiuo metu nėra „Tesla“ radare ir vietos importuotojai nieko negalėtų iš gamintojo reikalauti.

APVA atsiųstame komentare patikino, kad paraiškas vertina pagal nustatytą tvarką, kuri patvirtinta Aplinkos ministro įsakymu.

„Ar parama keisis ar didės, kokia tvarka ir pan. – sprendžia Aplinkos ministerija“, – tepakomentavo APVA.

www.DELFI.lt
Viskas apie pinigus. Finansų konsultantė atsako
Reikia patarimo, kaip planuoti išlaidas, kaip sutaupyti, o gal – kaip daugiau uždirbti? Užduokite klausimą nepriklausomai finansų konsultantei Ievai Jazavitienei.
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(75 žmonės įvertino)
2.5200

ES atnaujino rekomendaciją dėl judėjimo apribojimo priemonių (3)

Europos Sąjunga ( ES ) patvirtino atnaujintą rekomendaciją dėl su laisvo judėjimo ribojimu...

„Swedbank“: kas penktas lizingu įsigytas automobilis – draugiškas aplinkai (4)

Šalies gyventojų simpatijos aplinkai draugiškiems automobiliams pernai toliau augo. Remiantis...

Kelis kartus skendęs laivas „Ole Willasen“ išvilktas iš Dangės

Per pastaruosius metus net tris kartus uostamiestyje skendęs 1948 metais statytas istorinis...

Laikas tiksi: vežėjai skaičiuoja paskutines dienas iki svarbiausio metų pokyčio (8)

Jau vasarį pradės galioti naujos Mobilumo paketo nuostatos, kurios vežėjų veikloje įneš...

Tarp Lietuvos ir Švedijos pradeda plaukioti DFDS keltas

Tarp Klaipėdos ir Švedijos Karlshamno uostų pradėjo plaukioti naujas Danijos keltų operatoriaus...

Top naujienos

Po kelių skambučių, kurie netenkins Putino, galime turėti bet kurį scenarijų: karinei operacijai Rusijoje jau pasiruošta (6)

Rusija neatsitrauks tuščiomis: arba pradės karą, arba lauks nuolaidų iš Vakarų, tikina...

D+Joana Balčiuvienė

Serijinis žudikas angelo veidu: duodamas parodymus lietuvis prisiminė, kaip po senolės egzekucijos gėrė šampaną

Antanas Varnelis – Lietuvos serijinis žudikas, nužudęs septynis žmones ir dar tris bandęs...

D+Roma Macijauskaitė

Investuojate į nekilnojamajį turtą ar kaupiate indėlius banke? Pasakė, kaip tradicinės lietuvio investicijos pasikeis per 5 metus

Nedideliam – 14 žmonių – kolektyvui vadovaujantis elektroninių pinigų įstaigos „Guru Pay“...

Ar Kremlius dar gali pasirinkti kitokią galimybę nei karas: tai gali būti nelengvas sprendimas Vakarams (267)

Situacijai regione išliekant sudėtingai, kyla klausimas, ar Rusija turi galimybę išeiti iš tos...

Vilnietė net neįtarė, ką reiškia tokia jos šuns poza: laiku nesureagavus, vaistai nuo skausmo tampa kasdienybe (10)

Šuo tapo vangus, nežaidžia ir neėda – klasikinis pavyzdys, kad šuns šeimininkui metas kreiptis...

Šalia Vilniaus susidūrė BMW ir „Opel“, paaiškėjo, kad viena vairuotoja visiškai girta (4)

Antradienio vakarą, apie 20 val., šalia Vilniaus, prie Minsko pl. ir kelio Naujoji Vilnia-Rudamina...

Daugelyje vietovių sniegą keis šlapdriba, o ją – lietus

Antradienio dieną sulaukėme teigiamų temperatūrų ir atodrėkio, o trečiadienio naktį orus lemia...

Kibinų ir vestuvinių fotosesijų stotele tituluoti Trakai nori drastiškai keistis: tai seniai lauktas žingsnis (8)

Ilga laiką kibinų ir vestuvinių nuotraukų trumpalaike stotele tituluoti Trakai drastiškai nori...

Eurolygoje karaliaujantis „Real“ užsmaugė ir UNIKS klubą (2)

Antradienio vakarą buvo sužaistos trejos atidėtos Eurolygos rungtynės. Visose jose pergales...

Vykdydami ministerijos nurodymus susiduria su karčia realybe: dėl smulkmenos tenka blaškytis po miestą (12)

Išaugęs sergamumas COVID-19 liga ir nauji Sveikatos apsaugos ministerijos nutarimai dėl asmens...