aA
Daugiau nei 60 transporto įmonių jau perregistravo savo veiklą iš Lietuvos į kitas Europos Sąjungos šalis, buvo teigiama trečiadienį Seime surengtoje spaudos konferencijoje, skirtoje aptarti Lietuvos transporto sektoriaus ateitį. Pasak pačių vežėjų, tokias kraustynes lemia naujausi valdžios planai, susiję su vairuotojų atlyginimų koeficiento didinimu, o pati situacija šiandien sunkiai suvokiama ir yra reali grėsmė Lietuvos nacionaliniam saugumui.
© DELFI / Andrius Ufartas

DELFI jau anksčiau rašė, kad šių metų spalio 16 dieną Vyriausybė priėmė nutarimą didinti nuo 1,3 iki 1,65 koeficientą, taikomą apskaičiuojant minimalų darbo užmokesčio (MMA) dydį, kurį mokant darbuotojui gali būti mokama didesnė nei 50 proc. darbo užmokesčio dydžio neapmokestinamųjų dienpinigių suma.

Tarptautinio transporto ir logistikos aljanso vadovas ir „Hegelmann Transporte“ direktorius Tomas Jurgelevičius spaudos konferencijoje pabrėžė, kad tuo atveju, jei išties bus taikomas 1,65 koeficientas, transporto įmonės stipriai nukentės nuo tokio sprendimo, o visas įmonių uždirbtas pelnas galimai atsidurs valstybės kišenėje, o pačius verslininkus paliks tuščiomis.

Kaip tikino, krovinių tarptautiniais kelių maršrutais įmonėse šiandien Lietuvoje dirba apie 70 tūkst. vilkikų vairuotojų, todėl koeficiento didinimas iki 1,65 sektoriui kainuotų iki 270 mln. Eur per metus.

„Mums būtų labai skausminga. Mūsų įmonė turi apie 1 tūkst. darbuotojų, tai pasiskačiavome, kad mums didėtų apie 3,5 mln. Eur, o tai yra labai daug, jeigu žinome, kad pelningumas buvo apie 2 mln. Šios išlaidos tiesiog suvalgys mūsų pelną.

2017 m. yra iš viso visų įmonių buvo sumokėta 170 mln. mokesčių, o šiai dienai, jei atsiras koeficiantas, bus sumokama apie 280 mln.

Normaliai transporto sektorius nieko ir neuždirbtų, tik turėtų susimokėti mokesčius“, – galimas pasekmes vardijo jis.

T. Jurgelevičius kalbėjo ir apie tai, kad vis dažniau Lietuvos transporto sektorius dairosi į kitas šalis, kur yra geresnės sąlygos verslui, nėra taikomų koeficientų.

„Kai padaugini iš tokių sumų yra verta pagalvoti, ar Lietuvoje verta turėti transporto verslą ar augti“, – sakė jis.

Jam pritarė ir „Linava“ atstovas Tomas Garuolis.

„Pasekmės yra sunkiai prognozuojamos. Remiantis „Linava“ duomenimis, pernai sektorius uždirbo 170 mln. Eur pelno, o šitas padidėjimas jį ir suvalgys.

Išgyvens – kelios įmonės, kurios dirba su autovežiais, labiau nišinės sferos, bet visas sektorius bus prarastas ir tai yra pavojus nacionaliniam saugumui.

Tai, kas dabar vyksta su koeficiento didinimu yra sunkiai suprantama“, – tikino vežėjų atstovas.

Įmonės „Savesta Consulting“ atstovai Vytautas Turek ir Ignas Volbikas konferencijos metu patvirtino, kad vien jų įmonė į Lenkiją šiandien jau perkėlė daugiau nei 60 transporto kompanijų iš Lietuvos.

Taip pat jie vardijo, kad pagrindinės priežastys, kodėl transporto kompanijos persikelia į Lenkiją yra susijusios su geresnėmis verslo sąlygomis.

„Lenkija pagal kaštus yra optimali, nes pats steigimas, licencijos reikalavimai, tos sąnaudos yra mažesnės nei kitose šalyse. Kai įmonė įsisteigia, ji turi šansus gauti finansavimą iš pat pradžių. Taip pat mobilumo paketas – Lenkija yra geografiškai palankesnė pagal grįžimo reikalavimą, o tuščių kilometrų būtų mažiau nei į Lietuvą. Dėl dienpinigų, Lenkijoje nėra koeficiento. Taip pat Lenkijoje yra didelė ir konkurencinga draudimų rinkoje“, – sakė vienas atstovų.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(37 žmonės įvertino)
3.3784

„Amžiaus projektas“: prie Kauno klinikų neliks automobilių statymo problemų (149)

Prie Kauno klinikų rasti vietą, kur piko metu pastatyti automobilį tampa rimtu iššūkiu. Kauno...

Neverovičius: susitikime su „Japan Airlines“ atstovu kalbėjome apie tiesioginio skrydžio galimybę (15)

Penktadienį vykusiame prezidento Gitano Nausėdos ir Japonijos pramonės įmones vienijančios...

Seimas atmetė dar vieną Nausėdos veto – šįkart dėl kelių įmonių (10)

Seimas ketvirtadienį atmetė prezidento Gitano Nausėdos veto sprendimui įtraukti kelių...

Į Estiją atriedėjusi „CityBee“ klientams siūlo „išgerti ir vairuoti“ (14)

Prieš porą savaičių į Estijos rinką atėjusi Lietuvos automobilių dalijimosi platforma „...

Vyriausybė pratęsė išimtį dėl traukinių pritaikymo neįgaliesiems (3)

Vyriausybė trečiadienį iki 2024-ųjų pabaigos pratęsė išimtį, leidžiančią „ Lietuvos...

Top naujienos

Vilkikų vairuotojai – itin atvirai apie darbą: šeimos ir namų ilgesį atperka įspūdinga alga (64)

Dėka vilkikų vairuotojo darbo tūkstančiai Lietuvos šeimų ne tik egzistuoja, bet ir gyvena. Nors...

Šilti orai dar nesitraukia (3)

Grybavimo bei ganiavos sezonas dar nesibaigia. Pietų oro srautas toliau plukdo vėlyvo rudens metu...

Urologas: jei norite, kad vyras neitų pas meilužę, duokite jam mėtų arbatos (172)

„Ji tiktų vyresniems, tik ne jauniems vyrams, nes mėtų arbata turi potenciją slopinančių...

Jauno mediko savižudybė atvėrė žaizdą, ji negydoma, nes visi nori likti švarūs (110)

Respublikinės Vilniaus universitetinės ligoninėje dirbusio jauno mediko savižudybė visuomenės...

Prie Vilniaus pareigūnai sučiupo keleivius vežusį maršrutinio autobuso vairuotoją – beveik pustrečios promilės (32)

Šeštadienio vakarą, 18.34 val., Vilniaus policija gavo pranešimą, kad iš Vilniaus Lavoriškių...

Aštuntą mėnesį besilaukianti Rūta Ščiogoliovaitė surengė koncertą ypatingoje vietoje: jau išeisiu užtarnautų atostogų (152)

Šeštadienio vakarą Šv. Kotrynos bažnyčioje atlikėja Rūta Ščiogolevaitė ir pianistas...

Mes nusipirkome namą Italijoje – už dolerį: štai kas nutiko paskui (104)

Sandoris atrodė pernelyg geras, kad būtų tiesa. Naujas namas – ir, galimas daiktas, visiškai...

Baltijos jūroje aptiko milijoninės vertės lobį: krovinys buvo gabenamas Rusijos carui, tačiau tikslo nepasiekė (39)

Iš Baltijos jūroje 1917 metais vokiečių povandeninio laivo paskandinto laivo ištraukta 900...

15 priežasčių, kodėl rytinis seksas yra geriausias, ir patarimai, kaip pakurstyti aistrą miegamajame (14)

Be abejonės, seksas visada yra malonu, tačiau jei tą malonumą pajuntame iš pat ryto, tai...