„Iki šiol leidimais vežti krovinius su užsienio šalimis buvo keičiamasi ne visuomet suderinus šalies derybinę poziciją su socialiniais partneriais ir užsienio politiką įgyvendinančiomis institucijomis. Mūsų tikslas, prieš derantis su kita šalimi, visų pirma, išgirsti mūsų šalies vežėjų interesus ir dėl to Susisiekimo ministerija pagal pastarųjų metų patirtį parengė ir patvirtino derybų tvarką, kuri leis efektyviau atstovauti šalies vežėjų ir valstybės interesams“, – sako susisiekimo viceministrė Loreta Maskaliovienė.

Leidimais vežėjams suteikiama teisė vežti krovinius ir keleivius tarptautiniais maršrutais, t. y. įvažiuoti į užsienio šalį ar važiuoti per ją tranzitu. Numatoma, kad leidimų kvota pagal galimybę turės tenkinti Lietuvos vežėjų poreikius ir atitikti šalies transporto politikos tikslus tiek einamaisiais metais, tiek ilguoju – 2–3 m. laikotarpiu. Apsikeičiant leidimais bus siekiama pariteto tarp susitarančių šalių.

Pagal šią tvarką savo atstovus į Lietuvos derybų delegaciją galės deleguoti Susisiekimo ir Užsienio reikalų ministerijos bei pagal poreikį kitos valstybės institucijos, taip pat vežėjams atstovaujančios asociacijos. Delegacijoms vadovaus susisiekimo viceministras arba atsakingo Susisiekimo ministerijos padalinio vadovas.

Siekdama ginti šalies vežėjų interesus ir užtikrinti sąlygas sąžiningai konkurencijai, Susisiekimo ministerija taip pat numato sustiprinti per Lietuvą važiuojančių trečiųjų šalių vežėjų kontrolę. Nuo vasario 1 d. užsienio šalių vežėjai, Lietuvoje įsigydami elektronines vinjetes, leidžiančias važiuoti mokamais keliais, turės pateikti ir turimo leidimo vežti krovinius duomenis. Tai kontroliuojančioms ir leidimus išduodančioms institucijoms leis atidžiau stebėti sąžiningą leidimų panaudojimą, mažins galimybes leidimus panaudoti pakartotinai. Daugiau dėmesio trečiųjų šalių vežėjų kontrolei skirs ir Lietuvos transporto saugos administracija.

Taip pat, siekiant sustiprinti Lietuvos derybines pozicijas, iki šių metų vidurio numatoma patvirtinti naują leidimų, perduotų užsienio šalims, panaudojimo tvarką.

Kiekvienais metais dėl abipusiškai suteikiamų leidimų vežėjams Lietuva derasi su Baltarusija, Rusija, Ukraina, Vidurinės Azijos šalimis, taip pat tariasi su Europos Sąjungos valstybėmis. Dvišalės valstybių derybos vyksta tarpvyriausybinių susitarimų pagrindu. Kelių transporto srityje dėl tarptautinio krovinių ir keleivių vežimo Lietuva yra iš viso sudariusi 32 tarpvyriausybinius susitarimus.