„Šiuo metu Lietuvoje dviračių takų plėtra vyksta nekoordinuotai, trūksta jungčių tarp nutiestų dviračių takų ruožų, projektuojant ir tiesiant dviračių takus ne visada įvertinami būtini eismo saugos reikalavimai, nėra aiškios ženklinimo politikos, nepažymėti tarptautiniai dviračių maršrutai“, – pabrėžė susisiekimo ministras.

Pasak ministro, taip pat svarbu įdiegti ir dviračių takų numeravimo bei maršrutinio orientavimo sistemą.

Siekiant, kad planas būtų naudingas ne tik dviračių infrastruktūros kūrėjams, numatyta, kad kuriamas dviračių takų plėtros žemėlapis bus interaktyvus ir visiems prieinamas internete.

Susisiekimo ministerijos sudarytos tarpžinybinės Dviračių transporto komisijos inicijuotas Lietuvos dviračių takų planas turėtų padėti užtikrinti, kad šiuo metu tiesiami pavieniai dviračių takų ruožai būtų sujungti į vieną tinklą, kuris turėtų bendrą dviračių takų ženklinimo, numeracijos ir maršrutinio orientavimo sistemas. Tai leistų plėtoti naują, pagerinti esamą dviračių takų infrastruktūrą ir jungtis su jais, taip pat padėtų lengviau orientuotis dviračių trasų tinkle ar surasti reikiamą maršrutą.

Parengtame dviračių takų plėtros plane, pasak Susisiekimo ministerijos, turėtų būti numatyta dviračių takų integracija su geležinkelio, vandens ir kelių transportu, identifikuotos „magistralinės“ dviračių takų trasos ir jos sujungtos su valstybinės reikšmės dviračių takų tinklu.

Plano rengimo metu, siekiant, kad jis būtų visapusiškai pagrįstas ir kuo geriau atitiktų šalies gyventojų bei tarptautinio turizmo poreikius, bus aktyviai bendradarbiaujama su Aplinkos ir Ūkio ministerijomis, Valstybiniu turizmo departamentu, valstybine saugomų teritorijų tarnyba, Lietuvos dviratininkų bendrija ir asociacijomis, šalies savivaldybėmis, miškų urėdijomis.

Valstybės lygmeniu parengtas planas turėtų suformuoti dviračių takų plėtros viziją ir tapti pagrindu koordinuotiems tolesniems darbams.

Plano rengimą organizuoja Lietuvos automobilių kelių direkcija prie Susisiekimo ministerijos.

Šaltinis
Temos
Be raštiško ELTA sutikimo šios naujienos tekstą kopijuoti draudžiama.
ELTA
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (11)