„Sužinoję, kad tuometinės įmonės „Vilniaus autobusai“ darbuotojai ketina supjaustyti paskutiniuosius tris „Ikarus“ autobusus, paprašėme vieną iš jų perduoti mūsų muziejui. Miesto savivaldybei pritarus, autobusų parko darbuotojai transporto priemonę perdažė, šiek tiek atnaujino ir padovanojo mums“, - pasakoja Lietuvos energetikos muziejaus transporto ekspozicijos konsultantas Ričardas Žičkus.

Kadangi 1989-aisiais pagaminta transporto priemonė jau buvo nevažiuojanti, Vilniaus autobusų parko darbuotojai atitempė ją iki muziejaus. Dvylikos metrų ilgio autobusas, kurio garažinis Nr.06173, o valstybinis – ZVR323, buvo nurašytas ir išregistruotas 2008-ųjų spalio 1-ąją. „Prieš atiduodami transporto priemonę muziejininkams, pasitengėme „Ikarus-260“ parengti kaip muziejaus eksponatą – išplovėme jo agregatus, perdažėme, o grindyse įrengėme specialias stiklines vitrinas, kad būtų galima apžiūrėti autobuso agregatus – variklį, pavarų dėžę ir pan.“, - pasakoja bendrovės „Vilniaus viešasis transportas“ Technikos direktorius Juozas Grabys.

Pasak R. Žičkaus, lauke eksponuojamu „Ikarus-260“ domisi ne tik vaikai, bet ir suaugę lankytojai. „Net vairuotojai nustemba pamatę senojo „Ikarus“ agregatus – jie gerokai skiriasi nuo šiuolaikinių autobusų įrenginių“, - sako R. Žičkus.

Muziejaus atstovas džiaugiasi, kad pavyko lankytojams išsaugoti paskutinį legendinį autobusą, vežiojusį ne vieną vilniečių kartą.