Kaip skelbia bendrovė, išsikvietus automobilį „Uber“ programėle bus taikomas 0,8 eurų įsėdimo mokestis. Kelionės kaina susidės iš laiko ir atstumo tarifų: 0,1 euro/min. ir 0,4 euro/km. Mažiausia paslaugos kaina – 1,5 euro. Jei išsikvietus automobilį bus atšauktas užsakymas, taip pat bus pritaikomas 1,5 euro atšaukimo mokestis.

Į programėlę įvedus kelionę nuo Vilniaus autobusų stoties iki Žirmūnų žiedo, susidomėjęs vilnietis Šarūnas sulaukė skaičiavimo, kad kelionė jam kainuotų 2-4 eurus.

Jis, ketvirtadienį tapęs programėlės naudotoju, vylėsi, kad šio žaidėjo atėjimas pažabos taksi kainas sostinėje.

„Kai prieš mėnesį važiavau nuo Sirvydo skvero iki minėto Žirmūnų žiedo taksi, man tai kainavo maždaug penkis eurus. Taigi „Uber" kaina man neatrodo didelė", - DELFI kalbėjo jis.

Kitas vilnietis dalijosi, kad programėlės skaičiavimu, nuo centro iki Lazdynų mikrorajono kelionė kainuotų 4-6 eurus.

„Maždaug tiek, kiek ir įprastu taksi", - svarstė Mykolas.

Palyginimui sostinėje veikianti „Jazz express“ taiko 1,16 eurų įsėdimo mokestį arba 0,58 eurų įsėdimo (be iškvietimo) mokestį. 1 nuvažiuoto kilometro kaina su šios bendrovės taksi automobiliais – 0,72 euro. Už 10 minučių prastovą taikomas 2,17 euro mokestis.

23 taksi automobilius sostinėje turinčios bendrovės pardavimų vadovas Mindaugas Grinius teigė, kad įmonė teikti paslaugų per „Uber“ programėlę nežada.

Anksčiau „Jazz express“ yra bandęs dirbti su kitomis taksi iškvietimo programėlėmis („eTaxi“, „Taxify“), tačiau šiuo metu dirba su klientais tiesiogiai.

Taksi bendrovės „Romerta“ puslapyje nurodoma, kad įsėdimo mokestis – 0,58 euro, 1 kilometro kaina – 0,66 euro, 5 minučių prastova – 0,87 euro.

Bendrovė „Smart taxi“ šiuo metu taiko 1,16 euro įsėdimo mokestį ir 0,67 euro/km tarifą. Prastova už minutę – 0,2 euro.

Taksi įmonės vadovas Vytautas Reisas teigė, kad bendrovė savo paslaugų, bendradarbiaujant su „Uber“, nežada teikti.

„Mes ruošiame savo programėlę, kurią jau netrukus turėtume pristatyti. Joje bus kur kas daugiau funkcijų ir mūsų lojalumo pasiūlymų nei „Uber“ siūlo tik transporto užsakymo paslaugas“, - kalbėjo jis.

V. Reisas teigė pats pabandęs pažiūrėti „Uber“ deklaruojamas kainas: „Susivedžiau iš centro į oro uostą ir rodo apie 10 eurų. Jei tikrai tokios kainos, kokios rodomos, tai yra didelė kaina ir neaišku, kodėl programėlė taip skaičiuoja.

Pašnekovas taip pat paminėjo, kad pervežimo paslaugos teikėjas „Uber“ nėra išsprendęs mažų vaikų ar gyvūnų vežimo klausimo.

Sostinės taksi vežėjų asociacijos vadovas Romualdas Bieliauskas pritaria „Uber“ privalumams, bet pastebi, kad panašiais technologijas taksi kompanijos Lietuvoje naudoja jau kurį laiką.

„Ateina naujos technologijos. Kas pasakė, kad taksistai yra konservatyvūs ir nepriima naujų technologijų? Mes priimame naujas technologijas, mes patys jas naudojame. Ir tai, ką siūlo „Uber“, mes jau seniai vykdome. Tiktai gal vieno dalyko nevykdome, nes mums kol kas to neleidžia, tai yra atsiskaitymas telefonu, o ne grynaisiais pinigais. Bet mes manome, kad „Uber“ mums irgi atneš galimybes praplėsti savo veiklą“, – Žinių radijo laidoje teigė R. Bieliauskas.

VMI paaiškinimas vairuotojams

Valstybinė mokesčių inspekcija aiškina, kaip „Uber“ vairuotojai Lietuvoje turėtų elgtis, jog žinotų, kaip laiku ir tinkamai vykdyti mokestines prievoles, bendradarbiaujant su „Uber“. Informacija yra preliminarus paaiškinimas, parengtas pagal šiuo metu galiojantį teisinį reglamentavimą ir turimą informaciją apie „Uber“ veiklos modelį.

Šią informaciją VMI gavo glaudžiai bendradarbiaudama su „Uber“ atstovais Lietuvoje ir jų mokesčių ekspertais iš Olandijos.

VMI pažymi, kad „Uber“ partneriai-vairuotojai privalo registruoti individualią veiklą, išsiimdami individualios veiklos pažymą mokesčių inspekcijoje.

Šios rūšies individuali veikla pagal pažymą apmokestinama 5 proc. Gyventojų pajamų mokesčio tarifu, mokestis turi būti sumokamas pasibaigus metams deklaruojant pajamas iki gegužės 1 dienos.

GPM mokamas nuo pajamų sumos, atėmus leidžiamus atskaitymus, t.y. be pagrindžiančių dokumentų atėmus 30 proc., arba atėmus tas leidžiamas išlaidas, kurias mokėtojas gali pagrįsti dokumentais.

Be abejo, „Uber“ partneriai privalo mokėti Privalomojo sveikatos draudimo (PSD, 9 proc. nuo pusės apmokestinamųjų pajamų) ir Valstybinio socialinio draudimo (VSD) įmokas (28,5 proc. nuo pusės pamokestinamųjų pajamų), praneša VMI.

„Uber“ partneriai taip pat turėtų atkreipti dėmesį, kad už „Uber“ jiems suteiktas paslaugas, t.y. už tai, kad partneriai-vairuotojai, naudojasi „Uber“ mobiliąja aplikacija ir kt. paslaugomis (pvz., apmokėjimų už keliones administravimą), reikės mokėti pridėtinės vertės mokestį (PVM).

PVM (tarifas – 21 proc.) reikės mokėti kas mėnesį (jei buvo vykdoma veikla) nuo sumos, kurią „Uber“ kompanija pasiims sau kaip užmokestį už leidimą naudotis jos infrastruktūra (pavyzdžiui, vairuotojas per mėnesį gavo 100 € pajamų, „Uber“ kompanijos paslaugų kaina partneriui – 25 €, tad vairuotojas nuo 25 € turės sumokėti PVM).

VMI rekomenduoja partneriams–vairuotojams plačiau pasidomėti PVM įstatymo taikymo ypatumais, dėl kurių partneriams-vairuotojams gali atsirasti prievolė registruotis PVM mokėtojais.

„Uber“ kompanijos partneriai–vairuotojai turėtų žinoti, kad „Uber“ atstovai įsipareigojo VMI teikti išsamią informaciją apie jų partnerių gaunamas pajamas, todėl VMI rekomenduoja veiklą vykdyti neslepiant mokesčių.

VMI, kaip institucija, atsakinga už mokesčių administravimą, pažymi, kad šis pateiktas išaiškinimas yra tik dėl mokesčių sumokėjimo, VMI neteikia pozicijos dėl „Uber“ veiklos modelio teisinio reglamentavimo, esančio ministerijų kuravimo srityje.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (411)