aA
Penktadienį pasirašyta „Rail Baltica“ detaliojo techninio projektavimo sutartis nuo Ramygalos iki Latvijos sienos ir nuo Talino iki Raplos. Susisiekimo ministras Rokas Masiulis įsitikinęs, kad „Rail Baltica“ projektas turėtų būti įvykdytas laiku.
Lietuvos geležinkeliai
Lietuvos geležinkeliai
© Bendrovės archyvas

„Malonu matyti „Rail Baltica“ projekto pažangą. Tai – ne vienintelis ir ne paskutinis didelis infrastruktūros projektas Lietuvoje, mes juos esame pratę statyti. Projektas turėtų būti įvykdytas laiku, neviršijant biudžeto ir turėtų būti geriausias iki tol darytas tokio pobūdžio projektas Lietuvoje“, – sakė R. Masiulis.

Ministras pabrėžė, kad projektas svarbus ne tik ekonomiškai, bet ir politiškai.

„Šis projektas ne tik svarbus ekonomiškai (...), bet labai svarbus ir politiškai. Lietuva prieš 30 metų išsivadavo iš Sovietų Sąjungos ir visos (transporto. – ELTA) jungtys būdavo į Rytus. Ši kryptis – ne į Rytus, o į Vakarus, (...) todėl ši jungtis labai svarbi ir turi būti įvykdyta“, – sakė R. Masiulis.

„Žinodamas komandą, kuri dirba su šiuo projektu, neabejoju, kad įmanoma tą užduotį įvykdyti ir ji bus įvykdyta“, – pridūrė susisiekimo ministras.

„Lietuvos geležinkelių“ vadovas Mantas Bartuška prieš sutarties pasirašymą teigė, kad projektui bus užtikrintas toks finansavimas, kokio reikės norint laiku pabaigti projektą. Projekto užbaigimo data numatoma 2026 m.

„Noriu užtikrinti, kad šiam projektui iš vadovybės bus skirtas pilnas parėmimas, kad projektas būtų laiku, teisingai, geriausiais sprendimai vykdomas“, – teigė M. Bartuška.

Anot „RB Rail AS“ finansų vadovo Igno Degučio, šia sutartimi taip pat užtikrinamas Kauno geležinkelio ir Panevėžio geležinkelio stočių sujungimas, o kelionė tarp šių miestų traukiniu užtruks 37 minutes.
Šiemet dar planuojama pasirašyti tris projektavimo sutartis Baltijos šalyse: vieną Estijoje, dvi – Latvijoje. Kitų metų pradžioje, planuojama, bus pasirašytos 9 iš 11 visų „Rail Baltica“ sutarčių.
Sutartį pasirašė susisiekimo ministras Rokas Masiulis, „RB Rail AS“ finansų vadovas I. Degutis, bendrovės „Lietuvos geležinkeliai“ vadovas Mantas Bartuška bei IDOM viceprezidentas infrastruktūrai Juanas Ramonas Lopezas Laborda.

Kaip ELTA rašė, jau pradėti europinio geležinkelio „Rail Baltica“ ruožo Kaunas-Palemonas darbai. Jie tęsis iki kitų metų pabaigos: nuo Kauno geležinkelio stoties iki Palemone įrengto intermodalinio terminalo bus rekonstruojamas esamas plačiojo standarto (1520 mm) geležinkelis, o šalia tiesiama nauja europinio standarto (1435 mm) vėžė ir iešmai, įrengiama visa reikalinga „Rail Baltica“ infrastruktūra.

Dėl atliekamų darbų ruože Kaunas-Palemonas nuo gegužės 22 dienos laikinai uždarytas traukinių eismas. Planuojama, kad eismo pertrauka tęsis iki šių metų rudens.

Nurodoma, kad vietoje Amalių geležinkelio pervažos, kurioje gyventojai susiduria su spūstimis, bus įrengti požeminiai tuneliai automobiliams, dviratininkams ir pėstiesiems. Kitąmet, panaikinus Amalių pervažą Ateities plente, jos prieigose taip pat bus įrengti du dideli požeminiai geležinkelio kirtimo taškai. Pagrindinis požeminis geležinkelio kirtimo taškas bus už pusės kilometro nuo esamos Amalių pervažos, Kauno marių kryptimi.

Antrasis požeminis geležinkelio kirtimo taškas Amaliuose yra Kauno miesto savivaldybės atskiru projektu statomas tunelis pėstiesiems, dviratininkams, taip pat specialiajam transportui: policijos pareigūnų, medikų ir kitiems automobiliams. Šis požeminis tunelis po geležinkeliu statomas maždaug už 150 metrų šiaurės vakarų kryptimi nuo esamos Amalių pervažos, ties Svirplių taku. Tunelis sujungs Chemijos ir R. Kalantos gatves, teigiama pranešime.

Dar vienas požeminis tunelis automobiliams ir pėstiesiems bus įrengtas netoli Palemono geležinkelio stoties. Šis tunelis sujungs Palemono ir Marių gatves.

Dar vienas pėsčiųjų tunelis bus skirtas pėstiesiems, einantiems į Ugniakuro gatvę.

Mieste iš viso bus įrengti trys tuneliai automobiliams ir keturios požeminės perėjos pėstiesiems bei dviratininkams.

Iš viso 9 kilometrų ruože nuo Kauno iki Palemono geležinkelio stočių bus rekonstruota apie 15 kilometrų geležinkelio kelio: nutiesta 9 kilometrai naujo europinės vėžės geležinkelio ir 2 kilometrai sugretinto europinės ir plačiosios vėžės geležinkelio kelio bei rekonstruota 3,6 kilometro esamo plačiosios vėžės geležinkelio.
„Lietuvos geležinkeliai“ informuoja, kad geležinkelio „Rail Baltica“ ruože nuo Kauno geležinkelio stoties iki Palemone esančio intermodalinio terminalo rangos darbus vykdo „Hidrostatyba“ su partneriais ir „Autokausta“. Jungtinės veiklos partneriai rangos darbus atliks už daugiau nei 66 mln. eurų (su PVM), kurie turės būti baigti 2020 metais.

„Rail Baltica“ – svarbiausias geležinkelių infrastruktūros projektas Baltijos regione, integruosiantis Baltijos šalis į Europos geležinkelių tinklą. Projektų investicijų suma Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje sieks apie 5,7 mlrd. eurų, vien Lietuvoje investicijos, planuojama, viršys 2,4 mlrd. eurų.

ELTA
Be raštiško ELTA sutikimo šios naujienos tekstą kopijuoti draudžiama.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(13 žmonių įvertino)
4.6154

Kaišiadorių rajono meras: „Rail Baltica“ leis gyventojams greičiau pasiekti didžiuosius miestus, bet yra ir neatsakytų klausimų (12)

Kaišiadorių rajono meras Vytenis Tomkus sako, kad „ Rail Baltica “ geležinkelis leis...

„Ryanair“ nuo rudens skraidins iš Kauno į Stokholmą, „Novaturas“ gegužę atnaujins skrydžius į Graikiją (2)

Airijos oro bendrovė „ Ryanair “ nuo lapkričio planuoja skraidinti iš Kauno į Stokholmą. Kaip...

„Novaturas“ gegužę atnaujins skrydžius į Graikiją

Vienas didžiausių Lietuvoje kelionių organizatorių „ Novaturas “ nuo gegužės atnaujina...

„Ryanair“ nuo rudens skraidins iš Kauno į Stokholmą (2)

Airijos oro bendrovė „ Ryanair “ nuo lapkričio planuoja skraidinti iš Kauno į Stokholmą....

Ministerija: „Rail Baltica“ kelionę iš Vilniaus į Kauną sutrumpins iki 38 minučių (122)

Kelionės tarp Vilniaus ir Kauno truks vos 38 minutes, Varšuvą, Rygą ir Taliną traukiniu...

Top naujienos

Dėl kaltinimų smurtu – 3 metus trukęs policininko košmaras: dabar valstybė mokės įspūdingą kompensaciją (112)

Dėl dalyvavimo muštynėse nuteistas jaunas uostamiesčio pareigūnas ilgus metus įrodinėjo, kad...

Užkalnis naudojosi skiepyto elito teise valgyti „Neringos“ viduje, nebe terasoje (110)

Nauda iš skiepų didesnė, nei tik tas lipdukas, kurį duoda po bakstelėjimo į ranką: jei esi...

Antakalnio kapinėse – minia žmonių: demonstruota sovietinė vėliava, keliems asmenims surašyti protokolai (38)

Gegužės 9 d., kai Rusijoje švenčiama Antrojo pasaulinio karo pabaiga (vadinamoji „Pergalės...

Lietuvoje nustatyta braziliškoji atmaina – viena agresyviausių: pavojingesnė ir jaunesniems žmonėms (224)

Lietuvoje nustatytas braziliškosios koronaviruso atmainos atvejis. Ši atmaina yra viena...

Žaibiškai plinta „Discoteque“ versija gestų kalba: nuo ekspresyvios vertėjos šokio neįmanoma atplėšti akių (49)

Savaitgalį socialiniuose tinkluose ėmė plisti neeilinis vaizdo įrašas, kuris pavergė lietuvius...

Prieš ypatingą dieną pildosi Kremliaus košmarai: JAV Baltijos šalyse parodė, kokio atkirčio sulauktų Rusija (1710)

Gegužės 9-ąją Rusijoje gatvėmis rieda šarvuotoji technika, dangų raižo dešimtys įvairiausių...

Po liūties užfiksuotas pribloškiantis reiškinys – sliekų tornadas: paaiškino, kas čia įvyko (5)

Pavasarinės liūtys dažnai prišaukia sliekus: prapliaupus lietui šios kirmėlės išlenda į...

Eugenija Grižibauskienė | D+

Istorija apie Lentvario garažo vaikinus, kurie su specifiniu gaminiu tampa europiniais lyderiais (2)

Jie jau net nesiginčija, kai juos pavadina broliais. Ir tam tikra prasme jais jaučiasi, nes 15 metų...

Transliacija / Trigubas dublis. Rietenos D.Sabonio „Pacers“, „Lakers“ problemos ir L.Jameso ašaros

Savaitinė NBA apžvalga „Trigubas dublis“. Vedėjai Jovaras Skanas ir Andrius Dainys.