aA
Penktadienį pasirašyta „Rail Baltica“ detaliojo techninio projektavimo sutartis nuo Ramygalos iki Latvijos sienos ir nuo Talino iki Raplos. Susisiekimo ministras Rokas Masiulis įsitikinęs, kad „Rail Baltica“ projektas turėtų būti įvykdytas laiku.
Lietuvos geležinkeliai
© Bendrovės archyvas

„Malonu matyti „Rail Baltica“ projekto pažangą. Tai – ne vienintelis ir ne paskutinis didelis infrastruktūros projektas Lietuvoje, mes juos esame pratę statyti. Projektas turėtų būti įvykdytas laiku, neviršijant biudžeto ir turėtų būti geriausias iki tol darytas tokio pobūdžio projektas Lietuvoje“, – sakė R. Masiulis.

Ministras pabrėžė, kad projektas svarbus ne tik ekonomiškai, bet ir politiškai.

„Šis projektas ne tik svarbus ekonomiškai (...), bet labai svarbus ir politiškai. Lietuva prieš 30 metų išsivadavo iš Sovietų Sąjungos ir visos (transporto. – ELTA) jungtys būdavo į Rytus. Ši kryptis – ne į Rytus, o į Vakarus, (...) todėl ši jungtis labai svarbi ir turi būti įvykdyta“, – sakė R. Masiulis.

„Žinodamas komandą, kuri dirba su šiuo projektu, neabejoju, kad įmanoma tą užduotį įvykdyti ir ji bus įvykdyta“, – pridūrė susisiekimo ministras.

„Lietuvos geležinkelių“ vadovas Mantas Bartuška prieš sutarties pasirašymą teigė, kad projektui bus užtikrintas toks finansavimas, kokio reikės norint laiku pabaigti projektą. Projekto užbaigimo data numatoma 2026 m.

„Noriu užtikrinti, kad šiam projektui iš vadovybės bus skirtas pilnas parėmimas, kad projektas būtų laiku, teisingai, geriausiais sprendimai vykdomas“, – teigė M. Bartuška.

Anot „RB Rail AS“ finansų vadovo Igno Degučio, šia sutartimi taip pat užtikrinamas Kauno geležinkelio ir Panevėžio geležinkelio stočių sujungimas, o kelionė tarp šių miestų traukiniu užtruks 37 minutes.
Šiemet dar planuojama pasirašyti tris projektavimo sutartis Baltijos šalyse: vieną Estijoje, dvi – Latvijoje. Kitų metų pradžioje, planuojama, bus pasirašytos 9 iš 11 visų „Rail Baltica“ sutarčių.
Sutartį pasirašė susisiekimo ministras Rokas Masiulis, „RB Rail AS“ finansų vadovas I. Degutis, bendrovės „Lietuvos geležinkeliai“ vadovas Mantas Bartuška bei IDOM viceprezidentas infrastruktūrai Juanas Ramonas Lopezas Laborda.

Kaip ELTA rašė, jau pradėti europinio geležinkelio „Rail Baltica“ ruožo Kaunas-Palemonas darbai. Jie tęsis iki kitų metų pabaigos: nuo Kauno geležinkelio stoties iki Palemone įrengto intermodalinio terminalo bus rekonstruojamas esamas plačiojo standarto (1520 mm) geležinkelis, o šalia tiesiama nauja europinio standarto (1435 mm) vėžė ir iešmai, įrengiama visa reikalinga „Rail Baltica“ infrastruktūra.

Dėl atliekamų darbų ruože Kaunas-Palemonas nuo gegužės 22 dienos laikinai uždarytas traukinių eismas. Planuojama, kad eismo pertrauka tęsis iki šių metų rudens.

Nurodoma, kad vietoje Amalių geležinkelio pervažos, kurioje gyventojai susiduria su spūstimis, bus įrengti požeminiai tuneliai automobiliams, dviratininkams ir pėstiesiems. Kitąmet, panaikinus Amalių pervažą Ateities plente, jos prieigose taip pat bus įrengti du dideli požeminiai geležinkelio kirtimo taškai. Pagrindinis požeminis geležinkelio kirtimo taškas bus už pusės kilometro nuo esamos Amalių pervažos, Kauno marių kryptimi.

Antrasis požeminis geležinkelio kirtimo taškas Amaliuose yra Kauno miesto savivaldybės atskiru projektu statomas tunelis pėstiesiems, dviratininkams, taip pat specialiajam transportui: policijos pareigūnų, medikų ir kitiems automobiliams. Šis požeminis tunelis po geležinkeliu statomas maždaug už 150 metrų šiaurės vakarų kryptimi nuo esamos Amalių pervažos, ties Svirplių taku. Tunelis sujungs Chemijos ir R. Kalantos gatves, teigiama pranešime.

Dar vienas požeminis tunelis automobiliams ir pėstiesiems bus įrengtas netoli Palemono geležinkelio stoties. Šis tunelis sujungs Palemono ir Marių gatves.

Dar vienas pėsčiųjų tunelis bus skirtas pėstiesiems, einantiems į Ugniakuro gatvę.

Mieste iš viso bus įrengti trys tuneliai automobiliams ir keturios požeminės perėjos pėstiesiems bei dviratininkams.

Iš viso 9 kilometrų ruože nuo Kauno iki Palemono geležinkelio stočių bus rekonstruota apie 15 kilometrų geležinkelio kelio: nutiesta 9 kilometrai naujo europinės vėžės geležinkelio ir 2 kilometrai sugretinto europinės ir plačiosios vėžės geležinkelio kelio bei rekonstruota 3,6 kilometro esamo plačiosios vėžės geležinkelio.
„Lietuvos geležinkeliai“ informuoja, kad geležinkelio „Rail Baltica“ ruože nuo Kauno geležinkelio stoties iki Palemone esančio intermodalinio terminalo rangos darbus vykdo „Hidrostatyba“ su partneriais ir „Autokausta“. Jungtinės veiklos partneriai rangos darbus atliks už daugiau nei 66 mln. eurų (su PVM), kurie turės būti baigti 2020 metais.

„Rail Baltica“ – svarbiausias geležinkelių infrastruktūros projektas Baltijos regione, integruosiantis Baltijos šalis į Europos geležinkelių tinklą. Projektų investicijų suma Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje sieks apie 5,7 mlrd. eurų, vien Lietuvoje investicijos, planuojama, viršys 2,4 mlrd. eurų.

Be raštiško ELTA sutikimo šios naujienos tekstą kopijuoti draudžiama.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(13 žmonių įvertino)
4.6154

Vokietijos aviacijos bendrovė „Volocopter“ Singapūre testavo oro taksi

Vokietijos aviacijos bendrovė „Volocopter“ spalio 22 dieną atliko bandomąjį elektrinio taksi...

Kitąmet automobilių rinką drebins pokyčiai: kodėl verta skubėti įsigyti dar šiemet naudoti gali brangti iki 300 eurų (88)

Nors antradienį Seimas automobilių taršos mokestį grąžino tobulinti, panašu, kad permainų...

Teismas: Rusnės estakados rangovo konkursas vyko tinkamai (2)

Lietuvos automobilių kelių direkcija Rusnės estakados statybos rangovo konkursą rengė tinkamai,...

„737 Max“ krizė: „Boeing“ pakeitė komercinių lėktuvų padalinio vadovą

„ Boeing “ vadovybėje – rotacija: bendrovė pakeitė komercinių lėktuvų padalinio vadovą,...

Svarstys „Lietuvos geležinkelių“ prašymą pratęsti traukinių pritaikymo neįgaliesiems terminą (1)

Trečiadienį Vyriausybė pasitarime svarstys, ar pritarti „Lietuvos geležinkelių“ prašymui...

Top naujienos

Pragariško Alytaus gaisro realybė: be miego pluša ištisą parą, du ugniagesius teko atiduoti į medikų rankas (90)

Alytus jau aštuntąją dieną kovoja su padangų perdirbimo įmonės „ Ekologistika “ gaisru....

Karbauskis užsiminė, kaip galėtų atrodyti pataisytas automobilių mokestis: mokėtų mažiau gyventojų

Trečiadienį po koalicinės tarybos posėdžio valstiečių ir žaliųjų lyderis Ramūnas...

Karas su Žvėryno milijonieriais pasiekė naujas aukštumas: pirmieji pamatykite, kaip krinta žemgrobių tujos (130)

DELFI užfiksavus, kad Vilniuje, garsiojoje žemgrobių gatvėje, dar visai neseniai atlaisvinta...

Karališka drama: ypatingą karaliaus malonę gavusi moteris buvo pažeminta prieš visą šalį (12)

Tailando karalius pirmadienį pribloškė daugelį: jis iš savo karališkosios konsortės atėmė...

Teismas: Veryga viršijo savo įgaliojimus ir kompetenciją (64)

Lietuvos vyriausiojo administracinio teismo ( LVAT ) išplėstinė teisėjų kolegija 2019 m. spalio...

Netikėti pietūs miesto centre: garantuoju, kad šios vietos nežinote (18)

Jeigu praėjusią savaitę pakviečiau jus pasivažinėti po Lietuvą ir atrasti legendinę maitinimo...

Vyras neišlaikė: ar mažylių kasose privaloma užleisti eilę ir tokiems tėvams? (17)

Prieš kelias dienas portalas „Kas vyksta Kaune“ pasidalino istorija, kuomet „Maximos“...

Likus pusmečiui iki kūdikio pradėjimo, vyrai turėtų atsisakyti šio įpročio

Ne tik moterys turėtų nustoti vartoti alkoholį prieš pastodamos – naujas tyrimas rodo, kad...

Laikai, muzikos mylėtojams keliantys sentimentus: „nešiojamos muzikos" evoliucija nuo radijo bangų iki išmaniųjų įrenginių

Šiandien , prieš 18 metų, 2001 m. spalio 23 d., pasauliui buvo pristatytas pirmasis „iPod“...

Dėl namo regioniniame parke Egidijus Dragūnas siekia taikos sutarties

Muzikantas Egidijus Dragūnas siekia taikos sutarties dėl savo namo Pavilnių regioniniame parke....