aA
Lietuvos degalinėms pradėjus prekiauti ne mažiau kaip 7 proc. biologinių priedų turinčiu dyzelinu, gali pasitaikyti daugiau automobilių variklių gedimo atvejų, Žinių radijo laidoje „Aktualusis interviu“ teigė Naftos produktų prekybos įmonių asociacijos prezidentas Lukas Vosylius. Pasak jo, dėl to esą kalti gali likti degalų tiekėjai.
Sugedes automobilis
© Shutterstock nuotr.

„Automobilių pramonės atstovų teiginys yra toks, kad automobiliai yra gaminami pagal galiojančius kuro standartus. Jeigu mes kalbame apie įstatymo nuostatą, kuri neturi tokio standarto, tai reiškia, kad, sugedus naujam automobiliui, kuris dar turi visas garantijas, kaltas liks kuro tiekėjas. Gali būti, kad tuomet gamyklinės garantijos bus nutrauktos, nes automobilių eksploatacijos dokumentacijoje, būtent techniniame pase, yra aiškiai parašyta, kad dyzeline esanti biodegalų dalis negali viršyti 7 proc.“, – sakė L. Vosylius.

Be to, dėl didesnio nei 7 proc. biologinių degalų kiekio dyzeline sunkumų esą gali kilti ir vežėjams, ir ūkininkams.

„Vežėjų atstovai išvis kalba apie tai, kad Lietuvai reikėtų siūlyti atsisakyti privalomo degalų maišymo. Taip, mes suprantame, kad turime direktyvinį įsipareigojimą iki 2020 m. pasiekti tam tikrą biodegalų suvartojimą šalyje. Estija iki šios dienos nemaišo biopriedų į degalus. Jie niekur neskuba, o mes kažkodėl esame pirmūnai, kurie įsivedame privalomą maišymą, tada pasinaikiname lengvatas biopriedams, dabar stengiamės – matyt, pataikaudami biodegalų gamintojams – padidinti biopriedų dalį degaluose. Tiek vežėjai, tiek ūkininkai teigia, kad netgi esant reikalavimui maišyti 5 proc. biodegalų į dyzeliną, atsirado problemų, ir nauji traktoriai, būtent – jų filtrai, pradėjo kimštis, todėl jie su siaubu laukia to dyzelinio kuro, kuriame bus ne mažiau kaip 7 proc.“, – tikino L. Vosylius.

Kad šiuo metu europiniuose standartuose ir direktyvose yra numatytas iki 7 proc. biologinių priedų turinčio dyzelino naudojimas automobiliuose, pripažino ir Energetikos ministerijos Energijos išteklių skyriaus vedėjas Dainius Bražiūnas. Vis dėlto, pasak jo, patikimų duomenų, ar dyzelinas, kurio sudėtyje esama daugiau kaip 7 proc. biologinių priedų, gali gadinti automobilių variklius, dar nėra. Neatmetama galimybė, kad labiausiai toks dyzelinas galėtų kenkti senų automobilių varikliams.

„Nauji varikliai galbūt yra labiau pritaikyti, bet problema yra senas mūsų automobilių parkas, kuriam galbūt tie biodegalai kenkia ir daugiau: nepritaikytos tarpinės, biodegalai yra sausesni ir pan. Galbūt 5 proc. yra ta riba, kuri dar nekenkia, apie 7 proc. dar galima būtų diskutuoti, reikėtų klausti ekspertų nuomonės“, – sakė D. Bražiūnas.

Primename, kad pagal Atsinaujinančių išteklių energetikos įstatymą biologinių priedų kiekis dyzeline turėtų sudaryti ne mažiau kaip 7 proc.

Plačiau apie tai – čia.

Žinių radijas
Turite teisinį klausimą?
Aiškiai ir konkrečiai aprašykite savo situaciją – jos teisinį vertinimą ir savo įžvalgas „Delfi Plius“ platformoje pateiks Lietuvos jaunųjų advokatų asociacijos nariai.

Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Sparčiai daugėja prašymų dėl kompensacijų už įsigytą grynąjį elektromobilį

Elektromobilių Lietuvoje įsigyjama vis daugiau – tai rodo aktyviai teikiami prašymai gauti...

Degalai galėtų pigti 6-7 centais: degalinių atstovas paaiškino, kodėl dar nematyti pokyčiai kainose (2)

Pastarąją savaitę naftos kainoms nukritus maždaug 5 proc., finansų analitikas Marius Dubnikovas...

Vilniuje pradedami Rasų, Liepkalnio, Pramonės gatvių ir Minsko plento remonto darbai

Tvarių miestų plėtros ir statybų bendrovė „ YIT Lietuva “ pradeda sostinės kelių...

Ekonomistai įvertino grasinimus Lietuvai: Rusija gali pakenkti pati sau (5)

Laukia dar keli ES sankcijų per Lietuvą tranzitu į Kaliningradą vežamai produkcijai įsigaliojimo...

Vairavimas išgėrus gali kainuoti prarastą darbo vietą

Atėjus vasarai daugelis pradeda ieškoti būdų, kaip atsipalaiduoti po darbo, sesijos ar tiesiog...

Top naujienos

Koks bus Rusijos kerštas dėl sankcionuotų prekių tranzito į Kaliningradą draudimo: galimi keli variantai

Rusija i tulžingai užsipuolus Lietuvą dėl sankcionuotų prekių tranzito į Kaliningradą...

Paviešintas pokalbis: apie ką likus 4 dienoms iki karo kalbėjosi Putinas ir Macronas (2)

Prancūzijos žurnalistai paviešino Rusijos ir Prancūzijos prezidentų telefoninio pokalbio,...

Karo ekspertai: tai perskaitę paklausite – nejau ukrainiečių generolai ir štabai akli?

Pilietinio gynybos ir saugumo analizės centro „Locked N’ Loaded“ ekspertai teigia, kad į...

Karo medikas papasakojo, ko lietuviams gydytojams jau dabar reikia pasimokyti iš ukrainiečių

Lietuvos kariuomenės medicinos tarnybos mokymo skyriaus viršininkas kapitonas Arūnas Žiginskas...

Transliacija / Kasdienybės herojai. Svajonių šalį palikusi lietuvių žurnalistė ir auksinės Palangos kainos

Kodėl lietuvei Mildai Matulaitytei - Feldhausen apkarto gyvenimas svajonių šalyje Šveicarijoje?...

Nematyta Paryžiaus pusė, kurioje turistai nesilanko: kodėl ten rekomenduojama nevykti?

Ką veikti Paryžiaus centre jau pasakojau, o dabar noriu jus pakviesti ten, kur turistai nesilanko....

Madingiausias šios vasaros manikiūras, kurį galite pasidaryti ir namuose: itin tiks natūralių nagų savininkėms

Pieniškas manikiūras – tendencija, įkvėpta miglos ir rūke skendinčių rytų. Nors jau kurį...

Karas Ukrainoje. Rusija smogė prekybos centrui Kremenčuke, kuriame buvo daugiau nei 1000 žmonių G7 šalys pažadėjo Ukrainai 28 mlrd. eurų finansinę paramą (3)

Per Rusijos smūgius Ukrainos sostinei anksti sekmadienį žuvo vienas ir buvo sužeisti dar šeši...

Delfi PliusSniego pilys

„Laskovij maj“ prakeiksmas ar tragiška lemtis: tarp iškeliavusiųjų vienas paskui kitą Anapilin grupės narių – ir jaunas lietuvis (1)

48 metų rusų popmuzikos žvaigždė Jurijus Šatunovas mirė birželio 23-iosios naktį nuo...

Norintiems nepriekaištingų takelių savo sklype – patarimai, kaip prižiūrėti trinkeles

Nesvarbu, kokias trinkeles turite savo sklype – maži tarpeliai tarp jų vis tiek sukelia...