Kelionė Kauno maršrutiniais taksi kainuoja ne 90 centų, bet 1 eurą. Rugsėjį kauniečiai sulauks dar vienos naujovės – ims veikti maršrutiniams taksi skirtas mėnesinis bilietas.

Skelbiama, kad jis kainuos 35 eurus. Per pusvalandį persėdus iš vieno maršrutinio taksi į kitą papildomai mokėti nereikės.

Kad keleiviams būtų patogu, atskiro bilieto pirkti nereikės. Mėnesinis bilietas bus integruotas į Kauno miesto kortele vadinamą elektroninį bilietą. Juo bus galima atsiskaityti už keliones troleibusais, autobusais ir maršrutiniais taksi.

7 keleivių pervežimo maršrutus aptarnaujančios bendrovės „Kautra“ generalinis direktorius Linas Skardžiukas tikina, kad ateityje norima įdiegti dar daugiau naujovių: prie visuomeninio transporto stotelių įrengtose švieslentėse skelbti informaciją, kada atvyks maršrutinis taksi, taip pat pereiti prie vieningos atsiskaitymo už važiavimą sistemos.

− Kas lėmė sprendimą nuo kovo 1 d. didinti važiavimo maršrutiniais taksi kainas iki 1 euro?

− Kainos kėlimą lemia tai, kad šis verslas (keleivių pervežimas maršrutiniais taksi – red. past.) nuo pat pradžių buvo nuostolingas.

Buvo investuota nemažai lėšų ir padaryta viskas, kas yra būtina norint pervežti keleivius: įsigytos naujos ir modernios transporto priemonės, įdiegti visi įmanomi kontrolės mechanizmai, taip pat ir vietos nustatymo realiuoju laiku sistemos, veikiančios GPS principu.

Ir Kauno miesto, ir mūsų bendrovės tikslas – turėti bendrą, integruotą elektroninį bilietą. Šiuo keliu einame toliau, investuojame į technologijas. Pirmasis žingsnis einant šio sprendimo link – nuo rudens keleiviai galės už kelionę atsiskaityti elektroniniu bilietu.

Atskiros priemonės atsiskaitant už kelionę pirkti nereikės. Galios dabar mieste veikiantis elektroninis bilietas – Kauno miesto kortelė.

Taip pat jeigu iš vieno maršrutinio taksi per pusvalandį persėsite į kitą, už kelionę papildomai mokėti nereikės.

Suplanuotas visas kompleksas darbų, su tomis pajamomis, kurias turime šiandien esame priversti kelionės kainą padidinti iki 1 euro. Nemanau, kad kainos didinimas dešimčia euro centų yra drastiškas ar žiaurus žingsnis. Tai – ilgalaikis sprendimas, ši kaina artimiausiu metu keistis neturėtų.

− Pastaruoju metu kuro kainos labai sumažėjo. Daug kam kyla abejonių, ar tikrai būtina didinti paslaugos kainą iki 1 euro?

− Taip, šito manęs klausia daug žmonių. Paaiškinsiu labai paprastai – kuro dedamoji bendruose keleivių pervežimo kaštuose nėra didelė. Ji sudaro tik apie 16–18 proc.

Jeigu mes kurą gautume nemokamai, vis tiek turėtume keleivius vežti bent už 80 euro centų.

Atpigus kurui pastebėjome, kad maršrutiniais taksi naudojasi kur kas mažiau keleivių.

− Kada keleiviai galės įsigyti mėnesinį bilietą, kuriuo galės naudotis vykdami maršrutiniais taksi, ir kiek jis kainuos?

− Ši paslauga bus pradėta teikti nuo rugsėjo 1-osios. Bilietas mėnesiui kainuos 35 eurus. Manau, kad ši kaina gana patraukli.

Mėnesinio bilieto kaina buvo skaičiuota pagal tą pačią metodiką, kurią naudoja ir miesto savivaldybė nustatydama naudojimosi viešuoju transportu įkainius.

Tik mes viską apvalinome ne savo įmonės, bet keleivio naudai. Jeigu to nebūtume darę, mėnesinio bilieto kaina viršytų 40 eurų, tai kauniečiams būtų gana brangu.
Linas Skardžiukas ("Savaitraštis Kaunui" nuotr.)

− Kaip veiks mėnesinis elektroninis bilietas?

− Atskiro atsiskaitymo instrumento pirkti nereikės, bus naudojama ta pati Kauno miesto kortelė, kuria atsiskaitoma už kelionę autobusais ir troleibusais.

Šioje kortelėje bus integruoti du pinigų krepšeliai skirti atsiskaityti. Vienas skirtas mokėti už kelionę autobusais ir troleibusais, kitas – už maršrutinio taksi paslaugas.

Taip pat į šią vieną kortelę galės tilpti du mėnesiniai bilietai. Skirtas maršrutiniams taksi ir kelionėms troleibusais bei autobusais.

Toje pačioje Kauno miesto kortelėje bus įdiegta ir elektroninė piniginė. Į ją bus galima pervesti norimą pinigų sumą, kad ir 10 eurų, ir jais atsiskaityti už vienkartinius važiavimus. Ši piniginė bus bendra, į ją pervestais pinigais bus galima sumokėti važiuojant ir maršrutiniais taksi, ir miesto valdomu viešuoju transportu.

Kauno savivaldybės atstovai planuoja sukurti globalią viešojo transporto sistemą mieste, kai maršrutiniai taksi papildys autobusų ir troleibusų tinklą, o persėdus iš vienos transporto priemonės į kitą nereikės papildomai mokėti. Kaip manote, kada tai įvyks?

− Šiuo keliu jau einama. Nuo rudens veikti pradėsiantis elektroninis bilietas maršrutiniuose taksi – pirmasis žingsnis šios integracijos link.

Iš pradžių įdiegsime elektroninio bilieto sistemą, pažiūrėsime, kaip ji funkcionuoja. Integracija, ko gero, − tik 2017-ųjų tikslas.

Paraleliai vystysime keleivių informavimo sistemą. Prie visuomeninio transporto stotelių įrengtose švieslentėse žmonės galės matyti, kada atvyks maršrutiniai taksi.

Jaunimas, kuris daug imlesnis šiuolaikinėms technologijoms, jau seniai naudoja sistemas, mūsų autobusiukų buvimo vietą ir jų judėjimo greitį stebi realiuoju laiku Kauno žemėlapyje. Tačiau ne visiems mūsų keleiviams šios technologijos prieinamos, todėl norime žmones informuoti ir pasitelkę švieslentes.

− Minėjote, kad maršrutinių taksi verslas yra nuostolingas. Kokie maršrutai Kaune labiausiai nuostolingi, kokių permainų ketinate imtis?

− Dabar UAB „Kautra“ aptarnauja 7 maršrutus. Vieni jų yra geri, kiti – vidutiniai, treti – labai blogi. Tačiau žvelgiame į priekį, į bendrą mūsų teikiamų paslaugų paketą. Todėl tolimesnė užduotis – pakeisti labai blogus maršrutus.

Ką reiškia „blogas maršrutas“? Tai, kad juo pervežama mažai žmonių, vadinasi, jis nėra labai gerai suplanuotas. Galbūt jis nėra toks aktualus visuomenei?

Vieni prasčiausių maršrutų, kuriais važiuoja mažiau keleivių, nei norėtume, – 56-asis, 52-asis ir 53-iasis. Jie galėtų būti gerokai geresni, tačiau kol kas jų atsisakyti neketiname, kaip minėjau, žvelgiame į visą mūsų teikiamų paslaugų paketą.

− Prieš kurį laiką pasirodė informacija, kad ketinate sutrumpinti maršrutinių taksi darbo laiką. Kada tai turėtų įvykti?

− Vienas sprendimų – nedirbti tomis valandomis, kai miestiečiams esame visiškai neaktualūs. Reikia pripažinti, kad po 20 val. mūsų teikiamomis paslaugomis naudojasi labai mažai žmonių.

Kartais, kai matau apie 23 valandą važiuojančius visiškai tuščius autobusiukus – širdį skauda. Juk miestui tai neduoda jokios naudos, o kaštai susidaro gana nemaži.

Planuojama darbo laiką sutrumpinti iki 20 val., bet kada tai įvyks, nėra aišku.

Darbo laikas kol kas nebus trumpinamas

Kauno miesto savivaldybės Transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjas Paulius Keras teigė su UAB „Kautra“ turintis 7 atskiras sutartis kiekvienam maršrutui. Tai reiškia, kad vežėjas, patirdamas nuostolius, gali tiesiog nutraukti sutartis nuostolingiausiuose maršrutuose neprarandant teisės dirbti pelningesniuose maršrutuose.

„Tai būtų daug didesnė blogybė keleiviams nei nedidelis tarifo padidinimas. Galiojantys įstatymai neleidžia kompensuoti nuostolių mikroautobusų maršrutuose, todėl negalime tikėtis, kad privatus verslas ilgai dirbs nuostolingai.

Nuo kovo 1 d. maršrutiniai taksi tikrai dirbs ilgiau, nei iki 20 val. Žinią apie sprendimą sutrumpinti darbo laiką pranešė tik UAB „Kautra“, tačiau šiam jų pageidavimui turi pritarti ir miesto savivaldybė.

Kol kas sprendimo nesame priėmę, analizuosime situaciją ir ieškosime optimaliausių sprendimo būdų. Mūsų turimos sistemos leidžia labai tiksliai matyti, kada ir kurioje vietoje į maršrutinį taksi įlipo keleivis, kiek jis važiavo ir kur išlipo. Todėl analizuosime keleivių srautus, žiūrėsime, kad nenukentėtų miestiečių interesai.

Tikrai nenutiks taip, kad net ir sutrumpinus maršrutinių taksi darbo laiką kai kurios Kauno vietos liks be susisiekimo. Žiūrėsime, kiek žmonių įvairiu metu važiuoja tam tikrais maršrutais ir aiškinsimės, ar egzistuoja kitos susisiekimo alternatyvos“, - sakė jis.