Naująsias korteles kol kas bus galima įsigyti apie 130 platinimo vietų – spaudos kioskuose. Vilniaus miesto vicemeras Romas Adomavičius žadėjo, kad pasibaigus viešajam pirkimui elektroninį bilietą bus galima įsigyti 700 sostinės prekybos vietų.

„Pabaigus pirkimą, bilietus bus galima pasipildyti ir internetu“, - teigė savivaldybės atstovas.

Kortelę bus galima pasipildyti nurodžius, kiek pusvalandinių ar valandinių bilietų norima joje turėti. Taip pat bus galima įdėti tam tikrą pinigų sumą ir ją naudoti keliaujant viešuoju transportu, autobuse ar troleibuse pasirinkus, kokio ilgio kelionę numatoma turėti.

Pasipildžius „Vilniečio kortelę“ 30 dienų bilietu jį reikės aktyvuoti tik pirmą kartą. Vėliau prilietus kortelę prie komposterio bus galima pasitikrinti, kiek bilietas dar galios ir kada buvo aktyvuotas.

Elektroninio bilieto neturintys gyventojai ir miesto svečiai, vienkartinį bilietą ir toliau galės nusipirkti iš vairuotojo (kaina – 3,5 lito). Jis galios iki paskutinės maršruto stotelės.

Nebesinaudojant kortele litai bus „įšaldomi“

Jei elektroninės kortelės turėtojas nuspręs nebesinaudoti viešuoju transportu, ar į Vilnių išvykstantis turistas bus neišnaudojęs visų kortelėje esančių pinigų, kol kas susigrąžinti kortelėje esančios pinigų sumos galimybės nebus.

„Kol kas tokios galimybės nenumatyta, bet jei matysime, kad miestiečiai reikalauja, pagalvosime, - kalbėjo R. Adomavičius. - Čia pinigai, kuriuos bus galima daug kur naudoti“.

Nebus galima grąžinti ir už 4 litus nusipirktos „Vilniečio kortelės“.

„Neturėtumėte grąžinti, nes ateityje ta pati kortelė turėtų galioti ir Vilniuje, ir Kaune, ir Klaipėdoje – interoperabilumas šiandieną yra užtikrintas šio projekto eigoje“, - kalbėjo R. Adomavičius.

Kol kas naujos kortelės, skirtos užsimokėti už viešąjį transportą, yra ne vardinės, tačiau ateityje bus siekiama jas tokiomis padaryti. „Visiems vilniečiams, deklaravusiems savo gyvenamąją vietą sostinėje, stengsimės duoti nuolaidas“, - žadėjo vicemeras.

Vicemeras: sutrikimų įdiegiant sistemą gali būti

Rugpjūčio 15 d. - nedarbo diena, kai spaudos kioskai dirba šventinių dienų darbo grafiku – vieni dirba trumpiau, kiti – išvis neatsidaro.

R. Adomavičius pripažino, kad pirmomis naujos sistemos įdiegimo dienomis trikdžių gali būti.

„Tai laikinos komplikacijos, kurios yra neišvengiamos diegiant naują dalyką“, - teigė jis.

Ateityje – ir daugiau pakeitimų

Vilniaus vicemeras R. Adomavičius prasitarė, kad ateityje „Vilniečio kortelė“ bus naudojama ne tik už viešojo transporto paslaugas sumokėti, bet ir už automobilių parkavimą.

Taip pat sostinėje nuo kitų metų pradžios atsiras „greitieji autobusai“, kurie nesustos visose įprastinėse stotelės. Miesto savivaldybės atstovų teigimu, šie autobusai padės prisitaikyti prie naujos kortelės sistemos, kad ilgiausią maršrutą būtų galima suspėti nuvažiuoti per pusę valandos.

Planuojama, kad ateityje pagal griežtus grafikus ir ilgiau važinėtų maršrutiniai mikroautobusai.

Neliks troleibusų

Kalbėdamas apie ateities viešojo transporto pakeitimus vicemeras teigė, kad metų gale į sostinę turėtų atkeliauti 18 naujų autobusų.

Paklaustas apie troleibusų parko atnaujinimą R. Adomavičius atsakė: „Panašu, kad su troleibusais... jų kelias į nunykimą eis. Pirkti troleibusą, kuris kainuoja du kartus daugiau nei autobusas, nėra racionalu“.

„Pats tinklas. Ar jis labai puošia miestą. Su jais negali padaryti greitųjų maršrutų, nes jie negali aplenkti. Tai yra komplikacija“, - troleibusų sistemą kritikavo vicemeras.

DELFI primena, kad praėjusių metų lapkričio pradžioje buvo pristatytas pirmas Lietuvoje surinktas troleibusas „Amber“, kuris, savivaldybės atstovų teigimu, buvo 30-50 proc. pigesnis nei pirktas.

Pasikeitusias Vilniaus miesto viešojo transporto kainas galite rasti ČIA.

Nuo rugpjūčio 15 d. taip pat keičiasi mikroautobusų kaina. Nuo šiol jie kainuos 3,5 lito (vietoje 3 litų).
Seno pavyzdžio popieriniai autobusų ir troleibusų bilietai galios iki šių metų pabaigos. Rugpjūčio 14 d. - paskutinė diena, kai spaudos kioskuose prekiaujama seno pavyzdžio bilietais.

Elektroninių viešojo transporto bilietų projektas pradėtas įgyvendinti nuo 2007 m.

Šaltinis
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (676)