aA
Ekspeditorių atsakomybės draudimu draudžiama ekspedijavimo paslaugas teikiančios įmonės atsakomybė. Nors ekspeditorių atsakomybės draudimas pagal Lietuvos įstatymus nėra privalomas, įmonėms jis suteikia konkurencinį pranašumą.
Nuo ko priklauso ekspeditorių atsakomybės draudimo kaina?
© Shutterstock nuotr.

Draudimo kompanijos, draudžiančios ekspeditorių atsakomybės draudimu, apie tikslias kainas kalba mažai jas pateikdamos tik individualiuose pasiūlymuose. Įprastai šios kainos svyruoja nuo kelių tūkstančių iki kelių tūkstančių dešimčių litų, todėl domimės, kas lemia tokį kainų skirtumą ir nuo ko priklauso ekspeditorių atsakomybės draudimo kainos?

Draudimo brokerių kompanija UADBB ,,Legator” atstovas Tadas Volbikas

Atstovaujame daugiau nei 10 draudimo kompanijų ne gyvybės draudimo srityje. Ekspeditorių atsakomybės draudimo kainos nustatomos, kai ekspeditorius užpildo anketas, draudimo kompanija įvertinta riziką. Kaina priklauso nuo įmonės apyvartos dydžio, franšizės, ekspedijuojamų krovinių grupių, draudimo sumų, vienkartinės žalos išmokos limito ir daugybės kitų faktorių.

„Lietuvos draudimas“ atstovė ryšiams su visuomene Rūta Apeikytė

„Lietuvos draudimas" ekspeditoriams siūlo civilinės atsakomybės draudimą nuo paties ekspeditoriaus padarytos žalos. Kainos dydis priklauso nuo ekspeditoriaus pajamų, gaunamų iš ekspedijavimo veiklos (apyvartos).

„Ergo Lietuva“ Krovinių, technikos ir garantijų draudimo skyriaus vadovas Darius Bivainis

Ekspeditorių atsakomybės draudimo kaina skaičiuojama individualiai, įvertinus įmonės veiklos pobūdį, kompetenciją, istoriją, žalų statistiką, veiklos apimtis, darbuotojų patirtį, ekspedijavimo rūšį, multimodalinių krovinių ekspedijavimo procesų skaičių, vežamų krovinių rūšį, veiklos specifiką ir t.t. Draudimo įmokos dydis taip pat priklauso ir nuo to, kokios draudimo sumos bei draudimo rizikų apimties pageidauja klientas.

Svarbu paminėti, kad draudžiantis ypatingas dėmesys turėtų būti skiriamas draudžiamųjų įvykiui pasirinkimui – kiekviena bendrovė turėtų tinkamai įvertinti, dėl kokių priežasčių žalos patiriamos dažniausiai ir kokios žalos skaudžiausiai paveikia verslą. Jeigu pasirenkama per siaura draudimo apimtis, ji minimizuoti verslo riziką gali nepakankamai.

Draudimo bendrovės ,,Ergo Lietuva”statistika atspindi, kad draudimo išmokos dažniausiai mokamos, kai žalos kyla dėl krovinių apgadinimų, vagysčių krovinio pervežimo metu, draudžiamieji įvykiai taip pat registruojami, kai ekspeditoriai vežėjams pateikia neteisingus duomenis, pvz., nurodo neteisingą krovinio temperatūrinį rėžimą ar gavėją. Tarp dažnai pasitaikančių draudžiamųjų įvykių patenka ir krovinių apgadinimai ar praradimai dėl gaisro, kuris kyla dėl neatsargumo ir kitų žmogiškojo faktoriaus aplinkybių.

Kaip sumažinti riziką?

Ekspeditoriai, siekdami sumažinti riziką ir nuostolius pirmiausiai, turi sudaryti gerą sutartį, o ne pasirašinėti standartines. Kirill Beriozovas, Tarptautinės draudimo kompanijos ,,TT Club” direktoriaus pavaduotojas atkleidė, kad standartinės sutartys įprastai yra dirbtinės ir labai griežtos ekspeditoriaus atžvilgiu, į tai reikia atkreipti dėmesį ir susitarti dėl individualių sąlygų. Taip pat svarbu neprisiimti neįvykdomų įsipareigojimų bei visiškos atsakomybės. t. y. iš galimų atsakomybės lygių – bazinės atsakomybė, sutartinės (atsakomybė kylanti iš konvencijų, tarptautinių susitarimų) ir už „visas rizikas – pasirinkti priimtiniausią.

www.cargonews.lt
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Italija turi naują valstybinę oro transporto bendrovę

Ilgą laiką sunkumų turėjusiai Italijos oro linijų bendrovei „Alitalia“ galutinai nutūpus ant...

Inovacijos transporto sektoriuje: nuo automatinių sąskaitų iki „eco“ vairavimo (1)

Gyvename itin dinamiškame pasaulyje, kuris sparčiai kinta ir tobulėja – kasdien gimsta naujų...

Ieškoma, kas įrengs 10 km „Rail Baltica“ ruožo infrastruktūrą (4)

Už europinės vėžės geležinkelio projektą „Rail Baltica“ Lietuvoje atsakinga bendrovė...

Pradedami rengti dviračių tako Neringoje techniniai projektai

Įsigaliojo Lietuvos automobilių kelių direkcijos (LAKD) sutartys dėl pėsčiųjų ir dviračių...

„Linava“: vežėjų skola „Sodrai“ – didžiausia nuo koronaviruso pandemijos pradžios

Rugsėjį transporto licencijas turinčių bendrovių įsiskolinimai „ Sodrai “ pakilo į...

Top naujienos

Ekspertai apie „bandomąjį projektą“ Vokietijos mieste: tai tik pradžia, būkit pasiruošę (119)

Žinia, jog Vokietijos katalikybės sostine laikomame Kelne nuo šiol aidės muedzino šauksmas,...

Po lietuviškomis etiketėmis – baltarusiškas alus: tokių prekių pirkimą vadina karo finansavimu mūsų lėšomis (108)

Socialiniuose tinkluose gyventojai ėmė piktintis tuo, kad parduotuvių lentynose parduodamas...

Savaitę užbaigsime rudeniška dargana: saulės nesitikėkite

Šiandien išliksime šiauriau Lietuvos slenkančio ciklono įtakoje. Vyraus debesuotas su...

Vaidas Mikaitis | D+

Europos šalis, kurią prisijungti atsisakė net SSRS: dabar ji mėgstama dėl pigaus alkoholio ir sekso (8)

Lietuvai įstojus į ES, ilgą laiką buvo akcentuojama, kad štai mes, periodiškai apsikeisdami su...

Su siaubu prisimena slaptas orgijas prie Vilniaus: jis man vis kartojo „ateisi išpažinties pas kunigėlį“ (63)

Iš vieno Aukštaitijos kaimo į Vilnių su draugu atvykęs penkiolikmetis jaunuolis tikėjosi, kad...

Julija Leimonė | D+

Kauno elito šėlionės „Metropolyje“ perspjautų ir šias dienas: nesibaigiantys baliai su pusnuogėmis šokėjomis – tik viena iš detalių

1899-ieji, Kaunas . Tarp Rusijos ir Vokietijos imperijų bręsta įtampa, vėliau išvirsianti į...

Lietuvoje skursta kas penktas: palygino, kiek gauna 20 tūkst. turtingiausių ir didžioji dauguma (587)

Lietuvos statistikos departamento duomenimis, 2020-aisiais žemiau skurdo rizikos ribos gyveno apie...

ES kova su narkotikų platintojais: kai kurios nusikaltėlių veikimo schemos darosi vis aiškesnės (52)

Nei pandemija, nei buvusios krizės ne tik nesutrukdė organizuoto nusikalstamo grupuotėms vykdyti...

„Šok su žvaigžde“ eteryje – dramatiška kova dėl išlikimo ir netikėtumas: aikštelę paliko pirmoji pora (62)

Šeštadienio vakarą su žiūrovais vėl sveikinosi pasaulį ir Lietuvą užbūręs projektas „...

Aprašė ypatingą naktį motelyje: išvesk mane iš doros kelio (18)

Noriu vesti tave iš proto. Vilkėti raudoną suknelę ir tapti deginančia lava, naikinančia visas...