aA
Norvegija turi ambicingų planų tiesti pirmuosius pasaulyje plūduriuojančius povandeninius tunelius, kad palengvintų keliavimą daugybe šalyje esančių fjordų.
© Norvegijos kelių direkcijos nuotr.

Šiuo metu vienintelis būdas įveikti šiuos Norvegijos vandens telkinius – plaukti keltais, tačiau šis būdas nėra patogus ir trunka ilgai.

Plūduriuojantys povandeniniai tiltai – tai 30,5 metrų gylyje panardinti didžiuliai vamzdžiai, kurių kiekviename tilptų dvi kelio juostos.

Povandeninius tiltus ketinama tvirtinti prie paviršiuje esančių atramų, sujungtų į bendrą tinklą konstrukcijos stabilumui užtikrinti, rašo inhabitat.com.

Be to, egzistuoja galimybė šią konstrukciją pritvirtinti prie žemiau esančių uolienų papildomam stabilumui užtikrinti.

Kiekviena tiltų sistema būtų sudaryta iš dviejų tunelių, kurių kiekvienas būtų skirtas transporto priemonėms judėti viena kryptimi. Nepaisant to, kad šis projektas itin nestandartinis, jo autorių teigimu, važiuojant automobiliu jausmas beveik nesiskirtų nuo važiavimo įprastu tuneliu.

Kadangi Norvegijoje jau nutiesta 1150 tunelių, iš kurių 35 yra po vandeniu, kažin ar norvegus labai nustebintų ši naujovė.

Kodėl pasirinkta būtent ši neįprasta konstrukcija?

Šiose vietovėse reljefas nėra tinkamas įprastiniam tiltui, o gylis nepalankus povandeniniam tuneliui tiesti. Galima povandeninių tiltų alternatyva – virš vandens kabantis arba plūduriuojantis tiltas, tačiau šios konstrukcijos pasižymi vienu esminiu trūkumu – jas gali pažeisti audringi vandenys.

Be to, tokios konstrukcijos gali trukdyti karinio laivyno laivams, nes čia kartais rengiamos pratybos.

Šiam projektui įgyvendinti Norvegija jau skyrė 25 mlrd. JAV dolerių (22,76 mlrd. eurų), o numatoma projekto pabaiga – 2035 m.

Vis dėlto sunkiausi inžineriniai darbai dar laukia ateityje. Kadangi tokios konstrukcijos niekada dar nebuvo statytos, niekas tiksliai negali pasakyti, koks yra galimas vėjo, bangų ir vandens poveikis šioms konstrukcijoms.

Jei paaiškėtų, kad povandeniniai plūduriuojantys tiltai – per sudėtingas iššūkis, politikai turi teisę pasirinkti kitą projektą, kuriam bus skirtas finansavimas.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

JAV logistika valdoma Lietuvoje: emigrantų įkurta „GP Transco“ atidarė naują biurą Vilniuje (1)

Sėkmingą šimtamilijoninį verslą JAV įkūrę lietuviai jo plėtrai renkasi tėvynę....

„Modus“ grupė „CityBee“ paslaugą plečia į Latviją ir Estiją

Lietuviško kapitalo tarptautinė grupė „Modus Group“ plečia dalijimosi automobiliais paslaugą...

Valstybės kontrolė: geležinkelių infrastruktūra turėtų būti valdoma efektyviau (3)

Aukščiausiosios audito institucijos atliktas auditas „Viešosios geležinkelių infrastruktūros...

Itin smarkiai auga per Lietuvą geležinkeliu gabenamų krovinių kiekiai iš Kinijos (11)

„Lietuvos geležinkeliai“ savaitgalį pervežė šimtąjį traukinių sąstatą su Kinijos...

Alytaus, Vilniaus bei Utenos apskrityse eismo sąlygas sunkina plikledis (2)

Ankstų sekmadienio rytą Klaipėdos ir Telšių apskrityse silpnas lietus, kitur be kritulių. Oro...

Top naujienos

„Sodra“: penki svarbiausi dalykai apie pensijas, kuriuos būtina žinoti balsavimas (30)

Kitąmet daugelio gyventojų, tiek kaupiančių II pakopos pensijų fonduose, tiek nekaupiančių,...

Po Naujųjų „ant popieriaus“ uždirbsime daugiau, bet kalbama apie sąmyšį (56)

Nuo 2019 m. sausio 1-osios įsigalios priimta mokesčių reforma, o tai reiškia, kad keisis ir...

Tabu sulaužytas: pirmą kartą valstybinės Rusijos TV eteryje – Putino duktė (30)

Beveik 20 metų Rusijos žiniasklaidoje galiojantis tabu dėl naujienų apie šalies prezidento...

Paksą į prezidento postą vedęs Katkevičius: viskas yra taip pat, pamokų neišmokome (623)

2002 metais Lietuvoje vykę prezidento rinkimai nustebino ne vieną analitiką. Nors 2001 m. apklausos...

Tautvydas Marčiulaitis. Reikia pradėti be gailesčio ir labai greitai žudyti mažas kaimo mokyklas (119)

Per du metus matėme ilgai neregėtų dalykų. Mokesčių reformą, švietimo reformą bei...

Dėl Seimo pirmininko pasisakymo apie „gyvulių ūkį“ feisbukas leipsta juokais (204)

Seimo pirmininkas Viktoras Pranckietis prajuokino daugelį savo atsakymu apie „gyvulių ūkį“...

Pensijų pokyčiai palies visus: kitąmet reikės apsispręsti, kaip elgsimės su savo pinigais (335)

Nuo kitų metų pensijai kaupsime kitaip nei tai darėme iki šiol. Visi jaunesni nei 40 metų...

Šiemet lietuviai „Google“ dažniausiai ieškojo informacijos apie futbolą, Euroviziją ir mirusiuosius (6)

Kiekvienais metais kompanija „Google“ paviešina tendencingiausius paieškų sąrašus. Juose...

Šiltoje mero užuovėjoje – Frankenšteino eksperimentas valstybės sąskaita (67)

170 tūkst. eurų – tiek valstybei per metus atsieina sportininkų rengimo centro Druskininkuose...

Mokesčių inspekcijos vadovė: kiekviena reforma atneša sumaišties (8)

Valstybinė mokesčių inspekcija ( VMI ) yra pasirengusi mokesčių pasikeitimams nuo kitų metų,...