Norvegija turi ambicingų planų tiesti pirmuosius pasaulyje plūduriuojančius povandeninius tunelius, kad palengvintų keliavimą daugybe šalyje esančių fjordų.
© Norvegijos kelių direkcijos nuotr.

Šiuo metu vienintelis būdas įveikti šiuos Norvegijos vandens telkinius – plaukti keltais, tačiau šis būdas nėra patogus ir trunka ilgai.

Plūduriuojantys povandeniniai tiltai – tai 30,5 metrų gylyje panardinti didžiuliai vamzdžiai, kurių kiekviename tilptų dvi kelio juostos.

Povandeninius tiltus ketinama tvirtinti prie paviršiuje esančių atramų, sujungtų į bendrą tinklą konstrukcijos stabilumui užtikrinti, rašo inhabitat.com.

Be to, egzistuoja galimybė šią konstrukciją pritvirtinti prie žemiau esančių uolienų papildomam stabilumui užtikrinti.

Kiekviena tiltų sistema būtų sudaryta iš dviejų tunelių, kurių kiekvienas būtų skirtas transporto priemonėms judėti viena kryptimi. Nepaisant to, kad šis projektas itin nestandartinis, jo autorių teigimu, važiuojant automobiliu jausmas beveik nesiskirtų nuo važiavimo įprastu tuneliu.

Kadangi Norvegijoje jau nutiesta 1150 tunelių, iš kurių 35 yra po vandeniu, kažin ar norvegus labai nustebintų ši naujovė.

Kodėl pasirinkta būtent ši neįprasta konstrukcija?

Šiose vietovėse reljefas nėra tinkamas įprastiniam tiltui, o gylis nepalankus povandeniniam tuneliui tiesti. Galima povandeninių tiltų alternatyva – virš vandens kabantis arba plūduriuojantis tiltas, tačiau šios konstrukcijos pasižymi vienu esminiu trūkumu – jas gali pažeisti audringi vandenys.

Be to, tokios konstrukcijos gali trukdyti karinio laivyno laivams, nes čia kartais rengiamos pratybos.

Šiam projektui įgyvendinti Norvegija jau skyrė 25 mlrd. JAV dolerių (22,76 mlrd. eurų), o numatoma projekto pabaiga – 2035 m.

Vis dėlto sunkiausi inžineriniai darbai dar laukia ateityje. Kadangi tokios konstrukcijos niekada dar nebuvo statytos, niekas tiksliai negali pasakyti, koks yra galimas vėjo, bangų ir vandens poveikis šioms konstrukcijoms.

Jei paaiškėtų, kad povandeniniai plūduriuojantys tiltai – per sudėtingas iššūkis, politikai turi teisę pasirinkti kitą projektą, kuriam bus skirtas finansavimas.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Norint išsvajotų skrydžių – sunkiai įgyvendinama sąlyga dėl gyventojų skaičiaus (64)

Palangos oro uoste naujos krypties į Vokietiją prašantys uostamiesčio verslininkai sulaukė...

Jūrmala šiemet suviliojo dar daugiau turistų (9)

Turistų skaičius Jūrmaloje per pirmuosius šešis 2018 m. mėnesius, palyginti su atitinkamu 2017...

Atnaujinta viena ilgiausių ir judriausių sostinės Geležinio Vilko gatvė (47)

Vilniuje suremontuota vienos ilgiausių ir judriausių – Geležinio Vilko gatvės – atkarpa nuo...

Nekasdienė proga – kaunietis vairuotoju dirba vienoje įmonėje jau pusę amžiaus (47)

Sigitas Sakalauskas į Kauno autobusų stotį ketvirtadienį vakare užsuko ne kaip paprastas...

Kaune nutiesta nauja jungtis su Vilnius - Klaipėda automagistrale (13)

Šį ketvirtadienį vairuotojams Kaune atverta Ašigalio gatvės jungtis su A1 magistrale.

Top naujienos

Bandė emigruoti į Norvegiją, bet nepasisekė: nuo to laiko savo šeimos gyvenimą pavertė pragaru (22)

„Sugyventinis sakė, kad neužsikoduos. Sakė: ką, aš nesveikas, kad negersiu? Vaikų teisių...

Baltarusės vyksta gimdyti į Vilnių ir moka tūkstančius: Olga papasakojo esminius skirtumus (10)

Tarp Baltarusijos moterų, besiruošiančių tapti motinomis, populiarūs gimdymai Vilniuje. Žinoma,...

„Žiurkikių“ kebabais prekiaujantis verslininkas: nėra ko piktintis, pavadinimas – žmonos garbei (72)

„Žiurkikių“ kebabas. Tokį maisto patiekalą galite nusipirkti dviejose Molėtuose...

Doveika įvertino Vėlyvio provokaciją bažnyčioje: ar nusišlapinti ant artimo žmogaus kapo taip pat būtų labai meniška? (348)

„Čia nieko originalaus. Nieko. Tuščia. Čia garbėtroškos priemonė“, – apie Emilio Vėlyvo...

Intrigos nebelieka: broliai Lavrinovičiai karjerą tęs Prienuose ir klausys Šeškaus nurodymų (4)

Po dvejų metų Panevėžyje broliai Darjušas ir Kšištofas Lavrinovičiai kelsis į Prienus, kur...

Šią šeimą prisimena kiekvienas lietuvis, tačiau tik retas žino, ką jai iš tiesų teko iškęsti (70)

Jie – broliai dvyniai. Ji – vyresnioji sesuo, vadinta eterio lakštingala. Visi trys bajoriškos...

Kaip vasaros užbaigtuvių metu rengiasi stilingi sostinės gyventojai (22)

Besibaigianti vasara Vilniuje vis dar gena sostinės gyventojus ištrūkti į miestą, nes saulėtų...

Inga Stumbrienė su šeima Singapūre apsistojo viename prabangiausių viešbučių: įspūdis – neišdildomas (95)

Po 14-ųjų vetuvių metinių minėjimo Balyje verslininkai Inga ir Aivaras Stumbrai apsistojo...

Pasaulyje išgarsėjusį šokoladą kuriantis lietuvis: kartumas – prasto šokolado požymis (8)

Šokoladas tikrai ne saldainis – tai labai išlepęs kakavos vaisiaus produktas, sako rankų darbo...

Nausėda pasveikino važiuojančius apsipirkti į Lenkiją (583)

Pirmadienį „Žinių radijuje“ viešėjęs Gitanas Nausėda kiek netikėtai pasidžiaugė į...