Pataisą įregistravusių Seimo narių nuomone, reikėtų atsisakyti šalmų ir įteisinti bet kokius drabužius su atšvaitais, o ne tik šviesą atspindinčias liemenes.
„Nauja redakcija leis pasirinkti platesnį spektrą priemonių, užtikrinančių dviratininko saugumą ir matomumą, bei padės išvengti incidentų ir nesusipratimų dėl prieštaringų įstatymo nuostatų taikymo. Privalomos liemenės su atšvaitais dviratininkams niekur pasaulyje nėra įteisintos“, – rašoma parlamentarų parengto projekto aiškinamajame rašte.
„Nežinau, kam jos reikalingos, kas jas sugalvojo. Visiškai nereikalinga, absurdiška, beprasmiška priemonė, neduodanti nieko gero jokiam eismo saugumui. Tai šaudymas į varnas iš patrankos. Ne ten žmonės dirba“, - DELFI anksčiau dėl įstatyme numatyto reikalavimo piktinosi Lietuvos dviratininkų bendrijos pirmininkas Linas Vainius.
Susisiekimo ministerijos Saugaus eismo departamento direktoriaus pavaduotojas Vidmantas Pumputis DELFI anksčiau sakė, kad Lietuvoje važinėjantys naujais dviračiais šalmą dažniausiai mūvi. Tačiau jis pastebi, kad šalmas dviratininkus gelbsti tik jei dviratininkas ant žemės nukrinta pats. „Bet jeigu jis susiduria su automobiliu, šalmas gelbsti ne per daugiausiai, mat patiriamos kitos traumos – stuburo, galvos“, – aiškino specialistas.
Seimo narių duomenimis, Jungtinėje Karalystėje, Prancūzijoje, Norvegijoje, Islandijoje šalmų įteisinimas buvo atmestas kaip neefektyvi priemonė. Privalomi šalmai Europos Sąjungoje (ES) įteisinti tik Ispanijoje 2004 m. ir tik užmiesčio keliuose.
Ispanijos dviratininkų organizacijos vertina tai kaip neapgalvotą ir žalingą politikų veiksmą, padariusį neigiamą poveikį dviračių naudojimui šalyje.
Keliose ES šalyse šalmai privalomi vaikams iki 14 m. Australijoje atliktas tyrimas parodė, kad privalomų šalmų įteisinimas sumažino dviračiais važinėjančių žmonių skaičių 30-60 proc.
Europos dviratininkų federacijos nuomone, šalmai yra tik pasyvi dviratininkų apsaugos priemonė, nepadedanti išvengti avarijų.