„Nissan LEAF“ yra milžiniškas pasiekimas – juo gali didžiuotis visi „Nissan“ darbuotojai“, - pristatydamas naujieną, pareiškė gamintojo vadovas Carlosas Ghosnas.

„Nenuilsdami dirbome, kad ši diena taptų realybe ir galėtume pristatyti realiam pasauliui skirtą automobilį be jokių, ne tiesiog mažesnių, emisijų. Tai pirmas žingsnis neabejotinai įdomioje kelionėje viso pasaulio žmonėms, pačiai „Nissan“ bei visai pramonei“, - tvirtino jis.

Kompanija savo naująjį kūrinį vadina nulinių emisijų automobiliu masėms, tačiau jo kainos kol kas neatskleidžia. 2010 m. pabaigoje prekyboje pasirodysiančio modelio kainodara bus pristatyta likus keliems mėnesiams iki pardavimų pradžios, tačiau, gamintojo teigimu, hečbekas kaina konkuruos su įprastais C kategorijos produktais, o jo pirkėjai galės naudotis įvairiomis savo šalių vyriausybių siūlomomis lengvatomis.

Tiesa, į automobilio kainą greičiausiai neįeis baterijos – savininkas už jas mokės mėnesinį mokestį. Tokiu būdu „Nissan“ išliks baterijų savininke, tačiau kartu rūpinsis jų ilgaamžiškumu bei perdirbimu. Jeigu energijos elementai būtų parduodami kartu su mašina, jos kaina išaugtų trečdaliu.

„Nissan LEAF“ varomas kompaktiškose 24 kWh talpos ličio jonų baterijose, sumontuotose grindyse po sėdynėmis, sukaupta elektros energija. Elektros motoro galia siekia 80 kW, o maksimalus sukimo momentas – 280 Nm. Maksimalus greitis nedidelis – per 140 km/val., tačiau 100 km/val. greitis turėtų būti pasiekiamas greičiau nei per 10 s.

Gamintojas žada, kad pilnai įkrautu automobiliu bus galima įveikti daugiau nei 160 km. Naudojant greitąjį įkroviklį, 80 proc. baterijos talpos įkrauti pakaks vos pusvalandžio, o namuose įprastą 200 V lizdą – apie aštuonių valandų. Taigi, per naktį baterija būtų pilnai įkrauta.

Turint galvoje, kad „Nissan LEAF“ baterijų talpa yra 24 kWh, o pilnu įkrovimu įveikiamas atstumas siekia 160 km, galime paskaičiuoti ir naudojamos energijos kainą Lietuvos sąlygomis. Elektrai kainuojant 0,35 ct/kWh, nuvažiuoti 100 km pakaks 5,25 Lt. Palyginimui, 6 l/100 km naudojančiu benzininiu automobiliu, kuro kainai siekiant 3,5 Lt/l, įveikti 100 km kainuoja 21 Lt.

„Nissan LEAF“, gamintojo teigimu, buvo kuriamas su mintimi, jog tai bus elektromobilis, į tai orientuojant visą mašinos konstrukciją. Inžinieriai, tikinama, užtikrino ir važiuojančiųjų komfortą, salono erdvę bei talpą kroviniams. Modelio ilgis siekia 4 445 mm, plotis – 1 770 m, aukštis – 1 5550 m, o ratų bazė – 2 700 m.

Automobilio priekį puošia puikios išvaizdos LED priekinės lempos, kurių aerodinaminė forma padeda nukreipti oro srautus nuo veidrodėlių, taip sumažinant kėbulo pasipriešinimą orui. Žemės mėlyna spalva žymi ne tik mašinos išvaizdą, bet yra naudojama ir vidaus apdailoje.

„Nissan“ tvirtina, kad LEAF yra tik pirmasis elektromobilis iš daugelio jos ateities planuose. Automobilis bus gaminamas Oppama, Japonijoje, taip pat planuojama panaudoti ir gamyklose Smyrna, JAV, pajėgumus.

Daugiau informacijos ieškokite www.gazas.lt.