aA
Sostinės gyventojai ir svečiai nuolat patenka į spūstis pagrindinėse miesto gatvėse. Žadama, kad jas sumažins statomas vakarinis aplinkkelis. Tačiau jo statybos gali sustoti kaip automobiliai spūstyje, nes už atliktus darbus kelininkams miesto savivaldybė jau įsiskolino dešimtis milijonų eurų.
© DELFI / Kiril Čachovskij

Vilniaus valdžia pripažįsta, kad atsiskaityti vėluoja, tačiau vengia tiesių atsakymų ir tikisi, kad statybininkai ir toliau dirbs be atlygio.

Aplinkkelio statyba gali sustoti

Nutiesus aplinkkelį, važiuojant, pavyzdžiui, nuo Kauno pusės pro Gariūnus būtų galima pasiekti magistralę Vilnius – Panevėžys išvengiant miesto centro. Šį kelių juostų apvažiavimą tiesia „Kauno tiltai“ kartu su subrangovais.

„Kauno tiltų“ komunikacijos specialistė Ieva Paliliūnienė DELFI informavo, kad šiuo metu bendrovė kartu su partneriais yra atlikusi darbų už beveik 35 mln. Eur: „Iki šios dienos rangovas negavo nė vieno apmokėjimo už faktiškai atliktus darbus“.

Pasak specialistės, naujausiomis žiniomis, Vilniaus miesto savivaldybė tikisi pinigus gauti birželio – liepos mėnesiais. Bendrovė tikisi vos gavusi finansavimą, ji atsiskaitys už atliktus Vilniaus vakarinio aplinkkelio darbus.

Paklausta, ar dėl įsiskolinimo nesustos statybos, ji tiesiai neatsakė, tačiau leido suprasti, kad gali nutikti ir taip.

„Viskas priklauso nuo to, kiek įsiskolinimas tęsis. Vis dėlto esant aplinkybėms, kurios nuo rangovo nepriklauso, statyba gali sustoti. Tačiau dabar aplinkkelio trečiojo etapo darbų „Kauno tiltai“ kartu su partneriais nestabdo, dirba iš savo lėšų ir nevėluoja jų atlikti. Viskas vyksta taip, kaip buvo numatyta plane.

Bet darbai įsibėgėja, kiekvieną dieną reikia vis daugiau apyvartinių lėšų medžiagoms, kurui įsigyti, mokėti darbuotojams, subrangovams, todėl artėja momentas, kai patys nepajėgsime finansuoti projekto. Kaip ir minėjome, jeigu įsiskolinimas tęsis dėl nuo rangovo nepriklausančių aplinkybių, gali būti, kad patys nepajėgsime toliau finansuoti projekto“, – paaiškino ji.

I. Paliliūnienė taip pat priminė, kad pagal sutartį darbai turėtų būti užbaigti 2017 m. balandžio 14 d., tačiau bendrovė yra pažadėjusi tai padaryti jau iki šių metų pabaigos.

„Šiuo metu darbai vyksta taip, kad pažadas būtų įgyvendintas. Bet kaip ir minėjome, jeigu įsiskolinimas tęsis gali būti, kad teks stabdyti darbus dėl nuo mūsų nepriklausančių aplinkybių“, – įspėjo ji.

„Sodros” duomenimis, bendrovėje „Kauno tiltai“ yra 864 darbuotojai. Ji pati neturi skolų nei valstybės biudžetui, nei valstybinio socialinio draudimo biudžetui.

Nesako nieko konkretaus

Vilniaus miesto savivaldybė nei paneigė, nei patvirtino, kad rangovams yra skolinga būtent tokią sumą. Taip pat neatsakė į klausimą, kodėl skola susidarė ir kas daroma, kad ji būtų grąžinta.

Savivaldybės Miesto ūkio ir transporto departamento Infrastruktūros skyriaus vedėjas Linas Bartusevičius komentavo, kad aplinkkeliui finansuoti bus naudojamos Europos Sąjungos lėšos. Esą paraiška joms gauti teikta remiantis susisiekimo ministro įsakymu.

„Paraiška parengta pagal įsakyme nustatytą datą t.y. 2016-02-01 d. ir pateikta raštu Transporto investicijų direkcijai. Projektas yra didelės vertės, todėl dėl investicijų skyrimo sprendimą turi priimti Europos Komisija“, – aiškino jis.

Vedėjo teigimu, projekto finansavimo sutartį „ketinama“ pasirašyti 2016 m. liepą. Ją pasirašius rangovams „iš karto bus sumokama už atliktus darbus“.

Beje, ketvirtadienį savivaldybė išplatino pranešimą, kad su Šiaulių ir DNB bankais pasirašė susitarimus dėl 59,3 mln. eurų refinansavimo – paskolų ir bankų perimtų skolų grąžinimo.

DELFI savivaldybės atstovų taip pat klausė, kiek ilgai gyventojai turės važiuoti per naują apylanką, dėl kurios Pilaitės mikrorajono ir kaimyninių vietovių gyventojai kas rytą turi gaišti laiką naujose spūstyse. Esą tai tęsis iki aplinkkelio statybos pabaigos.

Ar pastačius aplinkkelį iš esmės nesikeis eismas kitose Vilniaus vietose, taip pat neaišku. Atsakydamas į šį klausimą Vilniaus miesto savivaldybės Eismo organizavimo skyriaus vedėjas Tomas Kamaitis, komentavo, kad „Greito eismo gatvių tinklo plėtra svarbi eismo sąlygų gerinimui ir tranzitinio transporto eismo nukreipimui“.

Jo teigimu, pastačius aplinkkelį sumažės eismo srautai Laisvės ir Savanorių prospektuose, Ukmergės ir kitose gatvėse.

„Skaičiuojama, kad pabaigus trečiąjį Vakarinio aplinkkelio etapą, jame paros transporto srautas sieks iki 33,0 tūkst. automobilių (arba 2,5 tūkst. automobilių per valandą). Šiuo projekto įgyvendinimu tikimasi sumažinti 20–35 proc. transporto srautus per miesto pagrindines gatves“, – dėstė vedėjas.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Buvęs aplinkos ministras Navickas: automobilių taršos mokestis parengtas (24)

Buvęs aplinkos ministras Kęstutis Navickas teigia, kad ministerija yra visiškai parengusi...

„CityBee“ perka daugiau nei 5 000 automobilių (17)

Dalijimosi automobiliais paslaugas Lietuvoje ir Lenkijoje valdanti bendrovė „CityBee Solutions“...

Dzūkijos savivaldybės sieks, kad laivyba Nemuno aukštupyje atsigautų (2)

Prie Nemuno esančių savivaldybių ir Vidaus vandens kelių direkcijos vadovai pasirašė ketinimų...

Skvernelis: taršių automobilių apmokestinimo sprendimai – jau kitąmet neatsisako NT mokesčio idėjos (288)

Kitas metais Vyriausybė grįš prie siūlymų apmokestinti taršius automobilius ir nekilnojamąjį...

Geležinkeliai iš anksčiau pašalintos „Skinest“ pirks detalių

Valstybės valdomi „Lietuvos geležinkeliai“ iš Estijos geležinkelių paslaugų grupės „...

Top naujienos

Egzotines keliones mėgstanti mokytoja Veronika atvira: gyventi tik iš atlyginimo būtų sunku (312)

Jau daugiau nei dvi savaites Švietimo ir mokslo ministerijoje ( ŠMM ) budinti mokytoja Veronika...

„Amerikietiškas“ Putino oligarchas po JAV sprendimo kraujuoja milijardais (48)

Netrukus po to, kai Michaelas Cohenas pasišalino nuo Donaldo Trumpo patvirtinto nekilnojamojo turto...

Žaidimu nusivylęs Jasikevičius: Eurolyga negailestinga, o mes kažkodėl nesiginame specialiai Krepšinis.lt iš Miuncheno (31)

Pratęsti pergalių serijos iki trijų Lietuvos čempionams Eurolygoje nepavyko. Kauno „Žalgirio“...

Savaitgalis atneš pūgą ir pusnis sniego (13)

Penktadienį Lietuva atsidurs pietiniame anticiklono pakraštyje. Negausiai pasnyguriuos nebent...

Pagal bavarišką muziką šokęs „Žalgiris“ pralaimėjo Vokietijos čempionams (428)

Kauno „Žalgiris“ (5/7) penktadienio vakarą laikė svarbų egzaminą Vokietijoje. Žalgiriečiai...

14 brangiausiai atsiėjusių klaidų per visą žmonijos istoriją (66)

Nė vienas nesame tobulas, todėl natūralu, kad kartkartėmis darome klaidų, dėl kurių vėliau...

Anglijoje nužudyta ir išniekinta 14-metė lietuvė dar spėjo atsiprašyti tėvų už susidėjimą su netinkama kompanija (126)

Vulverhamptone, Anglijoje , išžagintos, nužudytos ir išniekintos keturiolikmetės iš Lietuvos...

Teisėsaugai – smūgis: teisėjai suabejojo, ar dėl 6 žmonių žūties nuteisė kaltą asmenį (125)

Net šešias gyvybes nusinešio gaisro sostinės Žirmūnų mikrorajono daugiabutyje byla pakrypo...

Miunchene – itin gausios „Žalgirio“ gerbėjų gretos specialiai Krepšinis.lt iš Miuncheno (76)

Penktadienio vakaro Eurolygos rungtynėse Miuncheno „Audi Dome“ arenoje tikrai ryškiai bus galima...

Po visų negandų – Elle ir Žilvinas Grigaičiai švyti drauge: prasitarė apie ateities planus (114)

Penktadienio vakarą būrys pramogų pasaulio garsenybių traukė į Vilniuje trankiai paminėtą...