Esą daugiausia sovietmečiu pagamintiems automobiliams skirto A92 markės benzino poreikiui mažėjant, degalines juo aprūpinusi „Mažeikių nafta“ nuo sausio sustabdė prekybą juo Lietuvoje. Atseit neapsimoka.

„Per pastaruosius metus A92 benzino paklausa Lietuvos rinkoje labai ženkliai krito – tai galima būtų paaiškinti augančiu naujų automobilių skaičiumi ir tuo, kad vartotojai renkasi aukštesnės klasės, A95 klasės benziną“, – teigė „Mažeikių naftos“ Prekybos namų rinkodaros ir verslo vystymo direktorius Sigitas Zakalskis.

A92 markės benzino pardavimą „Mažeikių nafta“ jau nutraukusi Latvijoje ir Estijoje. Įmonė jį gamins tik eksportui į Jungtines Valstijas.

„Šiandien „Mažeikių nafta“ yra vienintelis mūsų kuro tiekėjas ir tai priklauso nuo jų planų“, – kalbėjo bendrovės „Alexela Oil“ vykdomasis direktorius Sigitas Sauliūnas.

Išparduoti likučius degalinių tinklai planuoja per artimiausius mėnesius, o importuoti A92 markės benzino – nežada.

„Šiuo metu to tikrai neapsimoka daryti. A92 benzinas išeina iš rinkos“, – dėstė bendrovės „Neste Lietuva“ didmeninės prekybos ir tiekimo vadovas Audrius Miežys.

Pasak S. Sauliūno, A92 benzinas bus keičiamas kitomis rūšimis – tai yra A98, A95 benzinu.

Vežti A92 markės benzino neketina ir „Lukoil“ bei „Statoil“ – dėl logistikos sąnaudų jis esą taptų brangesnis už A95 benziną.

Tačiau A92 markės benziną perkantys vairuotojai labiau nei kaina susirūpinę, ar reikės keisti degalus, ar automobilį.

Tačiau specialistai ramina, kad daugumai automobilių, kad ir pagamintų prieš kelis dešimtmečius, A95 markės benzinas nepakenks. O abiejų rūšių benzino kaina pastaruoju metu beveik vienoda – A92 pigesnis vos keliais centais.