Kaip skelbia Tarptautinis Viliaus oro uostas (TVOU), keleivio rankinis bagažas neatitiko aviakompanijos reikalavimų, dėl to jis buvo paprašytas sumokėti už papildomą svorį, ir įspėtas, kad su esamu bagažu gali būti neįleidžiamas į orlaivį.

Tokia situacija 32-ejų metų vyrą supykdė – plūsdamasis necenzūriniais žodžiais, jis puolė aptarnaujantį personalą. Šiuo metu įvykį tiria policija, keleiviui neleista išvykti iš Lietuvos, jam bus taikoma baudžiamoji atsakomybė.

TVOU Aviacijos saugumo departamento direktoriaus Ričardo Martinaičio teigimu, tokio pobūdžio smurtinis atvejis yra pirmasis Vilniaus oro uoste. Tačiau atvejų, kai keleiviai išlaipinami iš orlaivio jam nespėjus pakilti arba neįleidžiami skrydžiui – apstu.

„Praėjusią savaitę net 3 keleiviai registracijos į skrydį metu antžeminį aptarnavimą atliekantiems darbuotojams, uždavus privalomus saugumo klausimus, pasakė, kad su savimi turi sprogmenų. Nors vėliau jie atsiprašė ir teisinosi tiesiog pajuokavę, pagal aviacijos saugumo taisykles tokie pareiškimai, pateikti net juoko forma, vertinami kaip reali grėsmė aviacijos saugumui. Apie tai pranešama policijai bei orlaivio įgulai, o orlaivio vadas sprendžia, ar „pajuokavusį“ keleivį priimti skrydžiui, ar ne. Dažniausiai priimamas sprendimas negabenti orlaiviu tokio keleivio,“ – sako R. Martinaitis.

Vilniaus oro uosto Aviacijos saugumo departamento duomenimis, 2010 metais iš viso panašių melagingų pranešimų apie sprogmenis ir kitus pavojingus daiktus buvo 11, o šiais metais – jau net 16.

R. Martinaičio teigimu, tokiais atvejais keleivis pats sau pasidaro žalą: praranda pinigus išleistus bilietui įsigyti, jam taikoma administracinė atsakomybė ir piniginė bauda. Be to, nuolat susiduriama su apsvaigusiais nuo alkoholio ar agresyviai nusiteikusiais keleiviais, kurie sudaro konfliktines situacijas. Dažniausiai agresyvus keleivių elgesys jų kelionę užbaigia TVOU policijos poskyryje, kuriame jiems skiriamos baudos už chuliganizmą, o į orlaivį jie taip ir nepatenka. Vien praėjusią savaitę tokias baudas gavo du užsienio šalių piliečiai.

Dar viena dažnai pasitaikanti priežastis, dėl kurios keleiviai neįleidžiami į skrydį – vėlavimas.

„Per dieną pasitaiko apie 4 tokius atvejus, kai dėl aplaidaus požiūrio į kelionės biliete nurodytą informaciją – kada ir kur prasideda registracija, laipinimas – keleiviai pavėluoja į skrydį“, – sako R. Martinaitis. – Aviakompanijos laikosi savo taisyklių – keleivių laukia tiek, kiek numatyta skrydžio plane, o pavėlavusieji praranda galimybę skristi numatytu reisu“.

Griežtesnius reikalavimus dėl keleivių registracijos ar įsodinimo į skrydį pabaigos laiko, taip pat – ir dėl vežamo bagažo svorio, dydžio ir kiekio turi pigių skrydžių bendrovės.

Šaltinis
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (1)