Viešoji įstaiga „Saugus ratas“ ir Lietuvos žurnalistų autoklubas surengė jau antrąjį automobilių ekonominį žygį „Taupiai ir saugiai Lietuvos keliais“, kuriame 303 km maršrutą reikėjo įveikti mažiausiomis degalų sąnaudomis.
Automobilių ekologinio žygio nugalėtojas "Smart Fortwo" ekipažas
Antrąją absoliučios įskaitos vietą, nusileidęs „Smart Fortwo“ ekipažui, iškovojo „Renault Clio“ su turbodyzeliniu varikliu važiavęs Ąžuolo Žadeikos ir Viktorijos Zujevaitės ekipažas, 100 km keliui sunaudojęs 3,8 litro dyzelino. Automobilių entuziastas Ą. Žadeika sutiko papasakoti apie taupaus važiavimo ypatumus.

Kaip jums pavyko pasiekti tokį rezultatą?

- Pirma, tai nuopelnas gamintojo, sukūrusio tokį ekonomišką variklį. Antra, reikia važiuoti prognozuojant kelią priekyje, t. y. numatyti, kada automobiliui reikės stoti, kada neįsibėgėti, be to, pašėlusiai naudoti paties automobilio inerciją.

Koks buvo vidutinis jūsų kelionės greitis?

- Turbūt nesuklysiu sakydamas, kad apie 73 km/h.

Jūs važiavote 303 km per Lietuvą ir greitkeliais, ir žvyrkeliais?

- Teko ir greitkeliais važiuoti, nes laikas ribotas. Pastovėjome ir spūstyse, ypač prie Kauno, kur vyko arimo čempionatas. Pastovėjus atostradose teko pavažiuoti ir 110 km/h greičiu, o užmiestyje daug kur teko laikyti maksimalų 90 km/h greitį.

- Sakoma, kad labai svarbu kietai pripūsti padangas, jeigu nori ekonomiškai važiuoti. Ar tikrai taip?

- Taip, kuo mažiau oro padangose, tuo didesnis pasipriešinimas, tačiau mes savo automobiliuko nepūtėme, nes labai stipriai pripūstos padangos tai nėra labai saugus važiavimas. Juk gamintojas yra numatęs slėgį padangose, jų plotį ir kt.

Sakėte, kad svarbiausia numatyti važiavimo perspektyvą. Į ką jūs kreipėte dėmesį?

- Kreipėme dėmesį į tai, ką daro automobilis priekyje, į šviesoforo signalus. Tokiu atveju automobiliukas, tiesiog nenaudodamas variklio, laisva pavara gali riedėti. Mano nuomone, tą reikia daryti kiekvieną kelyje: taip sutaupoma ne tik degalų, bet ir gamta neteršiama be reikalo. Taip pat nereikėtų naudoti stabdžių nereikalingose vietose, neįsibėgėti iškart. Taip tikrai daug galima sutaupyti.

Toks taupus važiavimas įsivaizduojamas užmiesčio keliuose, o kaip jūs pritaikote tuos įgūdžius mieste vairuodamas?

- Žinoma, pritaikau ir kasdienybėje. Nors mano siela, kaip aš sakau, yra sportiška, bet važinėdamas po miestą, darbo reikalais, visada gali pritaikyti. Galima, aišku, važiuoti labai greitai iki šviesoforo, paskui sustoti ir stovėti, o galima ir tiesiog atleisti akseleratorių ir riedėti truputį lėčiau, nes pats nuvažiavimo laikas iki taško B nesiskiria.

O kaip su kitais eismo dalyviais? Jie gal bus nepatenkinti, kad jūs taip lėtai riedate iki šviesoforo. Ar susiduriate su tokiomis situacijomis?

- Su tokiomis akivaizdžiomis susidurti neteko. Keliai Lietuvoje gana geri, juose galima apsilenkti, o jeigu erzinami kiti eismo dalyviai, ir man tenka skubėti. Tikrai nesakau, kad aš visada važiuoju lėtai ir remiuosi vien ekonomija – kartais iš tikrųjų tenka paskubėti.

Mieste, kai patenkate į srautą, turbūt pamirštate taupumą. Jau tada turbūt reikia važiuoti taip, kaip srautas neša?

- Jei mes persistengtume važiuodami ekonomiškai, dar labiau trukdytume srautui, nuvažiavimo į tašką laikas labai stipriai pailgėtų, o tokiu atveju stipriai padidėtų ir aplinkinių automobilių kuro sąnaudos, ir pablogėtų ekologinė situacija. Stengiamės, aišku, su visu srautu.

Jūs kalbate taip, lyg greitis jums nebūtų patrauklus dalykas. Ar mėgstate greitį?

- Man labai patinka greitis, todėl aš ir užsiimu automobilių sportu. Bet tam skirtos tam tikros vietos ir tam tikras laikas: kada automobilis yra įrengtas būtent pagal saugos reikalavimus, jis turi saugos diržus ir saugos lankus, kada yra užtverta trasa, kada tu nerizikuoji kitų žmonių gyvybe. Aš labai vertinu saugumą – savo ir aplinkinių. O greitį labai mėgstu, bet ne gatvėse.

Jei jūs važiavote taupiai, neviršijote greičio, stengėtės išnaudoti automobilio inerciją, gal tai ir yra pagrindinė saugaus važiavimo priežastis?

- Jeigu mes važiuojame analizuodami situaciją, leistinu greičiu, judame daug saugiau, nei bandydami nuvažiuoti greičiau iki taško. Taigi jei važiuoji saugiai, važiuoji ir taupiai.

Ar tokia 303 km kelionė varginanti?

- Tikrai negaliu teigti, kad buvau išsekęs, nes, kaip ir kiekvienos varžybos, tai yra azartas, adrenalinas. Ralio varžybose svarbu greitis, o čia – važiavimas taupiai.

„Ne vienas kelyje“ – per „Žinių radiją“ kiekvieną darbo dieną 6.30 val., kartojama 7.30, 16.15 ir 18.30 val.

Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Naktį eismo sąlygas sunkins plikledis, šerkšnas

Antradienio naktį eismo sąlygas sunkins plikledis ir šerkšnas, be to, vietomis formuosis rūkas.

Rajoniniuose keliuose yra slidžių ruožų (2)

Pirmadienio rytą Lietuvoje rajoniniuose keliuose yra slidžių ruožų, perspėja kelininkai.

Keliuose yra slidžių ruožų (9)

Sekmadienio rytą keliuose esama slidžių ruožų, įspėja Automobilių kelių direkcija .

Kelininkai: mažesnio eismo intensyvumo keliuose gali būti slidžių ruožų (2)

Šeštadienį mažesnio eismo intensyvumo keliuose gali būti slidžių ruožų, įspėja Automobilių...

Kai kuriose Vilniaus gatvėse veiks nauji šviesoforai (20)

Vienos judriausių Vilniaus mieste gatvės – Žirmūnų bei Kalvarijų – artimiausiu metu...

Top naujienos

Vladimiras Laučius. Šiltos kėdės oligarchija, arba išgirskite pagaliau Bronislovą Burgį (19)

„Užtenka mokytoją tampyti į visas puses. Lenkitės jam žemai, sveikinkitės kiekvieną rytą ir...

Pūkas: pateikiau VRK prašymą atšaukti mano atsistatydinimo pareiškimą (222)

"Pateikiau VRK prašymą atšaukti mano atsistatydinimo pareiškimą. Visame procese nuo kovo 8 dienos...

Kainos šiemet dar augs (149)

Kasmet didėjančios kainos maisto ir paslaugų sektoriuose piktina gyventojus, tačiau ir šiemet...

Kas galėtų kišti koją Nausėdai prezidento rinkimuose (48)

Ekonomistas Gitanas Nausėda , pirmaujantis tarp galimų kandidatų į prezidentus, laikosi buvusio...

Gudžiaus treneris griebiasi už galvos: nebežinome, ką daryti (174)

„Tragiška situacija. Esame giliuose viduramžiuose ir man keisčiausia, kad niekas neprisiima...

Ant raudono kilimo – akį traukiančių iškirpčių fiesta stilistės komentaras (73)

„Šiuolaikine mada nieko nenustebinsi, tad trumpo sijono ir gilios iškirptės derinys nėra tabu....

R.I.T.A. Lietuvos žemės ūkio atašė Kinijoje kaltina ambasados moteris genocidu (147)

Žemės ūkio ministerija atlieka patikrinimą dėl jos deleguoto atstovo Kinijos Liaudies...

Oksana Pikul: iš vyro patiriu psichologinį ir fizinį smurtą (132)

Drama Jasaičių šeimoje prasidėjo sekmadienio rytą. Į policijos pareigūnų rankas pakliuvęs...

Sirijos režimas kaltinamas chemine ataka sukilėlių teritorijoje (26)

Sirijos sukilėlių kontroliuojamame anklave netoli Damasko mažiausiai 21 asmuo, tarp jų yra ir...

Kas slepiasi už naujo mistinio Putino įvaizdžio? (383)

Anksčiau dažnai vaizduojamas raumeningu mačo, gebančio apginti tėvynainius nuo priešų, Rusijos...