Į moderniausio Lietuvoje „Toyota“ automobilių centro „Tokvila“ pristatymo šventę sausio 23-iosios vakarą susirinkusiems svečiams pastato šeimininkai pristatė – benzinu ir elektra varomą „Toyota Prius“ modelis, tapęs naujojo „Tokvilos“ centro, pretenduojančio į „Toyota“ sostinės šalyje vardą, simboliu, sakoma pranešime spaudai.
Pasak „Tokvilos“ generalinio direktoriaus Algimanto Purausko, šiuo metu „Toyota Prius“ – vienas iš pažangiausių automobilių, pradedančių naują automobilizmo erą ne tik Lietuvoje, bet ir visame pasaulyje.

Žiniasklaidoje gana plačiai aptarinėjama degalų problema, nes naftos atsargos nėra begalinės. Daug kalbama apie didžiausių pasaulio automobilių gamintojų bandymus sukurti aplinkai nekenksmingus automobilius, kurių ratus suktų kuro elementai (plačiau – “AutoVerslas” Nr. 44 Tendencija “Vandens garai iš išmetimo vamzdžio – gerai, bet kaip bus su ledu?”).

Tačiau kol kas realiausiai atrodo hibridiniai automobiliai, kuriuos varo kombinuota benzininė-elektrinė jėgainė. Vienas labiausiai komerciškai sėkmingų hibridinių automobilių – “Toyota Prius”. JAV per pirmus vienuolika šių metų mėnesių parduotą 20,6 tūkst. vnt. “Prius, o tai yra 12,4% daugiau nei atitinkamu 2002 m. laikotarpiu (18,3 tūkst. vnt.). Tačiau didžiausias Japonijos automobilių gamintojas neapsiriboja šiais pasiekimais ir jau 2004 m. pradžioje prekyboje pasirodys naujos kartos patobulintas “Prius”.

Pagrindinė hibridinių automobilių problema – didelė kaina. Pigiausias būsimas “Opel Vectra” hečbeko dydžio “Prius” kainuos panašiai kaip galingesnis ir ekonomiškesnis dyzelinis “Volkswagen Passat”. Taigi, abejotina ar vidutinis vartotojas mokės daugiau vien dėl to, kad galėtų didžiuotis važinėdamas kol kas dar labai retai keliuose sutinkamu hibridiniu automobiliu, arba kad jo automobilis mažiau terštų aplinką.

Antros kartos “Prius” techninės charakteristikos jau beveik nenusileidžia šios klasės turbodyzeliniams automobiliams: iki 100 km/val. įsibėgėjama per 10,9 sekundės, maksimalus greitis – 170 km/val.

Daug didesnis dėmesys skirtas elektrinei automobilio jėgainės daliai. Elektrinis naujojo “Prius” variklis išvysto 67 AG galingumą, t.y. maždaug tiek pat kiek ir dauguma benzininių mini automobilių. Norint galima persijungti tik į elektrinio variklio rėžimą. Įprastai elektrinis variklis atlieka visą darbą pajudant iš vietos bei didinant greitį. Benzininė 1,5 l 76 AG jėgainė “įsikiša” staigiai didinant greitį, taip pat atlieka generatoriaus elektriniam varikliui vaidmenį mažinant greitį arba stabdant.

Ne tik hidridinio variklio dėka pavyksta sutaupyti degalus. Kiekvienas naujojo “Prius” komponentas praėjo griežtą svorio mažinimo programą. Naudojama daug aliuminio, lengvo plieno ir kitų medžiagų, kurių pagalba pavyko sumažinti automobilio svorį 140 kg. “Prius” bus ir vienas aptakiausių serijiniu būdu gaminamų automobilių pasaulyje. Didelis aptakumas sumažina oro pasipriešinimą. Taip pat daugybę nemažai sveriančių mechaninių jungčių pakeitė elektrinės jungtys (akceleratorius, stabdžiai, vairo stiprintuvas, automatinė pavarų dėžė).

Šitokias pastangas “Toyota” dėjo siekdama, kad “Prius” nei savo važiavimo savybėmis, nei įrangos lygmeniu nesiskirtų nuo įprastinių šios klasės automobilių. Todėl naujasis “Prius” yra didesnis nei dabartinis modelis ir pilnai atitinka šeimos automobilio reikalavimus. Užpakalinės sėdynės gali būti sulankstomos, siekiant padidinti ir taip nemažą bagažinę, t.y. net šiuo požiūriu “Prius” nenusileidžia konkurentams. Taip pat gamintojas pasiūlys ir tris įrangos lygius – T3, T4 ir “T Spirit”, kaip ir įprastuose “Toyota” automobiliuose. Visos įrangos versijos turės klimato kontrolės sistemą, elektra valdomus langus ir šoninius veidrodėlius, CD grotuvą, stabdžių antiblokavimo sistemą, stabilumo kontrolės sistemą ir aštuonias oro pagalves bei ant vairo įrengtą stereo sistemos valdymą. Taigi “Toyota” siūlo tikrai daug.

“Toyota” dizaineriai ir inžinieriai stengėsi, kad naujasis “Prius” hibridinis automobilis niekuo nesiskirtų nuo įprastų automobilių. Galima teigti, kad šis uždavinys buvo sėkmingai įvykdytas ir “Toyota” įrodė, kad ir ekologiškai švarus automobilis gali būti patrauklus ir savo dizainu bei techninėmis savybėmis. Tiesa, vienas “nedidelis” skirtumas, lyginant su įprastais, vis dar yra – už juos “Prius” bus kur kas brangesnis. “Autotoja” vadybininkas Mindaugas Kraujutis sakė, kad į Lietuvą šį tikrai įdomų modelį planuojama atvežti kovą-balandį. “Prius” kainuos apie 90 tūkst. Lt.

Debiutas:2004 m. pradžia
Klasėekologiški vidutiniai automobiliai
Konkurentai:“Honda Civic IMA”, “Opel Vectra LPG”
Varikliai:benzininis 1,5 l 76 AG ir elektrinis 500 voltų 67 AG
Išmatavimai:ilgis 445 cm, plotis 172 cm, aukštis 148 cm; bazė 270 cm
Svoris:1’301 kg
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Lietuvoje pagrindinių kelių dangos daugiausia drėgnos

Antradienio rytą Lietuvoje pagrindinių kelių dangos daugiausia drėgnos, vietomis yra sausų kelių...

Pristatoma projekto „Rail Baltica“ pažanga (3)

Bendra Baltijos šalių įmonė „RB Rail“ antradienį Vilniuje supažindins visuomenę, kaip...

„Uber“ generalinis direktorius nori keisti kompanijos augimo politiką (2)

„Uber“ generalinis direktorius Dara Khosrowshahis pirmadienį teigė norįs, kad kompanija augtų...

Naktį eismo sąlygas sunkins plikledis, šerkšnas

Antradienio naktį eismo sąlygas sunkins plikledis ir šerkšnas, be to, vietomis formuosis rūkas.

Rajoniniuose keliuose yra slidžių ruožų (2)

Pirmadienio rytą Lietuvoje rajoniniuose keliuose yra slidžių ruožų, perspėja kelininkai.

Top naujienos

Perėjusi tikrą pragarą žydė į Vilijampolę grįžo ieškoti užkastos dėžės (42)

Izraelyje šiuo metu gyvenanti Kaune gimusi Dita Šperling savo akimis regėjo, kaip baltaraiščiai...

Lenkijos ekonomikos architektas: sukame pavojingu keliu (27)

Pirmosios nekomunistinės Lenkijos vyriausybės finansų ministras Leszekas Balcerowiczius sako, kad...

Šveicarų specialistai įvertino Gedimino kalno gelbėjimo planą: tikrai yra dėl ko nustebti (410)

Lietuvos mokslininkai ir specialistai vis dar nesutaria, kaip gelbėti Gedimino kalną. Kol mūsų...

Garsenybėms – metų mados egzaminas. Kam pavyko jį išlaikyti? M. Palaikytės verdiktas (42)

Pramogų pasaulio apdovanojimų rengėjai garsiai skelbė – tai metų renginys. Tad įžymybės...

Po išbandytų ekstremalių žiemos pramogų – koma ir pasekmės visam gyvenimui (7)

Žiemą lauke paspaudus šaltukui eilinė kelionė į darbą ar pasivaikščiojimas mieste gali...

Prieš dvikovą su „Žalgiriu“ – Eurolygos užmojis pažaboti „Panathinaikos“ savininką

Atėnų „Panathinaikos“ klubo savininkas Dimitris Giannakopoulas užsitraukė Eurolygos...

NBA naktis: dviejų pratęsimų trileryje Cousinsas užfiksavo penkiasdešimt metų nematytą rezultatą

NBA pirmenybėse pirmadienio naktį įvykus devyniems susitikimams įsimintiniausią dvikovą...

Dakaro didvyriai prisipažino: niekur nejautėme tokio jaudulio, kurį patyrėme sugrįžus namo (30)

Dviem savaitėms automobilių sporto fanus Lietuvoje prikaustę prie kompiuterių, televizorių ir...

Orai: laukia šalčiausia šios žiemos naktis (30)

Antradienio naktis bus bene šalčiausia šią žiemą. Vietomis, rytiniuose ir pietiniuose šalies...

Drabužius geriausiai išbalins paprasčiausia tabletė iš namų vaistinėlės (3)

Ar galėjote kada pagalvoti, kad aspirino tabletės gali pasitarnauti ne tik susirgus, bet ir...