aA
Pažadais apie naujus autobusus patikėjusiems Vilniaus gyventojams gali tekti ryti nusivylimo kartėlį. Po įtarimų korupcija teismas sustabdė sostinės savivaldybės paskelbtą viešąjį pirkimą ir dar neaišku, ar jis bus atnaujintas.
© DELFI / Šarūnas Mažeika

Prieš mėnesį vykusioje spaudos konferencijoje apie per pirmuosius darbo savivaldybėje metus Vilniaus vicemeras Linas Kvedaravičius žadėjo, kad dar šiemet Vilniaus viešojo transporto sistemoje turėtų atsirasti privatus vežėjas.

„Paskelbtas privataus vežėjo konkursas, gegužės 16 dieną bus atplėšiami vokai ir per dešimt mėnesių nuo sutarties pasirašymo į Vilniaus transporto sistemą įsilies šimtas naujų autobusų, kas pakels sistemą į naują lygį“, – žurnalistams sakė jis.

Tačiau po įtarimų, kad minėto konkurso sąlygos gali būti parengtos neskaidriai – taip, kad jame galėtų dalyvauti tik stambūs vežėjai, Vilniaus apygardos teismas patenkino įmonės „Edineras“ prašymą ir pritaikė laikinąsias apsaugos priemones, jį sustabdydamas.

DELFI turimoje teismo nutartyje nurodoma, kad konkurse numatytų paslaugų pirkimas nėra susijęs su pačių svarbiausių visuomenės poreikių užtikrinimu, todėl negalima konstatuoti, jog egzistuoja viešasis interesas.

Linas Kvedaravičius
Linas Kvedaravičius
© DELFI / Domantas Pipas

Antradienį L. Kvedaravičius negalėjo nurodyti, kada dabar galima būtų planuoti vokų atplėšimą.

Pertekliniai reikalavimai

Konkurso sąlygose nurodoma, kad jame dalyvauti norinčio vežėjo vidutinės metinės pajamos iš keleivių vežimo per pastaruosius 3 finansinius metus turi būti ne mažesnės kaip 5,8 mln. eurų pirmai pirkimo daliai ir 6,1 mln. eurų – antrajai.

Pirkimas suskirstytas į dvi dalis, kur pirmajai nurodytas 43, o antrajai – 52 transporto priemonių reikalavimas, kurios turės atitinkamai aptarnauti 4 ir 17 maršrutų.

Dėl šių reikalavimų Vilniaus miesto vežėjų asociacija (VMVA) pateikė pretenzijas Viešųjų pirkimų tarnybai (VPT) ir Konkurencijos tarybai.

Asociacijos prezidentas Saulius Matulionis DELFI komentavo, kad jų manymu, šie reikalavimai yra pertekliniai.

Saulius Matulionis
Saulius Matulionis
© DELFI / Šarūnas Mažeika

„Ganėtinai sudėtinga privatiems vežėjams, kurie prieš 3 metus buvo išstumti iš keleivių pervežimo rinkos Vilniaus mieste, turėti tokias apyvartas“, – kalbėjo jis.

Pašnekovas taip pat teigė, kad jeigu konkurso dalys būtų suskaidytos į smulkesnes dalis, asociacijos nariai tikrai jame dalyvautų.

„Vežėjas, kuris turi 3 ar 4 transporto priemones, galėtų sėkmingai dalyvauti mažesniame pakete“, – dėstė S. Matulionis.

Jis taip pat pažymėjo, kad 43 ir 52 transporto priemonių reikalavimas mažiesiems yra sunkiai įkandamas – jį įveikti gali tik kelios Lietuvoje veikiančios įmonės. Tiesa, konkurse gali dalyvauti ir kitų šalių vežėjai.

Būtų ekonomiškai nenaudinga

Savo ruožtu savivaldybės įmonės „Susisiekimo paslaugos“ direktorė Modesta Gusarovienė teigė, kad konkursą skaidyti į smulkesnes dalis būtų ekonomiškai nenaudinga.

„Į paketus įtraukti maršrutai buvo išskaidyti pagal juos aptarnaujančių transporto priemonių talpas. Skirtingos talpos transporto priemonės išskaidytos į skirtingus paketus: pirmojo paketo maršrutuose dirbtų didelės talpos – triašiai autobusai, kurie aptarnautų maršrutus vakarinėje miesto dalyje. antrojo paketo maršrutuose, kurie daugumoje yra privežamieji, dirbtų „midi“ talpos autobusai“, – pirmadienį DELFI komentavo ji.

Modesta Gusarovienė
Modesta Gusarovienė
© „Susisiekimo paslaugų“ nuotr.

M. Gusarovienė atsakė ir į dar vieną VMVA kilusį klausimą dėl konkurso sąlygų. Jose numatyta, kad vežėjo nuostoliai, patirti vežant keleivius, būtų kompensuojami iš savivaldybės biudžeto.

„Pagal galiojančius teisės aktus savivaldybės turi pareigą kompensuoti nuostolius. Kiekvienais metais Vilniaus miesto savivaldybė planuodama ateinančių metų biudžetą, numato reikalingas lėšas nuostoliams kompensuoti pagal iš anksto pateiktą poreikį. Planuojama, kad privatus vežėjas savo veiklą pradės 2017 metais, o 2017 metų biudžetas bus pradėtas planuoti jau 2016 metų antrąjį pusmetį“, – kalbėjo ji.

Turi teisę

Po VMVA kreipimosi VPT įpareigojo savivaldybę pateikti išsamius, argumentuotus paaiškinimus dėl visų asociacijos išvardintų aplinkybių.

„Taip pat, prašome pateikti kiekvieno specialiojo kvalifikacijos reikalavimo pagrindimą“, – rašoma DELFI gautame dokumente.

Kiek vėliau VPT nurodė, kad atliks Vežėjų parinkimo keleivių vežimui vietinio reguliaraus susisiekimo autobusų maršrutais Vilniaus mieste pirkimo vertinimo išvadas, tačiau kol kas jų dar nėra.

Savo ruožtu Vilniaus miesto savivaldybės Teisės departamento direktoriaus pavaduotoja Dovilė Veličkaitė nurodė, kad reikalavimai pirkime parengti vadovaujantis Tiekėjų kvalifikacijos vertinimo metodinių rekomendacijų nuostatomis.

„Rekomenduojama kriterijaus reikšmė – vidutinės metinės pajamos tos veiklos, su kuria susijęs atliekamas pirkimas, 1,5 karto didesnė už pirkimo objekto (pasiūlymo) vertę, – pirmadienį DELFI sakė ji. – Perkančioji organizacija turi diskrecijos teisę nustatyti kvalifikacinius reikalavimus.“

Savivaldybė jau apskundė Vilniaus apygardos teismo sprendimą, kuriuo buvo sustabdytas jos paskelbtas konkursas, Lietuvos apeliaciniam teismui.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Žiniasklaida: į Vilnių vėluojama pristatyti naujus autobusus ir troleibusus (11)

Iki šių metų pabaigos Vilnių turėtų pasiekti 17 naujų autobusų ir 40 troleibusų, tačiau...

Ruošiamasi skelbti „Rail Baltica“ ruožo Rokai–Kaunas rangovo konkursą (1)

Valstybės valdomi „Lietuvos geležinkeliai“ ruošiasi skelbti europinės vėžės geležinkelio...

„Small Planet Airlines“ Lietuvoje atleidžia apie ketvirtadalį darbuotojų (1)

Finansinių sunkumų slegiama persitvarkanti Lietuvos užsakomųjų skrydžių bendrovė „ Small...

Paskelbtas oro taršos mažinimo plano projektas: apie automobilių mokestį nebeužsimenama (4)

Ketvirtadienį viešai paskelbtas Aplinkos ministerijos parengtas Nacionalinis oro taršos mažinimo...

ACEA: naujų automobilių pardavimų augimas Lietuvoje – sparčiausias ES (11)

Naujų automobilių pardavimų augimas Lietuvoje per dešimt šių metų mėnesių buvo sparčiausias...

Top naujienos

Ukrainos kariuomenės karininkas: rusai į Ukrainą važiuoja kaip į safarį – pašaudyti į „chacholus“ (351)

Atskridus į Kijevą įtarti tai, kad šalis kariauja, galima dėl sugriežtintos patikros oro uoste...

Stulbinantis atsitiktinumas: lietuviai sutrumpino darbo laiką – pelnas išaugo kartais (36)

Dvi Lietuvos įmonės „Engineer“ ir „Valandinis“, veikiančios statybų srityje, nuo rugsėjo...

Įstrigusi auklėtinių pažanga Jasikevičiaus mintis sugrąžino į vasarą (57)

„Aš jau kartosiuosi“, – pats žurnalistus perspėjo Šarūnas Jasikevičius. Kauno...

Orai: nesušalkite, atkeliauja šlapdriba (7)

Po žiemiškos šeštadienio nakties kuklios 7 °C šilumos įdienojus sulauks tik pajūrio...

Sostinėje „eTransport“ automobilis aplamdė stovinčias mašinas ir apvirto (11)

Vėlų penktadienio vakarą, apie 23 val., Vilniuje, Mindaugo g. apvirto pavėžėjimo įmonės „...

Keli faktai apie Marko Zuckerbergo santuoką ją paverčia išties keista: nuo neįprasto susitarimo iki dramos vestuvių dieną (1)


 „Facebook“ įkūrėjas Markas Zuckerbergas ir Priscilla Chan neabejotinai yra įtakingos...

Sunkiai suvokiamas atvejis: penkiametė tapo mama (78)

1939 metais Liną Mediną motina nuvežė į Peru esančio Pisko miesto ligoninę. Iš atokiame...

Apmaudus vakaras Kaune: pratęsimą išplėšęs „Žalgiris“ jame nesulaikė Pangoso ir krito prieš „Barcą“ (603)

Penktadienio vakarą kovos lauke Nemuno saloje susigrūmė dvi šlovingą istoriją turinčios...

Visi rodikliai – į vieną pusę: kodėl moterys Lietuvoje nebenori gimdyti (610)

Visame Vakarų pasaulyje moterys ryžtasi gimdyti vis vėliau. Ne išimtis ir Lietuva . Pernai...

Unikauskas rekomenduoja: valgykite šią košę kasdien – kilogramai tirps, sveikata gerės (146)

Ir žmonės, sergantys virškinimo trakto ligomis, ir moterys, norinčios numesti svorio, ir kareiviai...