Vilniaus ir kitų miestų ugniagesiams neretai tenka spręsti rebusą, kaip gelbėti gyventojus, kilus gaisrui daugiabutyje, kai visas jo kiemas, ypač po darbo, būna grūste prigrūstas automobilių? Kaip įvažiuoti gaisrinei technikai, kuriai reikia apie 5 metrų, kai jame net lengviesiems automobiliams būna sunku prasilenkti?
© DELFI / Ainis Gurevičius

„Vien šiemet Vilniaus daugiabučiuose kilo 145 gaisrai. Nors ugniagesiai ir turi teisę šalinti kliūtis, trukdančias pradėti gesinimo ir gelbėjimo darbus, bet to imantis yra gaištamas brangus laikas, kuris bet kada gali kainuoti ne vieno žmogaus gyvybę,“ - sako Vilniaus priešgaisrinės apsaugos valdybos viršininkas Vidas Kerševičius.

Po daugiabučio gaisro Žirmūnuose, kai žmonės kaip ugnies fakelai krito pro namo langus, privažiavimo problemą sostinėje bandyta spręsti įrengiant informacinius stendus su kelio ženklais „Stovėti draudžiama“. Deja, tokie pavieniai ženklai prie daugiabučių situaciją keičia ne taip greitai, kaip to norėtųsi ugniagesiams.

Šiemet Lietuvoje daugiabučiuose jau kilo per 500 gaisrų. Jų metu žuvo 12 gyventojų, 4 iš jų Vilniuje.

Bandant sostinėje spręsti gaisrinės technikos privažiavimo problemas, neseniai jos aptartos su Vilniaus meru Remigijumi Šimašiumi, kuris siūlė, kad šiam transportui skirtose vietose galėtų stovėti ir gyventojų automobiliai, bet esant reikalui savo automobilius jie turėtų patraukti patys, o to nepadarę, netektų galimybės kreiptis dėl žalos atlyginimo.

Ugniagesiai nelinkę rizikuoti žmonių gyvybėmis, todėl problemos sprendimo ieško įvairiais būdais. Pasak V. Kerševičiaus, Kaune, pasinaudodami kitų šalių patirtimi, gaisrininkai yra įsigiję specialius ratukus, kuriuos pakišus po ratu, jei yra būtinybė, galima nutempti automobilį. Deja, kartais to padaryti neįmanoma, nes tiesiog nebūna vietos, kur jį patraukti. Gaisrinės technikos privažiavimo problemą spręsti padėtų ir žaliųjų plotų mažinimas, bet tai kelia dideles gyventojų aistras.

„Mūsų vairuotojai yra įpratę dirbti ekstremaliomis sąlygomis. Bet skubėdami gelbėti žmones, deja, kartais kliudo automobilių veidrodėlius, nubraukia jų šonus, - apgailestauja V. Kerševičius. - Galima tik įsivaizduoti, kaip jaučiasi automobilinių kopėčių keltuvo vairuotojas, kai jam tenka įvažiuoti į tokį kiemą ar gatvę, kur tarp automobilių ir keltuvo lieka vos vienas kitas laisvas centimetras. Beje, dėl eisimo įvykių išauga ir gaisrinių automobilių draudimas.“

Pasak Vilniaus ugniagesių vadovo, labai norėtųsi, kad gyventojai jaustų atsakomybę parkuodami automobilius daugiabučių namų kiemuose, o kilus gaisrui, kuo skubiau pasirūpintų, kad į juos galėtų įvažiuoti gaisrinė technika.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Norint išsvajotų skrydžių – sunkiai įgyvendinama sąlyga dėl gyventojų skaičiaus (57)

Palangos oro uoste naujos krypties į Vokietiją prašantys uostamiesčio verslininkai sulaukė...

Jūrmala šiemet suviliojo dar daugiau turistų (7)

Turistų skaičius Jūrmaloje per pirmuosius šešis 2018 m. mėnesius, palyginti su atitinkamu 2017...

Atnaujinta viena ilgiausių ir judriausių sostinės Geležinio Vilko gatvė (46)

Vilniuje suremontuota vienos ilgiausių ir judriausių – Geležinio Vilko gatvės – atkarpa nuo...

Nekasdienė proga – kaunietis vairuotoju dirba vienoje įmonėje jau pusę amžiaus (46)

Sigitas Sakalauskas į Kauno autobusų stotį ketvirtadienį vakare užsuko ne kaip paprastas...

Kaune nutiesta nauja jungtis su Vilnius - Klaipėda automagistrale (13)

Šį ketvirtadienį vairuotojams Kaune atverta Ašigalio gatvės jungtis su A1 magistrale.

Top naujienos

Užkalnis: kaip jums paaiškinti, kad jūsų restoranas blogas? (48)

Žinau, kad daug kas galvoja, kad man patinka kritikuoti restoranus ir visaip prie jų kabinėtis....

Septyneri metai namo statyboms: pora atskleidė, kas atėmė daugiausia laiko ir pinigų (19)

Namo statybos – ilgai trunkantis ir nelengvas procesas, kuris gali trukti keletą metų ar net...

Ne tik liūtys skandina Remigijų Šimašių, arba kodėl vilniečiai dabar pavydi Kaunui (485)

Pagal paskutinę „Vilmorus“ apklausą, Vilniaus mero Remigijaus Šimašiaus reitingas yra...

Kurjerių darbo šokiruota aktorė: galvojau, kad dingo visi dukros dokumentai (48)

Didžiulį stresą dėl pasimetusio siuntinio patyrusi Lietuvos rusų dramos teatro aktorė Laima...

Draugas papasakojo apie Grafininos parodytas kaukes: jei ji gyva ir stebi šią situaciją – jai tai brangiai kainuos (4)

Paskelbus be žinios dingusios Sandros Grafininos paiešką, suimtas jos vyras Nigelas Westas. Šią...

Tamsiausia mados pasaulio istorija: korifėjų Gucci mirčiai pasmerkė pavydi sutuoktinė (8)

Kai Patrizia Reggiani ištekėjo už Maurizio Gucci, jiedu tapo viena įtakingiausių Italijos...

Morkos naudingos ne tik regėjimui: vitaminų, mineralų ir skaidulų šaltinis

Morkos nuo seno laikomos visiškai sveikomis ir saugiomis daržovėmis. Manoma, kad žmonės jas...

Velomaratone – dramatiškas Gudiškio finišas: griuvo ir pėsčiomis pasiekė finišą (6)

Sekmadienį Vilniuje vyksiančio didžiausio Lietuvoje dviračių sporto renginio –...

Orai: po gaivesnio sekmadienio vėl sulauksime šilumos bangos (12)

Artimiausiu metu laukia permainingi orai – po gaivesnio sekmadienio savaitės pradžioje vėl...

Merkel ir Putino pokalbis truko 3 valandas: apie ką jie kalbėjo? atnaujinta (600)

Vokietijos kanclerė Angela Merkel ir Rusijos prezidentas Vladimiras Putinas aptarė būdus, kaip...