Moteris pasakojo, kad „Ryanair“ bilietą vaikui pirko kaip skirtą kūdikiui (iki 2 m.). Kelionės dieną mažylis šventė savo dvejų metų gimtadienį. „Kai pirkau bilietą, vaikas dar neturėjo dvejų metukų, todėl bilietas buvo pirktas kaip kūdikiui. Prieš įlaipinant į lėktuvą darbuotoja pamatė vaiko gimimo datą ir pareiškė, kad vaikas kartu skristi negalės“, - savo košmarą Vilniaus oro uoste prisiminė dviejų vaikų mama. Pasak jos, ji buvo pasiryžusi pirkti papildomą bilietą vaikui už 100 svarų, tačiau buvo jau per vėlu - „Ryanair“ bilietai į tą skrydį jau buvo nepardavinėjami.

Iš darbuotojų nesulaukė žmogiškumo

„Trūksta žodžių apibūdinti mano įtūžį. „Ryanair“ sistema turėjo neleisti mums registruotis skrydžiui internetu, jei tas bilietas netinkamas. Deja, tai sužinojau tik 10 minučių iki išskridimo, kai jau nieko negalėjau padaryti“,- piktinosi Danguolė.

Lietuvė pasakojo, kad pasimetusi netikėtoje situacijoje ji susiskambino su vaiko močiute ir paprašė, kad ji atvyktų pasiimti mažylio. „Tai buvo „nuostabi“ gimtadienio dovana vaikui, - ironizavo pašnekovė. - Palikome vaiką su personalu oro uoste. Žmogiškumo tikrai nulis, darbuotojai galėjo jam leisti skristi su kūdikio bilietu. Dabar turėsiu eiti į ambasadą, siųsti į Lietuvą sutikimą, kad močiutė galėtų anūką atvežti į Londoną. Kažkodėl jį palikti buvo galima be jokio sutikimo“, - skundėsi lietuvė.

Danguolė pasakojo, kad jai buvo baisu palikti vaiką su nepažįstamais darbuotojais, tačiau mažylis gana ramus, todėl visgi nusprendė patikėti vaiką darbuotojai.

„Dabar suprantu, kad tai ir mano klaida, jog nepasižiūrėjau, kokias griežtas taisykles taiko pigių skrydžių bendrovė. Tačiau darbuotojai oro uoste galėjo anksčiau pranešti, kad bilietas netinka, o ne 10 minučių prieš skrydį, kai jau bilietai nebeparduodami“, - teigė lietuvė.

Pašnekovė sutiko, kad oro linijų kompanija privalo laikytis savo taisyklių, tačiau piktinosi, kad iš darbuotojų nesulaukė jokio žmogiškumo.

„Ryanair“ stebisi motinos veiksmais

DELFI susisiekus su „Ryanair“ atstovais, šie teigė, kad „internetinė bilietų registracijos sistema nėra komplikuota. Be jokių problemų ja naudojasi 2 mln. keleivių kas savaitę“. Pigių skrydžių bendrovė tikino, kad bilietais į skrydžius nustojami prekiauti 40 minučių iki išvykimo, o vaikams, kuriems kelionės periodu sukanka dveji metai, bilietus galima pirkti po vieną (pirmyn – kūdikiui, atgal – suaugusiam).

„Ryanair“ teigimu, Vilniaus oro uoste lėktuvų aptarnavimo įmonės darbuotojai patvirtino, kad močiutė į oro uostą atvyko dar prieš leidžiant lėktuvui išskristi. „Motinos elgesys šioje situacijoje atrodo stebinantis. Nei vienas „Ryanair“ darbuotojas šiame įvykyje nedalyvavo“, - teigiama oficialiame įmonės atsakyme.

„Ryanair“ kompanijos skrydžius Vilniaus oro uoste aptarnauja įmonė „Litcargus“, kuri oro bendrovėms teikia keleivių, skrydžių bilietų aptarnavimo paslaugas. Įmonės atsakovai, teigė nekomentuosiantys oro uoste nutikusio nesusipratimo, nes „avialinijos riboja informacijos pateikimą“.

Kūdikiai – tik ant kelių

„Ryanair“ taisyklėse nurodoma, kad naujagimiai iki 7 dienų (imtinai) į lėktuvą nėra įleidžiami. Jei keliaujama su kūdikiu iki 23 mėnesių (imtinai), perkant bilietus reikia nurodyti, kad skrendama su kūdikiu (angl. „infant“). Dėl saugumo priežasčių kūdikis turi skristi kartu su keleiviu, kuriam yra ne mažiau nei 16 metų (vienam kūdikiui turi skristi vienas suaugęs asmuo). Kūdikiai negali sėdėti atskirose kėdėse lėktuve ir turi įsitaisyti ant suaugusiųjų kelių. Kūdikiams atskiros sėdimos vietos neparduodamos. Norint, kad mažylis turėtų atskirą vietą, reikia pirkti suaugusiajam skirtą bilietą.

Jei kelionės laikotarpiu vaikas sulaukia dviejų metų, jam turi būti nupirktas suaugusiojo bilietas. Prieš įlipant į lėktuvą privaloma pateikti galiojančius kūdikio dokumentus, kurie įrodytų mažylio amžių.

Vaiko palikimas nepažįstamiems – nesaugus mažyliui

Vaikų teisių apsaugos kontrolierės patarėja Laura Viktauskaitė-Sirunavičienė teigė, kad už vaikų auklėjimą ir priežiūrą pirmiausia atsakingi tėvai: „Todėl mama, pirkdama bilietą, turėjo atidžiai pasidomėti vaiko vežimo sąlygomis. Manytina, kad aprašytu atveju, kai vaikas buvo paliktas svetimų asmenų priežiūrai, rodo mamos atsakomybės stoką bei nerūpestingumą, o toks elgesys neatitinka geriausių vaiko interesų“. Pašnekovė teigė, kad nepažįstamiems žmonėms paliekami vaikai gali patirti stresą.

Vaikų teisių apsaugos kontrolieriaus tarnybos atstovė taip pat paminėjo, kad darbuotojai oro uoste irgi neturėjo apsiimti prižiūrėti vaiko, nes jie neteikia vaiko priežiūros paslaugų. „Nepakankamas tėvų dėmesys vaiko saugumui, vaiko palikimas svetimiems, vaikui nepažįstamiems asmenims, gali būto vertinami kaip netinkama vaiko priežiūra“, - teigė pašnekovė.

Susidūrėte su panašia situacija? Papasakokite tai DELFI. Istoriją siųskite e.paštu -  pilieciai@delfi.lt. Anonimiškumą garantuojame.


Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (1305)