aA
Premjeras Andrius Kubilius siūlo, kad jau kitąmet vairuotojai mokėtų už tai, kad turi automobilį. Tam nepritaria dalis valdančiosios koalicijos partnerių, tačiau Lietuvos vairuotojų sąjungos prezidentas Saugirdas Pukalskas mano, kad „žaliasis“ mokestis yra neišvengiamas, bet daugiausiai mokėti turėtų labiausiai teršiantys automobiliai. Tuo tarpu kitas vairuotojų atstovas Jonas Petraška įspėja, kad labiau apmokestinus senus automobilius, kentės neturtingiausi gyventojai. Be to, esą pakankamai mokesčių sumokama perkant kurą.
Mokslininkas: automobilių mokestis, matyt, yra neišvengiamas
© Reuters/Scanpix

„Premjeras mano, kad šis mokestis reikalingas, nors, aišku, kiekvienas vairuotojas taip nemano. Kai pagalvoji, kad dabar sunkmetis, tai, matyt, automobilio mokestis yra neišvengiamas. Tuo labiau, kad galbūt kažkiek išsispręstų senų automobilių problema, žmonės stengtųsi jų kuo greičiau atsikratyti, nes kiemuose matyti tokių neeksploatuojamų. Šis mokestis galbūt priverstų žmones elgtis šiek tiek atsakingiau“, – DELFI sakė Vilniaus Gedimino technikos universiteto Automobilių transporto katedros vedėjas, Lietuvos vairuotojų sąjungos prezidentas Saugirdas Pukalskas.

Kartu jis pripažino, kad daug kas priklausys nuo paties mokesčio dydžio.

„Jeigu jis bus didelis, tai vėlgi jį bus sunku surinkti ir prasidės įvairūs apėjimai. Mokestis turėtų būti diferencijuotas. Jeigu automobilis senesnis ir jo variklis didelio darbinio tūrio, jam turėtų būti didžiausias mokestis, nes jis kelia daugiausiai problemų saugumo ir aplinkos taršos požiūriu“, – sakė S. Pukalskas.

Pašnekovo teigimu, mokesčio dydis ir taikymas priklausys nuo Vyriausybės tikslų.

Saugirdas Pukalskas
Saugirdas Pukalskas
© DELFI (K.Čachovskio nuotr.)

„Galbūt skatinant naujų automobilių pirkimą, naujiems metus kitus būtų galima netaikyti šio mokesčio, galima būtų jį sumažinti ekologiškiems automobiliams. Jeigu valstybė sieks surinkti kuo daugiau mokesčių, gali ir kitaip žiūrėti. Gali žiūrėti, ar žmogus pajėgus sumokėti mokestį, tada nuspręs, kad kuo naujesnis ir brangesnis automobilis, tuo didesni mokesčiai“, – svarstė jis.

Pašnekovas pripažino, kad daugelyje šalių šis mokestis yra, tik skirtingai vadinasi.

Latvijoje automobilių mokestis yra 120–730 Lt per metus, Lenkijoje taikomas vienkartinis automobilio registracijos mokestis yra 3 tūkst. Lt. „Žaliasis“ automobilių mokestis taikomas ir kitose Europos Sąjungos šalyse.

Perka seną, nes geresniam neturi pinigų

Mokslininkas: automobilių mokestis, matyt, yra neišvengiamas
Jonas Petraška
© DELFI (K.Čachovskio nuotr.)

Tuo tarpu Lietuvos transporto darbuotojų profesinių sąjungų forumo pirmininkas Jonas Petraška laikosi nuomonės, kad automobilių mokesčio Lietuvai nereikia.

„Aš manau, kad mes pakankamai sumokame akcizų pirkdami degalus, mes pasisakome už brangaus ne pirmo būsto, žemės apmokestinimą“, – sakė jis.

Pašnekovo nuomone, jeigu bus nuspręsta apmokestinti senus automobilius, labiausiai bus nuskriausti neturtingiausi gyventojai.

„Mes turime tokius automobilius, kokius galime turėti. Pavyzdžiui, man neverta nė svajoti apie naują automobilį. Vienas automobilis šeimai yra ne prabangos, o gyvenimo poreikio dalykas“, – kalbėjo J. Petraška.

Forumas savo nuomonę paskelbs birželį po planuojamo susitikimo. Prieš keletą metų jis buvo parengęs savo kritišką poziciją dėl šio mokesčio įvedimo.

Nesutaria ir politikai

A. Kubilius laikosi nuomonės, kad tokio mokesčio reikėtų. Jis netgi yra sakęs, kad jis galėtų sudaryti maždaug 100 Lt per metus už vieną automobilį.

Tačiau premjeras į platesnes diskusijas apie galimas šio mokesčio formas nesileidžia.

Tuo tarpu liberalios koalicijos partijos griežtai pasisako prieš šį sumanymą.

Dabartinis susisiekimo ministras ir Lietuvos liberalų sąjūdžio lyderis Eligijus Masiulis laikosi nuomonės, kad toks mokestis būtų neadekvatus, nes vairuotojai ir taip daug sumoka pirkdami kurą.

Praėjusią savaitę savo darbą Lietuvoje baigusi Tarptautinio valiutos fondo misija siūlė biudžeto pajamas didinti įvedant naujų mokesčių, pavyzdžiui, nekilnojamojo turto, „žaliąjį“ automobilių mokestį.

Anksčiau galvojo apie 150-250 Lt mokestį

DELFI primena, kad 2007 m. Susisiekimo ministerija buvo parengusi Kelių priežiūros ir plėtros programos papildymą, pagal kurį 150-250 Lt mokestį kelių plėtrai per metus turėtų mokėti ir lengvųjų automobilių savininkai. Mokesčio dydis turėjo priklausyti nuo jo senumo ir variklio tūrio.

Tiesa, šis projektas taip ir nepasiekė Vyriausybė.

Vėliau apie automobilių mokestį buvo prabilęs A. Kubilius, kai 2008 m. pabaigoje atėjęs į valdžią, tačiau ir tada šios idėjos atsisakyta.

www.DELFI.lt
Viskas apie pinigus. Finansų konsultantė atsako
Reikia patarimo, kaip planuoti išlaidas, kaip sutaupyti, o gal – kaip daugiau uždirbti? Užduokite klausimą nepriklausomai finansų konsultantei Ievai Jazavitienei.
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Daugiabučių kiemų laukia rimti pokyčiai: ruošiamasi elektromobilių revoliucijai (48)

Lietuvoje pagreitį įgaunantis elektromobilumas lūžio momentą pasieks dešimtmečio viduryje,...

Kitą savaitę turėtų paaiškėti, ar VVAT nagrinės „Belaruskalij“ skundą

Vilniaus apygardos administracinis teismas (VAAT) kitą savaitę žada paskelbti, ar bus priimtas...

Kylančios aviacinio kuro kainos augina skrydžių organizavimo sąnaudas – brangs ir kelionių bilietai (1)

Tarptautinės oro transporto asociacijos (IATA) duomenimis, aviacinio kuro kainos per pastaruosius 22...

Čikagoje liepsnoja bėgiai siekiant užtikrinti eismą spaudžiant šalčiui

Čikagos traukinių stebėtojai užfiksavo akimirką, kai užsiliepsnojo bėgiai. Orams atvėsus iki...

SEB banko suteiktų lizingo paskolų skaičius augo trečdaliu: gyventojai įsigijo trigubai daugiau elektromobilių

Palyginti su 2020 metais, pernai SEB bankas gyventojams suteikė 35 proc. daugiau lizingo paskolų...

Top naujienos

Rusijos politologas: Kremliaus propaganda ruošia pasakojimą apie Putino pergalę (67)

JAV Valstybės departamentas specialiojoje ataskaitoje pamėgino išsklaidyti pagrindinius propagandos...

Demokratai pirmininku išsirinko Skvernelį: žada, kad partijos viršininku nebus pildoma (21)

Demokratai per partijos steigiamąjį suvažiavimą partijos pirmininku išsirinko Saulių Skvernelį.

Pandemijos kirtis prekybininkams: drastiškai kritę pirkėjų srautai neatsistato, o Lenkija nuvilios dar daugiau (27)

Per pandemiją parduotuvėse reikšmingai sumažėjo pirkėjų srautai, jie neatsistatė iki šiol....

Palygino šildymo kainas Lietuvoje – baisiausia situacija viename miestelyje

Po Naujųjų pabrangus šildymo ir elektros kainoms skaitytojai sutiko pasidalinti, kiek mokėjo už...

300 ha valdantis ūkininkas pardavė traktorius – paskaičiavo, kad labiau apsimoka dirbti arkliais techniką perka iš amišų (45)

Lietuvos sunkiuosius ir stambiuosius žemaitukus auginantis Vigantas Indrašius sako, kad nusprendė...

Ant M.A.M.A kilimo pozavusiai publikai – Saugirdo Vaitulionio kritikos strėlės: dalį svečių net norisi nuvesti nusiprausti (34)

Jokia paslaptis, kad apdovanojimuose raudonojo kilimo zona sulaukia ne ką mažiau dėmesio, nei pats...

Dešimtadaliui COVID-19 įgyja lėtinės ligos pavidalą: profesorius išvardijo, kam kyla didžiausia rizika (40)

Viltingai tikimasi, kad koronaviruso omikron atmaina pasauliui neša pandemijos pabaigą. Tačiau...

Čekų šeima kaltinama vergove Šventojoje: liudininkų pasakojimai sukrečia (2)

Nesiprausę, nevalgę, mušami, apgyvendinti skurdžiomis sąlygomis ir rakinami – tokias aplinkybes...

Iš Kauno – į atokią trobelę užmiestyje: norėjau laisvės be skolų ir paskolų (11)

Gyvenimas trobelėje – lėtesnis, ramesnis ir įdomesnis gyvenimo būdas, bent jau taip jį aprašo...

Kokios savybės išduoda, kad sportuojantis vaikas ateityje taps profesionalu? (1)

Ar jūs turite šansų šio to pasiekti sporte, jeigu nesate itin sportiškų tėvų vaikas ir...