aA
Premjeras Andrius Kubilius siūlo, kad jau kitąmet vairuotojai mokėtų už tai, kad turi automobilį. Tam nepritaria dalis valdančiosios koalicijos partnerių, tačiau Lietuvos vairuotojų sąjungos prezidentas Saugirdas Pukalskas mano, kad „žaliasis“ mokestis yra neišvengiamas, bet daugiausiai mokėti turėtų labiausiai teršiantys automobiliai. Tuo tarpu kitas vairuotojų atstovas Jonas Petraška įspėja, kad labiau apmokestinus senus automobilius, kentės neturtingiausi gyventojai. Be to, esą pakankamai mokesčių sumokama perkant kurą.
Mokslininkas: automobilių mokestis, matyt, yra neišvengiamas
© Reuters/Scanpix

„Premjeras mano, kad šis mokestis reikalingas, nors, aišku, kiekvienas vairuotojas taip nemano. Kai pagalvoji, kad dabar sunkmetis, tai, matyt, automobilio mokestis yra neišvengiamas. Tuo labiau, kad galbūt kažkiek išsispręstų senų automobilių problema, žmonės stengtųsi jų kuo greičiau atsikratyti, nes kiemuose matyti tokių neeksploatuojamų. Šis mokestis galbūt priverstų žmones elgtis šiek tiek atsakingiau“, – DELFI sakė Vilniaus Gedimino technikos universiteto Automobilių transporto katedros vedėjas, Lietuvos vairuotojų sąjungos prezidentas Saugirdas Pukalskas.

Kartu jis pripažino, kad daug kas priklausys nuo paties mokesčio dydžio.

„Jeigu jis bus didelis, tai vėlgi jį bus sunku surinkti ir prasidės įvairūs apėjimai. Mokestis turėtų būti diferencijuotas. Jeigu automobilis senesnis ir jo variklis didelio darbinio tūrio, jam turėtų būti didžiausias mokestis, nes jis kelia daugiausiai problemų saugumo ir aplinkos taršos požiūriu“, – sakė S. Pukalskas.

Pašnekovo teigimu, mokesčio dydis ir taikymas priklausys nuo Vyriausybės tikslų.

Saugirdas Pukalskas
Saugirdas Pukalskas
© DELFI (K.Čachovskio nuotr.)

„Galbūt skatinant naujų automobilių pirkimą, naujiems metus kitus būtų galima netaikyti šio mokesčio, galima būtų jį sumažinti ekologiškiems automobiliams. Jeigu valstybė sieks surinkti kuo daugiau mokesčių, gali ir kitaip žiūrėti. Gali žiūrėti, ar žmogus pajėgus sumokėti mokestį, tada nuspręs, kad kuo naujesnis ir brangesnis automobilis, tuo didesni mokesčiai“, – svarstė jis.

Pašnekovas pripažino, kad daugelyje šalių šis mokestis yra, tik skirtingai vadinasi.

Latvijoje automobilių mokestis yra 120–730 Lt per metus, Lenkijoje taikomas vienkartinis automobilio registracijos mokestis yra 3 tūkst. Lt. „Žaliasis“ automobilių mokestis taikomas ir kitose Europos Sąjungos šalyse.

Perka seną, nes geresniam neturi pinigų

Mokslininkas: automobilių mokestis, matyt, yra neišvengiamas
Jonas Petraška
© DELFI (K.Čachovskio nuotr.)

Tuo tarpu Lietuvos transporto darbuotojų profesinių sąjungų forumo pirmininkas Jonas Petraška laikosi nuomonės, kad automobilių mokesčio Lietuvai nereikia.

„Aš manau, kad mes pakankamai sumokame akcizų pirkdami degalus, mes pasisakome už brangaus ne pirmo būsto, žemės apmokestinimą“, – sakė jis.

Pašnekovo nuomone, jeigu bus nuspręsta apmokestinti senus automobilius, labiausiai bus nuskriausti neturtingiausi gyventojai.

„Mes turime tokius automobilius, kokius galime turėti. Pavyzdžiui, man neverta nė svajoti apie naują automobilį. Vienas automobilis šeimai yra ne prabangos, o gyvenimo poreikio dalykas“, – kalbėjo J. Petraška.

Forumas savo nuomonę paskelbs birželį po planuojamo susitikimo. Prieš keletą metų jis buvo parengęs savo kritišką poziciją dėl šio mokesčio įvedimo.

Nesutaria ir politikai

A. Kubilius laikosi nuomonės, kad tokio mokesčio reikėtų. Jis netgi yra sakęs, kad jis galėtų sudaryti maždaug 100 Lt per metus už vieną automobilį.

Tačiau premjeras į platesnes diskusijas apie galimas šio mokesčio formas nesileidžia.

Tuo tarpu liberalios koalicijos partijos griežtai pasisako prieš šį sumanymą.

Dabartinis susisiekimo ministras ir Lietuvos liberalų sąjūdžio lyderis Eligijus Masiulis laikosi nuomonės, kad toks mokestis būtų neadekvatus, nes vairuotojai ir taip daug sumoka pirkdami kurą.

Praėjusią savaitę savo darbą Lietuvoje baigusi Tarptautinio valiutos fondo misija siūlė biudžeto pajamas didinti įvedant naujų mokesčių, pavyzdžiui, nekilnojamojo turto, „žaliąjį“ automobilių mokestį.

Anksčiau galvojo apie 150-250 Lt mokestį

DELFI primena, kad 2007 m. Susisiekimo ministerija buvo parengusi Kelių priežiūros ir plėtros programos papildymą, pagal kurį 150-250 Lt mokestį kelių plėtrai per metus turėtų mokėti ir lengvųjų automobilių savininkai. Mokesčio dydis turėjo priklausyti nuo jo senumo ir variklio tūrio.

Tiesa, šis projektas taip ir nepasiekė Vyriausybė.

Vėliau apie automobilių mokestį buvo prabilęs A. Kubilius, kai 2008 m. pabaigoje atėjęs į valdžią, tačiau ir tada šios idėjos atsisakyta.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Uždraudus poilsį kabinose, vilkikų vairuotojams tenka rizikuoti (5)

Vasaros pabaigoje įsigaliojus daliai vežėjų veiklą Europos Sąjungos (ES) rinkoje...

Latvija dėl COVID-19 grėsmės įšaldo keleivių pervežimą į Lietuvą (46)

Latvijoje dėl koronavirusinės infekcijos pavojaus nuo šeštadienio įsigalios reikalavimas...

Kelininkai: naktį vietomis gali būti slidu, eismo sąlygas sunkins gūsingas vėjas (1)

Lietuvoje valstybinės reikšmės kelių dangos penktadienio pavakarę buvo daugiausia sausos,...

Paskirta nauja „Lietuvos geležinkelių“ valdyba tarp naujų narių – ir Virgilijus Poderys (6)

Pasibaigus kadencijai keičiasi valstybės valdomos įmonės „ Lietuvos geležinkeliai “ valdybos...

Vilnius per dešimtmetį už 300 mln. eurų atnaujins transporto sistemą (4)

Vilniaus valdžia iki 2030 metų planuoja atnaujinti viešojo transporto sistemą ir į ją...

Top naujienos

Vytautas Jokubauskas | D+

Po pažeminimo draugiškoje Europos valstybėje Kremlius taip lengvai neatleis: galima tikėtis keršto

Kremlius buvo įpratęs Kišiniove jaustis tarsi savo paties kieme. Kadenciją baigiantis...

Pareigūnas tapo kalinio tarnu: viskas dėl pinigų (14)

Šiaulių apygardos teismas baudžiamojoje byloje, kurioje dabar jau buvęs Šiaulių tardymo...

Gydytoja patarė, kada, pasireiškus peršalimo ligų simptomams, reikėtų išsitirti ir dėl koronaviruso (72)

Kiekvienais metais rudens pabaigoje daugelį žmonių pradėdavo kamuoti įvairios viršutinių...

Karantinas Radžį paliko be darbo, bet jis rekomenduotų dar labiau viską draust: reiktų ir alkoholį uždraust (74)

Atlikėjui Radžiui Aleksandrovičiui karantinas kirto negailestingai – jis negali tęsti darbų,...

Šalis, kuri suvaldė dvi koronaviruso bangas ir išvengė trečiosios: Lietuvai teks pasimokyti (151)

Lapkričio pabaigoje Bloomberg paskelbė 53-jų šalių COVID-19 atsparumo reitingus. Pirmoje...

Tritaškius tarsi iš kalašnikovo šaudantis Kulboka – apie šviežią „Žalgirio“ pasiūlymą ir realų šuolį į NBA laida „Krepšinio zona“ (5)

„¡Otro más, madre mía! El séptimo triplazo de lituano! Impresionante“ – iš nuostabos...

Profesorius Laiškonis sureagavo į naują koronaviruso rekordą: per Kalėdas ir Naujuosius bus dar didesnis pakilimas (63)

Praėjusią parą, kaip šeštadienį skelbia oficialios COVID-19 statistikos duomenys, Kaune naujų...

Perspėja darbuotojus dėl sutarčių: priimant į darbą kai kurie iš karto pasirašo prašymą dėl atleidimo (22)

Antrojo karantino metu, darbuotojų skundų Valstybinėje darbo inspekcijoje mažiau nei pirmojo,...

Kaunietis operatorius antram gyvenimui prikelia svarbiausius žmonių prisiminimus (10)

Mylima veikla neretai įgauna kitą pavidalą – pomėgis tampa darbu ir verslu. Operatorius...

Naujas rekordas: per parą patvirtinti 2848 nauji koronaviruso atvejai ir 21 mirtis papildyta (1405)

Praėjusią parą, penktadienį, Lietuvoje nustatyti 2848 nauji COVID-19 infekcijos atvejai, ištirti...