aA
Mokslininkai nustatė, kad eismo kamščius sukuria vairuotojai, vairuojantys per daug agresyviai arba per daug baikščiai, praneša telegraph.co.uk.
Mokslininkai: eismo kamščius sukuria agresyvūs ir baikštūs vairuotojai
© RIA/Scanpix

Nors pagrindine eismo kamščių priežastimi judriuose keliuose gali būti automobilio avarija, kelio susiaurėjimas ar vairuotojų bandymai persirikiuoti į kitą eismo uostą, eismą kelyje sustabdo būtent gale važiuojančių vairuotojų reakcija į tai.

Mokslininkai teigia, kad agresyvūs automobilistai, kurie važiuoja per greitai arba per arti priekyje esančio automobilio, arba baikštūs vairuotojai, kurie palieka per didelį atstumą tarp automobilių, sukelia „eismo lėtėjimo” bangą, kuri ritasi atgal iki tol, kol eismas kelyje sustoja. Toks vairuotojų elgesys sukuria lėtai judančius eismo kamščius, kurie sukelia automobilistų įniršį.

Nuo 2001 m. automobilių skaičius Didžiosios Britanijos keliuose išaugo nuo 24,6 mln. iki 30 mln., nulemdamas dar daugiau eismo kamščių.
Kiek anksčiau šiais metais paskelbtoje ataskaitoje prognozuojama, kad 2025 m. Didžiosios Britanijos vairuotojai eismo kamščiuose gali sugaišti 656 valandas per metus arba atitinkamai 75 tūkst. metų.

Tyrimą apie agresyvius ir baikščius vairuotojus atlikęs Atlantoje įsikūrusio Džordžijos technologijos instituto civilinės ir aplinkosaugos inžinerijos mokyklos darbuotojas dr. Jorge Lavalis teigia, kad yra labai svarbu suprasti, kas sukelia eismo kamščius.

„„Stok-judėk” važiavimas yra kankynė vairuotojams visame pasaulyje. Jis ne tik didina degalų suvartojimą ir išmetamųjų dujų emisiją, bet ir sukelia saugumo pavojus”, - teigia mokslininkas.

Kartu su kolegomis iš Prancūzijos Liono universiteto dirbęs Dr. J. Lavalis nustatė, kad, kai vairuotojai pakeisdavo važiavimo greitį, tai priversdavo už jų esančius vairuotojus taip pat pakeisti važiavimo greitį. Greičio pakeitimas tarsi banga nusirisdavo atgal eismo kryptimi.
Jei visi vairuotojai elgtųsi vienodai, tuomet eismas kelyje nesustotų. Vis dėlto, mokslininkai nustatė, kad gyvenimiškose situacijose agresyvių ir baugščių vairuotojų elgesys nulemdavo didesnį eismo sulėtėjimą.

Mokslininkų tyrimas buvo paskelbtas specialiame mokslo žurnalo „Philosophical Transactions of the Royal Society” leidinyje. Pasak mokslininkų, didžiausią įtaką eismui darydavo baikštūs vairuotojai, nes jie „atsitraukdavo toliau”, kai priešais juos esantis automobilis sumažindavo greitį, ir specialiai pradėdavo važiuoti dar lėčiau, kad padidintų tarp automobilių esantį atstumą. Tokiu būdu už jų esantys automobiliai imdavo važiuoti lėčiau.

Agresyvūs vairuotojai taip pat sulėtindavo eismą kelyje. Siekdami išvengti susidūrimo su priešais juos esančiu automobiliu, jie staigiai stabdydavo paskutiniu momentu. Tuomet kiti vairuotojai turėdavo važiuoti lėčiau, kad tarp automobilių vėl atsirastų atstumas.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
|Populiariausi straipsniai ir video
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Per karantiną gavo 1000 eurų priedą: oro uostų darbuotojai įvertinti už rekordinius metus (34)

Gegužę bruto atlyginimų vidurkis „Lietuvos oro uostuose“ siekė 2759 eurus ir buvo beveik 1...

„airBaltic“ pradės naujus skrydžius iš Vilniaus į Dubrovniką (3)

Latvijos oro linijų bendrovės „airBaltic“ lėktuvas pirmadienį kilo į pirmąjį skrydį iš...

Po kelerių metų pertraukos atidaromas Nidos aerodromas (42)

Pirmadienį po kelerių metų pertraukos atidaromas Nidos aerodromas – čia vėl galės leistis...

Automobilių mokestis gali įnešti pokyčių: perspėja dėl apgavysčių, dalies žmonių laukia du keliai (267)

Lietuvoje nuo liepos 1 dienos pradėjo galioti automobilių registracijos mokestis – jį reikės...

Aukščiausiasis Teismas dėl Rusnės estakados sutarties skyrė Kelių direkcijai 95 tūkst. eurų baudą (21)

Lietuvos Aukščiausiasis Teismas (LAT) penktadienį tenkino Viešųjų pirkimų tarnybos (VPT)...

Top naujienos

Šiurpi istorija Čečėnijoje: dukros netekusi motina žmogžudyste įtarė žentą. Tada įsikišo Kadyrovas (38)

Birželio 12 d. 23 metų Čečėnijos gyventoja Madina Umajeva mirė savo namuose. Jos vyro artimieji...

Vilniuje – meilės drama: 17 metų jaunesnį draugą nužudžiusi moteris gyveno prie lavono (12)

Draugystė su net 17 metų jaunesniu vyru baigėsi skaudžia tragedija – vilnietė mylimąjį...

„Tautiška giesmė aplink pasaulį“ (74)

Liepos 6 d. lygiai 21 val. vietos laiku lietuviai visame pasaulyje gieda "Tautišką giesmę". Esame...

Palangos svečiai nesikuklino pozuoti ir parodė šių metų paplūdimio madas (309)

Nors dangus – cepelino spalvos ir saulė Palangą pirmadienį nutvieskė vos retsykiais,...

Egzotišku kraštu susižavėjusios lietuvių poros atostogas apkartino kelionė namo: už tokią „staigmeną“ gali padėkoti tautiečiams (46)

Jau skrendant iš Kolumbijos namo, Barankilo oro uoste, pareigūnai sulaikė mūsų pasus ilgiau nei...

Ruošiasi leisti šeimos gydytojams nedirbti savaitgaliais ir švenčių dienomis: ligoninės įspėja – bus blogai (148)

Seime svarstoma iniciatyva nuimti teisinę prievolę šeimos gydytojo paslaugoms būti prieinamoms...

Garsios Kauno medikų šeimos tragedija: į laisvę išėjusį sūnų vėl klampina itin sunkūs kaltinimai (135)

Kauno apygardos teismui perduota nagrinėti baudžiamoji byla, kurioje kvaišalų prekyba itin stambiu...

Dėl Messi nesijaudinantis „Barcelona“ prezidentas: Šaras visada buvo mūsų klubo ambasadorius (9)

Šarūno Jasikevičiaus pristatymas Barselonos „ Camp Nou “ stadione pirmadienį prasidėjo nuo...

Prasmingą datą pasirinkę Laura ir Šarūnas Mazalai susituokė bažnyčioje: jausmas širdy tikrai kitoks (31)

Lygiai prieš penkerius metus oficialiai vyru ir žmona tapę Laura (30) ir Šarūnas Mazalai (32)...

Paskui Jasikevičių į Barseloną išvyksta ir Maskoliūnas bei Masiulis (245)

Kauno „Žalgirio“ klubui atsisveikinus su vyriausiuoju komandos treneriu Šarūnu Jasikevičiumi,...

|Maža didelių žinių kaina