aA
Mokslininkai nustatė, kad eismo kamščius sukuria vairuotojai, vairuojantys per daug agresyviai arba per daug baikščiai, praneša telegraph.co.uk.
© RIA/Scanpix

Nors pagrindine eismo kamščių priežastimi judriuose keliuose gali būti automobilio avarija, kelio susiaurėjimas ar vairuotojų bandymai persirikiuoti į kitą eismo uostą, eismą kelyje sustabdo būtent gale važiuojančių vairuotojų reakcija į tai.

Mokslininkai teigia, kad agresyvūs automobilistai, kurie važiuoja per greitai arba per arti priekyje esančio automobilio, arba baikštūs vairuotojai, kurie palieka per didelį atstumą tarp automobilių, sukelia „eismo lėtėjimo” bangą, kuri ritasi atgal iki tol, kol eismas kelyje sustoja. Toks vairuotojų elgesys sukuria lėtai judančius eismo kamščius, kurie sukelia automobilistų įniršį.

Nuo 2001 m. automobilių skaičius Didžiosios Britanijos keliuose išaugo nuo 24,6 mln. iki 30 mln., nulemdamas dar daugiau eismo kamščių.
Kiek anksčiau šiais metais paskelbtoje ataskaitoje prognozuojama, kad 2025 m. Didžiosios Britanijos vairuotojai eismo kamščiuose gali sugaišti 656 valandas per metus arba atitinkamai 75 tūkst. metų.

Tyrimą apie agresyvius ir baikščius vairuotojus atlikęs Atlantoje įsikūrusio Džordžijos technologijos instituto civilinės ir aplinkosaugos inžinerijos mokyklos darbuotojas dr. Jorge Lavalis teigia, kad yra labai svarbu suprasti, kas sukelia eismo kamščius.

„„Stok-judėk” važiavimas yra kankynė vairuotojams visame pasaulyje. Jis ne tik didina degalų suvartojimą ir išmetamųjų dujų emisiją, bet ir sukelia saugumo pavojus”, - teigia mokslininkas.

Kartu su kolegomis iš Prancūzijos Liono universiteto dirbęs Dr. J. Lavalis nustatė, kad, kai vairuotojai pakeisdavo važiavimo greitį, tai priversdavo už jų esančius vairuotojus taip pat pakeisti važiavimo greitį. Greičio pakeitimas tarsi banga nusirisdavo atgal eismo kryptimi.
Jei visi vairuotojai elgtųsi vienodai, tuomet eismas kelyje nesustotų. Vis dėlto, mokslininkai nustatė, kad gyvenimiškose situacijose agresyvių ir baugščių vairuotojų elgesys nulemdavo didesnį eismo sulėtėjimą.

Mokslininkų tyrimas buvo paskelbtas specialiame mokslo žurnalo „Philosophical Transactions of the Royal Society” leidinyje. Pasak mokslininkų, didžiausią įtaką eismui darydavo baikštūs vairuotojai, nes jie „atsitraukdavo toliau”, kai priešais juos esantis automobilis sumažindavo greitį, ir specialiai pradėdavo važiuoti dar lėčiau, kad padidintų tarp automobilių esantį atstumą. Tokiu būdu už jų esantys automobiliai imdavo važiuoti lėčiau.

Agresyvūs vairuotojai taip pat sulėtindavo eismą kelyje. Siekdami išvengti susidūrimo su priešais juos esančiu automobiliu, jie staigiai stabdydavo paskutiniu momentu. Tuomet kiti vairuotojai turėdavo važiuoti lėčiau, kad tarp automobilių vėl atsirastų atstumas.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

„CityBee“ keičia kainas ir taisykles: už 0,1 promilės – 2000 eurų bauda (147)

Automobilių dalijimosi platforma „CityBee“ nuo spalio 29 d. keičia kainodarą ir taisykles.

Kinijoje pagamintas amfibinis lėktuvas sėkmingai pakilo skrydžiui iš vandens (5)

Kinijos Dzingmeno mieste spalio 20 dieną pirmą kartą iš vandens pakilo ir sėkmingai jame...

Kelio Vilnius–Utena rangovas turėtų paaiškėti šią savaitę (2)

Vienas rangovų, rekonstruosiančių dalį prieš kelis dešimtmečius nutiesto betoninio kelio...

„Ryanair“ streikai kirto per pačią jautriausią vietą

Airijos pigių skrydžių bendrovės „Ryanair“ rugsėjį pasibaigusio pirmojo finansinių metų...

Skraidančių automobilių eros besitikintys kūrėjai žvalgosi į Lietuvą (93)

Skraidančių automobilių era turėtų prasidėti per artimiausius penkerius metus – to tikisi bent...

Top naujienos

Europos žaizda, kurioje šlovinamas komunizmas: viskas atrodo taip, kaip pas mus buvo „prie ruso“ (75)

Pirmojoje pasakojimo dalyje rašiau apie Moldovos teritorijoje esančią Padniestrę – regioną,...

Mokykloms ruošiamas pavyzdinis valgiaraštis: meniu buvo kuriamas ligoniams, dabar adaptuojamas vaikams (206)

Pirmadienio popietę Sveikatos apsaugos ministras Aurelijus Veryga ir Švietimo ir mokslo ministrė...

Kaune kilo didelis gaisras – dega sandėliai su buitine technika (5)

Pirmadienį, 16.05 val., Kauno ugniagesiai gavo pranešimą apie didelį gaisrą Draugystės g. Pasak...

Putiną suerzino „nedraugiški Ukrainos veiksmai“, nurodė imtis priemonių (19)

Rusijos prezidentas Vladimiras Putinas pirmadienį pasirašė įsaką dėl taikymo specialiųjų...

„Putino virėjui“ pažėrė sunkių kaltinimų – įtaria prisidėjus prie žmogžudystės ir virtinės užpuolimų prie žurnalisto namų – laidotuvių vainikas ir nukirsta avino galva (25)

Rusijos verslininko Jevgenijaus Prigožino , kurį JAV tyrėjai kaltina bandymu kištis į 2016...

Vairuotojai kasdien važiuoja „per raudoną“, bet policija nurodė, kad kalti – ne tik jie (14)

Gana dažnai remontuojamuose kelio ruožuose eismo tvarką nurodo įrengti laikini šviesoforai,...

Retą ligą įveikusios mergaitės mama: tėvai gali labai daug, reikia tik nepasiduoti (2)

Dar viena jautri istorija iš saulėtosios Turkijos. Vaikų paramos fondo „Mamų unija“ vadovė...

Antradienį šaukiamas neeilinis Seimo posėdis: dėmesio centre Skvernelis ir Širinskienė (138)

Tai jau yra oficialu – antradienį rengiamas nenumatytas Seimo posėdis, kuriame bus svarstomos...

„CityBee“ keičia kainas ir taisykles: už 0,1 promilės – 2000 eurų bauda (147)

Automobilių dalijimosi platforma „CityBee“ nuo spalio 29 d. keičia kainodarą ir taisykles.

Gamtininkai: plynieji kirtimai saugomose miškų teritorijose neteisėti (1)

Labanoro girioje vykdomi plynieji kirtimai daro didelę žalą visai biologinei įvairovei bei...