Mokslininkai nustatė, kad eismo kamščius sukuria vairuotojai, vairuojantys per daug agresyviai arba per daug baikščiai, praneša telegraph.co.uk.
© RIA/Scanpix

Nors pagrindine eismo kamščių priežastimi judriuose keliuose gali būti automobilio avarija, kelio susiaurėjimas ar vairuotojų bandymai persirikiuoti į kitą eismo uostą, eismą kelyje sustabdo būtent gale važiuojančių vairuotojų reakcija į tai.

Mokslininkai teigia, kad agresyvūs automobilistai, kurie važiuoja per greitai arba per arti priekyje esančio automobilio, arba baikštūs vairuotojai, kurie palieka per didelį atstumą tarp automobilių, sukelia „eismo lėtėjimo” bangą, kuri ritasi atgal iki tol, kol eismas kelyje sustoja. Toks vairuotojų elgesys sukuria lėtai judančius eismo kamščius, kurie sukelia automobilistų įniršį.

Nuo 2001 m. automobilių skaičius Didžiosios Britanijos keliuose išaugo nuo 24,6 mln. iki 30 mln., nulemdamas dar daugiau eismo kamščių.
Kiek anksčiau šiais metais paskelbtoje ataskaitoje prognozuojama, kad 2025 m. Didžiosios Britanijos vairuotojai eismo kamščiuose gali sugaišti 656 valandas per metus arba atitinkamai 75 tūkst. metų.

Tyrimą apie agresyvius ir baikščius vairuotojus atlikęs Atlantoje įsikūrusio Džordžijos technologijos instituto civilinės ir aplinkosaugos inžinerijos mokyklos darbuotojas dr. Jorge Lavalis teigia, kad yra labai svarbu suprasti, kas sukelia eismo kamščius.

„„Stok-judėk” važiavimas yra kankynė vairuotojams visame pasaulyje. Jis ne tik didina degalų suvartojimą ir išmetamųjų dujų emisiją, bet ir sukelia saugumo pavojus”, - teigia mokslininkas.

Kartu su kolegomis iš Prancūzijos Liono universiteto dirbęs Dr. J. Lavalis nustatė, kad, kai vairuotojai pakeisdavo važiavimo greitį, tai priversdavo už jų esančius vairuotojus taip pat pakeisti važiavimo greitį. Greičio pakeitimas tarsi banga nusirisdavo atgal eismo kryptimi.
Jei visi vairuotojai elgtųsi vienodai, tuomet eismas kelyje nesustotų. Vis dėlto, mokslininkai nustatė, kad gyvenimiškose situacijose agresyvių ir baugščių vairuotojų elgesys nulemdavo didesnį eismo sulėtėjimą.

Mokslininkų tyrimas buvo paskelbtas specialiame mokslo žurnalo „Philosophical Transactions of the Royal Society” leidinyje. Pasak mokslininkų, didžiausią įtaką eismui darydavo baikštūs vairuotojai, nes jie „atsitraukdavo toliau”, kai priešais juos esantis automobilis sumažindavo greitį, ir specialiai pradėdavo važiuoti dar lėčiau, kad padidintų tarp automobilių esantį atstumą. Tokiu būdu už jų esantys automobiliai imdavo važiuoti lėčiau.

Agresyvūs vairuotojai taip pat sulėtindavo eismą kelyje. Siekdami išvengti susidūrimo su priešais juos esančiu automobiliu, jie staigiai stabdydavo paskutiniu momentu. Tuomet kiti vairuotojai turėdavo važiuoti lėčiau, kad tarp automobilių vėl atsirastų atstumas.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Lietuvoje kelius padengė plikledis (2)

Šeštadienio rytą vakarų, šiaurės ir pietvakarių Lietuvoje eismo sąlygas sunkina ant kelių...

Dėl nepalankių oro sąlygų kelininkai nebaigė asfaltuoti kelių (35)

Kelininkai teigia, kad dėl nepalankių oro sąlygų dalis žvyrkelių asfaltavimo darbų nebuvo...

Penktadienio vakarą sostinę sukaustė spūstys (49)

Penktadienio vakarą Vilniuje susiformavo didžiulės spūstys: užsikimšo Geležinio Vilko g.,...

Buvusio „Taxify“ vairuotojo patirtis - kaip iš filmo (53)

Socialiniame tinkle kaunietis vairuotojas pasidalino istorija, kurioje skundžiasi bendradarbiavimu su...

Už automobilio stovėjimą rinkliavos lapelį gavęs vyras: o kur informacija? (62)

Viena neblėstančių problemų vairuotojams – automobilio statymas. Tiesa, šį kartą kalbėsime...

Top naujienos

Išsvajotas atostogas pakeitė košmaras: neaišku, kur nuvežė, ir liepė išlipti (81)

Kas gali būti geriau už jaukias šeimos atostogas, kai nereikia galvoti, kuo užimti vaikus, o dvi...

54 val. trukusi drama Vokietijoje – sunkiai protu suvokiama: jautėmės tarsi skerdžiami gyvuliai (34)

Į laisvę po 29 kalėjime praleistų metų paleidžiamas Dieteris Degowskis – gangsteris, nuteistas...

Orai vis labiau primins žiemą (3)

Orai kuo toliau, tuo labiau primins žiemą, LRT RADIJUI sako sinoptikė Edita Gečaitė ir įspėja,...

Plastikos chirurgas susiduria su keisčiausiais pageidavimais: vyrus išklauso, tačiau pildo moterų norus (39)

Kai kurios plastikos chirurgo Dariaus Jauniškio pacientės po krūtų didinimo ar mažinimo...

Sunku patikėti, kaip gerai dabar gyvename (550)

Europa jau nebėra pasaulio ekonomikos ligonė ir čia prasideda auksinis euro ekonomikos laikotarpis.

Lietuvių restorane Amerikoje klientai cepelinus valgo su kečupu (163)

Keliaudamas po Čikagos priemiesčius DELFI Kelionių ambasadorius Orijus Gasanovas rado...

„Mamos iškrypėlės“ ieškojęs vilnietis įkliuvo policijai: namuose – šokiruojantys įkalčiai (111)

Slapti pomėgiai įklampino teisėsaugai gerai žinomą vilnietį – anksčiau dėl įvairių...

Nokdaunu pagardintame KOK GP finale – Vikšraičio triumfas, superdvikovoje – Kuvaldos „pasivaikščiojimas“ (41)

Tradiciniame „Bushido Hero‘s“ turnyre šeštadienį Vilniuje kovinių sporto menų gerbėjai...

Įspūdingi lėktuvų prototipai: tikras monstras ir nė vieno keleivio salone nepasveikinęs orlaivis (26)

Lėktuvų gamintojai per visą aviacijos istoriją sukūrė įspūdingų orlaivių, ir nors daugelis...

Atsakymai į 9 dažniausiai užduodamus klausimus apie seksą „tomis dienomis" (27)

Ar saugu? Ar mergina gali pastoti? Ir kiti rūpimi, dažnai užduodami klausimai apie seksą...