Lietuva siekia užsitikrinti finansavimą europinės geležinkelio vėžės „Rail Baltica“ 850 mln. eurų preliminarios vertės atšakai nuo Kauno iki Vilniaus, sako susisiekimo ministras.
© DELFI

Rokas Masiulis teigia paraginęs Europos Komisiją teisiškai įforminti atšaką kaip dalį „Rail Baltica“ projekto. Lietuva tikisi dar šioje finansinėje perspektyvoje gauti pinigų parengti naujo, modernaus Vilniaus-Kauno geležinkelio specialųjį planą. Jau netrukus turėtų būti aišku, koks bus jo maršrutas.

„Raginau visus įforminti finansavimą Vilniaus jungčiai. Finansavimas jai yra pažadėtas, su Europos Komisija suderėta, aš tik paprašiau, kad tai kuo greičiau įgautų teisine formą, dokumento formą. Ši jungtis turi būti pripažinta, kad jai būtų galima gauti CEF (Infrastruktūros tinklų priemonė, angl. Connecting Europe FacilityBNS) pinigus“, – antradienį telefonu iš Talino BNS sakė R. Masiulis – jis dalyvauja tarptautiniame „Rail Baltica“ forume,

Anot jo, preliminariai skaičiuojama, kad atšaka nuo Kauno iki Vilniaus galėtų kainuoti nuo 700 mln. iki 900 mln. eurų.

Susisiekimo viceministras Ričardas Degutis BNS teigė, kad Lietuva šiuo metu siekia kuo aktyviau įtraukti Vilniaus–Kauno atšaką į bendrą projektą. Anot jo, EK turi rasti sprendimą, kaip bus finansuojama ši jungtis iš CEF tiek šioje finansinėje perspektyvoje, tiek naujoje, kuri prasidės 2021 metais.

„Norime, kad Komisija rastų sprendimą tam tikroms veikloms, susijusioms su Vilniaus jungtimi, pavyzdžiui specialiajam planui. (...) Kadangi iki šiol neturėjom Vilniaus jungčiai jokių veiklų, šitos veiklos atsiranda, kai patys pasidarėme studiją ir parodėme, kokius mes maršrutus Vilniaus jungčiai galime pasirinkti“, – BNS telefonu iš Talino teigė R. Degutis.

Anot jo, „Lietuvos geležinkelių“ atlikta Vilniaus–Kauno maršruto studija Europos Komisijai ir partneriams turėtų būti pristatyta balandį, vėliau bus rengiamas daugiau nei 1 mln. eurų preliminarios vertės specialusis planas. Paraiškos tam, paskelbus papildomą CEF šaukimą, turėtų būti teikiamos šių metų pabaigoje ar kitų pradžioje.

„Lietuvos geležinkelių“ atstovas Mantas Dubauskas BNS sakė, kad studija atsakys, kokiu maršrutu turėtų būti tiesiama linija Vilnius–Kaunas – ar jai būtų naudojama dabartinė trasa, ar atskiros jos dalys, ar tiesiama visiškai nauja trasa.

Finansavimo klausimas linijai Vilnius-Kaunas iki šiol nebuvo išspręstas, nes trys Baltijos šalys prieš kelerius metus ilgai nesutarė dėl šios maždaug 100 kilometrų atkarpos. Dėl to strigo ir derybos dėl bendros Baltijos šalių įmonės steigimo. Viena ginčų priežasčių neoficialiai buvo minima dėl to didėjanti projekto kaina bei netikėtas Lietuvos noras prie „Rail Baltica“ prijungti ir sostinę.

Susitarimas dėl atšakos į Vilnių buvo pasiektas 2014 metų balandį. Tų metų rudenį „Aecom“ studija parodė, jog atšaka iš Kauno į Vilnių būtų ekonomiškai naudinga ir kainuotų apie 850 mln. eurų.

Viena trijų Baltijos šalių sąlygų ES, kad visam projektui būtų skiriamas 85 proc. europinis finansavimas.

BNS
It is prohibited to copy and republish the text of this publication without a written permission from UAB „BNS“.
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

„Wizz air“ naikins skrydį Vilnius – Varšuva (15)

Pigių skrydžių oro linijos „Wizz air“ pranešė, kad žiemos sezono metu panaikins 20 skrydžio...

Klaipėdos uostas netrukus bus išgilintas iki 16,5 metro (8)

Klaipėdos uoste baigtos rekonstruoti pirmosios krantinės, prie kurių uosto kanalas bus...

Eismo saugai Lietuvos keliuose – 11 mln. eurų ES paramos (18)

Siekiant pagerinti eismo saugą Lietuvos keliuose, per dvejus metus už daugiau nei 11 mln. eurų bus...

Lietuva „Rail Balticai“ gavo dar 100 mln. eurų ES paramos (15)

Europos Sąjunga europinės vėžės geležinkelio projektui „Rail Baltica“ trims Baltijos...

Pasirašytas susitarimas dėl 110 mln. eurų dotacijos „Rail Baltica“ projektui (3)

Pasirašytas trečiasis Infrastruktūros tinklų priemonės (CEF) dotacijos susitarimas finansuoti...

Top naujienos

Naujas projektas sukėlė audrą: gyventojai savivaldybę kaltina korupcija (115)

Jau netrukus Senosios Šeškinės dalyje, Siesikų gatvėje, išdygs naujas daugiabučių kvartalas...

Sunkios būklės moters artimieji įsižeidė nugirdę gydytojos repliką (161)

„Kai mirs, palaidosit ir pabūsit“, – tarė Kauno klinikinės ligoninės gydytoja sunkios...

Apie olimpiadą pasvajojantis Motiejūnas: Lietuva yra mano šalis, o mano širdis – su rinktine interviu (17)

„Tai labai gabus žaidėjas. Negaliu prilyginti, kad jis toks kaip Sabonis, nes Sabonis yra toks...

Pasimatyme su „Alfa vyru“ Airinu buvusi mergina: iki šiol atsimenu, kaip jis uostė mano plaukus (364)

Prieš ketverius metus buvau pasimatyme su „Alfa vyru“ Airinu Arutiunianu. Ne kaip eilinė...

Sostinėje įvyko avarija, pareikalavusi 34-erių motociklininko gyvybės (42)

Trečiadienio vakarą Vilniuje įvyko motociklininko mirtimi pasibaigusi avarija.

Iš urvo Tailande išgelbėti berniukai turi netikėtą planą (19)

Berniukai kartu su savo futbolo treneriu kelias savaites įkalinti potvynio praleido požeminiame...

Garsus erotikos modelis Katie Price apgavo lietuvių dizainerę Elvyrą Monginienę: skandalas nuskambėjo užsienio spaudoje (31)

Visame pasaulyje nuogybėmis ir skandalais išgarsėjusi Katie Price , dar žinoma Jordan pseudonimu,...

Tragiškas vakaras Prienų rajone: nukrito parasparnis, pilotas neišgyveno (41)

Trečiadienį 20.58 val. Bendrajame pagalbos centre skubios pagalbos telefono numeriu 112 gautas...

Anglijos paplūdimiuose – būrys girtų kirų: paukščiai svaiginosi šiukšlėse (7)

Pietvakarių Anglijoje paplūdimiuose buvo rasta dešimtys kirų, kurie „nesiorientavo ir buvo...

Trumpo ir Putino susitikimas: nė vieno iš prognozuotų baisių dalykų neįvyko, bet yra vienas didelis „bet“ (255)

Pasaulio dėmesį prikaustęs JAV ir Rusijos prezidentų susitikimas Helsinkyje paskatino diskusijas...