aA
Lietuva siekia užsitikrinti finansavimą europinės geležinkelio vėžės „Rail Baltica“ 850 mln. eurų preliminarios vertės atšakai nuo Kauno iki Vilniaus, sako susisiekimo ministras.
© DELFI

Rokas Masiulis teigia paraginęs Europos Komisiją teisiškai įforminti atšaką kaip dalį „Rail Baltica“ projekto. Lietuva tikisi dar šioje finansinėje perspektyvoje gauti pinigų parengti naujo, modernaus Vilniaus-Kauno geležinkelio specialųjį planą. Jau netrukus turėtų būti aišku, koks bus jo maršrutas.

„Raginau visus įforminti finansavimą Vilniaus jungčiai. Finansavimas jai yra pažadėtas, su Europos Komisija suderėta, aš tik paprašiau, kad tai kuo greičiau įgautų teisine formą, dokumento formą. Ši jungtis turi būti pripažinta, kad jai būtų galima gauti CEF (Infrastruktūros tinklų priemonė, angl. Connecting Europe FacilityBNS) pinigus“, – antradienį telefonu iš Talino BNS sakė R. Masiulis – jis dalyvauja tarptautiniame „Rail Baltica“ forume,

Anot jo, preliminariai skaičiuojama, kad atšaka nuo Kauno iki Vilniaus galėtų kainuoti nuo 700 mln. iki 900 mln. eurų.

Susisiekimo viceministras Ričardas Degutis BNS teigė, kad Lietuva šiuo metu siekia kuo aktyviau įtraukti Vilniaus–Kauno atšaką į bendrą projektą. Anot jo, EK turi rasti sprendimą, kaip bus finansuojama ši jungtis iš CEF tiek šioje finansinėje perspektyvoje, tiek naujoje, kuri prasidės 2021 metais.

„Norime, kad Komisija rastų sprendimą tam tikroms veikloms, susijusioms su Vilniaus jungtimi, pavyzdžiui specialiajam planui. (...) Kadangi iki šiol neturėjom Vilniaus jungčiai jokių veiklų, šitos veiklos atsiranda, kai patys pasidarėme studiją ir parodėme, kokius mes maršrutus Vilniaus jungčiai galime pasirinkti“, – BNS telefonu iš Talino teigė R. Degutis.

Anot jo, „Lietuvos geležinkelių“ atlikta Vilniaus–Kauno maršruto studija Europos Komisijai ir partneriams turėtų būti pristatyta balandį, vėliau bus rengiamas daugiau nei 1 mln. eurų preliminarios vertės specialusis planas. Paraiškos tam, paskelbus papildomą CEF šaukimą, turėtų būti teikiamos šių metų pabaigoje ar kitų pradžioje.

„Lietuvos geležinkelių“ atstovas Mantas Dubauskas BNS sakė, kad studija atsakys, kokiu maršrutu turėtų būti tiesiama linija Vilnius–Kaunas – ar jai būtų naudojama dabartinė trasa, ar atskiros jos dalys, ar tiesiama visiškai nauja trasa.

Finansavimo klausimas linijai Vilnius-Kaunas iki šiol nebuvo išspręstas, nes trys Baltijos šalys prieš kelerius metus ilgai nesutarė dėl šios maždaug 100 kilometrų atkarpos. Dėl to strigo ir derybos dėl bendros Baltijos šalių įmonės steigimo. Viena ginčų priežasčių neoficialiai buvo minima dėl to didėjanti projekto kaina bei netikėtas Lietuvos noras prie „Rail Baltica“ prijungti ir sostinę.

Susitarimas dėl atšakos į Vilnių buvo pasiektas 2014 metų balandį. Tų metų rudenį „Aecom“ studija parodė, jog atšaka iš Kauno į Vilnių būtų ekonomiškai naudinga ir kainuotų apie 850 mln. eurų.

Viena trijų Baltijos šalių sąlygų ES, kad visam projektui būtų skiriamas 85 proc. europinis finansavimas.

BNS
It is prohibited to copy and republish the text of this publication without a written permission from UAB „BNS“.
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Latvijos oro linijų bendrovė „airBaltic“ gali pasiekti rekordą (5)

Latvijos oro linijų bendrovė „airBaltic“ per šių metų vasaros sezonąperskraidino 18...

„TOKS“ pristatė pokyčius: pažadėjo kasmet modernius autobusus ir visą parą veikiantį infocentrą (5)

Prašmatniausiems superautomobiliams savo kaina prilygstantys modernūs autobusai , visą parą...

26 mln. eurų kainavęs Panemunės aplinkkelis griūva: statytojai įpareigoti ištaisyti broką (57)

Susisiekimo ministrui Rokui Masiuliui pažadėta, kad visos už Panemunės aplinkkelio projektą...

Vakarų Lietuvoje eismo sąlygas sunkina rūkas (1)

Vakarų Lietuvoje antradienio rytą eismo sąlygas sunkina rūkas, matomumas sumažėjęs ir vietomis...

Papiktino ekologinio mokesčio tvarka: nežinant, teks susimokėti dvigubai (10)

Nidoje poilsiavusius vilniečius šokiravo ekologinio mokesčio tvarka. Nors mokestis įvažiuojant į...

Top naujienos

Šimonytė apsisprendė dėl Prezidento rinkimų – apie abejones kalba būtuoju laiku (379)

Artėjančių prezidento rinkimų lygtyje lieka vis mažiau nežinomųjų. Bet tie nežinomieji yra...

Neįvykus koncertui pasijuto maitinama pažadais: kiek galima laukti savų pinigų? (36)

Į DELFI kreipėsi skaitytoja Kristina, kuri neįvykus koncertui jau daugiau nei mėnesį laukia savo...

Nespėjusį į Panevėžio ligoninės direktoriaus kėdę atsisėsti Skorupską atiduoda į prokurorų rankas (56)

Į korupcijos skandalų sūkurį dėl buvusio vadovo Ivano Dorošo bylų pastaruosius keletą metų...

Pirmasis Allos Pugačiovos vyras lietuvis – apie bendrą gyvenimą, skandalus namuose ir tikrąją skyrybų priežastį (9)

Buvęs primadonos vyras papasakojo apie santuokos su Alla Pugačiova ypatumus ir apie skyrybų su...

Sąžiningo teisėjavimo prašantis Kleiza – apie titulų badą, triskart už „Žalgirio“ pigesnę „Ryto“ sudėtį ir rinktinę interviu (24)

Savo komandos pavadinimą, logotipą ir vyriausiąjį trenerį pakeitęs Vilniaus „Rytas“ jau šį...

Numuštas Rusijos lėktuvas: kas tai per orlaivis ir ką jis veikė šalia Lietuvos (704)

Po to, kai Sirijos priešlėktuvinės pajėgos virš Viduržemio jūros numušė Rusijos lėktuvą...

Kokių paltų galima įsigyti Gariūnų turguje: vilioja įvairove, bet gali tekti pakloti net 400 eurų (123)

Paltas – vienas būtiniausių šaltojo sezono atributų, tad jo paieškomis reikėtų pradėti...

9 idėjos glamonėms, jei jūsų partnerio veiksmai tapo nuobodūs (2)

Po kelių mėnesių sekso su tuo pačiu asmeniu gali išryškėti keista tendencija: visi jūsų...

UEFA Čempionų lygos starte – Messi įvarčių fiesta ir dramatiška „Inter“ pergalė (1)

Antradienio vakarą rungtynėmis „ Camp Nou “ stadione startavo naujasis, jau 64-tasis, UEFA...

Esė „Kaip nužudyti savo vyrą“ autorė įtariama nužudžiusi savo vyrą (14)

Įtempto siužeto romanų autorė Nancy Crampton-Brophy, kai kuriems galbūt pažįstama iš tokių...