Lietuva siekia užsitikrinti finansavimą europinės geležinkelio vėžės „Rail Baltica“ 850 mln. eurų preliminarios vertės atšakai nuo Kauno iki Vilniaus, sako susisiekimo ministras.
© DELFI

Rokas Masiulis teigia paraginęs Europos Komisiją teisiškai įforminti atšaką kaip dalį „Rail Baltica“ projekto. Lietuva tikisi dar šioje finansinėje perspektyvoje gauti pinigų parengti naujo, modernaus Vilniaus-Kauno geležinkelio specialųjį planą. Jau netrukus turėtų būti aišku, koks bus jo maršrutas.

„Raginau visus įforminti finansavimą Vilniaus jungčiai. Finansavimas jai yra pažadėtas, su Europos Komisija suderėta, aš tik paprašiau, kad tai kuo greičiau įgautų teisine formą, dokumento formą. Ši jungtis turi būti pripažinta, kad jai būtų galima gauti CEF (Infrastruktūros tinklų priemonė, angl. Connecting Europe FacilityBNS) pinigus“, – antradienį telefonu iš Talino BNS sakė R. Masiulis – jis dalyvauja tarptautiniame „Rail Baltica“ forume,

Anot jo, preliminariai skaičiuojama, kad atšaka nuo Kauno iki Vilniaus galėtų kainuoti nuo 700 mln. iki 900 mln. eurų.

Susisiekimo viceministras Ričardas Degutis BNS teigė, kad Lietuva šiuo metu siekia kuo aktyviau įtraukti Vilniaus–Kauno atšaką į bendrą projektą. Anot jo, EK turi rasti sprendimą, kaip bus finansuojama ši jungtis iš CEF tiek šioje finansinėje perspektyvoje, tiek naujoje, kuri prasidės 2021 metais.

„Norime, kad Komisija rastų sprendimą tam tikroms veikloms, susijusioms su Vilniaus jungtimi, pavyzdžiui specialiajam planui. (...) Kadangi iki šiol neturėjom Vilniaus jungčiai jokių veiklų, šitos veiklos atsiranda, kai patys pasidarėme studiją ir parodėme, kokius mes maršrutus Vilniaus jungčiai galime pasirinkti“, – BNS telefonu iš Talino teigė R. Degutis.

Anot jo, „Lietuvos geležinkelių“ atlikta Vilniaus–Kauno maršruto studija Europos Komisijai ir partneriams turėtų būti pristatyta balandį, vėliau bus rengiamas daugiau nei 1 mln. eurų preliminarios vertės specialusis planas. Paraiškos tam, paskelbus papildomą CEF šaukimą, turėtų būti teikiamos šių metų pabaigoje ar kitų pradžioje.

„Lietuvos geležinkelių“ atstovas Mantas Dubauskas BNS sakė, kad studija atsakys, kokiu maršrutu turėtų būti tiesiama linija Vilnius–Kaunas – ar jai būtų naudojama dabartinė trasa, ar atskiros jos dalys, ar tiesiama visiškai nauja trasa.

Finansavimo klausimas linijai Vilnius-Kaunas iki šiol nebuvo išspręstas, nes trys Baltijos šalys prieš kelerius metus ilgai nesutarė dėl šios maždaug 100 kilometrų atkarpos. Dėl to strigo ir derybos dėl bendros Baltijos šalių įmonės steigimo. Viena ginčų priežasčių neoficialiai buvo minima dėl to didėjanti projekto kaina bei netikėtas Lietuvos noras prie „Rail Baltica“ prijungti ir sostinę.

Susitarimas dėl atšakos į Vilnių buvo pasiektas 2014 metų balandį. Tų metų rudenį „Aecom“ studija parodė, jog atšaka iš Kauno į Vilnių būtų ekonomiškai naudinga ir kainuotų apie 850 mln. eurų.

Viena trijų Baltijos šalių sąlygų ES, kad visam projektui būtų skiriamas 85 proc. europinis finansavimas.

BNS
It is prohibited to copy and republish the text of this publication without a written permission from UAB „BNS“.
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Vilniaus oro uostai iš naujo ieško automobilių aikštelės rangovų (4)

Tris tarptautinius šalies oro uostus valdanti valstybės įmonė Lietuvos oro uostai , siekdama...

„Boeing“ ir „Embraer“ - netoli susijungimo (1)

Derybos dėl JAV aviacijos milžino „ Boeing “ ir Brazilijos bendrovės „Embraer“ susijungimo...

Vilniuje į gatves išrieda nauji „Solaris“ autobusai (34)

Vilniuje į gatves išrieda pirmieji lenkiški „Solaris“ autobusai. bendrovės „ Susisiekimo...

Netikėtas skaudžių traumų šaltinis – viešasis transportas (9)

Žmonių gyvybes nusinešančios skaudžiausios avarijos formuoja nuomonę, kad Lietuvoje...

Latviai išsigando, kad seni taršūs automobiliai po mokesčio iš Lietuvos užplūs Latviją (10)

Išgirdę, kad Lietuvoje puse lūpų kalbama apie galimą taršių automobilių apmokestinimą,...

Top naujienos

Plyname lauke pastatė šiltnamius ir per metus atsistojo ant kojų (5)

Jeigu jums kada teko gėrėtis Druskininkų Karolio Dineikos sveikatingumo parko gėlynais, tai...

Policija skelbia įvardijusi įtariamuosius Skripalių apnuodijimu (201)

Policija ir žvalgybos agentūros tvirtina įvardijusios pagrindinius įtariamuosius buvusio dvigubo...

„Atėjo Mindaugas“. Gydytojas išklojo darbo užkulisius: apie nepatogias situacijas, gydytojus velnius ir chalatą, kuris veikia kaip afrodiziakas (107)

Galiu persižegnoti – nesu girdėjęs, kad kažkas iš kolegų netinkamai atliko darbą, nes negavo...

Šonai aplamdyti, bet žalgiriečiai žada atsakymą su dviguba agresija ir energija specialiai Krepšinis.lt iš Pirėjo (14)

Po Eurolygos antrųjų ketvirtfinalio rungtynių Pirėjuje, kuriose „Žalgiris“ šeimininkams...

Skandaluose besimurkdančių „valstiečių“ reitingas ėmė kristi, konservatoriai kyla blogos žinios socialdemokratams  (741)

Populiariausia partija šalyje išlieka opozicinė Tėvynės sąjunga – Lietuvos krikščionys...

Atlikėjos Mios vyrą vėl pričiupo pareigūnai: išskirtinis automobilio numeris pakišo koją (19)

Penktadienio rytą Klaipėdos policijos pareigūnams pro akis nepraslydo septynetais besipuikuojantis...

Atvėrė vartus į „ateities kalėjimą“: „Agurkinių“ lyderiui – išskirtinės gyvenimo sąlygos (355)

Kameroje, kuri labiau primena dviejų ar trijų žvaiždučių viešbučio kambarį, pastatyti...

Darbas „Amazon“ sandėlyje prilygsta vergovei: darbuotojai priversti šlapintis į butelius (151)

„ Amazon “ sandėlio darbuotojai priversti šlapintis į butelius arba tiesiog atsisakyti...

Simona Milinytė džiaugiasi naujo vaikino dėmesiu: jis tikrai atkaklus ir tai vienintelis būdas būti su manimi (157)

Neseniai su filmo „Haris Poteris“ aktoriumi Devonu Murray pasukusi skirtingais keliais atlikėja...