aA
Europos Parlamentui (EP) ruošiantis balsuoti dėl prieštaringai vertinamo Mobilumo paketo, penkių šalių - Lietuvos, Latvijos, Lenkijos, Vengrijos ir Bulgarijos - transporto ministrai pakartotinai kreipėsi į EP prezidentą Antonio Tajanį su prašymu atsižvelgti į Mobilumo paketo trūkumus ir siūlymu spręsti realias sektoriaus problemas.
Vilkikas
© Shutterstock

„Lietuvos ekonomikos augimas neatsiejamas nuo Europos ir jos bendrosios rinkos, o skubotas ir neproporcingas priemones proteguojančio Mobilumo paketo priėmimas reikštų mūsų vežėjų išstūmimą iš Europos rinkos ir turėtų neigiamą poveikį mūsų šalies ekonomikai, kadangi transporto sektorius sudaro reikšmingą bendro vidaus produkto dalį“, - pranešime cituojamas susisiekimo ministras Rokas Masiulis.

Anot jo, dedamos didelės pastangos, kad ES bendroji rinka būtų kuo atviresnė, liberalesnė ir suteiktų daugiau laisvės verslui, tačiau susiduriama su protekcionizmu ir pasipriešinimu, nes šalys, nesugebančios konkuruoti, imasi priemonių apsaugoti savo rinką ir taip pažeidžia laisvo prekių judėjimo ir sąžiningos konkurencijos principus.

Baiminamasi, kad siekis skubiai priimti Mobilumo paketą gali būti rinkimų kampanijos į Europos Parlamentą dalis. Minėtų šalių ministrų nuomone, Mobilumo paketo tvirtinimas Europos Parlamento rinkimų išvakarėse organizuojamas stengiantis ES teisės aktuose įtvirtinti protekcionistines nuostatas. Tai ne tik turėtų negrįžtamos žalos Europos vežėjams bei bendrijos ekonomikai, bet ir paskatintų euroskeptiškas nuotaikas šalyse narėse.

Ministrai dar kartą paragino atkreipti dėmesį į akivaizdžius Mobilumo paketo trūkumus, kurie ne tik užkirstų kelią sklandžiai kelių transporto vidaus rinkai, bet ir sukurtų neproporcingą administracinę naštą vežėjams.

ELTA primena, kad dėl Mobilumo paketo bus balsuojama EP plenariniame posėdyje kovo 27 dieną.

Šis sprendimas buvo priimtas EP pirmininkų sueigoje kovo 21 d.

Kaip skelbia Lietuvos nacionalinė vežėjų automobiliais asociacija „Linava“, į tai reaguodami Bulgarijos vežėjai kovo 27 d. Strasbūre organizuoja protesto akciją.

Tuo metu penkių ES šalių narių transporto ministerijos kreipėsi į EP narius, ragindamos atmesti Mobilumo paketą.

Lietuva, kaip ir kitos Rytų Europos šalys, siekia atkreipti Europos Komisijos ir EP dėmesį į tai, kad siūlomos naujos vairuotojų komandiravimo taisyklės suskaldys Europos tarptautinio transporto rinką, kadangi nustatys skirtingas sąlygas šalims, kurių vežėjai dirba dvišaliu pagrindu, bei sudarys sąlygas nesąžiningai ES ir trečiųjų šalių vežėjų konkurencijai. Vienu didžiausių rūpesčių išlieka numatytas reikalavimas periodiškai grąžinti krovininę transporto priemonę į registracijos šalį, itin nepalankus ES pakraščiuose esančioms valstybėms. Tai varžytų vežėjų lankstumą organizuojant krovinių pervežimą, be to, privalomas tuščių vilkikų grįžimas turėtų didelį neigiamą poveikį aplinkai. Šalys taip pat prieštarauja siūlymui riboti kabotažą, t. y. galimybę teikti transporto paslaugas kitose šalyse.

Be raštiško ELTA sutikimo šios naujienos tekstą kopijuoti draudžiama.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(6 žmonės įvertino)
3.6667

Techninių apžiūrų tvarka gali keistis: pajudino dešimtmečius veikiantį monopolį (336)

Privalomąją techninę apžiūrą Lietuvoje teikia dešimt pelningai dirbančių įmonių. Visos jos...

„Alitalia“ dėl streiko atšaukia skrydžius

Italijos nacionalinis vežėjas „Alitalia“ atšaukė maždaug pusę antradienio skrydžių po...

Aviacijos reguliuotojai šią savaitę svarstys, ar atnaujinti „Boeing 737 MAX“ skrydžius (2)

Pasaulio aviacijos reguliavimo institucijų atstovai šią savaitę susitiks Teksase, kad...

Estakadą Rusnėje Skvernelis palygino su žmonių pergale „prieš valstybės biurokratinį abejingumą“ (72)

Ministras pirmininkas Saulius Skvernelis , šeštadienį Rusnėje dalyvavęs estakados atidarymo...

Vokietija sprendžia elektrinių paspirtukų likimą (8)

Be elektrinių paspirtukų savo kasdienybės neįsivaizduoja dauguma pasaulio miestų, bet tik ne...

Top naujienos

Oligarchai nusamdė aukščiausios kategorijos mušeikas, gyventojai įtūžo – galiausiai įsikišo Putinas (8)

Istorija apie nepastatytą bažnyčią Uralo kalnų mieste Jekaterinburge pasižymi visais elementais,...

Pirmadienį dalyje Lietuvos viršyti šilumos rekordai (25)

Pirmadienį dalyje Lietuvos viršyti šilumos rekordai – sinoptikai žada, jog prie jų bus...

Lauras Bielinis. Labai, labai sunkus valstiečių-žaliųjų pasirinkimas prieš balsavimus (165)

Jau tampa aksioma nuomonė , kad valstiečiams-žaliesiems palaikyti Ingridą Šimonytę reiškia...

Vaida Kurpienė – apie nedovanotinas lietuvių klaidas: mano, kad gamina sveikai, o iš tiesų mirtinai sau kenkia (46)

Pastaraisiais metais Lietuvoje grilinimo mada išpopuliarėjo tiek, kad kepti maistą ant žarijų...

Pranckiečio prognozė: „valstiečiai“ viešai neparems nei vieno kandidato į prezidentus (27)

Seimo pirmininkas Viktoras Pranckietis prognozuoja, kad antrajame Prezidento rinkimų ture Lietuvos...

Gentvilas: Valdybos sprendimas remti Nausėdą – tik patarimas (41)

Liberalų sąjūdžio partijos pirmininkas Eugenijus Gentvilas teigia, kad formalaus partijos...

Viena svarbi taisyklė, kurios būtina laikytis valgant pievos žalumynus ir ruošiant iš jų kokteilius

Nuo pavasario iki pat rudens gamta mums dovanoja itin daug naudingų sveikatai dovanų. Nemažai jų...

„Akropolio“ darbuotojus papiktino vadovybės prašymas: nejaugi klientai pirmiausia? (33)

Gegužės 24 - 26 d. Lietuvos „Akropoliuose“ vyks daug nuolaidų medžiotojų sutraukianti akcija...

Chodorkovskis apie Zelenskio inauguraciją: man gyvenime nėra taip buvę (104)

Rusijos opozicijos veikėjas Michailas Chodorkovskis savo paskyroje socialiniame tinkle...

Stebisi vairuotojų įpročiais: girdi, kad mašina bilda, bet tik pasigarsina muziką (21)

Kelyje netikėtai sprogusi padanga, išsikrovęs akumuliatorius , pasibaigę degalai ar automobilio...