aA
Europos Parlamentui (EP) ruošiantis balsuoti dėl prieštaringai vertinamo Mobilumo paketo, penkių šalių - Lietuvos, Latvijos, Lenkijos, Vengrijos ir Bulgarijos - transporto ministrai pakartotinai kreipėsi į EP prezidentą Antonio Tajanį su prašymu atsižvelgti į Mobilumo paketo trūkumus ir siūlymu spręsti realias sektoriaus problemas.
Vilkikas
Vilkikas
© Shutterstock

„Lietuvos ekonomikos augimas neatsiejamas nuo Europos ir jos bendrosios rinkos, o skubotas ir neproporcingas priemones proteguojančio Mobilumo paketo priėmimas reikštų mūsų vežėjų išstūmimą iš Europos rinkos ir turėtų neigiamą poveikį mūsų šalies ekonomikai, kadangi transporto sektorius sudaro reikšmingą bendro vidaus produkto dalį“, - pranešime cituojamas susisiekimo ministras Rokas Masiulis.

Anot jo, dedamos didelės pastangos, kad ES bendroji rinka būtų kuo atviresnė, liberalesnė ir suteiktų daugiau laisvės verslui, tačiau susiduriama su protekcionizmu ir pasipriešinimu, nes šalys, nesugebančios konkuruoti, imasi priemonių apsaugoti savo rinką ir taip pažeidžia laisvo prekių judėjimo ir sąžiningos konkurencijos principus.

Baiminamasi, kad siekis skubiai priimti Mobilumo paketą gali būti rinkimų kampanijos į Europos Parlamentą dalis. Minėtų šalių ministrų nuomone, Mobilumo paketo tvirtinimas Europos Parlamento rinkimų išvakarėse organizuojamas stengiantis ES teisės aktuose įtvirtinti protekcionistines nuostatas. Tai ne tik turėtų negrįžtamos žalos Europos vežėjams bei bendrijos ekonomikai, bet ir paskatintų euroskeptiškas nuotaikas šalyse narėse.

Ministrai dar kartą paragino atkreipti dėmesį į akivaizdžius Mobilumo paketo trūkumus, kurie ne tik užkirstų kelią sklandžiai kelių transporto vidaus rinkai, bet ir sukurtų neproporcingą administracinę naštą vežėjams.

ELTA primena, kad dėl Mobilumo paketo bus balsuojama EP plenariniame posėdyje kovo 27 dieną.

Šis sprendimas buvo priimtas EP pirmininkų sueigoje kovo 21 d.

Kaip skelbia Lietuvos nacionalinė vežėjų automobiliais asociacija „Linava“, į tai reaguodami Bulgarijos vežėjai kovo 27 d. Strasbūre organizuoja protesto akciją.

Tuo metu penkių ES šalių narių transporto ministerijos kreipėsi į EP narius, ragindamos atmesti Mobilumo paketą.

Lietuva, kaip ir kitos Rytų Europos šalys, siekia atkreipti Europos Komisijos ir EP dėmesį į tai, kad siūlomos naujos vairuotojų komandiravimo taisyklės suskaldys Europos tarptautinio transporto rinką, kadangi nustatys skirtingas sąlygas šalims, kurių vežėjai dirba dvišaliu pagrindu, bei sudarys sąlygas nesąžiningai ES ir trečiųjų šalių vežėjų konkurencijai. Vienu didžiausių rūpesčių išlieka numatytas reikalavimas periodiškai grąžinti krovininę transporto priemonę į registracijos šalį, itin nepalankus ES pakraščiuose esančioms valstybėms. Tai varžytų vežėjų lankstumą organizuojant krovinių pervežimą, be to, privalomas tuščių vilkikų grįžimas turėtų didelį neigiamą poveikį aplinkai. Šalys taip pat prieštarauja siūlymui riboti kabotažą, t. y. galimybę teikti transporto paslaugas kitose šalyse.

ELTA
Viskas apie pinigus. Finansų konsultantė atsako
Reikia patarimo, kaip planuoti išlaidas, kaip sutaupyti, o gal – kaip daugiau uždirbti? Užduokite klausimą nepriklausomai finansų konsultantei Ievai Jazavitienei.
Be raštiško ELTA sutikimo šios naujienos tekstą kopijuoti draudžiama.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(6 žmonės įvertino)
3.6667

Ministerija padidino kvotas vairuotojams iš užsienio (8)

Socialinės apsaugos ir darbo ministrės įsakymu tarptautinio transporto sektoriui 2022 metams...

Europos transporto įmonių interesams Briuselyje pradeda atstovauti Povilas Drižas (2)

Europos verslo konfederacijos „BusinessEurope“ Transporto darbo grupės pirmininku išrinktas...

Seimas pritarė naujai išimčiai dėl automobilių taršos mokesčio (96)

Automobilių paveldėtojams automobilių taršos mokesčio mokėti nereikės, nutarė Seimas .

Seimas spręs, ar nuo taršos mokesčio atleisti automobilių paveldėtojus (6)

Seimas antradienį balsuos, ar automobilių paveldėtojus atleisti nuo taršos mokesčio.

Tiekėjai: ES persėdimas į elektromobilius kelia grėsmę pusei milijono darbo vietų (4)

Europos Sąjungos planai iki 2035-ųjų faktiškai uždrausti automobilius su vidaus degimo varikliais...

Top naujienos

Vienas iš nepriklausomų elektros tiekėjų stabdo veiklą (16)

Nepriklausomas elektros tiekėjas „ Vilniaus elektra “ stabdo veiklą. Apie tai maždaug 2,5...

Skandalingi Pavilionio žodžiai ar prorusiški Skaisgirytės ryšiai: kodėl Prezidentūra nutarė imtis kraštutinių priemonių (130)

Panašu, kad konfliktas tarp Seimo Užsienio reikalų komiteto pirmininko Žygimanto Pavilionio ir...

Landsbergis apie „Lietuvos geležinkelių“ gautą avansą dėl trąšų tranzito: mes nebuvome informuoti nustebo ir Skuodis (123)

Užsienio reikalų ministras Gabrielius Landsbergis neigia „ Lietuvos geležinkelių“ vadovo...

Baltarusijos valdžia pateikė galutinius kaltinimus Sapegai Sapegos patėvis: kažkas pasisuko ne ta linkme (10)

Rusijos pilietei Sofijai Sapegai , kuri buvo sulaikyta baltarusių pareigūnų kartu su opozicijos...

Vilniuje atsirado naujų greičio matuoklių: pasitikrinkite žemėlapyje, pro kuriuos važiuoti teks jums iš viso veiks daugiau nei 20 įrenginių (5)

Vilniuje šiuo metu įrengta 18 stacionarių pažeidimų fiksavimo įrenginių, kurie matuoja ne tik...

„BioNTech“: paskiepytieji trimis vakcinos dozėmis – veiksmingai apsaugoti nuo omikron papildyta

Vakcina nuo pandeminio koronaviruso, sukurta bendrovių „BioNTech“ ir „Pfizer“, „vis dar...

Dulkio pateiktuose atsakymuose – vakcinavimo proceso užkulisiai kaip ant delno (83)

Sveikatos apsaugos ministras Arūnas Dulkys interpeliacijos jam autoriams pateikė atsakymus į...

Pramonininkai kreipiasi į SAM: siūlo įvesti privalomą testavimą visiems darbuotojams (76)

Lietuvos pramonininkų konfederacija (LPK) kreipėsi į Sveikatos apsaugos ministeriją, atkreipdama...

D+Morta Marcinkut

Kaip pasieti auksines aštuonias valandas: nemigos gydymo būdai, jų privalumai ir trūkumai

Lėtai besusikantis ratas kompiuterio ekrano viduryje, tik išvedžiojimais sugebantis kalbėti...

Kelių ereliams nelengvos dienos: į gatves išrieda dar 10 nežymėtų policijos automobilių (48)

Lietuvos policijos pareigūnai gavo dar vieną transporto parko papildymą – pažeidėjus stebės...