aA
Europos Parlamentui (EP) ruošiantis balsuoti dėl prieštaringai vertinamo Mobilumo paketo, penkių šalių - Lietuvos, Latvijos, Lenkijos, Vengrijos ir Bulgarijos - transporto ministrai pakartotinai kreipėsi į EP prezidentą Antonio Tajanį su prašymu atsižvelgti į Mobilumo paketo trūkumus ir siūlymu spręsti realias sektoriaus problemas.
Vilkikas
Vilkikas
© Shutterstock

„Lietuvos ekonomikos augimas neatsiejamas nuo Europos ir jos bendrosios rinkos, o skubotas ir neproporcingas priemones proteguojančio Mobilumo paketo priėmimas reikštų mūsų vežėjų išstūmimą iš Europos rinkos ir turėtų neigiamą poveikį mūsų šalies ekonomikai, kadangi transporto sektorius sudaro reikšmingą bendro vidaus produkto dalį“, - pranešime cituojamas susisiekimo ministras Rokas Masiulis.

Anot jo, dedamos didelės pastangos, kad ES bendroji rinka būtų kuo atviresnė, liberalesnė ir suteiktų daugiau laisvės verslui, tačiau susiduriama su protekcionizmu ir pasipriešinimu, nes šalys, nesugebančios konkuruoti, imasi priemonių apsaugoti savo rinką ir taip pažeidžia laisvo prekių judėjimo ir sąžiningos konkurencijos principus.

Baiminamasi, kad siekis skubiai priimti Mobilumo paketą gali būti rinkimų kampanijos į Europos Parlamentą dalis. Minėtų šalių ministrų nuomone, Mobilumo paketo tvirtinimas Europos Parlamento rinkimų išvakarėse organizuojamas stengiantis ES teisės aktuose įtvirtinti protekcionistines nuostatas. Tai ne tik turėtų negrįžtamos žalos Europos vežėjams bei bendrijos ekonomikai, bet ir paskatintų euroskeptiškas nuotaikas šalyse narėse.

Ministrai dar kartą paragino atkreipti dėmesį į akivaizdžius Mobilumo paketo trūkumus, kurie ne tik užkirstų kelią sklandžiai kelių transporto vidaus rinkai, bet ir sukurtų neproporcingą administracinę naštą vežėjams.

ELTA primena, kad dėl Mobilumo paketo bus balsuojama EP plenariniame posėdyje kovo 27 dieną.

Šis sprendimas buvo priimtas EP pirmininkų sueigoje kovo 21 d.

Kaip skelbia Lietuvos nacionalinė vežėjų automobiliais asociacija „Linava“, į tai reaguodami Bulgarijos vežėjai kovo 27 d. Strasbūre organizuoja protesto akciją.

Tuo metu penkių ES šalių narių transporto ministerijos kreipėsi į EP narius, ragindamos atmesti Mobilumo paketą.

Lietuva, kaip ir kitos Rytų Europos šalys, siekia atkreipti Europos Komisijos ir EP dėmesį į tai, kad siūlomos naujos vairuotojų komandiravimo taisyklės suskaldys Europos tarptautinio transporto rinką, kadangi nustatys skirtingas sąlygas šalims, kurių vežėjai dirba dvišaliu pagrindu, bei sudarys sąlygas nesąžiningai ES ir trečiųjų šalių vežėjų konkurencijai. Vienu didžiausių rūpesčių išlieka numatytas reikalavimas periodiškai grąžinti krovininę transporto priemonę į registracijos šalį, itin nepalankus ES pakraščiuose esančioms valstybėms. Tai varžytų vežėjų lankstumą organizuojant krovinių pervežimą, be to, privalomas tuščių vilkikų grįžimas turėtų didelį neigiamą poveikį aplinkai. Šalys taip pat prieštarauja siūlymui riboti kabotažą, t. y. galimybę teikti transporto paslaugas kitose šalyse.

ELTA
Be raštiško ELTA sutikimo šios naujienos tekstą kopijuoti draudžiama.
|Populiariausi straipsniai ir video
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(6 žmonės įvertino)
3.6667

„Ford“ atšaukia daugiau nei 700 000 automobilių

„Ford“ atšaukia daugiau nei 700 000 automobilių Šiaurės Amerikoje dėl defektinių galinio...

Naujų automobilių rinka rodo atsigavimo požymius (4)

Lietuvoje rugsėjį įregistruota 4,9 tūkst. naujų lengvųjų automobilių – 16,7 proc. daugiau...

„Linava“: vilkikų patikra Baltarusijoje stabilizavosi, dalis vežėjų pakeitė maršrutą (9)

Baltarusijai pastaruoju metu sugriežtinus Lietuvos vežėjų darbą, Lietuvos nacionalinės vežėjų...

DFDS tankina reisus iš Estijos į Švediją

Viena didžiausių keltų operatorių Šiaurės Europoje DFDS , reaguodama į pakitusius klientų...

Naują kelių rinkliavos sistemą siūloma finansuoti DNR plano lėšomis (6)

Apie 90 mln. eurų vertės kelių apmokestinimo sistemos (e-tolling) sukūrimą ir diegimą siūloma...

Top naujienos

Jokubaičio baudų metimai mačo pabaigoje pergale pasaldino Schillerio debiutą Eurolygoje (323)

Martino Schillerio debiutas Eurolygoje buvo įtemptas, bet malonus. Po 7 mėnesių pertraukos su...

Atostogauti išvykusius lietuvius įspėja: nepadarykite vienos klaidos, nes turėsite daug nemalonumų (24)

Šimtai lietuvių skubiai išėjo atostogų ir išskrido atostogauti į saugia kryptimi šiuo metu...

Prieš pat savaitgalį – nauja sinoptikų prognozė: pasimėgauti pavyks tik vienos dienos pusdienį (2)

Penktadienį tankesni debesys pasieks į pietinius šalies rajonus. Vietomis nulis negausus lietus....

Eurolygos sunkiasvorių kaktomušoje Jasikevičiaus auklėtiniai sukaustė CSKA puolimą (6)

Šarūnas Jasikevičius pergalingai pradėjo savo erą „Barcelona“ klube Eurolygoje. Lietuviško...

Etiketo ekspertė sukritikavo Prancūzijos ir Latvijos pirmųjų ponių stilių (156)

Prezidento Emmanuelio Macrono ir jo sutuoktinės Brigitte vizitas Lietuvoje baigėsi prieš...

Jokubaičio žaidimo kreivę bandysiantis tiesinti Schilleris: talentingas vaikis

Pirmą pergalę Eurolygoje per savo karjerą nuskynęs Kauno „Žalgirio“ vairininkas Martinas...

Nausėda apie Baltarusiją: pereiname prie antrojo etapo – sankcijų (137)

Nelegitimus Baltarusijos vadovas Aliaksandras Lukašenka atmetė visus Lietuvos ir kitų šalių...

Patyręs grybautojas patarė, ar dar verta šį savaitgalį eiti grybauti ir ką galima rasti (34)

Lietuviai keletą savaitgalių iš eilės siaubė miškus, o socialiniai tinklai mirgėjo...

Gudaitis su buvusių žalgiriečių kompanija darsyk nuskriaudė „čempionus be trofėjaus“

Stambulo „Anadolu Efes“ žavėjo krepšinio gerbėjus ir pirmavo Eurolygoje, kol sezono...

Ant mirties slenksčio atsidūręs tenoras Vyšniauskas: koronavirusas pavojingas ir apgaulingas (258)

Ką reiškia sirgti koronavirusine infekcija COVID-19 garsus operos solistas, 48 metų Vaidas...

|Maža didelių žinių kaina