aA
Romantikų pamėgtas siaurukas, riedantis Europoje seniai nebenaudojamais siaurojo geležinkelio bėgiais, švenčia savo 120-ąjį jubiliejų. Tik „Aukštaitijos siaurasis geležinkelis“, užuot džiaugęsis, dabar sprendžia dėl tolesnio savo išlikimo. Į finansinę duobę įstaigą įstūmė ne tik nuo 360 tūkst. iki 200 tūkst. eurų sumažėjusi valstybės dotacija, bet ir buvusio direktoriaus skolų šleifas.
„Aukštaitijos siaurasis geležinkelis“
„Aukštaitijos siaurasis geležinkelis“
© Sekundė.lt

Kaip sakė „Aukštaitijos siaurojo geležinkelio“ vadovas Mindaugas Jucevičius, kol kas finansinė situacija yra gana sudėtinga ir nežinia, ar įstaiga išsilaikys iki metų galo ir kaip reikės išmokėti atlyginimus darbuotojams.

„Įstaiga turi daug skolų ir verčiasi gana sunkiai, šiuo metu net sudėtinga išmokėti atlyginimus žmonėms. Kokių nors kitų investicijų net neplanuojame, atliekame tik būtiniausius remontus ir investicijas. Kad įstaiga gyvuotų, vien atlyginimams reikia 260 tūkst., gal net 300 tūkst. eurų. Tai mes turime užsidirbti tuos pinigus“, – teigė M. Jucevičius.

Jeigu siaurukas dirbtų visu pajėgumu, galėtų generuoti 150 tūkst. eurų pajamų, kurių pakaktų tik minimaliai išlaikyti visą infrastruktūrą, bet neužtektų tolesnėms investicijoms. Kad jis tampa vasarotojų ir turistų pamėgta traukos vieta, rodo ir populiarėjantys reguliarieji ir užsakomieji reisai. Kiekvieną šeštadienį ir sekmadienį siauruoju geležinkeliu galima nuvykti nuo Anykščių iki Rubikių – šiltomis dienomis kartais važiuoja net šešių vagonų traukinys. O iš Panevėžio organizuojamos išvykos prie Raguvėlės vandens telkinio. Taip pat stoties teritorijoje vyksta spektakliai.

Siauruką aplanko ir turistai iš kaimyninių valstybių – Latvijos, Rusijos, Baltarusijos ir Estijos. Kai kurie jų siauruoju geležinkeliu nevažiuoja, bet domisi kitomis siūlomomis paslaugomis: pasivažinėjimu elektrine drezina (atviru vagonėliu) ar ekspozicija.

„Iš užsienio yra siauruko gerbėjų – tokių siaurojo geležinkelio mylėtojų, kurie kiekvienais metais važiuoja ir važiuoja traukiniu“, – sakė M. Jucevičius.

Aiškinsis teisme

Įmonei išgyventi sudėtinga ir dėl besivelkančių skolų šleifo. M. Jucevičius yra teigęs, jog įstaigą perėmęs su net 80 tūkst. eurų minusu. Didžioji dalis skolų – 2016-2017 metų, kita dalis – 2018 metų.

Panevėžio apygardos prokurorai teismui perdavė baudžiamąją bylą, kurioje buvęs įstaigos vadovas Vismantas Užalinskas turės aiškintis dėl apgaulingo apskaitos tvarkymo, dokumentų suklastojimo ir poros dešimčių tūkstančių eurų pasisavinimo.

Per ikiteisminį tyrimą surinktais duomenimis, V. Užalinskas nuo 2016-ųjų balandžio iki 2018 metų rugsėjo buvo atsakingas už „Aukštaitijos siaurojo geležinkelio“ apskaitos organizavimą bei apskaitos dokumentų ir apskaitos registrų išsaugojimą. Įtariama, kad jis, pateikdamas į apskaitą įtraukti neturinčius juridinės galios bei žinomai suklastotus apskaitos dokumentus dėl neįvykusių ūkinių-finansinių operacijų, tyčia apgaulingai tvarkė šios įstaigos buhalterinę apskaitą.

Manoma, kad kaltinamasis surašydavo netikras pirkimo–pardavimo sutartis, pagal kurias jo vadovaujama įstaiga pirko įvairių veiklai reikalingų medžiagų ir prekių, nors iš tiesų šie sandoriai neįvyko. Tokiu būdu, prokurorų duomenimis, V. Užalinskas galėjo tyčia iš įstaigos pasisavinti 20 tūkst. eurų Anykščių savivaldybės ir Susisiekimo ministerijos valdomam „Aukštaitijos siaurajam geležinkeliui“.

V. Užalinskas laikinai vadovauti buvo paskirtas 2016-ųjų pavasarį. O pernai prie įstaigos vairo stojus konkursą laimėjusiam nuolatiniam direktoriui, spalį jis buvo atleistas ir iš Infrastruktūros skyriaus vedėjo pareigų. Nors darbo netekęs buvęs vadovas tokį sprendimą apskundė, visgi pirmosios instancijos teismas pripažino atleidimą teisėtu.

„Man pareikšti kaltinimai yra visiška nesąmonė. Kaltinamajame akte rašoma, kad suklastoti pirkimai, bet liudininkai, iš kurių buvo pirkta, patvirtino, kad jie įstaigai prekę pardavė. Viskas padaryta tik dėl šou. Mane rodys kaip didžiausią nusikaltėlį, o kai byla po kelerių metų baigsis mano išteisinimu, niekam nebebus įdomu“, – anksčiau yra sakęs V. Užalinskas.

Dalintis nenori

Prieš teismą stosiantis buvęs įstaigos vadovas teigia buhalterinių reikalų netvarkęs – dalininkų pavestas samdė tokias paslaugas teikiančią įmonę. Jo nuomone, jam iškelta baudžiamoji byla esą yra buvusio Anykščių mero K. Tubio kerštas už rodytą iniciatyvą, kad siauruko dalininkėmis taptų ir Panevėžio miesto bei rajono savivaldybės. Esą kas kartą, kai tik pradėdavęs judinti dalininkų klausimą, sulaukdavo kvietimo į prokuratūrą – apklausai, įtarimams patikslinti ir pan.

V. Užalinsko nuomone, įstaigą siekiama tvarkyti taip, kad iš jos dalininkų pasitraukus Susisiekimo ministerijai, vieninteliais valdytojais liktų Anykščiai. Laikinasis vadovas visada laikėsi pozicijos, kad įstaigos šeimininkės turėtų būti visos trys savivaldybės, per kurių teritorijas driekiasi istorinio siaurojo geležinkelio bėgiai, tačiau esą daroma viskas, kad Panevėžyje siaurukas liktų nepatrauklus.

Panevėžio taryba dar 2017 m. sutiko perimti valstybės, kaip dalininkės, turtines ir neturtines teises bei pareigas ir kartu su Anykščių bei Panevėžio rajono savivaldybėmis tapti VšĮ „Aukštaitijos siaurasis geležinkelis“ dalininke. Tačiau iki šiol šio klausimo sprendimas nepajudėjo iš vietos – Anykščių politikai vis delsia priimti sprendimą.

„Sekundė“
|Populiariausi straipsniai ir video
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(7 žmonės įvertino)
4.8571

Berlyne neseniai atsidaręs naujasis oro uostas užvers vieną terminalų

Šiemet Vokietijos sostinėje atsidaręs naujasis Berlyno Brandenburgo oro uostas kitąmet užvers...

Pradedamas žemės paėmimas „Via Baltica“ ruožui tarp Kauno ir Suvalkų (5)

Nacionalinė žemės tarnyba (NŽT) pradėjo žemės, reikalingos „ Via Baltica “ ruožo tarp...

Po reformos keliai vežėjams pabrangs kartais: paveiks prekių ir paslaugų kainas (322)

Lietuvos automobilių kelių direkcija iki 2023 metų turi sukurti kelių rinkliavos sistemą,...

Sumažėjus keleivių, koreguojami Kauno viešojo transporto eismo grafikai (6)

Nuo pirmadienio Kauno miesto viešojo transporto tvarkaraščiuose numatomi pokyčiai. Juos...

„General Motors“ susies automobilių draudimo kainas su vairavimo būdu (6)

JAV automobilių gamintoja „ General Motors “ rengiasi pradėti įgyvendinti automobilių draudimo...

Top naujienos

Septynių vaikų tėtis Vytautas atvirai apie šeimos kasdienybę ir mintis dėl aštuntojo vaiko: kantrybė ir galimybės nėra beribės (188)

Kol vienos šeimos svarsto, ar susilaukti antrojo ar trečiojo vaiko, Vytautas Salinis prie savo...

Mokslininkas palygino pirmąjį ir antrąjį karantinus: pasakė, kurioje vietoje padarėme klaidą (245)

„Euromonitor International“ duomenų mokslininkas, Prezidento Gitano Nausėdos suburtos Sveikatos...

Tapinas: Šimonytei vienu metu gali tekti gesinti gaisrus 5-6 ministerijose (181)

Darbą pradėjo naujasis Seimas, paaiškėjo kandidatų į ministrus pavardės. Tačiau...

Viena taisyklė, kaip tinkamai vartoti česnaką: organizmui – kone stebuklingas poveikis (77)

Turbūt daugeliui teko girdėti apie česnako naudą mūsų organizmams. Sako, kad vyraujant...

Akibrokštas KET pažeidėją nufilmavusiam vyrui: po trijų mėnesių policija pranešė „trūksta duomenų“ (103)

Prieš kelis mėnesius kovinio filmo verstą sceną Vilniaus gatvėse įamžinęs vyras tuojau apie...

Vienas kitą keičiantys ciklonai atneš nemalonius orų pokyčius (1)

Šiandien pirmoje dienos pusėje Lietuva trumpam pateks į aukštesnio slėgio lauko pakraštį, o...

Gabrieliaus Landsbergio laukia nelengvi metai, o Nausėdos – sunkūs sprendimai (504)

Tėvynės sąjungai -Lietuvos krikščionims demokratams ( TS-LKD ) laimėjus rinkimus ir su...

Gydytoja Babajan – apie vampyrišką procedūrą nuo senėjimo: jaunystės eliksyras slypi mūsų pačių kūne (66)

Viena iš klinikos „GK klinika“ steigėjų, plastinės ir rekonstrukcinės chirurgijos...

Prieš išvyką į Kauną – Gudaičio tempiamo „Zenit“ pergalė prieš baskus su karštu Giedraičiu (9)

Pirmadienio vakarą Baskijoje sužaistos atidėtos Eurolygos trečiojo turo rungtynės, kuriose...

|Maža didelių žinių kaina