aA
Lietuvos transporto specialistai siūlo sostinės valdžiai Vilniuje tiesti tris metro linijas. Dvi iš jų susikirstų miesto centre Konstitucijos prospekte. Tarp Baltojo ir Geležinio vilko tiltų siūloma statyti dar vieną - metro traukiniui skirtą Kernavės tiltą. Trečio metro trasa būtų įrengta po būsimąja Šiaurine gatve dabartinėje aukštos įtampos elektros linijos apsauginėje zonoje. Tai kainuos apie 3 mlrd. litų.
Vilniuje planuojamo metro maketas
© DELFI (K.Čachovskio nuotr.)
Vilniaus savivaldybėje surengtoje konferencijoje metro galimybių studiją pristatė į „Vilniaus metro sąjūdį“ susibūrę transporto, architektūros, miestų planavimo specialistai, sociologai. Pirmąją metro liniją jie siūlo statyti nuo Viršuliškių iki Mindaugo tilto. Prie šios linijos siūloma įrengti pėsčiųjų perėją po Nerimi į Katedros aikštę.

“Linija aptarnautų dabar esamus keleivių srautus bei netolimoje ateityje numatytų pastatyti šiuose mikrorajonuose daugiaaukščių pastatų gyventojus, vykstančius į centrą ar grįžtančius iš jo namo. Be to, prie Viršuliškių troleibuso parko būtina pastatyti automobilių parkavimo aikštelę, kad iš toliau bei iš Vilniaus rajono ir aplinkinių individualių namų atvažiavę žmonės galėtų palikti čia savo lengvuosius automobilius ir persėsti į metro“, - teigia studijos autoriai.

Antroji metro linija driektųsi iš Šeškinės iki geležinkelio stoties. Pirmiausia siūloma įrengti atkarpą nuo būsimos Šiaurinės gatvės iki Gedimino prospekto. Ši linija susikirstų su trečiąja linija, einančia Šiaurine gatve ir jungiančia vakarinį apvažiavimą su Saulėtekio kompleksu Antakalnyje, bei su pirmąja linija ties Kernavės tiltu. Šioje vietoje siūloma įrengti požeminį transporto mazgą.

„Šią liniją pratęsus iki geležinkelio stoties, ji taptų pagrindine metro sistemos magistrale. Todėl šiauriniame trasos gale reikėtų pastatyti talpią mašinų stovėjimo aikštelę atvykstančių iš toliau automobiliams“, - teigia specialistai.

Trečioji metro linija eitų iš vakarų į rytus ir jungtų būsimąjį Vakarinį apvažiavimą su Saulėtekio kompleksu Antakalnyje. Studijos autoriai pastebi, kad „savalaikiai skyrus žemę metro tunelio ir Šiaurinės gatvės statybai, šios linijos kaina būtų pati mažiausia“.

metro Vilniuje maketas I
© DELFI (K.Čachovskio nuotr.)

Visos trys metro linijos, specialistų skaičiavimu, kainuotų apie 3 mlrd. litų. „Tokios kainos būtų šiandien, tačiau kuo ilgiau lauksime, tuo daugiau turėsime mokėti“, - DELFI teigė bendrovės „Vilniaus rentinys“ direktorius Juozas Zykus.

“Tai ateities projektas. Jeigu net ir šiandien mes dėl jo sutarsime, tai metro važiuosime gal tik po 20 metų“, - aiškino „Vilniaus metro sąjūdžio“ iniciatyvinės grupės pirmininkas Virginijus Daukas.

Vilniaus savivaldybės miesto plėtros departamento direktorius Linas Naujokaitis prašė konferencijos dalyvių ir metro šalininkų nenuvertinti ankstesnės miesto valdžios siūlytos tramvajaus idėjos ir savivaldybės įmonės „Vilniaus planas“ parengtos galimybių studijos. „Buvo atliktas taip pat didelis darbas“, - teigė L. Naujokaitis. Metro galimybių studiją jis siūlė duoti įvertinti nepriklausomiems ekspertams.

Vilniaus meras Juozas Imbrasas, anksčiau aiškiai pasisakęs už metro, kuris, anot mero, yra brangesnis, bet greitesnis už tramvajų, trečiadienį pareiškė esąs „nei už tą, nei už kitą projektą“. „Diskusijos vyks dar ilgai, o mes tuo tarpu turime susirūpinti esamos transporto sistemos tobulinimu“, - kalbėjo J. Imbrasas.

Ar palaikote idėją Vilniuje tiesti metro? Išreiškite savo nuomonę atsakydami į klausimą kolonoje dešinėje.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

„Small Planet Airlines“ Lietuvoje atleidžia apie ketvirtadalį darbuotojų

Finansinių sunkumų slegiama persitvarkanti Lietuvos užsakomųjų skrydžių bendrovė „ Small...

Paskelbtas oro taršos mažinimo plano projektas: apie automobilių mokestį nebeužsimenama (4)

Ketvirtadienį viešai paskelbtas Aplinkos ministerijos parengtas Nacionalinis oro taršos mažinimo...

ACEA: naujų automobilių pardavimų augimas Lietuvoje – sparčiausias ES (10)

Naujų automobilių pardavimų augimas Lietuvoje per dešimt šių metų mėnesių buvo sparčiausias...

Ispanija nori nuo 2040 metų uždrausti prekybą benzininiais ir dyzeliniais automobiliais (9)

Į taršias transporto priemones nusitaikė dar viena Europos šalis – nuo 2040 metų uždrausti...

„Lietuvos geležinkeliai“ spalį sumušė krovinių pervežimo rekordus (3)

„Lietuvos geležinkeliai“ spalį pervežė rekordiškai daug krovinių. Tai - geriausias...

Top naujienos

Po skandalo Pravieniškėse – košmaras Alytuje: „bachūrai“ pademonstravo, kas zonoje yra valdžia (390)

Alytaus pataisos namuose , kur bausmę atlieka už sunkius ir labai sunkius nusikaltimus nuteisti...

Kandidatų į prezidentus reitinguose – paskutinė didelė mįslė (510)

Kandidatų į prezidentus reitinguose į antrą vietą stipriai padidinusi savo populiarumą iškopė...

Daugybę metų prekyboje skaičiuojantys Lietuvos verslininkai: sumažinti kainų – neįmanoma (229)

Beveik 19 metų prekybos verslu Lietuvoje užsiimantys Valdas Čeilutka ir Saulius Jurkus įsitikinę...

Ekspertė: Macronas prakalbo itin netinkamu metu, Maskvai lieka tik pasidžiaugti (48)

Bandymai kurti jungtines Europos kariuomenės pajėgas nepadės Europos Sąjungai nei patenkinti...

Robotai gviešiasi europiečių darbo vietų – ypač pažeidžiama – Lietuva (100)

Robotai taikosi į žmonių darbo vietas Europoje, ir ypač pažeidžiamos atrodo šalys iš...

15 kg priaugusi Natalija Bunkė dabar save vadina plius dydžio modeliu: dar niekada tiek daug nesvėriau (164)

Atlikėjai Natalijai Bunkei tikrai galima pavydėti žavesio. Tačiau pati dainininkė savo grožio...

Neišnešiotų naujagimių pasaulyje daugėja: šeimos pasigenda pagalbos (4)

107 dienos. Tiek mamos su gimusiais neišnešiotais kūdikiais praleidžia ligoninėje. Ir jei...

11 didžiausių klaidų, kurias daro bandantys maitintis sveikai (6)

Nesvarbu, kiek sveikų užkandžių suvalgote ar kaip dažnai sportuojate, kaip ir daugelis žmonių,...

Vincas Alesius patarė, kaip pasidaryti dailiausią asmenukę: žinokite savo „šokoladinę“ pusę (3)

Ir asmenukėms pozuoti gana sudėtinga – ypač jei žmogus nežino savo „šokoladinės“ pusės,...

Gražiausiame Lietuvos rezervate pjaunami visi medžiai iš eilės: miškininkai sako, kad tai būtina (49)

Naglių gamtiniame rezervate jau kurį laiką darbuojasi medkirčiai su pjūklais – kertamas per...