aA
Lietuvos verslo konfederacijos (LVK) prezidentas Valdas Sutkus sako, kad dėl buvusio susisiekimo ministro Roko Masiulio vykdomo sektoriaus skaidrinimo sustojo kiti darbai, o dėl to transporto sektorius patyrė nuosmukį.
Rokas Masiulis
© DELFI / Karolina Pansevič

„Situacija transporto sektoriuje Lietuvoje blogėja, tai rodo ir tarptautiniai duomenys. (...) Prieš trejus metus transporto tranzito ir logistikos sektorius kūrė 13 proc. bendrojo vidaus produkto (BVP), o dabar – jau tik apie 11 proc. Kelių sektorius pastaruosius metus patiria drastišką nuosmukį, nes prarasta apie 3 tūkst. darbo vietų, praktiškai visos įmonės trejus metus dirba nuostolingai“, – ketvirtadienį surengtoje spaudos konferencijoje sakė V. Sutkus.

Pasak jo, Pasaulio banko kasmet skelbiamame „Logistic Performance Index“ reitinge Lietuva 2016 m. užėmė 29-ąją vietą, o pernai nukrito iki 54-osios.

LVK prezidentas teigė pritariąs buvusio susisiekimo ministro iniciatyvoms skaidrinti sektorius, bet dėl to nukentėjo kiti darbai.

„Žinoma, pritariame ir visą laiką palaikėme ministrą dėl procesų skaidrinimo, bet ties tuo ne tik kad buvo apsistota, bet realių rezultatų nematome, nėra nei nubaustų, nei nuteistų, yra tik kolektyviniai kaltinimai visam sektoriui. Tai tapo susiję su darbų stabdymu, konkursų nevykdymu, rezultatas – minusiniai įmonių rezultatai, neatliekami darbai“, – teigė V. Sutkus.

Asociacijos „Lietuvos keliai“ tarybos narys Virgaudas Puodžiukas pažymėjo, kad automobilių šalyje tik gausėja, tačiau Kelių priežiūros ir plėtros programos skiriama degalų akcizo pajamų dalis nuo 2009 m. krizės liko sumažinta nuo 80 proc. iki 48 proc.

„Beveik visos kelių tiesimo ir remonto įmonės 2018 m. baigė su nuostoliais. Dirbančiųjų šiame sektoriuje sumažėjo nuo daugiau kaip 9 tūkst. iki 5,5 tūkst. žmonių. Įmonės dėl finansinių sunkumų nebemoka pelno mokesčių, dėl darbuotojų atleidimo valstybė negauna pajamų mokesčių“, – sakė V. Puodžiukas.

Jo teigimu, Susisiekimo ministerijos tikslas neturėtų būti iškelti negeroves – tuo turėtų užsiimti kitos tarnybos.

„Mano supratimu, Susisiekimo ministerijos, Lietuvos automobilių kelių direkcijos (LAKD) tikslas turėtų būti vystyti, plėtoti, prižiūrėti valstybės turtą, o ne iškelti negeroves, ką buvęs ministras darė. Tam yra tarnybos, teismai. Visi turi būti vertinami pagal savo nuopelnus. Tikiuosi, naujas ministras atsižvelgs į situaciją transporto srityje ir sugebės organizuoti pritraukiant geriausius specialistus, kad tas problemas išspręstų“, – teigė asociacijos tarybos narys.

Klaipėdos miesto tarybos narys Arvydas Vaitkus sakė, kad valstybiniame sektoriuje vyksta degradacija, o Susisiekimo ministerijoje, valdant R. Masiuliui, nedirbo nė vieno transporto srities specialisto.

„Per mano 20 metų praktiką transporto srityje tai pirmas kartas, kada taip diskutuojame apie mūsų valdžios segmentą. Viena vertus, labai liūdna, kita vertus – būtinybė apie tai kalbėti. (...) Šioje srityje galima vadovauti tik turint ne tik geras žinias, bet ir ne mažiau kaip 10 metų praktinės patirties. (...) Valstybiniame sektoriuje vyksta labai rimta degradacija“, – sakė A. Vaitkus.

ELTA primena, kad vasaros pabaigoje R. Masiulį susisiekimo ministro poste pakeitė Lietuvos lenkų rinkimų akcijos-Krikščioniškų šeimų sąjungos (LLRA-KŠS) atstovas Jaroslavas Narkevičius.

Be raštiško ELTA sutikimo šios naujienos tekstą kopijuoti draudžiama.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(24 žmonės įvertino)
3.2083

„Airbus“ vadovas: ES ir JAV orlaivių karas niekam nenaudingas

ES ir JAV turėtų derybų keliu išspręsti ilgai trunkantį ginčą dėl subsidijų „ Airbus...

Brundza siūlo nesustoti su automobilių mokesčiu: apie tai kalbu daugiau nei 10 metų (495)

„Tai tik nedidelis žingsnelis, ir tai, ne į priekį, o įstrižai“, – taip apie trečiadienį...

Ministras: sprendimą dėl naujo oro uosto norima priimti iki pavasario (4)

Lietuvoje augant lėktuvų keleivių srautui, susisiekimo ministras Jaroslavas Narkevičius ketina...

Kelių direkcija bus pertvarkyta – susisiekimo ministras (3)

Lietuvos automobilių kelių direkciją ketinama pertvarkyti į valstybės įmonę arba akcinę...

Vyriausybė pritarė automobilių taršos mokesčiui (199)

Vyriausybė trečiadienio posėdyje pritarė Aplinkos ministerijos siūlomam taršių automobilių...

Top naujienos

Saldi pirmoji pergalė: „Žalgiris“ privertė pasiduoti „Real“ ekipą (207)

„Žalgirio“ berniukai tampa vyrais: prisimenant Šarūno Jasikevičiaus frazę prieš savaitę...

„Barakudų“ sostinėje darbuojasi ir lietuvės: suvilioti turtuolį darosi vis sunkiau (217)

Jeigu vieniša mergina, ar kelios merginos prie baro geria tik vandenį ir nieko daugiau – iš karto...

„Sodra" įspėja, už kokį elgesį išmokų už ligą galite negauti ir dar teks grąžinti (28)

Pastaruoju metu visuomenėje pasklido gandas: jei susirgsite ir išsiimsite nedarbingumo pažymą, „...

Turkija stabdo karinius veiksmus Sirijoje (79)

JAV viceprezidentas Mike'as Pence'as ketvirtadienį pranešė, kad Turkija ir JAV pasiekė susitarimą...

„Žalgirio“ lyderį išskyręs „Real“ vairininkas – apie gautą pamoką ir degančias Šaro auklėtinių akis

Titluota ir puikiai sezoną pradėjusi Madrido „Real“ ekipa Kaune buvo priversta Kaune nuryti...

Daug nervų kainavęs „Brexit“ – finišo tiesiojoje: pagrindinės susitarimo sąlygos ir kompromisai (13)

„Sąžininga ir pagrįsta“ – taip Jungtinės Karalystės premjeras Borisas Johnsonas ir...

Antro balsavimo atveju Pranckietis žada kreiptis į teismą: tai yra neteisėtas veiksmas, bet jie jį daro (88)

Seimo pirmininkas Viktoras Pranckietis žada kreiptis į Konstitucinį teismą, jeigu valdantieji...

Politikų diskusija su bankininkais ir prekybininkais – kalbasi, kaip kurčias su aklu (32)

Seime registruoti siūlymai įvesti bankų turto ir prekybos tinklų apyvartos mokesčius....

Pirmas Kurtinaičio ir „Chimki“ pralaimėjimas – nusileista CSKA ekipai (4)

Iki šio vakaro Rimo Kurtinaičio vadovaujama Maskvos srities „Chimki“ nebuvo pralaimėjusi nei...

Pirmasis Nausėdos išbandymas tarp ES vilkų: kaip nenublankti prieš Grybauskaitę ir laimėti svarbiausią kovą (134)

2021–2017 m. daugiametė finansinė programa (MFF), arba paprasčiau ES biudžetas, o dar...