„Automobilių taršos mokesčio nebus“, – 15min.lt studijoje trečiadienį sakė K. Mažeika.

Paskirtasis aplinkos ministras teigė, kad, pakoregavus Nacionalinio oro taršos mažinimo plano projektą, numatyta, kad oro tarša bus mažinama ne per baudas, bet pasitelkiant teigiamą motyvaciją.

„Planą apsukome kita kryptimi, tai yra ne per draudimus, ne per baudimus, ne per mokesčius, bet per motyvaciją. (...) Yra numatyta priemonė tam tikrą kompensacijos dydį numatyti tiems asmenims, kurie nori pakeisti savo seną automobilį.

Tai turbūt yra didžiausia motyvacija. Ta praktika yra ir kitose Europos Sąjungos šalyse. Ji pasiteisinusi, manau, tuo keliu turime ir eiti, neišradinėti dviračio, o pasiimti tą gerąją praktiką, kuri yra kitur“, – kalbėjo K. Mažeika.

Kaip ELTA jau rašė, prezidentė Dalia Grybauskaitė trečiadienį pritarė premjero teikiamai Seimo Aplinkos apsaugos komiteto pirmininko K. Mažeikos kandidatūrai į aplinkos ministrus.

„Valstiečiams“ priklausantis Seimo narys vadovaus ministerijai, kuri pastaruosius 4 mėnesius neturėjo vadovo.

Pernai liepą Aplinkos ministerijai (AM) pristačius nesuderintą su kitomis institucijomis pirminį Nacionalinį oro taršos mažinimo plano projektą, kilo pasipiktinimas tiek visuomenėje, tiek tarp politikų.

Šių metų kovo 1 d. Aplinkos ministerija Vyriausybei svarstyti pateikė atnaujintą Taršos mažinimo plano projektą. Jame kai kuriuos ankstesniame variante numatytus draudimus pakeitė skatinamosios priemonės.

Planas Europos Komisijai (EK) turėjo būti pateiktas iki balandžio 1 d., tačiau Vyriausybė iki nustatyto termino plano pateikti nespėjo. Dėl laiku nepateikto plano prieš Lietuvą gali būti pradėtos teisminės procedūros.

Nacionalinio oro taršos mažinimo plano tikslas – apriboti nacionaliniu mastu iš antropogeninių taršos šaltinių išmetamą į aplinkos orą sieros dioksido, azoto oksidų, amoniako, kietųjų dalelių ir nemetaninių lakiųjų organinių junginių kiekį, siekiant įgyvendinti Lietuvai iškeltus iki 2020 m. ir 2030 m. tikslus, taip pat siekiant valdyti iš antropogeninių taršos šaltinių išmetamų kitų oro teršalų kiekį, kad nebūtų viršijamas 1990 m. išmestas kiekvieno jų kiekis.

Kai bus patvirtintas, planas turės būti peržiūrimas ne rečiau kaip kas ketverius metus ir gali būti koreguojamas ar pildomas, pagal poreikį įtraukiant papildomų priemonių oro taršai mažinti.