aA
Paskirtasis aplinkos ministras Kęstutis Mažeika teigia, kad automobilių taršos mokestis Lietuvoje nebus įvestas.
Kęstutis Mažeika
Kęstutis Mažeika
© DELFI / Domantas Pipas

„Automobilių taršos mokesčio nebus“, – 15min.lt studijoje trečiadienį sakė K. Mažeika.

Paskirtasis aplinkos ministras teigė, kad, pakoregavus Nacionalinio oro taršos mažinimo plano projektą, numatyta, kad oro tarša bus mažinama ne per baudas, bet pasitelkiant teigiamą motyvaciją.

„Planą apsukome kita kryptimi, tai yra ne per draudimus, ne per baudimus, ne per mokesčius, bet per motyvaciją. (...) Yra numatyta priemonė tam tikrą kompensacijos dydį numatyti tiems asmenims, kurie nori pakeisti savo seną automobilį.

Tai turbūt yra didžiausia motyvacija. Ta praktika yra ir kitose Europos Sąjungos šalyse. Ji pasiteisinusi, manau, tuo keliu turime ir eiti, neišradinėti dviračio, o pasiimti tą gerąją praktiką, kuri yra kitur“, – kalbėjo K. Mažeika.

Kaip ELTA jau rašė, prezidentė Dalia Grybauskaitė trečiadienį pritarė premjero teikiamai Seimo Aplinkos apsaugos komiteto pirmininko K. Mažeikos kandidatūrai į aplinkos ministrus.

„Valstiečiams“ priklausantis Seimo narys vadovaus ministerijai, kuri pastaruosius 4 mėnesius neturėjo vadovo.

Pernai liepą Aplinkos ministerijai (AM) pristačius nesuderintą su kitomis institucijomis pirminį Nacionalinį oro taršos mažinimo plano projektą, kilo pasipiktinimas tiek visuomenėje, tiek tarp politikų.

Šių metų kovo 1 d. Aplinkos ministerija Vyriausybei svarstyti pateikė atnaujintą Taršos mažinimo plano projektą. Jame kai kuriuos ankstesniame variante numatytus draudimus pakeitė skatinamosios priemonės.

Planas Europos Komisijai (EK) turėjo būti pateiktas iki balandžio 1 d., tačiau Vyriausybė iki nustatyto termino plano pateikti nespėjo. Dėl laiku nepateikto plano prieš Lietuvą gali būti pradėtos teisminės procedūros.

Nacionalinio oro taršos mažinimo plano tikslas – apriboti nacionaliniu mastu iš antropogeninių taršos šaltinių išmetamą į aplinkos orą sieros dioksido, azoto oksidų, amoniako, kietųjų dalelių ir nemetaninių lakiųjų organinių junginių kiekį, siekiant įgyvendinti Lietuvai iškeltus iki 2020 m. ir 2030 m. tikslus, taip pat siekiant valdyti iš antropogeninių taršos šaltinių išmetamų kitų oro teršalų kiekį, kad nebūtų viršijamas 1990 m. išmestas kiekvieno jų kiekis.

Kai bus patvirtintas, planas turės būti peržiūrimas ne rečiau kaip kas ketverius metus ir gali būti koreguojamas ar pildomas, pagal poreikį įtraukiant papildomų priemonių oro taršai mažinti.

ELTA
Be raštiško ELTA sutikimo šios naujienos tekstą kopijuoti draudžiama.
|Populiariausi straipsniai ir video
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(3 žmonės įvertino)
2.3333

Rusijos verslininkai jau susidūrė su vilkikų iš Lietuvos vėlavimu: krovinių pristatymas brangsta (51)

Baltarusijos prezidento Aliaksandro Lukašenkos raginimas uždaryti šalies sienas su Lietuva ir...

ES siūlo rengti daugiau tiesioginių skrydžių ir taip sumažinti aviacijos emisijas

Europos Komisija ( EK ) sieks sumažinti aviacijos pramonės išmetamas anglies dvideginio emisijas...

„Volkswagen“ derasi dėl prekių ženklo „Bugatti“ pardavimo Kroatijos įmonei „Rimac“ (3)

Vokietijos automobilių gamintoja „ Volkswagen “ derasi dėl galimo prabangių sportinių...

Kroviniai ima vėluoti: vežėjai Baltarusijoje susiduria su nauja patikrinimų taktika (229)

Aliaksandras Lukašenka jau ne kartą pagrasino užverti sienas ir nebepraleisti vilkikų iš...

„Vitras-S“ pakeitė pavadinimą į „Top Rails“

Geležinkelio infrastruktūros ir statybos remonto bendrovė „ Vitras-S “ įregistravo naują...

Top naujienos

Biomedicinos mokslų daktarės verdiktas: šias uogas privalu valgyti kiekvienam (56)

Raudonos, mažos, bet stipraus skonio uogos, kupinos vitaminų ir maistinių medžiagų, augančios...

Socdemų senbuvis demaskuoja Karbauskį: politine prasme tai būtų didžiausia bėda Lietuvai (461)

Nors iki Seimo rinkimų dar liko beveik 3 savaitės, jau dabar skamba garsūs pareiškimai apie...

Gyventojų pasipiktinimas nesutvarkytais šaligatviais apnuogino didesnę problemą: įstatymuose – didžiulė spraga (23)

NT vystytojai, plėtodami gyvenamosios ar komercinės paskirties projektus, infrastruktūrą...

Aurimas Kuckailis | D+ nariams

Ar aš pakankamai vyras? Jei savęs kada to klausei – šis tekstas kaip tik tau (1)

Vyrai negali kalbėti apie tą ar aną, neturi įgūdžių ir nemoka, galbūt draugų kompanijose...

Tatuiruočių meistras Alytuje atidarė naują pramogų viešbutį, tačiau užeiti į vidų išdrįs ne visi (34)

Prieš mėnesį atverti pirmieji siaubo namai Alytuje kuria planus užkariauti alytiškių ir miesto...

Kairys negailėjo liaupsių Marčiulioniui, Šernius apgailestavo, kad nepavyko įkasti „Rytui“ (8)

„Jie mums neleido žaisti taip, kaip mes norėtume. Su gynyba ir charakteriu mums pavyko...

Skirtingi finišai: Ispanijoje – stebinanti pagarba varžovui, Maskvoje – pralaimėjusiojo erzinimas

Pergalė ar medalis dar nėra viskas. Tai patvirtino socialinius tinklus apskriejęs gražus Ispanijos...

Kūno dalis, dėl kurios vis daugiau moterų kreipiasi į plastikos chirurgus: anksčiau norėjo mažinti, dabar – didinti (50)

Ar gali sėdmenys būti per maži? Tikrai taip ir ši problema pasitaiko dažniau, nei galėtume...

Švedijoje dirbantis epidemiologas stebisi Lietuvos kova su koronavirusu: tai nepagrįsta mokslu ir įrodymais (332)

Švedijoje dirbantis biomedicinos mokslų daktaras, epidemiologas Andrius Kavaliūnas stebisi tuo,...

Kas gesina intymių santykių aistrą? Nustebsite – neištikimybė nėra pirmoje vietoje (11)

Poroje išsaugoti neblėstančia aistrą nėra lengva – juk kasdienybė neatsiejama nuo įtempto...

|Maža didelių žinių kaina