Parduotuvių tinklas „Maxima“ aplenkė Palangos valdžią, užsimojusią nuo ateinančios vasaros apmokestinti įvažiuojančius ratuotus poilsiautojus. Kurorte prekybininkai ką tik įdiegė naujovę - kiekvienas automobiliu atriedantis yra „suskaičiuojamas“: įvažiuojant ir išvažiuojant iš aikštelės ties užtvarais sublyksi raudonos liepsnelės. Prekybos tinklo atstovė patikino, kad įranga skirta pirkėjų laikui limituoti.

Tik sostinėje ir Palangoje

Tiems, kurie lankosi parduotuvėje „Maxima“ Klaipėdos plente (prie naujosios autobusų stoties), tikriausiai, teko matyti, kad kai kurie automobilių vairuotojai suka ratus po aikštelę ir nė pro kur negali išvažiuoti – neatsidaro užtvarai. Taip įstrigusių „Maximos“ pirkėjų esama nemažai, nors pats prekybos tinklas gavo tik vieną skundą. Tiesa, naujoji įranga dar bandoma ir ilgiau aikštelėje užsibuvusiems baudų kol kas niekas neskiria.

Renata Saulytė
Prekybos tinklo „Maxima“ komunikacijos vadovė Renata Saulytė paaiškino, kad tokios sistemos kol kas įdiegtos tik Vilniuje ir Palangoje.

„Šiuo metu šalia „Maximos“ parduotuvių yra įrengtos keturios automobilių stovėjimo valdymo sistemos: dvi - Vilniuje (Tuskulėnų ir Mindaugo g.) ir dar dvi - Palangoje (Klaipėdos g. ir Plytų g.). Sistemos suprogramuotos taip, kad nemokamai automobilį aikštelėje būtų galima laikyti ilgiausiai dvi valandas. Už kiekvieną paskesnę imamas 4 eurų mokestis, - aiškina R.Saulytė. - Kol vairuotojas nesusimoka, jam neleidžiama šios aikštelės palikti. Taip pat apie tokioje aikštelėje ilgam laikui paliktą automobilį yra informuojami eismo priežiūros pareigūnai. Tokiu atveju mašina yra nugabenama į specialią saugojimo aikštelę be savininko sutikimo“.

Tačiau tokių griežtų priemonių, „Maximos“ atstovės teigimu, dar neteko taikyti.

Palangai – nauja įranga

R. Saulytė paaiškino, kad pravažiavimo valdymo sistemų įrangą prekybos tinklo automobilių stovėjimo aikštelėse tiekia ir diegia UAB „Hansab“.

„Turime dviejų skirtingų tipų sistemas. Senesnės yra tos, kai įvažiuojant į aikštelę vairuotojai turi pasiimti bilietą, o išvažiuodami jį grąžinti į aparatą. Naujesnės kartos įranga yra modernesnė: įvažiuojant yra nuskaitomas automobilio valstybinis numeris“, - vardija prekybos tinklo „Maxima“ atstovė.

Anot jos, Palangoje sumontuotos naujo tipo parkavimo sistemos. Tokia įranga prekybos tinklui atsieina brangiai. R.Saulytė sako, kad viena parkavimo valdymo sistema kainuoja maždaug 50 – 60 tūkst. eurų. Paskaičiuota, kad į išvardytas keturias parkavimo valdymo sistemas „Maxima“ jau investavo apie 240 tūkst. eurų.

Brangu, bet verta

R. Saulytė teigia, kad parkavimo valdymo sistemas diegti nuspręsta dėl dviejų priežasčių: patogumo nuolatiniams klientams ir konkurencingumo.

„Siekiama, kad į mūsų parduotuves būtų patogu atvykti, klientai čia visuomet rastų vietos pasistatyti automobilį ir jie rinktųsi mus, o ne konkurentus. Mat prie parduotuvių, kur nėra tokios įrangos, labai dažnai susiduriame su piktnaudžiavimo atvejais: mašinas mūsų aikštelėse vairuotojai palieka dienai ar net ilgesniam laikotarpiui. Taip besielgiantieji erzina nuolatinius „Maximos“ klientus, kelia jų pasipiktinimą“, - sako pašnekovė.

Anot R. Saulytės, tokias sistemas ateityje „Maxima“ diegs ir kitur. 

Automobiliai, palikti nakčiai parduotuvių aikštelėse, tampa vis opesnė problema didžiuosiuose šalies miestuose, ypač tai aktualu vadinamuosiuose miegamuosiuose rajonuose, šalia biurų pastatų. Kiek ir kur jos bus artimiausiu metu diegiamos, „Maxima“ atstovė negalėjo įvardyti - tai priklausys nuo klientų srautų konkrečioje parduotuvėje, infrastruktūros šalia parduotuvių, prekybos tinklo plėtros planų ir kt.

Sistema dar neveikia

R. Saulytė pripažįsta, kad prie naujos, dviejų „x“ „Maximos“ parduotuvės Palangoje sumontuota automobilių parkavimo kontrolės sistema dar neveikia sklandžiai.

„Vyksta šios sistemos bandymo ir programavimo darbai. Juos deriname su montuotojais ir pastato, kuriame įsikūrusi parduotuvė, savininkais. Kol vyksta baigiamieji darbai, mokestis už ilgesnį nei numatyta parkavimą nėra renkamas. Sistema įleidžia ir išleidžia visus įvažiuojančius“, - patikino prekybos tinklo „Maxima“ komunikacijos vadovė.

Ano R. Saulytės, kol kas žinoma tik apie vieną atvejį, kai užkardas nepakilo ir neišleido įvažiavusio į aikštelę automobilio. Daugiau skundų dėl to prekybos tinkle nėra užfiksuota. Susiduriama su piktnaudžiauti linkusiais parduotuvės klientais – kuomet pakilus užkardui vienu metu įvažiuoti į aikštelę bando keli automobiliai.

„Galutinai sutvarkius sistemą ant jos bus užklijuoti informaciniai ženklai, nurodantys, į ką galima kreiptis, jeigu užtvaras nepakyla. Tikimės, kad sistemą pavyks sklandžiai paleisti jau šią savaitę ir nesusipratimų pavyks išvengti, - atsisveikindama kalbėjo R. Saulytė. - Labai prašome mūsų klientų supratingumo ir kantrybės, kol bus baigti visi sistemos paleidimo ir tvarkymo darbai“.

Neišvažiuojantieji – patys dėl to kalti

Prekybos tinklo atstovės žodžiams pritaria ir automobilių stovėjimo aikštelėje sutikti vairuotojai.
„Lankausi čia pirmąjį kartą, bet jokių problemų laiko apribojime nematau. Tiesą sakant, laikas galėtų būti ir dar trumpesnis. Ką čia veikti, jeigu atvažiuoji tik atsipirkti?“ – sako kurorto svečias Valdas.

Nuolat čia apsiperkanti palangiškių šeima jam antrina bei siūlo kitokią laiko apskaitos sistemą.

„Parduotuvės klientams toks laikas tikrai yra pakankamas. Bet, jeigu žmogus nori dar ir papietauti šioje teritorijoje veikiančioje kavinėje, vargu ar per dvi valandas suspėtų apsisukti – nebent padavėjos greitai aptarnautų. Todėl siūlyčiau, kad tokiems klientams mokestis būtų grąžinamas“, - kalba Eglė.

Toje pačioje aikštelėje yra išskirta vieta ir taksi automobiliams. Paslaugos teikėjai patikino, kad jiems ši laiko apskaita negalioja, o su užtvaro įmantrybėmis teko susidurti ir jiems.

„Man pasitaikė du kartais, kai negalėjau išvažiuoti: vienąkart važiavau pro vieną pusę, kitąkart – pro kitą“, - sakė jaunas taksi vairuotojas.

Jį kategoriškai nutraukė du kolegos, teigę, kad neišvažiuoja tik netvarkingai besielgiantys vairuotojai.

„Būna, kad mašinos į aikštelę braunasi ne po vieną. Tokiu atveju kompiuteris nespėja užfiksuoti valstybinių numerių ir išvažiuojant nebeišleidžia – nesupranta, iš kur tokia aikštelėje atsirado. Kitas variantas – užtvaras užsileidžia, kai automobilis pastatomas ne tiesiai į apskaitos įrenginį, o skersai. Nereikia gudrauti, ir viskas bus gerai. Įranga veikia sklandžiai“, - nukirto augęs palangiškis.

Dar viena Palangos gyventoja patikino, kad užtvaras jos neišleido nė pro vieną išvažiavimą.

„Įvažiavau ir išvažiuoti norėjau viena – jokių kitų automobilių priešais nebuvo. Ir aikštelėje tikrai neužtrukau dviejų valandų. Todėl kreipiausi į apsaugos darbuotojus“, - prisiminė Toma.

Parduotuvės darbuotojai paaiškino, kad kartais sistema stringa ir moterį išleido neapmokestinę.