aA
Jeigu būtų įtvirtintas reguliarus vilkikų grįžimas į registracijos šalį, tai faktiškai reikštų laisvos rinkos ir konkurencijos šiame sektoriuje pabaigą, sako susisiekimo ministras Rokas Masiulis.
Vilkikas
© Shutterstock

„Jeigu būtų įtvirtintas reguliarus vilkiko grįžimas į registracijos šalį, natūralu, kad labiausiai nukentės periferinės ES šalys, tokios kaip Lietuva, nes jų vežėjams teks didžiausia našta. Faktiškai tai vertiname kaip laisvos rinkos ir konkurencijos pabaigą šiame sektoriuje ir su tuo nuosekliai nesutinkame derybose dėl Mobilumo paketo. Tai sakėme visada. Siekiame, kad Lietuvos vežėjų sukuriama nauda ir toliau neštų naudą Lietuvai“, - Eltai komentavo susisiekimo ministras.

ELTA primena, kad balandžio viduryje Europos Parlamentas (EP) patvirtino savo poziciją dėl Mobilumo paketo, kuriuo nustatomi reikalavimai ES vežėjams ir vairuotojams, vežantiems krovinius už savo šalies ribų.

Rinkinį sudaro trys teisės aktai: dėl vairuotojų poilsio laiko, dėl vairuotojų komandiravimo ir dėl kabotažinių pervežimų kitos ES šalies viduje. Europarlamentarai balsavo už palankesnes vairuotojų darbo užmokesčio ir poilsio laiko taisykles, trijų dienų limitą kabotažo operacijoms, taip pat veiksmingesnę vairuotojų kontrolę, sakoma EP pranešime.

Kabotažiniai pervežimai - tai transporto operacijos kitoje ES valstybėje po tarpvalstybinio krovinių pristatymo. EP siekia vietoj esamo kabotažo operacijų skaičiaus apribojimo nustatyti trijų dienų laiko apribojimą, taip pat įvesti sienos kirtimo registraciją transporto priemonių tachografais. Pasibaigus minėtam trijų dienų laikotarpiui, transporto priemonė turėtų išbūti savo registracijos šalyje bent 60 valandų, kol ja būtų leidžiama atlikti naują kabotažo operaciją.

Siekdami kovoti su „pašto dėžutės“ bendrovių naudojimu, europarlamentarai siekia įpareigoti krovinių vežimo įmones turėti „esminės apimties“ veiklą ES valstybėje, kurioje jos registruotos.

Minėtos normos turėtų galioti ir pervežimams lengvosiomis komercinėmis transporto priemonėmis, įsitikinę EP nariai.

Tuo metu komentuodamas Mobilumo paketą, Lietuvos vežėjų asociacijos „Linava“ atstovas Mečislovas Atroškevičiaus sakė, kad jis labiausiai paveiktų smulkiuosius vežėjus. Didžiosios pervežimų bendrovės jau steigia filialus kitose valstybėse ir jiems tai, pasak generalinio sekretoriaus, neturėtų sukelti didelių sunkumų.

„Mažieji vežėjai bus labiausiai pažeidžiami, ir jie su šitomis problemomis tikrai nesusitvarkys“, - teigė asociacijos „Linava“ atstovas.

Jie, pasak M. Atroškevičiaus, bus priversti ieškoti naujų rinkų arba uždaryti verslą.

Kaip ELTA jau rašė, Lietuvos vežėjų asociacijos atstovai, reaguodami į Mobilumo paketą ir, jų manymu, nepakankamą šalies požiūrį į logistikos sektorių, lankėsi kaimyninėje Lenkijoje, Suvalkuose, kur domėjosi verslo perkėlimo galimybėmis į tą šalį.

„Yra realių planų perkelti ten verslą, jeigu mūsų valstybė apie mus negalvos ir didins mokesčius. Jau dabar verslas Lenkijoje daug pigiau kainuoja. Mes nuvažiavome sužinoti įkainius, kaip greitai ten galima perkelti verslą, ir dabar pateiksime skaičius Seimui, lauksime jų reakcijos“, - Eltai sakė „Linavos“ prezidiumo narys Olegas Tarasovas, kuris kartu su asociacijos prezidiumo nariu Artūro Telmantu ir kitais vežėjais vyko į Lenkiją, kur susitiko su Suvalkų specialiosios ekonominės zonos specialistais, Suvalkų mokslo ir technologijų parko vadovu bei konsultacijų bendrovės specialistais, su aiškinosi situacija ten steigiant įmonę.

Išanalizavus per susitikimus gautą informaciją, konstatuota, kad neįvedus vairuotojų atlyginimų koeficiento 2 ar Europos Parlamente priimto Mobilumo paketo reikalavimų, stambesnės bendrovės, įsikūrusios kaimyninėje šalyje, galėtų sutaupyti nemažas sumas dėl mokestinės aplinkos ir kitų verslo sąlygų skirtumo. Preliminariais skaičiavimais, 40 automobilių valdanti bendrovė vien dėl draudimo sąlygų skirtumo per metus sutaupytų apie 50 tūkst. eurų.

Tuo metu 10 automobilių valdančiai bendrovei pagal dabartinę situaciją, kaip teigė vežėjų asociacija „Linava“, kurtis Lenkijoje neapsimoka, tačiau Lietuvoje įvedus atlyginimų koeficientą ar įgyvendinus Mobilumo paketo sąlygas, norint išsaugoti verslą, toks sprendimas jau būtų ekonomiškai pagrįstas.

Be raštiško ELTA sutikimo šios naujienos tekstą kopijuoti draudžiama.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(5 žmonės įvertino)
1.6000

Panevėžyje sudegę vilkikai draudimo bendrovei atsieis penktadalį milijono eurų (1)

Pirmadienio naktį Panevėžyje sudegusių vilkikų savininkų patirta žala gali siekti iki...

Į Vilniaus oro uostą per 4 metus numatoma investuoti 130 mln. eurų (10)

Į didžiausio Lietuvoje Vilniaus oro uosto plėtrą bei rekonstrukciją per ketverius metus – iki...

Vakare bus draudžiamas eismas Gedimino pr. dalyje (5)

Vilniaus miesto savivaldybė praneša apie laikinus eismo ribojimus „Vilniaus naktinis...

„Dyzelgeitas“: Vokietija skyrė 90 mln. eurų baudą „Bosch“ (1)

Automobilių dalių tiekėja „ Bosch “ turės susimokėti 90 mln. eurų už savo vaidmenį...

Iš Kauno į Nidą per 4 val.: legendinė „Raketa“ vėl nuleista į Nemuną (133)

Po 8 metų pertraukos į Nemuną nuleistas jau legendiniu tapęs laivas „Raketa“. Planuojama, kad...

Top naujienos

Dalis veiksmų gali turėti visiškai priešingą efektą: prezidento rinkimuose – penktadienio intriga (96)

Gitanas Nausėda turi platesnį rinkėjų ratą, o Ingridos Šimonytės rinkėjai yra labiau...

Erdvesnis kotedžas ar butas už tą pačią kainą: viename iš jų slypi apgaulingi spąstai (11)

Nusprendusius pirkti būstą dažnai kankina dilema, ką geriau rinktis – butą ar kotedžą....

Milijardieriaus pažadas padengti studentų paskolas pasėjo euforiją ir abejones (3)

Milijardierius Robertas F. Smithas nustebino Morhauzo (Morehouse) koledžo studentus, pažadėjęs...

Sudarė 100 įtakingiausių europarlamentarų sąrašą: tarp jų – nei vieno lietuvio (12)

Remiantis „VoteWatch Europe“ duomenimis, europarlamentarai iš Prancūzijos ir Vokietijos...

Leonardo tempiami ir vėl laimėję „Raptors“ – per žingsnį nuo NBA superfinalo (2)

Toronto „Raptors“ komanda persvėrė NBA Rytų konferencijos finalo serijos iki keturių...

Mokslininkas kovoja su jo sūnų neįgaliu pavertusia liga: viskas prasidėjo kaip paprastas nuovargis

Keletą kartų per dieną ir kasdien – Ronas Davisas sėdi nulenkęs galva ir laukia. Laukia šalia...

Ant raudonojo Kanų kilimo – išskirtinis dėmesys lietuvei Ingridai (13)

Gegužės 14-25 dienomis vykstantis Kanų festivalis sutraukia garsenybes iš viso pasaulio....

Štai kas nutiks, jei avietes pasodinsite bet kaip

Įsigijote mugėje aviečių. Jas reikia kuo greičiau pasodinti, tačiau jums trūksta žinių, kaip...

Šimonytė: aš nevengiu sąsajų su partija, tačiau turiu visišką sprendimų laisvę (470)

Prezidento posto siekianti Ingrida Šimonytė sako, kad rinkimų kampanija niekaip nepakeitė jos...

Paaiškino, kodėl Lietuvos ekonomika auga lėčiausiai Baltijos šalyse (11)

Regioninė atskirtis lėmė tai, kad Lietuvos ekonomikos augimas atsilieka nuo kitų Baltijos šalių,...