aA
Daugiau nei pusė ištirtų rajoninių kelių su asfalto danga yra nekokybiški, ketvirtadienį pristatydamas preliminarius tyrimo rezultatus pranešė susisiekimo ministras Rokas Masiulis.

„Šiandien pristatome Kelių direkcijos įsigytos laboratorijos pirmuosius rezultatus iš atlikto 1 tūkst. kilometrų tyrimo. Turime pasakyti, kad kelių kokybė yra prasta – 59 proc. yra nepatenkinamos būklės. T.y. jų kokybės indeksas nesiekia reikalaujamo.

Tai parodo, kad praeityje į Lietuvos kelius nebuvo investuojama, o kai buvo investuojama, tai buvo daroma nekokybiškai“, – žurnalistams Trakų rajone sakė jis.

Ministras taip pat pristatė Lietuvos automobilių kelių direkcijos (LAKD) įsigytą mobilią kelių būklės tyrimų laboratoriją, kuri ir atliko tyrimą.

Masiulis paskelbė skandalingus tyrimo rezultatus: daugiau nei pusė kelių Lietuvoje – nekokybiški
© DELFI / Andrius Ufartas

„Tai yra naujas kokybės šuolis Lietuvos kelių tikrinime. Mes pirmieji iš Baltijos šalių įsigijome šią laboratoriją ir turime galimybę patikrinti, kokia yra kelių kokybė. Tada atitinkamai galima planuoti kelių remontus, rekonstrukcijas, priežiūrą ir kitus dalykus“, – teigė R. Masiulis.

Į šalies kelius mobili kelių būklės tyrimų laboratorija išriedėjo ir skenuoti asfaltuotų valstybinės reikšmės kelių tinklą pradėjo šių metų gegužę. Jau ištirta apie 4,5 tūkst. kilometrų šalies rajoninių kelių. Planuojama, kad šiais metais bus patikrinta 15,3 tūkst. kilometrų valstybinės reikšmės kelių su asfalto danga.

„Ką daryti su rezultatais spręsime vėliau, kai patikrinsime didesnį kelių kiekį. Tačiau ilgalaikis planavimas, prie kurio perėjo Kelių direkcija bus ypatingai svarbus, turint šią informaciją. Kasmet testuojant ir tikrinant kelius, galėsime matyti, kaip kinta jų būklė ir taip sudaryti ilgalaikius planus, kad jų būklė nebūtų prastesnė nei skandinavų“, – sakė susisiekimo ministras.

Kainavo 800 tūkst. eurų, lyjant dirbti negali

Kaip pasakojo LAKD direktorius Vitalijus Andrejevas, visas laboratorijos įrengimas kainavo per 800 tūkst. eurų. Dar reikėjo įsigyti programinę įrangą, kuri apdoroja duomenis.

Vitalijus Andrejevas
Vitalijus Andrejevas
© DELFI / Andrius Ufartas

„Įrenginys leis nustatyti esamo kelių tinklo būklę, padės priiminėti darbus ir išvengti žmogiškojo faktoriaus, nustatant kokybę.

Matuosime nelygumus, trūkius dangoje, provėžas, skersinį nuolydį. Apdoroję 4,5 tūkst. kilometrų, turime 1 tūkst. kilometrų duomenis. Rajoninių kelių būklė yra tikrai nepatenkinama, kiekis blogų kelių yra pakankamai didelis – 59 proc.

Kai pabaigsime skenavimą, turėsime tikrąjį skaičių, nes asfaltuotų rajoninių kelių yra apie 8 tūkst. Turėsime nustatyti, kiek nuo viso kiekio yra proc. Dabar tik 1 tūkst. turime rezultatus“, – pasakojo jis.

V. Andrejevas papasakojo, kad laboratorija, atlikdama tyrimą, važiuoja 90 kilometrų per valandą greičiu. Tačiau ji negali dirbti lyjant ar sningant.

„Nes jei plyšyje yra vandens, tada jis nebus užfiksuotas, bus matomas kaip lygus paviršius“, – paaiškino jis.

Mobili kelių būklės tyrimų laboratorija
Mobili kelių būklės tyrimų laboratorija
© DELFI / Andrius Ufartas

Laboratorijos veikimas paprastas – matuojant, matomi duomenys apie kelio dangos nelygumą, fiksuojamos tiek paties kelio, tiek jo aplinkos nuotraukos, o tada duomenys apdorojami.

„Kelias supjaustomas kas 10 centimetrų, matome jo pjūvius, matome visus kelio parametrus. Gauname netgi 3D paviršių, o tai leidžia projektuoti labai tiksliai, nustatyti medžiagų kiekius. Taip galime suvaldyti projektinių sprendinių riziką, sudarome geresnes sąlygas konkuruoti rangovams“, – pasakojo V. Andrejevas.

LAKD direktorius teigė, kad visi Lietuvos valstybinės reikšmės keliai bus patikrinti laboratorijos.

„Anksčiau tai užtrukdavo 5 ar 6 metus, o su naująja laboratorija kasmet turėsime visą kelių tinklo vaizdą“, – sakė jis.

Komentuodamas kelių rangos įmonių atsakomybės klausimą, V. Andrejevas nurodė, jog skanuojant visą kelių tinklą, dalis jo gali būti įrengta 1989 metais, dalis 2000 metais, dalis gal ir vėliau.

„Jei defektai yra garantiniuose objektuose, tada rangovas privalo pašalinti trūkumus. Jei yra sutarties termine, ką numato Statybos įstatymas ar Civilinis kodeksas, tai be abejo, iš rangovo bus išreikalauta. Dėl ankstesnių periodų teisinio pagrindo teikti pretenzijas nebėra“, – sakė jis.

www.DELFI.lt
Turite teisinį klausimą?
Aiškiai ir konkrečiai aprašykite savo situaciją – jos teisinį vertinimą ir savo įžvalgas „Delfi Plius“ platformoje pateiks Lietuvos jaunųjų advokatų asociacijos nariai.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(99 žmonės įvertino)
4.8384

„Susisiekimo paslaugos“: taksi neketinama leisti vėl važiuoti A juosta

Vilniaus taksistams piktinantis, kad jau kurį laiką nebegali važiuoti A juostomis, savivaldybė...

Oro uosto vadovė atsako, ar realu iš Šiaulių sulaukti skrydžių į Turkiją ar Egiptą

Tarptautiniam Šiaulių oro uostui priimant vis daugiau orlaivių, dažniau sulaukiama klausimų, ar...

„Lietuvos geležinkeliai“ naikina nuolaidas mokytojų kelionėms traukiniais: ministerija prašo to nedaryti

Švietimo, mokslo ir sporto ministerija (ŠMSM) prašo bendrovės „ LTG Link “ nenaikinti...

Nuo kitos savaitės – galimas chaosas Vilniaus viešajame transporte: labiausiai palies keliaujančius autobusais (3)

Pirmadienį sostinės gatvės bus tuštesnės nei įprastai – „Vilniaus viešojo transporto“...

Keliaujantiems traukiniu ir Vilniaus viešuoju transportu – vienas bilietas

Keleivių vežimo bendrovė „ LTG Link “ ir JUDU vilniečiams ir sostinės svečiams...

Top naujienos

Pilkasis kardinolas: Putino draugą Patruševą su Rusijos prezidentu sieja ne tik kruvinos paslaptys (3)

Nikolajus Patruševas užsienio analitikų vadinamas vienu įtakingiausių Rusijos žmonių,...

Pirmadienį įsigalioja dar vienos sankcijos Rusijai: kokie pokyčiai laukia (2)

Pirmadienį, gruodžio 5-ąją, įsigalios naujos Europos Sąjungos sankcijos importuojamiems...

Maksimas Butčenka

Vieno šiurpiausių rusų išpuolio liudininkas: po okupantų „pažado“ – egzekucija (25)

Pokalbis su Anatolijumi Jegorovu vyko viename Kyjivo bute, kai jis vienai dienai buvo atvykęs į...

Karas Ukrainoje. Analitikai: Ukrainos puolimo Donbase tempas artimiausiomis savaitėmis didės JAV: Putinas nėra rimtai suinteresuotas taikos derybomis (8)

284-ioji Rusijos karo prieš Ukrainą diena. JAV žvalgyba mano, kad mūšiai Ukrainoje toliau...

Londone sulaikytas rusų oligarchas Michailas Fridmanas

Rusų milijardierius Michailas Fridmanas Londone buvo sulaikytas dėl įtariamo pinigų plovimo,...

Verslas PliusAistė Žebrauskienė; „Mano investicija“

Investicija į NT: ar dabar geras metas pirkti ar parduoti būstą? (2)

Ar dabar geras metas pirkti būstą sau ir investicijai, o galbūt jį parduoti? Kokie pokyčiai...

Statybų metu Martynas Starkus savo sodyboje laikėsi vienos Vytaro Radzevičiaus taisyklės: tai – vertingiausias patarimas

Kad ir kokių didelių pastangų bereikalautų, visi darbai turi pabaigą – būtent tuo įsitikino...

Tai – didžiausios žmonių burnos pasaulyje: išmatavo ir parodė, kad apžioja itin didelius objektus

Taip, jūs tai pamatėte – šie žmonės – didžiausių burnų savininkai visame pasaulyje. Tarp...

10 receptų, kai norisi saldaus: gaminti nesudėtinga, o skonis – fantastiškas

Jei sako, kad nemėgsta saldumynų , galima įtarti, kad dar neragavo tinkamo deserto . Kaip ir...

Natalija Bunkė palietė skaudžią patyčių temą: papasakojo, ko moko sūnų Kristupą ir kodėl jis lankosi pas psichoterapeutą (5)

Patyčios šiandien – itin opi problema, paliečianti ne tik vaikus, bet ir suaugusius žmones. Šia...