Naujų, dažnai vagiamų automobilių savininkams brangiau tenka mokėti ne tik už draudimą, bet ir už vietą stovėjimo aikštelėje, kur už paliktą mašiną niekas nenori prisiimti atsakomybės. Baltijos prospekte esančios mašinų stovėjimo aikštelės įkainiai nustebino ne vieną klaipėdietį.
Automobiliai stovėjimo aikštelėje
© DELFI (J.Markevičiaus nuotr.)
Skelbime, kurį laiką kabėjusiame ant prie įvažiavimo stovinčios būdelės stiklo, buvo nurodoma, jog už vietą lengviesiems automobiliams reikia mokėti skirtingas sumas.

Vienų transporto priemonių savininkai už mėnesį turi atseikėti 100 litų. Tuo tarpu įsigijusieji „Audi A4“, „Audi A6“, „Audi A8“, važinėjantys mašinomis su užsienio valstybių ar tranzitiniais numeriais bei automobiliais, pagamintais po 2000 metų, savininkai turi mokėti dešimčia litų daugiau.

Dienraščiui „Klaipėda“ pradėjus domėtis šiais įkainiais, skelbimas buvo nukabintas. Tačiau vakar, paskambinus į Baltijos prospekte esančią mašinų stovėjimo aikštelę, darbuotoja išdėstė jau matytus tarifus.

Moteris pasiteiravo, koks automobilis, kelintais metais jis pagamintas. Pasakius, jog „Audi A4“, darbuotoja atsakė, jog už vietą aikštelėje teks mokėti brangiau – 12 litų už parą arba 110 litų už mėnesį.

Gąsdina atsakomybė

Įmonės „Kemsas“, kuriai priklauso ši aikštelė, direktorė Stasė Jokubaitienė aiškino, jog didesni tarifai naujiems ir brangiems automobiliams taikomi, nes už juos tenka prisiimti didesnę atsakomybę.

„Viskas tik dėl to. Naujų automobilių vertė didelė, o jie ypač vagiami. Dažniausiai pagrobiamos mašinos su tranzitiniais arba užsienio šalių numeriais. Paskui mums tenka atlyginti savininkams didžiausius nuostolius“, – pasakojo įmonės vadovė.

S.Jokubaitienė tikino, jog brangias transporto priemones stengiamasi ypač apsaugoti. Jos statomos arčiau sargo būdelės, išrenkama nuolatinė vieta.

„Stengiamės apsaugoti aikštelėje paliktas transporto priemones, bet ne visada pavyksta. Nuo vagių neina apsiginti. Tačiau kurį laiką jų pavyko išvengti. Gal dėl to, kad esame sudarę sutartį su saugos tarnyba, kuri atvyksta, ištikus bėdai“, – aiškino direktorė.

Tačiau S.Jokubaitienė patvirtino, jog aikštelės savininkai nėra atsakingi už joje paliekamas transporto priemones. Klientai turi pasirašyti kvitą, kuriame tai nurodyta.

„Esame automobilių stovėjimo, o ne saugojimo aikštelė. Nepaisant to, dingus automobiliui nuostolius nukentėjusiesiems turime atlyginti. Padaryti tai įpareigoja teismas. Nesame atsakingi už mašinas, bet turime atsakyti“, – liejo nuoskaudą direktorė.

Brangina paslaugos kainas

Kitose uostamiesčio stovėjimo aikštelėse tarifai lengviesiems automobiliams nėra suskirstyti. Imamas vienodas mokestis.

„Mokestis už automobilį mėnesiui svyruoja nuo 140 iki 180 litų. Jis priklauso nuo vietos, kur yra aikštelė, jos dydžio. Automobilio modelis, pagaminimo metai įtakos neturi. Vis tiek dabar aikštelėse visi stato naujus automobilius. Senų nepasitaiko“, – sakė įmonės „Autorika“, turinčios tris aikšteles, direktorius Nerijus Dužinskas.

Bendrovės vadovas pripažino, jog ir jiems priklausančiose aikštelėse saugumą siekiama užtikrinti, tačiau už transporto priemones neatsakoma.

S.Jokubaitienės teigimu, nuo gegužės dvigubų tarifų lengviesiems automobiliams neliks aikštelėje Baltijos prospekte, nes joje vis dažniau paliekamos naujesnės mašinos.

Be to, tarifai 10–20 litų pakils visoms transporto priemonėms. Kai kuriose Klaipėdos aikštelėse mokestis už stovėjimą jau yra pabrangintas.

„Nebeišsilaikome. Aikštelės yra pustuštės, o mokesčius, nuomą, atlyginimus darbuotojams reikia mokėti. Jie labai dideli. Anksčiau mūsų paslaugomis naudodavosi daugiau žmonių. Eilės susidarydavo. Dabar visi skundžiasi, jog automobilių nėra kur statyti, o aikštelės tuščios“ – piktinosi S.Jokubaitienė.

Automobilių pavogta mažiau

Šiemet Klaipėdoje buvo pavogti 23 nedidelės vertės ir vienas, kainuojantis 32 tūkst. litų automobilis. Populiariausios tarp ilgapirščių „Wolksvagen“ ir „Audi“ markės mašinos.

Klaipėdos vyriausiojo policijos komisariato Autotransporto priemonių grobimų tyrimo skyriaus viršininkas Edmundas Tautavičius tvirtino, jog šiemet mašinų uostamiestyje pavogta mažiau nei pernai.

„Praėjusiais metais per mėnesį vidutiniškai būdavo pagrobiama 30 automobilių. Šiemet tokio skaičiaus neturime net per ketvirtį. Dauguma vagysčių paprastos – jaunimas pasiima automobilį, pasivažinėja, o vėliau kur nors palieka“, – komentavo pareigūnas.

E.Tautavičius pabrėžė, jog šiemet nepavogta nė vieno automobilio iš stovėjimo aikštelės. Anot jo, visi tokius nusikaltimus darę asmenys atlieka bausmę įkalinimo įstaigose.

„Spekuliuoja situacija“

Tarifų suskirstymo tvarką Baltijos prospekte esančioje automobilių stovėjimo aikštelėje ir motyvus, kodėl taip padaryta, E.Tautavičius pavadino spekuliacija.

„Žmonės paprasčiausiai naudojasi buvusia situacija, o taip neturėtų būti. Automobilių vagystės iš stovėjimo aikštelių buvo dažnos anksčiau“, – tvirtino pareigūnas.

Be to, anot E.Tautavičiaus, stovėjimo aikštelių savininkai turėtų prisiimti atsakomybę už dingusius automobilius, imti mokestį ne už stovėjimą, o už saugojimą.

„Dabar būna įvairių situacijų. Sargai dirba miegodami, pražiopso ir niekas nenori prisiimti atsakomybės“, – dėstė E.Tautavičius.

Lygių galimybių kontrolierės patarėja Laima Vengalė kainų skirtumą lengviesiems automobiliams stovėjimo aikštelėje pavadino absurdišku.

Tačiau, anot jos, tai nepažeidžia įstatymų. Pagal įstatymus nelygybės negali būti dėl lyties, amžiaus, lytinės orientacijos, negalios, rasės ir etninės priklausomybės, religijos ir įsitikinimų.

„Nesame gavę tokių skundų. Sulaukėme tik dėl civilinio draudimo, kad nustatant kainą įvertinamas ir vairuotojo amžius“, – tvirtino L.Vengalė.

Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Lietuvoje pagrindinių kelių dangos daugiausia drėgnos

Antradienio rytą Lietuvoje pagrindinių kelių dangos daugiausia drėgnos, vietomis yra sausų kelių...

Pristatoma projekto „Rail Baltica“ pažanga (12)

Bendra Baltijos šalių įmonė „RB Rail“ antradienį Vilniuje supažindins visuomenę, kaip...

„Uber“ generalinis direktorius nori keisti kompanijos augimo politiką (2)

„Uber“ generalinis direktorius Dara Khosrowshahis pirmadienį teigė norįs, kad kompanija augtų...

Naktį eismo sąlygas sunkins plikledis, šerkšnas (2)

Antradienio naktį eismo sąlygas sunkins plikledis ir šerkšnas, be to, vietomis formuosis rūkas.

Rajoniniuose keliuose yra slidžių ruožų (2)

Pirmadienio rytą Lietuvoje rajoniniuose keliuose yra slidžių ruožų, perspėja kelininkai.

Top naujienos

Perėjusi tikrą pragarą žydė į Vilijampolę grįžo ieškoti užkastos dėžės (138)

Izraelyje šiuo metu gyvenanti Kaune gimusi Dita Šperling savo akimis regėjo, kaip baltaraiščiai...

Lenkijos ekonomikos architektas: sukame pavojingu keliu (89)

Pirmosios nekomunistinės Lenkijos vyriausybės finansų ministras Leszekas Balcerowiczius sako, kad...

Šveicarų specialistai įvertino Gedimino kalno gelbėjimo planą: tikrai yra dėl ko nustebti (532)

Lietuvos mokslininkai ir specialistai vis dar nesutaria, kaip gelbėti Gedimino kalną. Kol mūsų...

Sustabdžius „Travelonline Baltics“ veiklą duomenys perduoti teisėsaugai

Turizmo departamentas negaudamas oficialių duomenų, reikalingų patikrinti, ar įmonės draudimo...

Išvardijo, kodėl nepritaria progresiniams mokesčiams (4)

Finansų ministerija nepritaria Seime jau svarstomiems siūlymams įversti progresinius mokesčius:...

Paprastas žingsnis, padėsiantis išvengti 75 proc. šio vėžio atvejų (8)

Prasidėjo Europos gimdos kaklelio vėž io prevencijos savaitė, kurios šūkis „Sumažink savo...

Iš Rusijos stačiatikių vyskupo – akibrokštas Putinui (220)

Vienas Rusijos stačiatikių vyskupas pirmadienį pareiškė, kad per kovą vyksiančius šalies...

Garsenybėms – metų mados egzaminas. Kam pavyko jį išlaikyti? M. Palaikytės verdiktas (148)

Pramogų pasaulio apdovanojimų rengėjai garsiai skelbė – tai metų renginys. Tad įžymybės...

55-erių Ingeborga Dapkūnaitė parodė su surogatine motina susilauktą sūnų (19)

Garsi aktorė Ingeborga Dapkūnaitė parodė savo atžalą. Visuomenė nedelsiant sureagavo į žinią...