aA
Antros didžiausios Lietuvos įmonės vadovas teigia, kad jos darbuotojų skaičiaus sumažinimas 1,5 tūkst. buvo planuotas. Po permainų esą sumažėjo biurokratijos, o visos svarbiausios įmonės funkcijos atliekamos taip, kaip priklauso.
Mantas Bartuška
© DELFI / Domantas Pipas

„Lietuvos geležinkelių“ generalinis direktorius M. Bartuška DELFI pasakojo, kad dalis įmonės funkcijų buvo perkelta antrinėms bendrovėms, o darbuotojų sumažėjo ir dėl to, kad kai kuriems buvo pasiūlytos didelės išeitinės išmokos. Tačiau vadovas neigė nuogąstavimus esą tai galėjo sumažinti eismo ar darbuotojų saugumą.

– Vien „Lietuvos geležinkeliuose“ per pastaruosius metus darbuotojų skaičius sumažėjo daugiau kaip 2 tūkst. Visoje įmonių grupėje darbuotojų sumažėjo per 1,5 tūkst. Kaip galėtumėte paaiškinti, kodėl taip sumažėjo darbuotojų skaičius?

– Visų pirma, praėjusiais metais pradėjome įmonės transformaciją. Pokyčius daugiausia nukreipėme į administracijos funkcijų peržiūrėjimą, kad sumažintume biurokratiją, besidubliuojančias funkcijas apskaitos, finansų, personalo srityje. Dėl to dalis darbo vietų natūraliai sumažėjo. Tai buvo planuotas procesas tam, kad įmonė veiktų efektyviai.

– Kiek teko kalbėti, bent jau su profesinių sąjungų vadovu, „Lietuvos geležinkelių“ darbuotojai nuogąstauja, kad sumažėjo ne tik administracijos, bet ir paprastų darbininkų, kurie, pavyzdžiui, fiziškai prižiūrėjo bėgius.

– Kalbant apie bėgių priežiūrą, tai irgi buvo tam tikrų organizacinių pakeitimų. Mūsų grupėje veikia antrinė bendrovė „Geležinkelio tiesimo centras“ taip pat prižiūrinti kelius. Dalį priežiūros funkcijų perkėlėme būtent į antrinę bendrovę. Dėl to buvo perkelta ir dalis darbuotojų. Vėlgi kur rajonuose, regionuose funkcijos dubliavosi, dalis darbuotojų sumažėjo. Tačiau visos funkcijos yra užtikrinamos ir darbai vykdomi.

Mantas Bartuška paaiškino, kas vyksta „Lietuvos geležinkeliuose“
© Lietuvos geležinkeliai

– Vis dėlto profesinės sąjungos sako, kad labai daug paprastų darbininkų pasinaudojo galimybe gauti 6–8 mėn. dydžio išeitines išmokas, o jų vietoje naujų darbuotojų neatsirado.

– Tikrai buvo ir tokių atvejų. Tačiau galbūt nereikėtų absoliutinti, kad tie darbuotojai, kurie apsisprendė, kad nenori tęsti karjeros „Lietuvos geležinkeliuose“, jie nutraukė santykius. Mes, kaip socialiai atsakinga bendrovė, tokius atvejus visada žiūrime labai atsakingai ir tiek, kiek priklauso pagal Darbo kodeksą darbuotojams sumokame.

Tačiau vėlgi funkcijos yra užtikrinamos. Ten, kur reikia, darbuotojai galbūt pasikeičia, ateina nauji. Esame didelė grupė – turime 10 tūkst. darbuotojų. Kai kur formuojamos mobiliosios brigados. Kitur yra tipiniai darbai – vieni kitiems padeda. Kad nebūtų prastovų, kad visas darbas būtų organizuodamas kuo efektyviau.

– Ar teisingai suprantu: jūsų įsitikinimu, ta nelaimė, kai ant bėgių žuvo 2 darbuotojai, niekaip nesusijusi su 1,5 tūkst. darbuotojų sumažėjimu?

– Šiuo metu yra atliekamas detalus tyrimas. Nenorėčiau paties atvejo daugiau komentuoti. Vis dėlto jį prisimenant, tiesiog vyko įprastiniai darbai, kurie vyksta kiekvieną dieną. Viena iš brigadų, jų dirbo netgi kelios, valė iešmus, tai standartinė funkcija. Deja, turime nelaimingą atvejį, kuris šiuo metu turimas.

– Ar įvykiui neturėjo įtakos darbuotojų pasikeitimas?

– Kaip sakiau, visos funkcijos užtikrinamos. Jeigu darbuotojų kur nors trūksta, mes nuolat atsinaujiname. Dirba personalas. Mes negalime veikti taip, kad nebūtų užtikrinamos kokios nors funkcijos. Jos visur užtikrinamos ir atliekamos. Toks komentaras.

Mantas Bartuška paaiškino, kas vyksta „Lietuvos geležinkeliuose“
© DELFI / Domantas Pipas

– Kai kurie žmonės, arčiau susipažinę su situacija „Lietuvos geležinkeliuose“, sako bijantys sėsti į traukinį ir važiuoti kai kuriais maršrutais, nes sumažinus darbuotojų skaičių, kai kurie bėgių ruožai esą tinkamai fiziškai neapžiūrimi. Kaip galėtumėte pakomentuoti tokius nuogąstavimus?

– Tokie nuogąstavimai tikrai nepagrįsti. Yra visos kelių priežiūros programos, jos yra vykdomos. Pagal mūsų investicinę programą numatome atlikti didesnę kapitalinių darbų programą, iš esmės atstatysime daug ruožų, pagerinsime jų techninę būklę, kas apskritai galėjo būti ir anksčiau atliekama. Mes tai padarysime per artimiausius metus.

Darbuotojai prižiūri, atsiranda nauja technika, diagnostika ir įmonė turi naudoti vis naujoviškesnes technologijas kaip kad yra Europoje. Geležinkelių industrija keičiasi, tai kas buvo paremta vien žmonių darbu, vėl keičiasi. Atsiranda apkrauti keliai, kai kuriuos darbus reikia atlikti tarp traukinių. Naudojamos tam reikalingos technologijos. Sakyčiau, geležinkeliai yra viena iš patikimiausių transporto rūšių, taip pat ir Lietuvoje.

– Ankstesnė „Lietuvos geležinkelių“ vadovybė buvo kritikuojama dėl to, kad didelė dalis sandorių buvo atliekama grupės viduje, su antrinėmis įmonėmis. Sprendžiant iš jūsų viešai skelbiamos informacijos, ir dabar nemaža dalis sandorių atliekama grupės viduje. Kaip per metus pasikeitė situacija šioje srityje?

– Įvyko esminis lūžis, kai mes neseniai galbūt prieš mėnesį, paskelbėme keturis regioninius kelių priežiūros, kapitalinius remontus, tai padaryta vykdant viešuosius konkursus, vykdant viešųjų pirkimų reikalavimus. Anksčiau tai buvo daroma vykdant vidinius sandorius. Taigi įmonė vykdo transformaciją, kuriai ruošėsi pastaruosius metus, dabar vykdoma daug tarptautinių konkursų. Sakyčiau, kad dabar tas balansas pasikeitęs iš esmės.

– Kartais pasigirsta svarstymų, kad senąjį „Lietuvos geležinkelių“ klaną keičia „Klaipėdos naftos“ darbuotojų klanas. Kaip galėtumėte pakomentuoti tokias kalbas?

– Niekaip negalėčiau pakomentuoti. Tai neteisinga interpretacija. Mano tiesioginėje komandoje tarp TOP10 vadovų nėra nė vieno buvusio „Klaipėdos naftos“ darbuotojo. Yra žinoma, kad keli įsidarbino žemesnėse grandyse. Vėlgi visur vyksta konkursai ir atrankos. Iš kitų organizacijų ateina ne po 2 ir ne po 3.

Per praėjusius metus mes priėmėme apie 500 naujų ekspertų ir specialistų. Bendrovėje vyksta didelė darbuotojų kaita, daug atrankų, visus kviečiame žiūrėti. Vienu metu esu gavęs informaciją, kad skelbimų portale vienu metu buvo apie 30 mūsų darbo skelbimų. Taigi, nuolat ieškome naujų darbuotojų, skelbiame apie tai – ir tai natūralus procesas.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Siūlo pelno mokesčio lengvatą taikyti elektromobiliams (11)

Ūkio ministerija siūlo patobulinti pelno mokesčio lengvatos taikymą investiciniams projektams,...

„Lietuvos geležinkelius“ paliko Turto valdymo centro direktorė (14)

Iš valstybės valdomos bendrovės „Lietuvos geležinkeliai“ pasitraukė Turto valdymo centro,...

Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija: konkuruosime, kad krovinių tranzitas tarp Lietuvos ir Baltarusijos toliau augtų (4)

Baltarusijai paskleidus žinią , kad šalis ketina krovinius iš Klaipėdos nukreipti į Rygą,...

Rugpjūtį keleivių traukiniais skaičius buvo 16 proc. didesnis nei pernai (2)

Rugpjūtį „Lietuvos geležinkelių“ traukiniais vietiniais ir tarptautiniais maršrutais keliavo...

Kelių direkcija nutraukė antrąjį Rusnės estakados statybų konkursą (52)

Automobilių kelių direkcija nutraukė antrąjį Rusnės estakados statybų konkursą, skirtą keliui...

Top naujienos

Pasakoja apie slaptus bandymus su žmonėmis Rusijoje: instinktyviai dar mėginau įkvėpti (74)

Nepriklausomu informacijos kanalu „Proekt“, prie kurio darbuojasi tiriamąjį darbą dirbantys...

Bene keisčiausiame mieste pasaulyje savaitgalis kainuoja tūkstančius (11)

Bemaž pusė tūkstančio už viešbučio kambarį, šimtai už įėjimą į pramogų parką, o jame...

Pirmąją popiežiaus Pranciškaus vizito dieną – netikėtas gestas ir gausios pagyros Lietuvai (1492)

Šeštadienio vakarą baigiasi pirmoji popiežiaus Pranciškaus diena Lietuvoje. Ko gero, svarbiausiu...

Telefonai kaista: skelbiama apie didžiulį emigrantų susidomėjimą grįžti į Lietuvą (455)

Teigiama, kad tarp Jungtinėje Karalystėje (JK) gyvenančių lietuvių susidomėjimas grįžimu į...

Orai: bus šalta ir lis (1)

Virš Skandinavijos besisukantis galingas žemo slėgio sūkurys į šalį atnešė rudenišką orą....

Nosį pasaulio čempionui sukruvinęs rusas turėjo brangiai sumokėti (50)

Anthony Joshua apgynė savo titulus, svarbiausioje bokso sunkiasvorių dvikovoje nokautavęs...

Kaune piligrimai popiežiaus lauks per naktį – vieni melsis iki ryto, kiti nakvos tiesiog prie scenos (42)

Į Lietuvą atvykęs ir Vilniaus mieste su geros valios žmonėmis susitikęs popiežius Pranciškus...

Darbuotojai pasipiktinę – atlyginimai vėluoja po pusmetį (89)

Pledus, baldinius ir kitokius audinius gaminančios bendrovės „Lanalita“ gamybinio padalinio...

Tokių Prezidento rinkimų Lietuva seniai nematė: Pakso referendumas dėl lito ir kiti nežinomieji (774)

Likus mažiau nei metams iki prezidento rinkimų, prie starto linijos rikiuojasi kandidatai. Nors per...

Ypatingą vaidmenį popiežiaus vizito metu atlikęs 14-metis: iš pradžių tuo nepatikėjau (258)

Nors popiežius Pranciškus jau išvyko nakčiai į Apaštališkąją nunciatūrą, tūkstančiai...