aA
Vilniaus apygardos teismui įpareigojus laikinai stabdyti tarpmiestinių autobusų vežėjų konkurso procedūras, Lietuvos transporto saugos administracija (LTSA) sako šį sprendimą skųsianti Lietuvos apeliaciniam teismui.
LTSA skųs teismo sprendimą dėl tarpmiestinių autobusų vežėjų konkurso sustabdymo
© DELFI / Jonas Balčiūnas

„Negalime sutikti su teismo sprendimu, todėl teikiame skundą. Vežėjų tendencingi veiksmai ir piktavališkas nusistatymas prieš pokyčius tarpmiestinių autobusų sistemoje kelia chaosą. Dvejus metus besitęsiantys teismo procesai, tendencingi ir suplanuoti tarpmiestinių autobusų vežėjų veiksmai, manipuliavimas viešojoje erdvėje pastarosiomis dienomis pasiekė kulminaciją. Apmaudu, kad verslo priešprieša valstybės siekiams įgyvendinti pokyčius persikelia į teismus. Be to, kad dėl vežėjų sukeltos krizinės situacijos įsisukame į teismų karuselę, valstybė gali patirti ir materialinių nuostolių“, – sako LTSA direktorius Genius Lukošius.

Pasak jo, šiuo metu dedamos maksimalios pastangos, kad vežėjų sukelta krizinė situacija kuo mažiau keltų nepatogumų keleiviams, intensyviai ieškoma sprendimų.

„Tikime, kad sprendimus rasime, tačiau šioje krizinėje situacijoje tai nėra paprasta, nes privalome atsižvelgti ir į teismų įpareigojimus. Be to, nevykdžius Konkurencijos tarybos įpareigojimo, po balandžio 1 d. LTSA privalėtų mokėti finansinę baudą – 600 eurų už kiekvieną pažeidimo vykdymo dieną. O tai yra mokesčių mokėtojų pinigai“, – sako Genius Lukošius.

Pasak G. Lukošiaus, 30 metų tarpmiestinių autobusų vežėjai naudojosi jiems palankiomis sąlygomis ir susidariusia situacija. Per tiek laiko nebuvo suorganizuota nė vieno konkurso, buvo užgesintos bet kokios valstybės pastangos imtis pokyčių, o sutarčių pratęsimui kas penkerius metus didelės įtakos turėjo įmonių lobistai. Ši situacija lėmė verslo įmonių ilgametį įsigalėjimą rinkoje ir vis didesnę įtaką sprendimų priėmėjams politiniu lygmeniu.

LTSA pirmą kartą konkurso nuostatų projektą vežėjams ir socialiniams partneriams pristatė dar 2021-ųjų rugsėjo mėnesį. Vėliau rengiamos viešos diskusijos, nuostatų derinimo etapai bei vežėjų pastabos ir pasiūlymai padėjo priimti galutines konkurso sąlygas. Jos 2021-ųjų gruodžio mėnesį buvo galutinai suderintos, patvirtintos ir viešai įsipareigota 2022 m. vasarą paskelbti viešą konkursą.

Vežėjai konkurso sąlygas galėjo skųsti dar 2021-aisiais arba 2022 m. gruodžio mėnesį, kai LTSA tik paskelbė konkursą. Tačiau dalis vežėjų sprendimą kreiptis į teismą pasirinko lemiamu momentu – likus kiek daugiau nei mėnesiui iki konkurso pabaigos.

„Skųsdami teismui konkurso sąlygas ir tokiu būdu stabdydami konkurso eigą, vežėjai žinojo, į kokią situaciją patenka LTSA bei patys keleiviai. Vežėjai turėtų suprasti atsakomybę prieš visuomenę ir patys turėtų būti suinteresuoti padėti keleiviams keliauti. Vežėjų gera valia ir siekis bendradarbiauti šiuo metu turėtų būti kertinis aspektas siekiant visiems priimtino rezultato“, – sako LTSA direktorius Genius Lukošius.

Iki šios dienos 40 potencialių vežėjų pateikė dokumentus ir dalyvauja konkurse.

ELTA
Turite teisinį klausimą?
Aiškiai ir konkrečiai aprašykite savo situaciją – jos teisinį vertinimą ir savo įžvalgas „Delfi Plius“ platformoje pateiks Lietuvos jaunųjų advokatų asociacijos nariai.

Be raštiško ELTA sutikimo šios naujienos tekstą kopijuoti draudžiama.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Vienas didžiausių Kauno susisiekimo projektų „išlindo“ iš po žemės

Pernai pavasarį pradėtas tiesti Pietrytinis aplinkkelis ima panėšėti į transporto arteriją –...

LEA: benzino ir dyzelino kainos susilygino

Praėjusią savaitę vidutinė mažmeninė dyzelino kaina Lietuvoje sumažėjo iki 1,51 Eur/l ir...

Seimas priėmė susisiekimo rinkos pertvarką

Seimas ketvirtadienį priėmė susisiekimo rinkos pertvarką, kuria siekiama pertvarkyti tolimus...

Seimas patikslino, kuriems miestams reikės nustatyti automobilių eismo ribojimo zonas

Seimas ketvirtadienį pritarė Alternatyviųjų degalų įstatymo pataisoms, patikslindamas, kuriems...

Vilniečių laukia pokyčiai: viešajame transporte tik aktyvuoti bilietą neužteks (1)

Viešojo transporto keleiviai netrukus pastebės pasikeitimus – autobusuose ir troleibusuose šalia...

Top naujienos

Iš Cichanouskajos biuro – kritika Seimo planams: nereikia bausti Lietuvai lojalių Baltarusijos piliečių

Siūlomos pataisos dėl ribojimų sukuria didelių sunkumų įstatymus gerbiantiems ir Lietuvai...

Karas Ukrainoje. Maskvoje pasirodė mįslingi užrašai prognozuoja, kad Rusija pakeis atakų taktiką

Rusijos kariai gali pakeisti raketų smūgių į Ukrainą taktiką, sutelkiant dėmesį į...

Siunčia signalus Vakarams: jei Putinas būtų suimtas, gąsdina pasauliniu karu (1)

Ketvirtadienį rusai apšaudė Berislavą Chersono srityje, vėl pataikė į gyvenamąjį namą ir...

Ekspertai – apie siūlomą NT mokestį: didžiąją dalį suneš vilniečiai, o turtingieji mokės mažiau nei dabar (5)

Finansų ministerijai siūlant naują nekilnojamojo turto (NT) mokestį, ekspertai negali kritikos...

Pasiruoškite ypatingam reginiui virš Lietuvos: šiąnakt dangų nutvieks Šiaurės pašvaistė pašvaistę užfiksavo ir praėjusią naktį

Šiaurės pašvaistė mūsų regione didelė retenybė. Šiaurės pašvaistės dažniausiai yra...

The Economist

Kaip Irako karas nustekeno JAV kariuomenę: kol amerikiečiai kovojo su sukilėliais, Kinija naudojosi proga sustiprėti

Irako karas prasidėjo 2003 metų kovo 21 dieną naktinį Bagdado dangų nušvietus valdomoms...

Zina iš Palangos: išsaugojau babulės velykinio kastinio receptą – skanesnio už jį nesu ragavusi + 2 žemaičių kulinarinio paveldo receptai

Artėjant didžiosioms pavasario šventėms Zina Bružienė iš Palangos, tinklaraščio „Zinos...

Teismas atmetė vaistinių skundą dėl milijoninių baudų: teks susimokėti

Lietuvos vyriausiasis administracinis teismas ( LVAT ) išnagrinėjo uždarosios akcinės bendrovės...

Tokio įspėjimo vairuotojams dar nėra buvę: ragina pasisaugoti didžiulės stumbrų bandos (2)

Valstybinė saugomų teritorijų tarnyba informuoja, kad link Jonavos nuo Kėdainių juda didžiulė...