„Negalime sutikti su teismo sprendimu, todėl teikiame skundą. Vežėjų tendencingi veiksmai ir piktavališkas nusistatymas prieš pokyčius tarpmiestinių autobusų sistemoje kelia chaosą. Dvejus metus besitęsiantys teismo procesai, tendencingi ir suplanuoti tarpmiestinių autobusų vežėjų veiksmai, manipuliavimas viešojoje erdvėje pastarosiomis dienomis pasiekė kulminaciją. Apmaudu, kad verslo priešprieša valstybės siekiams įgyvendinti pokyčius persikelia į teismus. Be to, kad dėl vežėjų sukeltos krizinės situacijos įsisukame į teismų karuselę, valstybė gali patirti ir materialinių nuostolių“, – sako LTSA direktorius Genius Lukošius.

Pasak jo, šiuo metu dedamos maksimalios pastangos, kad vežėjų sukelta krizinė situacija kuo mažiau keltų nepatogumų keleiviams, intensyviai ieškoma sprendimų.

„Tikime, kad sprendimus rasime, tačiau šioje krizinėje situacijoje tai nėra paprasta, nes privalome atsižvelgti ir į teismų įpareigojimus. Be to, nevykdžius Konkurencijos tarybos įpareigojimo, po balandžio 1 d. LTSA privalėtų mokėti finansinę baudą – 600 eurų už kiekvieną pažeidimo vykdymo dieną. O tai yra mokesčių mokėtojų pinigai“, – sako Genius Lukošius.

Pasak G. Lukošiaus, 30 metų tarpmiestinių autobusų vežėjai naudojosi jiems palankiomis sąlygomis ir susidariusia situacija. Per tiek laiko nebuvo suorganizuota nė vieno konkurso, buvo užgesintos bet kokios valstybės pastangos imtis pokyčių, o sutarčių pratęsimui kas penkerius metus didelės įtakos turėjo įmonių lobistai. Ši situacija lėmė verslo įmonių ilgametį įsigalėjimą rinkoje ir vis didesnę įtaką sprendimų priėmėjams politiniu lygmeniu.

LTSA pirmą kartą konkurso nuostatų projektą vežėjams ir socialiniams partneriams pristatė dar 2021-ųjų rugsėjo mėnesį. Vėliau rengiamos viešos diskusijos, nuostatų derinimo etapai bei vežėjų pastabos ir pasiūlymai padėjo priimti galutines konkurso sąlygas. Jos 2021-ųjų gruodžio mėnesį buvo galutinai suderintos, patvirtintos ir viešai įsipareigota 2022 m. vasarą paskelbti viešą konkursą.

Vežėjai konkurso sąlygas galėjo skųsti dar 2021-aisiais arba 2022 m. gruodžio mėnesį, kai LTSA tik paskelbė konkursą. Tačiau dalis vežėjų sprendimą kreiptis į teismą pasirinko lemiamu momentu – likus kiek daugiau nei mėnesiui iki konkurso pabaigos.

„Skųsdami teismui konkurso sąlygas ir tokiu būdu stabdydami konkurso eigą, vežėjai žinojo, į kokią situaciją patenka LTSA bei patys keleiviai. Vežėjai turėtų suprasti atsakomybę prieš visuomenę ir patys turėtų būti suinteresuoti padėti keleiviams keliauti. Vežėjų gera valia ir siekis bendradarbiauti šiuo metu turėtų būti kertinis aspektas siekiant visiems priimtino rezultato“, – sako LTSA direktorius Genius Lukošius.

Iki šios dienos 40 potencialių vežėjų pateikė dokumentus ir dalyvauja konkurse.

Šaltinis
Temos
Be raštiško ELTA sutikimo šios naujienos tekstą kopijuoti draudžiama.
ELTA
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją