Anot Karolio Sankovskio, ekonominę naudą sudaro didesnis geležinkelių verslo konkurencingumas, sumažėjusios sąnaudos ir tarša.

„Naudų yra skaičiuojama virš 1 mlrd. eurų, tai yra didesnis geležinkelių sektoriaus konkurencingumas ir mažesnės sąnaudos. Per tai yra nemažai sutaupymų“, – BNS sakė K. Sankovskis.

„Vien aplinkos sutaupymas yra virš 700 mln. eurų, tai iš tikrųjų yra didžiuliai ekonominiai rodikliai, kurie bus pasiekti per eksploatacijos laikotarpį“, – pridūrė jis.

Anot jo, geležinkelių transportas jau šiuo metu yra kur kas mažiau taršus nei alternatyvos – kelių ar oro transportas, o elektrifikavus tinklą taršos nebus apskritai.

„Skirtumai yra dar prieš elektrifikaciją. Jeigu įeina elektrifikacija, tai mes tos taršos faktiškai neturime, jeigu elektra, kuriai bus maitinami riedmenys, dar yra pagaminta iš atsinaujinančių šaltinių. Vadinasi, mes neturime jokios taršos“, – sakė K. Sankovskis.

Jis teigė, kad Europos Sąjunga (ES) taip pat brėžia tikslą daugiau krovinių pervežti geležinkeliais.

„ES brėžia ir Žaliojo kurso kryptį, kad elektrifikacijos projektai yra vieni iš prioritetinių. Todėl ir finansavimo galimybės yra tikrai atviros“, – sakė „LTG Infra“ vadovas.

Lietuvos geležinkelių tinklas yra vienas prasčiausiai elektrifikuotų Europoje ir nesiekia nė 10 proc., kai Europos Sąjungos (ES) vidurkis 2018-aisiais viršijo 50 proc.

Lietuvos geležinkeliai“ jau pradėjo elektrifikuoti ruožą nuo Kaišiadorių iki Klaipėdos bei Vilniaus mazgą. Bendrovės teigimu, įgyvendinus projektą, bendras elektrifikuotų geležinkelių ilgis šalyje padidės iki 35 proc.

Šaltinis
Temos
Naujienų agentūros BNS informaciją skelbti, cituoti ar kitaip atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "BNS" sutikimo neleidžiama.
BNS
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (7)