Lietuva kartu su Latvija, Estija, Lenkija, Bulgarija, Rumunija, Vengrija, Kipru ir Malta balsavo prieš dabartinio Mobilumo paketo nuostatas, tačiau šių balsų nepakako atmesti nevienareikšmiškai vertinamą teisės normų paketą. Belgija balsavime susilaikė.

Kaip praneša Užsienio reikalų ministerija, Lietuva drauge su bendramintėmis valstybėmis pateikė ir bendrus argumentuotus pareiškimus dėl nepritarimo Mobilumo paketui, kuris prieštarauja ambicingiems ES klimato kaitos tikslams ir skaido vieningą ES rinką.

„Krizės paveiktai Europai reikia atnaujinto ir solidaraus sprendimo transporto srityje. Matome, koks šiandien gyvybiškai svarbus transporto sektorius. Šiomis aplinkybėmis buvo nepateisinama ir visai netikslinga tvirtinti tokio turinio ir apimties Mobilumo paketą, kuris dar labiau neigiamai paveiktų ES transporto sektorių bei daugelio ES šalių, ne tik Lietuvos, vežėjus. Tikiuosi, kad toliau besitęsiančioje paketo tvirtinimo procedūroje savo svarbų žodį tars ir Europos Parlamentas, kurio nariai turėtų dar kartą išsamiai ir kompleksiškai įvertinti situaciją, kurioje, patvirtinus dokumentą, atsidurtų ES vežėjai", – teigė L. Linkevičius.

Mobilumo paketo klausimą L. Linkevičius kėlė ir paskutinio ES Užsienio reikalų ministrų video susitikimo metu kovo pabaigoje.

Nors ES Taryba ir priėmė savo sprendimą, tačiau teisės aktų priėmimo procesas dar nebaigtas. Mobilumo paketą dar turės patvirtinti Europos Parlamentas. Daugelis Mobilumo pakete įtvirtintų nuostatų, išskyrus taisykles dėl vairavimo trukmės, galėtų būti pradėtos taikyti anksčiausiai praėjus 18 mėnesių po teisės aktų įsigaliojimo, jei Europos Parlamentas nenuspręs kitaip.

Mobilumo paketą sudaro 3 dokumentai - reglamentas, kuriuo nustatomas patekimas į krovinių vežimo kelių transportu rinką, reglamentas dėl vairuotojų maksimalios darbo trukmės ir minimalaus poilsio laiko ir direktyva, kuria peržiūrimi vykdymo užtikrinimo reikalavimai ir nustatomos vairuotojų komandiravimo taisyklės.

Europos Komisija yra įsipareigojusi atlikti poveikio vertinimą dėl Mobilumo paketo nuostatų, kuriomis įpareigojama kas 8 savaites grąžinti vilkiką į įmonės registracijos šalį. Lietuva ir kitos Mobilumo paketui nepritarusios šalys tikisi, kad poveikio vertinimas bus atliktas per kuo trumpesnį laiką, dar gerokai iki Mobilumo paketo taisyklių įsigaliojimo ir bus grįžta prie pasiūlymo tobulinimo.