„Jokio priežastinio ryšio tarp šitų dviejų dalykų tikrai nėra“, – „Žinių radijo“ laidoje „Verslo pozicija“ teigė generalinis sekretorius.

M. Atroškevičiaus manymu, Mobilumo paketas labiausiai paveiktų smulkiuosius vežėjus. Tuo metu didžiosios pervežimų bendrovės jau steigia filialus kitose valstybėse ir jiems tai, pasak generalinio sekretoriaus, neturėtų sukelti didelių sunkumų.

„Mažieji vežėjai bus labiausiai pažeidžiami, ir jie su šitomis problemomis tikrai nesusitvarkys“, – teigė asociacijos „Linava“ atstovas.

Jie, pasak M. Atroškevičiaus, bus priversti ieškoti naujų rinkų arba uždaryti verslą.

„Arba jie susitvarko ir dirba toliau, arba užsidaro“,– sakė M. Atroškevičius.

Reaguodamas į tai, kad antradienį Mobilumo paketas vėl bus svarstomas Transporto komitete, generalinis sekretorius sakė, kad po sausio mėnesio, kai jis pirmą kartą buvo svarstomas komitete, niekas nepasikeitė, o situacija tik pablogėjo.

Vis dėlto jis sakė, jog tikisi, kad plenarinėje EP sesijoje „blaivus protas nugalės ir balsavimo nebus“.

ELTA primena, kad EP plenariniame posėdyje trečiadienį turėjo būti balsuojama dėl Mobilumo paketo – siūlymų pakeisti vežėjų darbo kitose ES šalyse bei vairuotojų komandiravimo taisykles.

Tačiau po Lietuvos, Latvijos, Lenkijos, Vengrijos, Bulgarijos europarlamentarų ir vyriausybių aktyvių veiksmų, EP pirmininkas Antonio Tajanis išėmė Mobilumo paketą iš plenarinės sesijos darbotvarkės ir šią sesiją dėl šio klausimo balsuojama nebus.

Mobilumo paketas grąžinamas svarstyti komitete ir, EP pirmininko teigimu, greičiausiai į plenarinę sesiją bus grąžintas balandžio 3-4 dieną Briuselyje.

Tuo metu kai pirmadienį EP buvo balsuojama dėl to, ar Mobilumo paketą įtraukti į trečiadienio darbotvarkę, beveik visi Lietuvos europarlamentarai, išskyrus Antaną Guogą, balsavime nedalyvavo ir tai lėmė, kad klausimas įtrauktas į darbotvarkę.

„2 balsų persvara buvo nubalsuota už įtraukimą. Tai reiškia, kad mums pritrūko 2 balsų, kad paketas nebūtų išvis svarstomas. Iš Lietuvos atstovų, mano žiniomis, salėje buvo tik Antanas Guoga. Leiskite paklausti – kur buvo kiti mūsų europarlamentarai? Ar valstybės interesai jiems yra svarbūs? 27 dieną vyks diskusija ir balsavimas dėl paties paketo. Ragintume, kad Lietuvos europarlamentarai dalyvautų bent šį kartą, kai priiminėjama Lietuvos vežėjų ateitis“, – socialiniame tinkle „Facebook“ rašė susisiekimo ministras Rokas Masiulis.

Baiminamasi, kad siekis skubiai priimti Mobilumo paketą gali būti rinkimų kampanijos į Europos Parlamentą dalis. Minėtų šalių ministrų nuomone, Mobilumo paketo tvirtinimas EP rinkimų išvakarėse organizuojamas stengiantis ES teisės aktuose įtvirtinti protekcionistines nuostatas. Tai ne tik turėtų negrįžtamos žalos Europos vežėjams bei Bendrijos ekonomikai, bet ir paskatintų euroskeptiškas nuotaikas šalyse narėse.

Šaltinis
Temos
Be raštiško ELTA sutikimo šios naujienos tekstą kopijuoti draudžiama.
ELTA
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (28)