aA
Bendrieji 2017 metų kelių transporto sektoriaus rodikliai rodo, kad Lietuvos vežėjai tarptautinėje erdvėje išlieka konkurencingi. Tačiau Lietuvos nacionalinės vežėjų automobiliais asociacijos „Linava“ prezidentas Erlandas Mikėnas pastebi, kad Lietuvos banko pateikti ir Susisiekimo ministerijos pakomentuoti duomenys turėtų būti nagrinėjami ir vertinami visapusiškai, siekiant objektyviai atspindėti strateginio sektoriaus padėtį, rašoma pranešime spaudai.
„Linava“: pirminiai 2017 metų vežėjų veiklos rezultatai atskleidžia prieštaringą sektoriaus situaciją
© A.Didžgalvio nuotr.

„Krovinių pervežimų ir įmonių apyvartos augimas džiugina, tačiau tai tik pusė situacijos vaizdo, kita pusė – verslo sąnaudos, kurios pastaraisiais metais smarkiai didėjo. Taip pat labai rimti iššūkiai tiek Europos Vakaruose, tiek Rytuose“, – teigia E. Mikėnas.

Pastangos išlikti konkurencingiems

„Linavos“ prezidentas 2017-uosius vertina kaip investicijų metus, nes įmonės investavo į transporto priemonių parko atnaujinimą, intelektinės nuosavybės produktus, padedančius modernizuoti ir optimizuoti verslo veiklą. „Patikima technika, tvarumą didinantys IT sprendimai ir darbuotojų tobulėjimas yra būtinos sąlygos, siekiant išlikti konkurencingiems. Juk Lietuvos įmonės konkuruoja su visos Europos Sąjungos vežėjais. Tad investicijos visų pirma reikalingos tam, kad išlaikytume savo pozicijas, kurtume naujas darbo vietas ir stiprintume finansinį stabilumą“, – pranešime žiniasklaidai cituojamas E. Mikėnas. Jis atkreipia dėmesį į ekonomikos cikliškumą – plėtros metais tvarus verslas stengiasi kaupti rezervus, kad ateityje galėtų tinkamai reaguoti į pasikeitusią situaciją ir išlaikytų sukurtas darbo vietas.

Pasak jo, transporto sektorius yra itin dinamiškas ir permainingas – vežėjų įmonės vartojimo mažėjimą ir ekonomikos sulėtėjimą pajunta greičiausiai. „Be to, rinką išbalansuoti gali politiniai sprendimai. Jau dabar didžiosios Vakarų valstybės siunčia aiškius signalus – girdime pareiškimus apie protekcionistines priemones. Tai vertiname kaip akivaizdžią verslo riziką“, – teigia E. Mikėnas.

Susisiekimo ministras Rokas Masiulis yra pareiškęs, kad ministerija skiria ypatingą dėmesį Europos Sąjungoje vykstantiems politiniams procesams, kurie gali turėti didelės įtakos transporto paslaugų rinkai. Ministerijos teigimu, transporto paslaugų eksporto reikšmė Lietuvos ekonomikai yra neabejotina – šio strateginio sektoriaus paslaugos sudaro beveik 60 procentų viso šalies paslaugų eksporto. Todėl pastangos ginti Lietuvos vežėjų interesus aukščiausiu lygiu Europos Sąjungoje atspindi valstybės ryžtą laikytis į Vakarus orientuotos krypties, kuria juda Lietuvos ekonomika.

„Linavos“ prezidentas E. Mikėnas pastebi, kad 2017 m. Vokietija pirmą kartą tapo didžiausia Lietuvos transporto paslaugų eksporto rinka, aplenkusi iki tol didžiausią rinkos dalį sudariusią Rusiją. Statistikos departamento duomenimis, pernai mūsų šalies transporto įmonės iš užsakymų Vokietijoje gavo 703 mln. eurų pajamų, Rusijai paslaugų suteikta už 652 mln. eurų, Prancūzijai – 455 mln. eurų.

Verslo sąnaudos – vis didesnės

„Duomenys rodo, kad transporto paslaugų eksportas į Šengeno zonos valstybes auga. Dėl to didėja ir nuvažiuojamų kilometrų ir vežamų krovinių kiekio rodikliai. Tačiau kuo ilgesni maršrutai – tuo didesnės išlaidos degalams. Nuo degalų kainų labai priklauso vežėjų verslo sąnaudos. Juk išlaidos degalams sudaro apie trečdalį įmonių sąnaudų. O nuo 2016 m. degalų kainos pakilo kone 20 procentų – ši verslo sąnaudų dalis pastebimai augo, atitinkamai mažindama įmonių pelną“, – konstatuoja E. Mikėnas.

Pastaraisiais metais taip pat augo įmonių išlaidos darbuotojų atlyginimams, smarkiai pabrango privalomojo transporto priemonių civilinės atsakomybės draudimas.

Statistikos departamento duomenimis, privačiose kelių transporto įmonėse, lyginant 2016 m. ir 2017 m. paskutiniuosius ketvirčius, darbuotojų atlyginimai augo 6,5 procento.

Vien pirmąjį 2017 metų ketvirtį privalomojo transporto priemonių civilinės atsakomybės draudimo įmokos juridiniams asmenims pabrango 40,7 procento. Tad, kalbant apie didesnes pajamas, E. Mikėnas siūlo atkreipti dėmesį ir į didesnes verslo sąnaudas.

Tikrieji rezultatai paaiškės vasarą

Nacionalinės vežėjų automobiliais asociacijos „Linava“ prezidentas E. Mikėnas teigia, kad įmonės savo balanso duomenis pateiks gegužę – tuomet ir paaiškės tikroji sektoriaus padėtis. „Dabar kalbėti apie sektoriaus pakilimą yra per anksti, nes svarbiausi rezultatų duomenys nėra pateikti“, – pažymi E. Mikėnas.

Pasak „Linavos“ prezidento, preliminarūs duomenys leidžia daryti išvadą, kad, nepaisant didėjusių apyvartų ir nuvažiuotų kilometrų skaičiaus, pelningumas turėtų išlikti panašiame lygyje ar net sumažėti.

2015 metais vežėjų įmonių pelningumo rodiklis siekė 3,6 proc., 2016 m. – 3,1 proc. Į šią statistiką įtrauktos ir persikraustymo veiklą vykdančios įmonės. Taip pat dalis įmonių teikia ir ekspedijavimo paslaugas. Pelningumo vien iš transporto veiklos, kuri mažiausiai pelninga šiame segmente, statistikos departamentas nepateikia.

2017 m. rezultatus Statistikos departamentas žada paskelbti birželį.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Italija turi naują valstybinę oro transporto bendrovę

Ilgą laiką sunkumų turėjusiai Italijos oro linijų bendrovei „Alitalia“ galutinai nutūpus ant...

Inovacijos transporto sektoriuje: nuo automatinių sąskaitų iki „eco“ vairavimo (1)

Gyvename itin dinamiškame pasaulyje, kuris sparčiai kinta ir tobulėja – kasdien gimsta naujų...

Ieškoma, kas įrengs 10 km „Rail Baltica“ ruožo infrastruktūrą (4)

Už europinės vėžės geležinkelio projektą „Rail Baltica“ Lietuvoje atsakinga bendrovė...

Pradedami rengti dviračių tako Neringoje techniniai projektai

Įsigaliojo Lietuvos automobilių kelių direkcijos (LAKD) sutartys dėl pėsčiųjų ir dviračių...

„Linava“: vežėjų skola „Sodrai“ – didžiausia nuo koronaviruso pandemijos pradžios

Rugsėjį transporto licencijas turinčių bendrovių įsiskolinimai „ Sodrai “ pakilo į...

Top naujienos

Andriulis antivakserių nesigailėtų, net jei tai būtų giminės: jie neturėtų būti gydomi ligoninėse

„Žinių radijo“ laidoje „Greiti pietūs“ dalyvavęs viešojoje erdvėje gerai žinomas...

Regionuose įsitvirtinusios krautuvės išgelbėjo kitas įmonės veiklas: Šakiuose konkurentų beveik nebeliko (46)

Šakių mieste veikiančiai cukrainei „Laimei“ per pandemiją nebeliko konkurentų. Šiai...

TS-LKD svarstymus vadina katastrofa: siūlo keisti mažiausiai keturis ministrus (455)

Vyriausybės reitingai stabilūs, bet ar tikrai tuo reikia džiaugtis? Naujausių reitingų...

Astrauskaitės mitingas Vilniuje dalyvių gausa nepasižymėjo: susirinko per 150 žmonių nuotraukų galerija

Į pedagogės Astros Astrauskaitės mitingą prieš pandemijos valdymą Vilniuje, Katedros aikštėje,...

Jauna moteris nutraukė gydymą ir pasigailėjo – veidą išvagojo gilūs randai (2)

Aknė – viena dažniausių odos ligų, dėl kurios kreipiamasi į gydytojus dermatologus, o ją...

Lietuvoje kylant elektros kainoms – pagrindinė EK žinia ir raginimas: miestuose tokių staigių sprendimų reikia vengti (83)

Europos Komisija (EK) šią savaitę sprendė, kaip apsaugoti ir privačius asmenis, ir verslą nuo...

Trynukų mama Justina agresyvų vėžį aptiko sūnaus dėka: po diagnozės visiškai pakeitė mitybą ir gyvenimo būdą (37)

Trynukų mama Justina Klyvienė prieš 2,5 metų pajuto pirmuosius krūties vėžio simptomus ....

Rūta Lapė | D+

Kasdienybės herojai. Kas privertė kazachę palikus vaikus Lietuvoje bėgti į Paryžių, ir karališkojoje šeimoje dirbusi kaunietė

Į sekso vergiją parduotos kazachės išpažintis – apsvaigintą pagrobė ir atvežė į Kauną....

Įspūdingos cukinijų galios: padeda atbaidyti daug ligų, gerina regėjimą ir virškinimą, mažina cholesterolį

Dėl švelnaus skonio ir įspūdingos maistinės sudėties cukinijos pelnytai laikomos vienomis iš...