aA
Nuo savaitės pradžios kemšantis Latvijos-Rusijos pasieniui, yra lietuvių vilkikų, kurie iš muitinės teritorijos neišvažiuoja penktą parą. Tokius duomenis pateikia Nacionalinė Lietuvos vežėjų automobiliais asociacija „Linava“, pranešanti, kad penktadienio rytą Terechovo-Burački pasienio punkte iš Latvijos pusės laukia 10 km vilkikų eilė, o iš Rusijos pusės – apie 15 km eilė, o šio kontrolės punkto muitinės terminale esą yra įstrigę apie 150 lietuvių automobilių. Kiek mažesniame Pytalovo kontrolės punkte skaičiuojama apie maždaug 50 lietuviškų vilkikų, įstrigusių muitinės terminale.
„Linava“: mūsų vilkikus muitinėje stato į kitą eilę
Eilės Latvijos-Rusijos pasienyje. „Linavos” nuotr.

„Mūsų vilkikus apskritai stato į atskirą eilę jau muitinės terminale. Yra vilkikų iš Lietuvos, kurie toje atskiroje eilėje stovi nuo pirmadienio, tai yra penktą parą. Jiems neleidžia važiuoti nei pirmyn, nei atgal“, – apie situaciją Terechovo-Burački pasienio punkte DELFI pasakojo „Linavos“ komunikacijos vadovas Gytis Vincevičius.

Lietuvių nebenori užsakovai

Lietuvių vežėjai nuogąstauja netrukus prarasiantys Rusijos rinką, nes jų vietą krovinių pervežime perims kaimynai, kurių automobiliams paprasčiau važiuoti per pasienį.
Krovinių pervežimo bendrovės „Evelija“ savininkas Valerijus Rykmanas DELFI sakė, kad sulėtintai per Rusijos pasienį praleidžiami tik lietuvių vilkikai, kaimynai keliauja kaip keliavę.

„Čia reikėtų V. Putino ir D. Medvedevo klausti, kodėl mes stringame pasienyje. Mano vienas vilkikas muitinės terminale stovi nuo pirmadienio, užsakovai sako, kad jau tris kartus nusiuntė raštus, kad krovinio laukia ir kur jis bus išmuitintas, o muitininkai tvirtina raštų negaunantys. Juk žinote, kai nenori gauti, tai ir negauni“, - sakė verslininkas.

Jis sakė dėl susidariusios situacijos prarandantis ne tik pinigus, bet ir Rusijos rinką.

„Dabar jau vienas užsakovas mums jo krovinį atvežus iš Vokietijos į Lietuvą pasakė ieškosiantis mašinos su rusiškais numeriais ir mūsų nebesamdysiantis. Mes prarasime Rusijos rinką, o mūsų vietą greitai užims baltarusiai, lenkai, latviai, kuriuos praleidžia taip pat kaip ir anksčiau. Aš turiu 30 vilkikų, kurie krovinius veža iš Europos į Rusiją ir atgal, įsivaizduojate, koks tai yra nuostolis“, - kalbėjo V. Rykmanas.

Rusijai nekeršys

Premjerą pavaduojanti finansų ministrė Ingrida Šimonytė sako, kad šią situaciją reikia spręsti pasitelkus visus tarpžinybinius ir diplomatinius kanalus, tačiau atmeta galimybę, kad kiek įdėmiau Lietuvos pasienyje galėtų būti tikrinami Rusijos vežėjai.

„Tą situaciją, kuri yra nemaloni, reikia stengtis išspręsti pasinaudojant tarpžinybinius ir diplomatinius kanalus bei visus kitus ryšius. Jeigu yra kažkokių nusižengimų, tai tie nusižengimai turi būti atitinkamai įvertinti, tačiau negali būti prezumpcijos dėl nusižengimų. Todėl manau, kad, tarkim, spekuliuoti dėl kažkokių nepagrįstų atsakomųjų veiksmų tikrai būtų visiškai nepagrįsta. Reikia ieškoti situacijos sprendimo“, - penktadienį sakė laikinoji premjerė.

Pažadėjo spręsti problemą

Užsienio reikalų ministras Vygaudas Ušackas savo ruožtu informavo šiuo klausimu jau kalbėjęsis su Lietuvos ir Rusijos tarpvyriausybinės komisijos pirmininku Igoriu Levitinu, kuris neva pažadėjęs šiuo klausimu padėti. „Paprašiau, kad jis padėtų tą problemą spręsti, jis man tą pažadėjo ir jau šiuo metu vyksta dialogas tarp mūsų ambasados ir atitinkamų žinybų“, - sakė ministras.

Klausiamas, ar sustiprintas Lietuvos vežėjų tikrinimas nėra susijęs su mūsų šalies sprendimu neleisti atvykti į Lietuvą buvusiam Rusijos prezidento tarpregioninių ir kultūrinių ryšių su užsienio šalimis valdybos viršininkui, naujienų agentūros „Regnum“ vyriausiajam redaktoriui Modestui Kolerovui, ministras teigė tokios informacijos neturįs.

Susisiekimo ministerija pranešė, kad ministras Eligijus Masiulis irgi kalbėjo telefonu su Rusijos transporto ministru I. Levitinu.

„Rusijos transporto ministras taip pat aktyviai reaguoja į šį klausimą ir imasi veiksmų, kad Lietuvos vežėjai nenukentėtų dėl griežtesnių tikrinimo procedūrų taikymo. Sutarėme, kad turėtų būti kuo skubiau sušauktas trišalis abiejų šalių muitinės ir asociacijos „Linava“ atstovų susitikimas, kuriame specialistai rastų tinkamus ir greitus problemos sprendimo būdus“, – sakė E. Masiulis.

Šiandien E. Masiulis telefonu bendravo ir su Rusijos transporto viceministru S. A. Aristovu. „Rusijos viceministras sutiko, kad kovai su nesąžiningais vežėjais yra kitų būdų, sąžiningi vežėjai neturi nukentėti ir problemą reikia spręsti žinybiniu lygmeniu“, – apie pokalbį sakė E. Masiulis.

Siekdamas skubiau spręsti Lietuvos vežėjų užlaikymo Rusijos pasienyje problemą šiandien su Rusijos ambasadoriumi Lietuvoje susitiko viceministras R. Vaštakas.

Įžvelgia politiką

Į susidariusią situaciją penktadienį sureagavo ir Tarpparlamentinės ryšių su Rusijos Federacija grupės pirmininkas, Nacionalinio saugumo ir gynybos komiteto vadovas konservatorius-krikdemas Arvydas Anušauskas.

„Sustiprinta muitinės kontrolė, kuri netikėtai, be išankstinių perspėjimų pradėta taikyti tik išimtinai Lietuvos vežėjams, mūsų požiūriu yra nedraugiškas, Lietuvos vežėjus diskriminuojantis žingsnis, kenkiantis abiejų šalių verslininkams. Tikiuosi, kad atitinkamos Lietuvos ir Rusijos institucijos greitai išspręs šią problemą,“ – sakoma politiko kreipimesi į Rusijos Dūmos tarpparlamentinių ryšių su Lietuva grupės pirmininkę G. Sergejevą ir Rusijos ambasadą Lietuvoje.

DELFI primena, kad Rusijos pasienis pradėjo kimštis pirmadienį po to, kai esą įsigaliojo naujosios sugriežtintos muitinės patikros taisyklės.

Lietuvos muitinės departamentas gavo oficialų Rusijos Federacijos muitinės tarnybos raštą, kuriuo informuojama apie sustiprintą muitinės kontrolę Lietuvos vežėjų gabenamiems kroviniams. Tokios kontrolės esą imtasi po to, kai nuo metų pradžios buvo nustatyta 16 lietuvių padarytų pažeidimų muitinėje.
„Linava“ šį paaiškinimą vadina pretekstu ir tvirtina, kad tai yra normali statistika.

Rytų geopolitikos studijų centro direktorius Laurynas Kasčiūnas DELFI ketvirtadienį sakė manantis, kad dabartinė situacija rodo, jog Lietuvos-Rusijos santykių normalizacijos proveržio nėra.

„Aš galėčiau pasakyti tik tiek, kad tai rodo, jog mūsų pasirinkta santykių normalizacijos linija arba jos užuominos, neveikia. Aš manyčiau, kad tai (sugriežtinta vilkikų patikra – DELFI) yra tam tikra prasme politizuotas dalykas, galbūt chronologiškai tai galėtų būti susieta su M. Kolerovo neįleidimu į Lietuvą, nors aš nedrįsčiau teigti, kad tai susiję su šiuo faktu“, – sakė jis.

www.DELFI.lt
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
|Populiariausi straipsniai ir video
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

IATA: viruso krizė oro linijų pajamas šiemet sumažins 60 proc.

Oro linijų pajamos dėl koronaviruso pandemijos, keliančios grėsmę pramonės išlikimui, šiemet...

Dėl oro pagalvių „General Motors“ atšaukia 5,9 mln. automobilių

JAV automobilių saugos institucijos nurodė automobilių gamintojai „ General Motors “ (GM)...

Nustatytos naujos techninės apžiūros kainos: mokėti teks daugiau (148)

Lietuvos transporto saugos administracija (LTSA) pagal Privalomosios transporto priemonių...

Berlyne neseniai atsidaręs naujasis oro uostas užvers vieną terminalų

Šiemet Vokietijos sostinėje atsidaręs naujasis Berlyno Brandenburgo oro uostas kitąmet užvers...

Pradedamas žemės paėmimas „Via Baltica“ ruožui tarp Kauno ir Suvalkų (7)

Nacionalinė žemės tarnyba (NŽT) pradėjo žemės, reikalingos „ Via Baltica “ ruožo tarp...

Top naujienos

Naujų koronaviruso atvejų ir mirčių šuolis: Klaipėdoje per parą mirė 7 žmonės, masiniai protrūkiai globos namuose fiksuojami protrūkiai šeimose (320)

Per pastarąją parą Lietuvoje patvirtinti 2289 nauji COVID-19 ligos atvejai, nuo koronaviruso mirė...

Nausėda paskyrė Šimonytę Lietuvos ministre pirmininke (107)

Prezidentas Gitanas Nausėda trečiadienį pasirašė dekretą, kuriuo Ingridą Šimonytę paskyrė...

Baškienė svarsto sunkų sprendimą (244)

Seimo ir valstiečių žaliųjų frakcijos senbuvė Rima Baškienė svarsto sunkų sprendimą, ar...

Čmilytė: situacija su Seimo narių saviizoliacija man atrodo nenormali kliuvo ir Verygai  (62)

Seimo pirmininkė Viktorija Čmilytė Nielsen suabejojo, ar taikoma Seimo narių izoliacijos praktika...

Azerbaidžano kariuomenė įžengė į antrą sugrąžintą rajoną, armėnai išsiveža net medžius armėnai plūdo atsisveikinti su Dadivanko vienuolynu

Azerbaidžanas trečiadienį paskelbė, kad jo pajėgos įžengė į antrąjį iš trijų rajonų,...

Visi rodikliai rodo – pandemija Lietuvoje neslopsta: jei taip ir toliau, gali tekti kalbėti apie komendanto valandą (1001)

Lietuva antrąsyk į karantiną paniro daugiau nei prieš dvi savaites. Pirminės mokslininkų...

Idėja apmokestinti dirbančiuosius iš namų sulaukė vieningo pasipriešinimo: viena diena kainuotų apie 3 eurus (309)

Iš namų dirbantys darbuotojai sutaupo pietums, kelionėms ir aprangai, todėl galėtų labiau...

Princo Harry žmona Meghan Markle patyrė persileidimą (11)

Meghan Markle trečiadienį atskleidė, kad patyrė persileidimą po to, kai su vyru, princu Harry...

Kloja pamatus taršos mokesčiui: kai kas gali pabrangti, o dalies lengvatų nebeliktų (277)

Lietuva remia Europos Sąjungos pastangas mažinti išmetamųjų teršalų kiekį, palaiko iniciatyvą...

|Maža didelių žinių kaina