aA
Lietuvos nacionalinė vežėjais automobilių asociacija „Linava“ prašo Konkurencijos Tarybos pradėti tyrimą dėl savivaldybių keleivių vežėjams taikomų, anot jų, diskriminacinių sąlygų ir panaikinti Ekonomikos ir inovacijų ministerijos bei „INVEGA“ (UAB „Investicijų ir verslo garantijos“) taisykles, kurios neleidžia joms pretenduoti į paramą verslui, nukentėjusiam per koronaviruso (COVID-19) pandemiją.
Asociatyvi nuotr.
Asociatyvi nuotr.
© Saulius Žiūra

Kaip rašoma pranešime, toks sprendimas priimtas kovo 5 d. vykusiame keleivinio transporto regioniniame susirinkime, su keleivinio transporto įmonėmis įvertinus šių institucijų taikomas sąlygas minėtai paramai gauti.

Asociacijos „Linava“ duomenimis, per praėjusių metų kovo-rugsėjo mėnesius, Lietuvai kovojant su pandemija, keleivinio transporto sektorius patyrė beveik 25 mln. eurų nuostolių, negavo virš 64 mln. eurų pajamų, t. y. jos sumažėjo net 56 proc., o keleivių prarasta 74,4 mln. arba 42 proc.

Generalinio sekretoriaus Zenono Buivydo teigimu, savivaldybėms priklausantys tarpmiestiniai keleivių vežėjai neturi net teorinės galimybės pretenduoti į jokią valstybės paramą verslui, nukentėjusiam per pandemiją.

„Dėl karantino suvaržymų visos keleivinio transporto įmonės susidūrė su didžiuliais sunkumais. Jos privalėjo atsisakyti didžiosios dalies tarpmiestinių maršrutų, drastiškai sumažėjo keleivių skaičius, toliau krenta pajamos, jų nebesurenkama net būtiniausioms išlaidoms. Kai kurios įmonės jau sustabdė arba sumažino teikiamų paslaugų apimtį. Ypač sudėtinga situacija savivaldybėms priklausantiems vežėjams, kurie negali pretenduoti į jokią valstybės paramą“, – sako Z. Buivydas.

Jo teigimu, savivaldybėms priklausantys keleivių vežėjai, nesulaukdami kompensacijų dėl patiriamų ekonominių sunkumų, greitai gali tiesiog pasitraukti iš rinkos, o dėl to nukentės keleiviai, kurie jau ir dabar patiria sunkumų, kai nebeliko kai kurių įprastų maršrutų.

Inovacijų ir bendrųjų reikalų sekretoriaus Andriaus Burbos teigimu, skandalinga yra tai, kad valstybė taip diskriminuoja įmones, kurių akcijos priklauso savivaldybėms.

„Šios įmonės jau yra ties žlugimo riba. O tai, kad sukurtos taisyklės neleidžia pasinaudoti nei subsidijomis, nei kitokia parama, savivaldybių įmones veda prie žlugimo. Jos ir iki pandemijos turėjo nemažai finansinių įsipareigojimų, kurie niekur nedingo. Tai, kad nesurenkama pajamų – ne priežastis nemokėti atlyginimų darbuotojams, nepilti degalų į dar vykstantį keleivinį transportą, jo neapdrausti, neremontuoti sugedus“, – sako A. Burba.

Anot jo, absurdiška yra tai, kad savivaldybių įmonės, atitinkančios visus kriterijus paramai gauti, pavyzdžiui, yra patyrusios reikšmingus finansinius praradimus, negauna jos vien dėl to, kad šių įmonių akcijos priklauso savivaldybėms. Jų situacija yra kur kas sunkesnė, nei privačių.

„Linavos“ atstovų teigimu, realiai veikiančių finansinės paramos priemonių nenumatyta, į kurias galėtų pretenduoti savivaldybių įmonės, nukentėjusios dėl pandemijos, tad jų veikla stoja, apyvartos ir toliau krenta, o valstybė to adekvačiai nekompensuoja.

Be to, nuo š. m. sausio 1 d. nebeliko ir vienintelės priemonės paramai gauti, kuria iki tol galėjo naudotis savivaldybių įmonės – subsidijų už prastovas darbo vietų išlaikymui ir poprastovinį laikotarpį karantino metu.

Vežėjai įsitikinę, kad priimant sprendimus dėl koronaviruso pandemijos sukeltų pasekmių mažinimo, privalu laikytis Konkurencijos įstatymo reikalavimų, ką savo ankstesniuose nutarimuose yra pabrėžusi Konkurencijos Taryba.

www.DELFI.lt
Viskas apie pinigus. Finansų konsultantė atsako
Reikia patarimo, kaip planuoti išlaidas, kaip sutaupyti, o gal – kaip daugiau uždirbti? Užduokite klausimą nepriklausomai finansų konsultantei Ievai Jazavitienei.
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(0 žmonių įvertino)
0

Krovinių srautai Latvijos geležinkeliais šiemet padidėjo penktadaliu

Per keturis šių metų mėnesius Latvijos geležinkeliais pergabenta 9,066 mln. tonų krovinių –...

Naujų automobilių pardavimai ES balandį sumažėjo penktadaliu

Problemos tiekimo grandinėse balandį toliau neigiamai veikė naujų automobilių pardavimus Europos...

Bandomieji „LTG Cargo“ ir „Lotos kolej“ traukiniai gabena krovinius iš Ukrainos į Lietuvą (1)

Beveik prieš tris savaites į Ukrainą išvykęs bandomasis „Lietuvos geležinkelių“ (LTG)...

Pasitraukusiam „Lietuvos geležinkelių“ vadovui – nepamiršta 19,3 tūkst. eurų premija (2)

„Lietuvos geležinkelių“ valdyba buvusiam vadovui Mantui Bartuškai nusprendė išmokėti 19,3...

LTG profsąjunga: gali būti atleista mažiau žmonių, darbą siūlo subrangovai

Valstybės valdomų „Lietuvos geležinkelių“ (LTG) grupės įmonėms atleidžiant apie 2 tūkst....

Top naujienos

Maršalo fondo ekspertė: Lietuvos sprendimas apstulbino kinus nemano, kad JAV paseks Lietuvos pavyzdžiu  (8)

Maršalo fondo Azijos tyrimų programos vadovė Bonnie Glaser sako nemananti, kad JAV pervadintų...

Kritikuoja kompensacijas elektros vartotojams: valstybės pinigai nuguls tarpininkų kišenėse (2)

Nepriklausomo elektros tiekėjo pasirinkimo antrasis etapas artėja prie pabaigos, bet dar...

Šaltiniai: Turkija blokuoja Suomijos ir Švedijos stojimo į NATO derybas Erdoganas iškėlė sąlygą (2)

Turkija blokuoja Suomijos ir Švedijos stojimo į NATO derybų pradžią, trečiadienį dpa patvirtino...

Medikai mato atsiveriančią problemą: jei taip bus ir toliau, daugės kyšių, o pacientai tik kentės (3)

Kovo mėnesį per visą Lietuvą nuskambėjo žinia, kad buvusiam Santaros klinikų vadovui gydytojui...

Karas Ukrainoje. Rusija iš „Azovstal“ evakuotiems kariams nieko gero nežada: pasirodė nežmoniškų siūlymų Zelenskis: Ukrainos šiaurė jau išvaduota, atgauname Charkivo sritį (6)

Evakuacijos misija „ Azovstal “ plieno gamykloje Mariupolyje tęsiasi, trečiadienio naktį savo...

Krepšinio Eurovizijoje – lūkestis dėl Ukrainos, Šaro alkis ir pažadas Belgrade specialiai „Delfi“ iš Belgrado

Krepšinio Eurovizija – taip galima įvardinti keturių dienų krepšinio fiestą Belgrade,...

Tiesioginė transliacija / Iš esmės: ar Vytautui Landsbergiui reikia suteikti valstybės vadovo statusą?

Į seimo darbotvarkę grįžęs klausimas dėl valstybės vadovo statuso suteikimo profesoriui...

Iš Ukrainos – nauja prognozė dėl karo: iš tikrųjų viskas toli gražu ne taip (4)

Ukraina Rusiją įveiktų per penkis mėnesius. Tokią prognozę per interviu Dmitrijui Gordonui...

Delfi PliusKarolis Paulavičius

Nenugalėtas boksininkas iš Aušvico: nacių pramoga tapusiame bokso ringe jis kovėsi už gyvybę

Tai nebuvo įprastas bokso ringas, tai vieta, kuri dvelkė mirtimi. 1943-iaisiais jį sulaikė nacių...

Stuburo išvaržą turinčiai Kristinai viskas pasikeitė per vieną naktį – su siaubu prisimena tą nenumalšinamą skausmą ir dingusius kūno pojūčius Profesoriaus komentaras

Kristinai, mūsų pašnekovei, stuburo išvarža išoperuota prieš trejus metus. Tačiau šimtu...