aA
Premjerų ir verslo organizacijų laiškai, Lietuvos diplomatų argumentai dėl Mobilumo paketo nebuvo išgirsti. Po ilgų derybų ES primininkaujanti Suomija naktį į ketvirtadienį pasiekė susitarimą su Europos Parlamentu dėl logistikos verslo reguliavimo, kuris gali rimtai atsiliepti Lietuvos vežėjams.
© DELFI / Kiril Čachovskij

Lietuvai didžiausią nerimą dėl Mobilumo paketo kelia keturios ten įtvirtintos nuostatos.
Visų pirma, vilkiko grįžimas į gimtąją šalį – kas 4 savaites vilkikas turi grįžti į įmonės įsikūrimo šalį išsikrauti-pasikrauti. Tiesa, derybų metu sutarta, kad vilkikai turės grįžti kas 8 savaites. Bet tai nelabai paguodė Lietuvos atstovus.

„Privalomas vilkiko grąžinimas nedera su tik vakar paskelbtomis „Žaliojo susitarimo“ ambicijomis. Daug kartų sakėme, kad toks reikalavimas ženkliai padidins taršą ES keliuose bei neigiamai įtakos vieningos ES rinkos funkcionavimą. Suprasdamos tokios priemonės žalą aplinkai, nemažai valstybių (ir ne tik iš mūsų regiono), reiškė nepritarimą privalomam vilkiko gražinimui“, – komentavo Lietuvos diplomatai.

„Deja, bet preliminarus susitarimas dėl privalomo grąžinimo kas 8 savaites neatitinka nei Lietuvos, nei artimiausių kaimynių, nei visos Europos interesų. Visgi manome, kad kol kas pralaimėtas tik mūšis, o ne karas – dar yra ir teisinių, ir derybinių galimybių rasti ekonomiškai pagrįstą ir aplinką tausojantį sprendimą“, – teigė susisiekimo viceministras Gytis Mažeika.

Be to, Lietuva prieštaravo nuostatai, kad turi būti užtikrintas poilsis ne kabinoje po daugiau nei 45 valandų darbo. Pasak Lietuvos atstovų, draudimas atlikti kassavaitinį poilsį transporto priemonėje būtų sunkiai įgyvendinamas dėl tinkamos infrastruktūros trūkumo. Esą ir Europos Komisijos studija liudija, kad ES kiekvieną dieną dirbantiems 400 tūkst. vairuotojų šiandien yra vos 7 tūkst. tinkamų parkavimo vietų, jau nekalbant apie apgyvendinimui tinkamas motelius ar viešbučius.

Taip pat Lietuvos netenkina komandiravimo modelis, kuris tarptautinėms transporto operacijoms ir kabotažui reikštų didesnę administracinę naštą, kadangi vežėjai būtų priversti taikyti visų ES valstybių narių, kuriose teikia paslaugas, administracinius reikalavimus, taip pat išmanyti tų šalių darbo apmokėjimo ir teisines sistemas.

Ketvirtasis skaudulys – kabotažas (transporto operacijos kitoje ES valstybėje po tarpvalstybinio krovinių pristatymo), pagal kurį kabotažui skirto laiko vienoje šalyje sumažinimas iki 3 dienų ir 60 val. „atvėsimo laikotarpis“ apriboja galimybes teikti šias paslaugas.

„Pasiektą susitarimą turės patvirtinti ES valstybės narės“, – nedžiugiai apie suomių ir Europos Parlamento derybų pabaigą kalbėjo Lietuvos diplomatai.

Tačiau Lietuvos poziciją remia tik penkios šalys (Latvija, Lenkija, Vengrija, Bulgarija ir Rumunija), todėl tikėtina, kad užblokuoti jo nepavyks ir kitais metais jis bus patvirtintas.

„Linavos“ sekretorius transporto politikai Tomas Garuolis sako, kad tikėtina, jog krovinių vežimo automobiliais sektoriaus patiriami iššūkiai Lietuvos ekonomikai galėtų lemti mažiausiai 1,6 proc. BVP praradimus.

Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(13 žmonių įvertino)
3.3846

Jau paruošė planą: eismas prie žadamo statyti Nacionalinio stadiono keisis (37)

Ruošiantis Nacionalinio stadiono statyboms, Vilniaus miesto savivaldybė parengė planą, kaip...

Pietų Lietuvoje eismo sąlygas sunkina rūkas

Penktadienio pavakarę eismo sąlygas pietų Lietuvoje sunkina rūkas, įspėja Automobilių kelių...

„Latvijos geležinkeliai“ planuoja šiemet atleisti 1,5 tūkst. darbuotojų (5)

Latvijos nacionalinė pervežimų geležinkeliais operatorė ir geležinkelių infrastruktūros...

„Toyota“ investuos 400 mln. dolerių į skraidančių automobilių gamybą (1)

Japonijos automobilių gamybos milžinė „ Toyota “ ketvirtadienį pranešė investuosianti...

Meksikos valdžiai nepavyksta parduoti prabangaus prezidento lėktuvo (1)

Meksikos prezidentas antradienį, sausio 14-ąją, sakė, kad vyriausybei kol kas nepavyko parduoti...

Top naujienos

Kokias karines pajėgas iš tikrųjų turi Iranas? Mini „galingą ir baimę sėjantį ginklą“ (77)

Po Qasemo Soleimani nužudymo drastiškai padidėjus Jungtinių Valstijų ir Irano konflikto...

Svajonių darbą galima rasti ir Lietuvoje: dirba keturias dienas per savaitę, tik su viena sąlyga (31)

Lietuvoje specialistai tampa vis reiklesni – vien tik geras atlyginimas „nebepaperka”...

Orai: žiemos nematyt (16)

Sekmadienį šiauriau Lietuvos slinks ciklonas. Šio sūkurio įtaka šalies orams bus nedidelė, tad...

Moteriškas kerštas: mamytė nori pašėlti, jeigu nori ir tu, – paskambink (108)

Daugybę kartų administracine tvarka bausta, kartą dėl smurto teista ir jau areštinės gultą...

Po Meksiką keliavusi lietuvių šeima: čia patyrėme tai, ko net nesusapnuotum (135)

Neseniai iš kelionės po Kenijos safarius grįžusi Marijos ir Algirdo Vaičaičių šeima trumpam...

Mūšis, apie kurį meluojama iki šiol: kodėl sovietai net kelis mėnesius nedrįso įžengti į Klaipėdą (1066)

Klaipėda – vienintelis Lietuvos miestas, kurį sovietai užėmė 1945-aisiais. Tam tikra...

Iš Dakaro sugrįžę Žala ir Juknevičius pažadų apie startą kitąmet nedalija: laukia namų darbai (132)

Po daugiau nei dviejų savaičių Saudo Arabijoje, kur šiemet vyko Dakaro ralis, į Lietuvą...

Karališkieji rūmai: princas Harry su Meghan oficialiai lieka be titulo, lėšų ir turės grąžinti pinigus už būstą (227)

Nuo pavasario princas Harry ir Meghan neteks lėšų, skirtų vykdyti karališkąsias pareigas, ir...

Gediminas Jankauskas. Net popiežiai mėgsta tango ir futbolą (22)

2013 metų kovą viso krikščioniško pasaulio dėmesys buvo nukreiptas į Vatikaną, o reportažuose...

Ryškėja „Eurovizijos“ atrankos lyderiai, keliaujantys į pusfinalį: 6 dalyviai ištarė „sudie“ (186)

Šį šeštadienį suskambo jau antroji „ Eurovizijos “ nacionalinės atrankos „Pabandom iš...