Didžiąją dalį vasaros sezono naujienų oro uostai jau pristatė, tačiau galutinį naują vasaros sezono tvarkaraštį Vilniaus oro uostas žada paskelbti po Velykų.

Kauno oro uostas vasaros skrydžių tvarkaraštį jau pristatė, jame – dvi naujos kryptys ir atnaujinami skrydžiai į Londono Getviko oro uostą bei Oslą.

Aviacinė vasara prasideda paskutinį kovo sekmadienį ir baigiasi paskutinį spalio sekmadienį. Šiemet ji truks nuo kovo 31 d. iki spalio 27 d., vėliau ją pakeis aviacinė žiema.

Laukia daugiau patogių skrydžių

Lietuvos viešbučių ir restoranų asociacija skaičiuoja, kad aviacinis vasaros sezonas pagyvina šalies turizmo rinką, tačiau skrydžių, pritrauksiančių geidžiamiausią – verslo – klientą dar trūksta.

„Žinoma, kai padaugėja sezoninių skrydžių nemažai žmonių išvažiuoja ilsėtis svetur, be to, kai prasideda vasaros sezonas, baigiasi verslo konferencijų ir mokymų sezonas, tad sumažėja ir verslo klientų. Tačiau, be abejo, padaugėjus skrydžių į Lietuvą žmonės atvyksta ir poilsiauti, tad bet koks skrydžių padidėjimas atneša naudos“, - sako Lietuvos viešbučių ir restoranų asociacijos prezidentė Evalda Šiškauskienė.

Ji konstatuoja, jog dabar vasarą sostinės senamiestis atrodo kaip ir bet kurios kitos Europos šalies senamiestis: gatvėse ir restoranuose yra nemažai turistų, tačiau jų galėtų būti dar daugiau.

„Mus labiausiai domintų verslo klientas ir tradicinės skrydžių bendrovės, o ne pigios, kurios dabar atėjo į Vilnių. Deja, kai ateina pigios skrydžių bendrovės, išeina tradicinės ir tai yra blogiausia, kas galėjo įvykti: dabar Lietuvos miestai konkuruoja dėl skrydžių. Turėtų būti priešingai, į Vilnių skristų tradicinės skrydžių bendrovės, į Kauną ir kitur – pigios. Kiek jau čia tos Lietuvos tėra, kad imtų miestai konkuruoti?“, - mano E. Šiškauskienė.

Asociacijos „Investuotojų forumas“ vykdomoji direktorė Rūta Skyrienė taip pat pasigenda skrydžių verslui.

„Kuo daugiau skrydžių, tuo geriau, bet dar trūksta patogių skrydžių į verslo centrus, pavyzdžiui, kad verslininkas galėtų tą pačią dieną atvykti ir išvykti – mus labiau domina tokie skrydžiai. Dabar susisiekimas su Londonu yra tikrai prastas, nors džiugu, kad atnaujinami skrydžiai į Getviką“, - teigia R Skyrienė.

Anot jos, ne visuomet verslininkai noriai skrenda su pigių skrydžių bendrovėmis – esą jie geriau renkasi keliauti su persėdimu, bet su tradicinėmis oro linijomis.

„Gerai, kad yra skrydžių į Skandinaviją, anksčiau nebuvo skrydžių net į Stokholmą, ir, manau, skandinavų sostinės mums yra svarbios, skrydžiai ten turi būti patogūs. Aišku, kai reikės, skris ir su pigių skrydžių bendrovėmis, bet jų oro uostai yra toli nuo miesto, kelionė pasidaro sudėtingesnė, o verslininkui labai brangus laikas“, - primena R Skyrienė.

Skrydžių naujienos

Kovas

Tarptautinis Vilniaus oro uostas
Kovo 15 d. „Ryanair“ pradėjo skraidinti maršrutu Vilnius–Diuseldorfas (Vyzo oro uostas, Vokietija). Bendrovė skraidina tris kartus per savaitę: antradieniais, ketvirtadieniais ir šeštadieniais.

Kovo 22 d. „UTair-Ukraine Airlines“ pradėjo reguliariuosius skrydžius Kijevas (Žulianų oro uostas, Ukraina) – Vilnius. Šiuo maršrutu skraidinama reguliariai tris kartus per savaitę: pirmadieniais, trečiadieniais ir penktadieniais.

Kovo 31 d. „Ukraine International Airlines” pradės kasdienius skrydžius Kijevas (Borispyl oro uostas, Ukraina) – Vilnius. Į šį Kijevo oro uostą skrydžius vykdė „Aerosvit Airlines”.

Kovo 31 d. „Ryanair“ pradeda skraidinti maršrutu Kaunas–Londonas (Getviko oro uostas, Jungtinė Karalystė). Bendrovė skraidins penkis kartus per savaitę, išskyrus ketvirtadienius ir šeštadienius.

Balandis

Balandžio 1 d. SAS pradeda skraidinti maršrutu Vilnius – Stokholmas (Švedija). Skrydžiai bus vykdomi 6 kartus per savaitę, išskyrus šeštadienius.

Balandžio 1 d. „Ryanair“ Kaunas – Trapanis (Silicijos sala). Skrydžiai bus vykdomi du kartus per savaitę: pirmadieniais ir penktadieniais.

Balandžio 2 d. „Ryanair“ Kaunas – Kaljaris (Sardinijos sala). Skrydžiai bus vykdomi du kartus per savaitę: antradieniais ir šeštadieniais.

Balandžio 27 d. „UTair-Ukraine Airlines“ Kijevas (Žulianų oro uostas, Ukraina) – Vilnius. Skraidins kasdien.

Gegužė

Kauno oro uostas
Gegužės 1 d. „Ryanair“ skraidins maršrutu Vilnius – Chanija (Kreta). Skrydžiai naujuoju maršrutu bus vykdomi kartą per savaitę.

Gegužės 1 d. „Ryanair“ Kaunas – Oslas (Rygės oro uostas, Norvegija). Skrydžiai vyks du kartus per savaitę: trečiadieniais ir šeštadieniais.

Birželis

Birželio 5 d. „Wizz Air” pradės skrydžius Vilnius – Alesundas (Norvegija). Skrydžiai vyks 2 kartus per savaitę: trečiadieniais ir sekmadieniais.

Birželio 11 d. skrydžius į Stambulas (Ataturko oro uosto, Turkija) – Vilnius vykdys bendrovė „Turkish Airlines”. Skrydžiai į Stambulą bus vykdomi 3 kartus per savaitę: antradieniais, ketvirtadieniais ir šeštadieniais.

Liepa

Liepos 5 d. „Wizz Air“ Vilnius–Kijevas (Žulianų oro uostas, Ukraina). Skrydžiai vyks pirmadienį, trečiadienį, penktadienį, sekmadienį.

Pernykštė aviacinė vasara – rekordinė

Palangos oro uostas
Pernai Tarptautinis Vilniaus oro uostas pasiekė geriausią vasaros sezono rezultatą per visus oro uosto veiklos metus - per aviacinės vasaros sezoną buvo pervežta 1,46 mln. keleivių, t.y. 21,3 proc. daugiau nei 2011 m. tuo pačiu laikotarpiu.

2012 m. vasaros sezono naujienomis buvo skrydžiai į Tel Avivą (Izraelis), Reikjaviką (Islandija) ir Krokuvą (Lenkija). Pernai vasaros sezono metu populiariausiomis kryptimis buvo Frankfurtas, Londonas, Kopenhaga, Ryga, Helsinkis, Milanas, Dublinas, Antalija.

Pernykštės vasaros sezonas Kauno oro uostui taip pat buvo rekordinis. Oro uostas aptarnavo 11 proc. daugiau keleivių nei praeitais metais tuo pačiu laikotarpiu, iš viso 572 tūkst. Iš 22 Kauno oro uosto krypčių daugiausiai dėmesio sulaukė Ispanija: Alikantė ir Maljorka.

Dabartiniame žiemos tvarkaraštyje, palyginti su vasaros sezonu, Vilniaus oro uoste atsirado 7 nauji maršrutai, tai „Ryanair” skrydžiai Briuselio (Šarlerua oro uostas), Lidso (Bradfordo oro uostas), Liverpulio, Lutono, Korko ir Oslo (Rygės oro uostas) kryptimis, o nuo kovo vidurio – Diuseldorfo (Vyzo oro uostas) kryptimi.

Nuo pernai lapkričio skrydžių žemėlapis iš Kauno oro uosto susiaurėjo – penki maršrutai perkelti į Vilnių.