aA
Būsimiems rajonų savivaldybių merams gali tekti imtis spręsti tarpmiestinio susisiekimo autobusais problemas, teigiama Lietuvos keleivių vežimo asociacijos (LKVA) pranešime spaudai. Pasak asociacijos vadovo Gintaro Nakučio, institucijų nesusikalbėjimas rinkoje kelia chaosą.
Lietuvos keleivių vežimo asociacijos vadovas: dalis gyventojų gali likti be susisiekimo autobusais
© DELFI / Andrius Ufartas

„Visuomet sakėme – kad ir kokius pokyčius valstybė šioje rinkoje beįgyvendintų, mūsų visų pagrindinis tikslas turi būti, kad sąlygos keleiviams nepablogėtų. Dabar matome, kad šiam pamatiniam tikslui kyla grėsmių“, – sako G. Nakutis.

Pranešime minima, kad Susisiekimo ministerija yra parengusi Kelių transporto kodekso (KTK) pataisas, kuriomis bus apibrėžta liberali patekimo į tolimojo susisiekimo rinką procedūra. Joms lapkritį Seimo Ekonomikos komitete buvo pritarta, tačiau svarstymas atidėtas iki pavasario sesijos.

Visgi, pasak vežėjų asociacijos prezidento, ministerijai pavaldi Lietuvos transporto saugos administracija (LTSA), nelaukdama pataisų priėmimo, paskelbė konkursus, skirtus naujiems vežėjams atrinkti. Motyvuojama tuo, kad dabar galiojančios sutartys su esamais vežėjais baigs galioti balandžio 1 d.

„Susiklosto tokia dviprasmiška situacija: Susisiekimo ministerija parengė pataisas, kad patekimas į rinką būtų liberalus ir nereikėtų konkursų, o jai pavaldi įstaiga – organizuoja konkursą. Kaip šis chaosas bus sprendžiamas, jei Seimas pavasarį priims KTK pataisas, o konkursai jau bus įvykę ir vežėjai maršrutams atrinkti?“, – klausimą kelia G. Nakutis.

Anot jo, Vilniaus apygardos administracinį ir Vilniaus apygardos teismus jau yra pasiekę vežėjų ir kitų suinteresuotų asmenų skundai dėl LTSA vykdomo konkurso. Pranešime teigiama, kad yra keliami ne tik konkurso teisinio pagrįstumo klausimai, bet ir praktinio įgyvendinimo problemos.

Lietuvos keleivių vežimo asociacijos vadovas: dalis gyventojų gali likti be susisiekimo autobusais
© ELTA / Tomas Vinickas

Keleiviai piktinasi: negali planuoti kelionių Velykoms

Dabartinių vežėjų sutartys su LTSA baigiasi kovo pabaigoje, nuo balandžio yra stabdomi pardavimai ir informacijos teikimas keleiviams apie tarpmiestinių autobusų eismą portale www.autobusubilietai.lt, autobusų stotyse, turizmo centruose ir kituose informacijos kanaluose.

„Savaitė, kai bus sustabdytas tiek bilietų pardavimas, tiek informacijos teikimas – priešvelykinė, kai tradiciškai autobusais keliaujama daugiau. Tai Lietuvos gyventojams ir šalies svečiams gali turėti ypač neigiamos įtakos. Žmonės nežinos nei kaip važiuos autobusai, nei kaip nusipirkti bilietą“, – teigia bendrovės „Kautra“ rinkodaros direktorius Gintautas Pakusas.

Klaipėdos autobusų parko generalinio direktoriaus Vaido Ramanausko teigimu, ši situacija –atbaidanti nežinomybė ir keleiviams, ir vežėjams.

„Tenka aiškintis keleiviams, kodėl negalime jiems suteikti informacijos apie autobusų eismą Velykų švenčių laikotarpiu, teisintis, jog tai – ne mūsų, vežėjų, problema. Nežinomybė atbaido keleivius, skatina juos rinktis alternatyvius keliavimo būdus, nors valstybė deklaruoja žengianti Žaliojo kurso keliu ir teikianti prioritetą viešajam transportui“, – sako V. Ramanauskas.

Rokiškio autobusų parko direktorius Antanas Taparauskas tikina, kad tampa neaišku, kaip keleiviai galės iš rajonų nuvykti į didžiuosius miestus.

„Gali nutikti taip, kad žmonės, užsiregistravę pas gydytojus, laukę eilėje apie pusmetį ir suplanavę važiavimus po balandžio 1-osios, liks be galimybės nuvykti taip lauktos konsultacijos. Galbūt kam nors tai – gyvybės ir mirties klausimas“, – pabrėžia A. Taparauskas.

Siūlo išduoti laikinus leidimus vežti keleivius turimais maršrutais

Vežėjų atstovai nesupranta, kam LTSA prireikė skelbti konkursą, kol tebevyksta Susisiekimo ministerijos parengtų pataisų projekto svarstymas Seime.

„Mūsų manymu, visų pirma derėtų sulaukti teisinio tolimojo susisiekimo autobusais reguliavimo, Seimo sprendimų, nes kitaip pasekmės gali atsiliepti daugeliui mūsų šalies gyventojų“, – sako G. Nakutis.

Jo teigimu, iki tol, kol bus priimtos KTK pataisos ir įsigalios naujas teisinis reguliavimas, dabartiniams keleivių vežėjams galėtų būti išduoti laikini leidimai vežti keleivius turimais maršrutais.

„Tokiu atveju neliktu dviprasmybės, keleiviai net nepajustų, kad kažkas pasikeitė įstatymuose. Jie jau dabar vėl galėtų įsigyti bilietus iš anksto, žmonėms nereikėtų nerimauti iki paskutinės kelionės dienos – pavyks ar nepavyks? Turime ieškoti geriausio sprendimo keleiviams jau dabar, nes priešingu atveju pirmas darbas, kurio turės imtis naujai išrinkti rajonų merai – spręsti užgriuvusias susisiekimo problemas“, – pažymi G. Nakutis.

Nuogąstavimą, kad šalyje gali sumažėti tarpmiestinių autobusų maršrutų ir gyventojams taps sunkiau pasiekti kitus miestus žiniasklaidoje praėjusią savaitę išreiškė ir Lietuvos savivaldybių asociacija.

ELTA
Turite teisinį klausimą?
Aiškiai ir konkrečiai aprašykite savo situaciją – jos teisinį vertinimą ir savo įžvalgas „Delfi Plius“ platformoje pateiks Lietuvos jaunųjų advokatų asociacijos nariai.

Be raštiško ELTA sutikimo šios naujienos tekstą kopijuoti draudžiama.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(10 žmonių įvertino)
1.8000

Vienas didžiausių Kauno susisiekimo projektų „išlindo“ iš po žemės

Pernai pavasarį pradėtas tiesti Pietrytinis aplinkkelis ima panėšėti į transporto arteriją –...

LEA: benzino ir dyzelino kainos susilygino

Praėjusią savaitę vidutinė mažmeninė dyzelino kaina Lietuvoje sumažėjo iki 1,51 Eur/l ir...

Seimas priėmė susisiekimo rinkos pertvarką

Seimas ketvirtadienį priėmė susisiekimo rinkos pertvarką, kuria siekiama pertvarkyti tolimus...

Seimas patikslino, kuriems miestams reikės nustatyti automobilių eismo ribojimo zonas

Seimas ketvirtadienį pritarė Alternatyviųjų degalų įstatymo pataisoms, patikslindamas, kuriems...

Vilniečių laukia pokyčiai: viešajame transporte tik aktyvuoti bilietą neužteks (1)

Viešojo transporto keleiviai netrukus pastebės pasikeitimus – autobusuose ir troleibusuose šalia...

Top naujienos

Karas Ukrainoje. Maskvoje pasirodė mįslingi užrašai prognozuoja, kad Rusija pakeis atakų taktiką

Rusijos kariai gali pakeisti raketų smūgių į Ukrainą taktiką, sutelkiant dėmesį į...

Ekspertai – apie siūlomą NT mokestį: didžiąją dalį suneš vilniečiai, o turtingieji mokės mažiau nei dabar (1)

Finansų ministerijai siūlant naują nekilnojamojo turto (NT) mokestį, ekspertai negali kritikos...

Siunčia signalus Vakarams: jei Putinas būtų suimtas, gąsdina pasauliniu karu

Ketvirtadienį rusai apšaudė Berislavą Chersono srityje, vėl pataikė į gyvenamąjį namą ir...

Išbandėme visų operatorių 5G Vilniuje: ryšio tenka paieškoti, bet kai kur jis lenkia ir šviesolaidį

Visi trys operatoriai paskelbė apie įjungtą 5G ryšį, tačiau kaip jis veikia? Apsiginklavę...

Tokio įspėjimo vairuotojams dar nėra buvę: ragina pasisaugoti didžiulės stumbrų bandos (1)

Valstybinė saugomų teritorijų tarnyba informuoja, kad link Jonavos nuo Kėdainių juda didžiulė...

Pasiruoškite ypatingam reginiui virš Lietuvos: šiąnakt dangų nutvieks Šiaurės pašvaistė

Šiaurės pašvaistė mūsų regione didelė retenybė. Šiaurės pašvaistės dažniausiai yra...

Paviešintas vaizdo įrašas sukėlė klausimų: ar gali būti, kad Rusijos propagandistas vasarą ilsėjosi Lietuvoje (30)

„Tik Tok“ platformoje įdėtas vaizdo įrašas užminė mįslę: ar gali būti, kad praėjusią...

Rusijoje – dar vienas didelis gaisras (2)

Netoli Rusijos Jekaterinburgo miesto dega dar viena gamykla. Skelbiama, kad užsiliepsnojo mokslo ir...

Verslas PliusDelfi Bizness

Skandalas Latvijoje: šokolado gamintojas galimai rėmė Rusijos kariuomenę

Latvijos Valstybės saugumo tarnyba tikrina informaciją, kad Ventspilyje įsikūrusi Rusijos...