aA
Vyriausybė trečiadienį nusprendė valstybės valdomus „Lietuvos geležinkelius“ išskaidyti į tris atskiras bendroves.
Lietuvos gelezinkeliai
© Lietuvos geležinkeliai

Vyriausybė pritarė Geležinkelių transporto kodekso pakeitimams, kur numatyta nuo „Lietuvos geležinkelių“ atskirti įmonę, valdysiančią geležinkelių infrastruktūrą, taip pat bendroves, užsiimsiančias keleivių ir krovinių pervežimu.

Tačiau kol kas neapsispręsta, iš kokio turto bus formuojamas antrinių bendrovių įstatinis kapitalas.

„Vyriausybės kanceliarijos teisės grupės pastaba, kad bendrovės, skirtos teikti keleivių, bagažo vežimo paslaugas, įstatinis kapitalas bus formuojamas pagal dabartinę ydingą praktiką, tai yra į įstatinį kapitalą bus įtrauktas patikėjimo teise valdomas viešosios infrastruktūros turtas. Įstatinio kapitalo formavimo problemą Susisiekimo ministerija ketina spręsti artimiausiu metu, inicijuojant teisės aktų pakeitimus, kurie sudarytų sąlygas kapitalą formuoti iš turto, kuris priskiriamas viešajai geležinkelių infrastruktūrai“, - posėdyje sakė susisiekimo ministras Rokas Masiulis.

Vyriausybės teisės grupė kritikavo ministerijos sprendimą klausimą dėl kapitalo formavimo atidėti vėlesniam laikui ir teigė, kad sprendimas turėtų būti priimtas dabar. Tačiau ministerijos Vandens ir geležinkelių departamento vadovas Andrius Šniuolis tikino, kad, jeigu šiuo metu būtų sprendžiama ir dėl kapitalo, geležinkelių kodeksas „nuskęstų“.

„Jeigu juos jungti ir bandyti kažkaip apjungti, mūsų geležinkelių kodeksas nuskęs visame tame pakete“, - posėdyje tikino jis.

Praėjusią savaitę Ministrų Kabinetas sprendimą iki trečiadienio atidėjo dėl sulauktų papildomų pastabų.

Nutarta, kad nuo „Lietuvos geležinkelių“ atskirtos trys bendrovės priklausytų „Lietuvos geležinkeliams“.

Susisiekimo ministras R. Masiulis anksčiau sakė, kad valstybės valdomų „Lietuvos geležinkelių“ reorganizacija, bendrovę išskaidant į tris atskiras įmones, ją depolitizuos. Be to, tai turėtų padidinti veiklos skaidrumą, mat iki šiol blogi rezultatai buvo pateisinami dėl įmonės socialinių funkcijų. Tačiau jis pripažino, kad bent keleivių vežimo įmonė greičiausiai dirbs nuostolingai.

„Lietuvos geležinkelių“ vadovas Mantas Bartuška anksčiau teigė, kad pertvarkyti geležinkelius būtų įmanoma per metus.

Išskaidyti veiklas reikalauja 4-asis ES geležinkelių paketas - pagal jį valstybės gali pasirinkti sektoriaus valdymo modelį, o direktyvos nuostatos dėl infrastruktūros valdytojo nešališkumo, nepriklausomumo ir finansinio skaidrumo į Lietuvos teisę turi būti perkeltos iki šių metų pabaigos.

„Lietuvos geležinkeliai“ ir jos antrinės įmonės, anot Susisiekimo ministerijos, nebus privatizuojamos jokia apimtimi. Esant poreikiui, gali būti svarstomi papildomi saugikliai strateginių įmonių įstatyme užtikrinant šimtaprocentinį valstybės valdymą.

Be raštiško ELTA sutikimo šios naujienos tekstą kopijuoti draudžiama.
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Estijoje atidarytas didžiausias „Omnivos“ logistikos centras: planuojama plėtra ir Lietuvoje (2)

Pirmadienį Estijos sostinėje Taline atidarytas naujas Estijos logistikos ir pašto paslaugų...

Baltarusija ketina pasienyje su Ukraina statyti upės uostą jūrai pasiekti (15)

Baltarusija svarsto galimybę pasienyje su Ukraina statyti upės uostą prie Dniepro, kad...

Prie naujo prekybos centro Pilaitėje – automobilių aikštelė (5)

Vilniaus Pilaitė s mikrorajone prekybos centrą planuojanti statyti nekilnojamojo turto plėtros...

Aktualu vairuotojams: matomumas vietomis siekia iki 150 metrų

Ankstų šeštadienio rytą Lietuvoje dėl buvusio arba besitęsiančio lietaus valstybinės...

Dalijimasis paspirtukais – miestų transporto ateities veidas? (12)

Elektrinių paspirtukų dalijimosi paslaugos populiarėja visame pasaulyje. „ Bloomberg “ laida...

Top naujienos

Liūdnos nuotaikos „apačių“ stovykloje: kas galėtų laimėti Prezidento rinkimus? (539)

Kandidatams į prezidentus rikiuojantis prie starto linijos, valdančiosios Lietuvos valstiečių ir...

„Gazprom“ turės susitaikyti: Lietuva žengia kitą atsijungimo nuo Rusijos energetinių sistemų žingsnį (121)

Suskystintų gamtinių dujų terminalas buvo pirmas, bet ne vienintelis žingsnis, reikalingas...

Ministrė Petrauskienė neatvyko į Landsbergio inicijuotą susirinkimą dėl švietimo problemų (25)

Antradienio rytą Seime vyko atviras posėdis, į kurį švietimo atstovus pakvietė Tėvynės...

Nutekėjęs ŽŪM dokumentas: maisto kuponai didins kainas, o ne jas mažins (155)

Siūlomi vaučeriai pakenks verslui, institucijoms ir patiems pirkėjams, o kainos, įvedus juos, tik...

Spauda skelbė apie princesės Dianos meilės aferas ir sunkias ligas, bet štai, kas paaiškėjo tik jai mirus (51)

Princesė Diana ilgą laiką buvo didžiulio smalsumo ir žavėjimosi objektas visame pasaulyje. Jos...

Vairuotojas pamėgino praleisti visus pėsčiuosius perėjoje – sulaukė net praeivių agresijos (153)

Lapkričio pradžioje įsigaliojo Kelių eismo taisyklės ( KET ), nurodančios vairuotojams, kad...

Kas nutinka, kai Putiną fotografuoja ne Kremliaus fotografai (22)

Internete audrą sukėlė Rusijos prezidento Vladimiro Putino nuotrauka, daryta jo vizito Paryžiuje...

Tūkstančiai keleivių prieš skrydį vis padaro vieną klaidą (4)

Kelionės lėktuvais yra pakankamai malonus dalykas – galite grožėtis pasauliu visai kitu kampu....

Europa sulaikiusi kvėpavimą laukia sprendimo dėl Italijos: gali baigtis blogiau nei su Graikija (37)

Europos Komisija ( EK ) pasirengusi nenusileisti savo kovoje dėl Italijos biudžeto. Nepaisydami...

Analitikas: sukrečianti byla labai aiškiai pademonstravo, kokia yra Didžioji Britanija (17)

JAV ir Europoje tikriausiai jokia kita tema nediskutuojama taip aršiai, kaip apie emigraciją –...