Vyriausybė trečiadienį nusprendė valstybės valdomus „Lietuvos geležinkelius“ išskaidyti į tris atskiras bendroves.
Lietuvos gelezinkeliai
© Lietuvos geležinkeliai

Vyriausybė pritarė Geležinkelių transporto kodekso pakeitimams, kur numatyta nuo „Lietuvos geležinkelių“ atskirti įmonę, valdysiančią geležinkelių infrastruktūrą, taip pat bendroves, užsiimsiančias keleivių ir krovinių pervežimu.

Tačiau kol kas neapsispręsta, iš kokio turto bus formuojamas antrinių bendrovių įstatinis kapitalas.

„Vyriausybės kanceliarijos teisės grupės pastaba, kad bendrovės, skirtos teikti keleivių, bagažo vežimo paslaugas, įstatinis kapitalas bus formuojamas pagal dabartinę ydingą praktiką, tai yra į įstatinį kapitalą bus įtrauktas patikėjimo teise valdomas viešosios infrastruktūros turtas. Įstatinio kapitalo formavimo problemą Susisiekimo ministerija ketina spręsti artimiausiu metu, inicijuojant teisės aktų pakeitimus, kurie sudarytų sąlygas kapitalą formuoti iš turto, kuris priskiriamas viešajai geležinkelių infrastruktūrai“, - posėdyje sakė susisiekimo ministras Rokas Masiulis.

Vyriausybės teisės grupė kritikavo ministerijos sprendimą klausimą dėl kapitalo formavimo atidėti vėlesniam laikui ir teigė, kad sprendimas turėtų būti priimtas dabar. Tačiau ministerijos Vandens ir geležinkelių departamento vadovas Andrius Šniuolis tikino, kad, jeigu šiuo metu būtų sprendžiama ir dėl kapitalo, geležinkelių kodeksas „nuskęstų“.

„Jeigu juos jungti ir bandyti kažkaip apjungti, mūsų geležinkelių kodeksas nuskęs visame tame pakete“, - posėdyje tikino jis.

Praėjusią savaitę Ministrų Kabinetas sprendimą iki trečiadienio atidėjo dėl sulauktų papildomų pastabų.

Nutarta, kad nuo „Lietuvos geležinkelių“ atskirtos trys bendrovės priklausytų „Lietuvos geležinkeliams“.

Susisiekimo ministras R. Masiulis anksčiau sakė, kad valstybės valdomų „Lietuvos geležinkelių“ reorganizacija, bendrovę išskaidant į tris atskiras įmones, ją depolitizuos. Be to, tai turėtų padidinti veiklos skaidrumą, mat iki šiol blogi rezultatai buvo pateisinami dėl įmonės socialinių funkcijų. Tačiau jis pripažino, kad bent keleivių vežimo įmonė greičiausiai dirbs nuostolingai.

„Lietuvos geležinkelių“ vadovas Mantas Bartuška anksčiau teigė, kad pertvarkyti geležinkelius būtų įmanoma per metus.

Išskaidyti veiklas reikalauja 4-asis ES geležinkelių paketas - pagal jį valstybės gali pasirinkti sektoriaus valdymo modelį, o direktyvos nuostatos dėl infrastruktūros valdytojo nešališkumo, nepriklausomumo ir finansinio skaidrumo į Lietuvos teisę turi būti perkeltos iki šių metų pabaigos.

„Lietuvos geležinkeliai“ ir jos antrinės įmonės, anot Susisiekimo ministerijos, nebus privatizuojamos jokia apimtimi. Esant poreikiui, gali būti svarstomi papildomi saugikliai strateginių įmonių įstatyme užtikrinant šimtaprocentinį valstybės valdymą.

Be raštiško ELTA sutikimo šios naujienos tekstą kopijuoti draudžiama.
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Elektroniniai statybos žurnalai atims bet kokią galimybę ploninti kelius

Siekiant užtikrinti efektyvią kelių tiesimo ir rekonstravimo darbų priežiūrą bei užkirsti...

Bus teisiamas buvęs VĮ „Kauno regiono keliai“ vadovas (5)

Kauno apygardos prokuratūra Kauno apygardos teismui perdavė Specialiųjų tyrimų tarnybos ( STT )...

Nepaisant skrydžių atšaukinėjimo krizės, „Ryanair“ pelnas išaugo

Airijos pigių skrydžių bendrovė „Ryanair“ praėjusiais fiskaliniais metais fiksavo 10 proc....

Prancūzijoje dėl streikų bus atšaukta penktadalis skrydžių (6)

Prancūzijoje dėl valstybės tarnautojų streiko gegužės 22 d. bus atšaukta apie 20 procentų...

Avarija piko metu paralyžiavo eismą sostinės Goštauto gatvėje

Penktadienį apie 17 valandą Vilniaus centre eismo įvykis paralyžiavo eismą.

Top naujienos

Tyla prieš audrą: prabilo apie „valstiečių“ gretose bręstantį maištą ir jo dalyvius (358)

Virš valdančiosios Lietuvos valstiečių ir žaliųjų sąjungos (LVŽS) frakcijos Seime pakibo...

Smulkaus verslo realybė: buvęs partneris prasiskolino, o dabar mėto pėdas (18)

„Jis galimai sukčiavo“, „tiesiog piktybiškai apgavo“, „aš jį jau beveik sapnuoju“ –...

Geros žinios norintiems parduoti naudotą automobilį: dabar lengva kaip niekada (52)

„Ukrainiečių daugėja kiekvieną dieną. Galima taip pasakyti: dabar yra ukrainiečių daugėjimo...

Penkiamečio tragedija: motina stojo ginti patėvio (53)

„Grasino įkišti pimpaliuką jam į užpakalį“, – toks kaltinimas buvo įrašytas byloje,...

Vilniuje partrenkta stirna atsidūrė automobilio salone sostinėje transporto spūstys

Antradienio rytą Vilniuje susidarė didžiulės transporto spūstys dėl keliose pagrindinėse...

Petrauskas apie „Žalgirio“ žygį Europoje: su šiuo sezonu niekas nesibaigia (17)

„Šis „Žalgiris“, kuris dabar atsirado, jis nedings. Galbūt vienas žaidėjas išeis, kitas....

Tėvo ligoninėje netekęs vyras: traktuoju tai kaip žmogžudystę ir aplaidų darbą (476)

Jūrininkas Tomas Zigmantavičius atostogų metu Klaipėdoje planavo atšokti artimųjų vestuves ir...

Ibrahimovičius nepriima atsiprašymų – už numintą pėdą smogė varžovui antausį ir buvo išvarytas (1)

Los Andželo „Galaxy“ puolėjas 36 metų Zlatanas Ibrahimovičius nebaigė MLS reguliariojo...

Socialiniuose tinkluose – aršios diskusijos dėl Meghan Markle šukuosenos balsavimas (19)

Pasigirdus kritikai, kad nuotaka Meghan Markle savo vestuvių ceremonijoje pasirodė netinkamai...

Dėl išskirtinės nuotraukos lietuvė tapo žinoma visoje Italijoje: mane tai papiktino (75)

Trejus metus Milane gyvenanti Gintarė Sutkevičiūtė vadina save sušių menininke. Ji kuria...