aA
Seimo Lietuvos socialdemokratų darbo partijos frakcijos seniūnas Rimantas Sinkevičius pirmadienį spaudos konferencijoje Seime nurodė šaltinius, iš kurių valstybė galėtų panaudoti lėšas „vaiko pinigams“. Jo nuomone, „Lietuvos geležinkeliai“ ir kitos valstybės įmonės galėtų mokėti didesnius dividendus į valstybės biudžetą. „Lietuvos geležinkelių“ finansų direktorius Andrejus Kosiakovas sako, kad bendrovė valstybei sumoka netgi daugiau dividendų nei priklauso.
Lietuvos geležinkeliai
Lietuvos geležinkeliai
© Bendrovės archyvas


Anot bendrovės, didžiąją dalį įmonės pajamų ir pelno sudaro krovinių vežimo paslaugos. Praėjusiais metais pervežus rekordinį kiekį krovinių (56,8 mln. t), tai atsispindėjo ir rekordiniame „Lietuvos geležinkelių“ grupės pelne – 54,8 mln. eurų. Dividendų forma valstybei buvo išmokėta 43 mln. eurų.

Tačiau, pasak A. Kosiakovo, šiais metais stebima sudėtinga situacija krovinių rinkoje mūsų regione – mažėja tranzitinių krovinių apimtys, ženkliai sumažėjo ir naftos vežimas iš Baltarusijos į Klaipėdos uostą.

„Krovinių vežimo veiklą vykdanti „LG Cargo“ bendrovė sugebėjo tai kompensuoti padidinusi pervežimo apimtis šalies viduje, tačiau prognozuojame, jog 2019 metus baigsime pervežę panašų krovinių kiekį kaip ir pernai. Todėl, preliminariu skaičiavimu, bendrovės finansiniai rodikliai išliks panašūs į praėjusių metų rodiklius“, – Eltai sakė A. Kosiakovas.

Anot A. Kosiakovo, „Lietuvos geležinkeliai“ išmoka netgi daugiau dividendų nei turėtų.
„Bendrovė „Lietuvos geležinkeliai“ pastaraisiais metais išmoka daugiau dividendų, nei nurodyta 2016 m. rugpjūčio 11 d. Vyriausybės nutarime, pagal kurio nuostatas bendrovė turėjo sumokėti 75 proc. dividendų nuo paskirstytinojo pelno. Pernai bendrovės „Lietuvos geležinkeliai“ paskirstytinasis pelnas siekė 45,7 mln. eurų, o išmokėti dividendai 43 mln. eurų – tai sudaro 94 proc. nuo tų metų paskirstytinojo pelno“, – teigė „Lietuvos geležinkelių“ finansų direktorius.

„Taip pat išmokėti dividendai viršija ir išmokėtą kompensaciją už keleivių vežimo nuostolius, kuri 2018 metais siekė 27 mln. eurų“, – pridūrė jis.

Kaip Eltai nurodė bendrovė, per paskutinius ketverius metus valstybė geležinkelių infrastruktūros atnaujinimui skyrė apie 10 mln. eurų, o bendros investicijos į infrastruktūrą šiuo periodu sudarė 280 mln. eurų. Iš jų 118 mln. buvo skirta iš ES fondų. Likusias lėšas, 152 mln. eurų, skyrė „Lietuvos geležinkeliai“.

„Žvelgiant į ateitį, „Lietuvos geležinkelių“ veiklos strategijoje 2030 numatyta investicijų už 7 mlrd. eurų. Iš jų investicijos į geležinkelių infrastruktūrą sieks 5,6 mlrd. eurų (įskaitant 3 mlrd. eurų „Rail Baltica“ projektui), o valstybės ir ES fondų finansavimo apimtys dar nėra aiškios – tai priklausys nuo valstybės institucijų sprendimų“, – Eltai sakė A. Kosiakovas.

ELTA primena, kad R. Sinkevičius spaudos konferencijoje teigė, kad pinigų palikimas „Lietuvos geležinkeliuose“ nėra niekuo motyvuotas.

„Galvoju, kad „Lietuvos geležinkeliai“ dividendais sumoka mažiau arba tiek pat, kiek iš valstybės biudžeto gauna. Kitaip sakant, jos pelningumas arba darbo efektyvumas yra nepakankamas. Ir pinigų palikimas „Lietuvos geležinkeliuose“ nėra niekuo motyvuotas. Jei būtų vykdomi projektai, tai suprantu, kad tuos pinigus kofinansavimui reikia iš kažkur gauti. Šiuo atveju pasisakyčiau „Lietuvos geležinkeliams“ išmokėti didesnius dividendus už savo veiklos rezultatą“, – sakė R. Sinkevičius.

ELTA
Be raštiško ELTA sutikimo šios naujienos tekstą kopijuoti draudžiama.
|Populiariausi straipsniai ir video
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(7 žmonės įvertino)
4.1429

Pandemija daugiau nei trečdaliu apkarpė autobusų reisų (3)

Dėl suvaržymų sulėtėjus gyvenimo tempui ir žmonėms mažiau važinėjant autobusais, jų srautas...

Baltijos jūroje statomas vienas ilgiausių povandeninių tunelių pasaulyje (58)

Po daugiau nei dešimtmetį trukusio planavimo, pradėti ilgiausio pasaulyje po vandeniu panardinto...

„Tesla“ atšaukia 870 automobilių Kinijoje dėl defektų (1)

JAV elektromobilių gamintoja „ Tesla “ atšaukia 870 automobilių Kinijoje dėl stogo...

Didžiausią apyvartos mažėjimą trečią ketvirtį patyrė oro transporto įmonės bei kelionių agentūros (1)

Per trečią ketvirtį dėl veiklos suvaržymų, susijusių su COVID-19 pandemija, didžiausią...

Eismo sąlygos: kelių dangos daugiausiai – šlapios

Ankstų penktadienio rytą Lietuvoje valstybinės reikšmės kelių dangos daugiausia yra šlapios,...

Top naujienos

Padarė išvadas: FIBA „burbulą“ Lietuvos rinktinė uždarė pergale prieš belgus (334)

FIBA „burbulą“ Vilniuje Lietuvos rinktinė uždarė pergale ir nuplovė gėdą, patirtą pirmoje...

Urologas pasakė, kuriems vyrams labiausiai gresia prostatos vėžys (72)

Lapkritį pasaulis yra paskelbęs mėnesiu, skirtu vyrų sveikatai. Šiuo metu vyrai yra raginami...

Sinoptikų prognozė: sulauksime sniego ir lengvo šaltuko (13)

Paskutiniąją rudens dieną Lietuvos orus lems nedidelis ciklonas, jis į daugelį vietovių...

Prezidentui kritikuojant Dobrovolskos ir Adomaičio patirtį, Armonaitė tvirtina: svarbiausia – ryžtas vykdyti partijos programą (283)

Prezidentas Gitanas Nausėda, šią savaitę susitikęs viso labo su keturiais kandidatais į...

Šie požymiai išduoda, kad turite priklausomybę seksui: tokių žmonių Lietuvoje daugiau nei galima įsivaizduoti (38)

Beprotiška partnerių kaita ir, atrodytų, jokių seksualinių stabdžių. Tai – nebūtinai...

Ekspertas apie pavojingas koronaviruso mutacijas: nereikia net audinių ūkių perspėja, kad grėsmė kiltų net persirgusiems žmonėms (101)

Neseniai kovoje su COVID-19 pasiektos kelios svarbios pergalės: „Pfizer“ ir „BioNTech SE“...

Rimvydas Valatka. Mes, Lietuvos Prezidentas, Žemaičių seniūnas (403)

Rinkimus prapylęs Trumpas ir jo tvirtasprandžiai gerbėjai ragina laukti dienos X. Prasidėjęs...

Karantinas? Prie sostinės Kalėdų eglės toliau plūsta minios žmonių, susidarė automobilių spūstys (550)

Nors epidemiologai prašo likti namuose ir saugoti savo bei aplinkinių sveikatą, sostinės...

|Maža didelių žinių kaina