aA
Seimo Lietuvos socialdemokratų darbo partijos frakcijos seniūnas Rimantas Sinkevičius pirmadienį spaudos konferencijoje Seime nurodė šaltinius, iš kurių valstybė galėtų panaudoti lėšas „vaiko pinigams“. Jo nuomone, „Lietuvos geležinkeliai“ ir kitos valstybės įmonės galėtų mokėti didesnius dividendus į valstybės biudžetą. „Lietuvos geležinkelių“ finansų direktorius Andrejus Kosiakovas sako, kad bendrovė valstybei sumoka netgi daugiau dividendų nei priklauso.
Lietuvos geležinkeliai
© Bendrovės archyvas


Anot bendrovės, didžiąją dalį įmonės pajamų ir pelno sudaro krovinių vežimo paslaugos. Praėjusiais metais pervežus rekordinį kiekį krovinių (56,8 mln. t), tai atsispindėjo ir rekordiniame „Lietuvos geležinkelių“ grupės pelne – 54,8 mln. eurų. Dividendų forma valstybei buvo išmokėta 43 mln. eurų.

Tačiau, pasak A. Kosiakovo, šiais metais stebima sudėtinga situacija krovinių rinkoje mūsų regione – mažėja tranzitinių krovinių apimtys, ženkliai sumažėjo ir naftos vežimas iš Baltarusijos į Klaipėdos uostą.

„Krovinių vežimo veiklą vykdanti „LG Cargo“ bendrovė sugebėjo tai kompensuoti padidinusi pervežimo apimtis šalies viduje, tačiau prognozuojame, jog 2019 metus baigsime pervežę panašų krovinių kiekį kaip ir pernai. Todėl, preliminariu skaičiavimu, bendrovės finansiniai rodikliai išliks panašūs į praėjusių metų rodiklius“, – Eltai sakė A. Kosiakovas.

Anot A. Kosiakovo, „Lietuvos geležinkeliai“ išmoka netgi daugiau dividendų nei turėtų.
„Bendrovė „Lietuvos geležinkeliai“ pastaraisiais metais išmoka daugiau dividendų, nei nurodyta 2016 m. rugpjūčio 11 d. Vyriausybės nutarime, pagal kurio nuostatas bendrovė turėjo sumokėti 75 proc. dividendų nuo paskirstytinojo pelno. Pernai bendrovės „Lietuvos geležinkeliai“ paskirstytinasis pelnas siekė 45,7 mln. eurų, o išmokėti dividendai 43 mln. eurų – tai sudaro 94 proc. nuo tų metų paskirstytinojo pelno“, – teigė „Lietuvos geležinkelių“ finansų direktorius.

„Taip pat išmokėti dividendai viršija ir išmokėtą kompensaciją už keleivių vežimo nuostolius, kuri 2018 metais siekė 27 mln. eurų“, – pridūrė jis.

Kaip Eltai nurodė bendrovė, per paskutinius ketverius metus valstybė geležinkelių infrastruktūros atnaujinimui skyrė apie 10 mln. eurų, o bendros investicijos į infrastruktūrą šiuo periodu sudarė 280 mln. eurų. Iš jų 118 mln. buvo skirta iš ES fondų. Likusias lėšas, 152 mln. eurų, skyrė „Lietuvos geležinkeliai“.

„Žvelgiant į ateitį, „Lietuvos geležinkelių“ veiklos strategijoje 2030 numatyta investicijų už 7 mlrd. eurų. Iš jų investicijos į geležinkelių infrastruktūrą sieks 5,6 mlrd. eurų (įskaitant 3 mlrd. eurų „Rail Baltica“ projektui), o valstybės ir ES fondų finansavimo apimtys dar nėra aiškios – tai priklausys nuo valstybės institucijų sprendimų“, – Eltai sakė A. Kosiakovas.

ELTA primena, kad R. Sinkevičius spaudos konferencijoje teigė, kad pinigų palikimas „Lietuvos geležinkeliuose“ nėra niekuo motyvuotas.

„Galvoju, kad „Lietuvos geležinkeliai“ dividendais sumoka mažiau arba tiek pat, kiek iš valstybės biudžeto gauna. Kitaip sakant, jos pelningumas arba darbo efektyvumas yra nepakankamas. Ir pinigų palikimas „Lietuvos geležinkeliuose“ nėra niekuo motyvuotas. Jei būtų vykdomi projektai, tai suprantu, kad tuos pinigus kofinansavimui reikia iš kažkur gauti. Šiuo atveju pasisakyčiau „Lietuvos geležinkeliams“ išmokėti didesnius dividendus už savo veiklos rezultatą“, – sakė R. Sinkevičius.

Be raštiško ELTA sutikimo šios naujienos tekstą kopijuoti draudžiama.
Įvertink šį straipsnį
Norėdami tobulėti, suteikiame jums galimybę įvertinti skaitomą DELFI turinį.
(6 žmonės įvertino)
4.0000

„Amžiaus projektas“: prie Kauno klinikų neliks automobilių statymo problemų (149)

Prie Kauno klinikų rasti vietą, kur piko metu pastatyti automobilį tampa rimtu iššūkiu. Kauno...

Neverovičius: susitikime su „Japan Airlines“ atstovu kalbėjome apie tiesioginio skrydžio galimybę (15)

Penktadienį vykusiame prezidento Gitano Nausėdos ir Japonijos pramonės įmones vienijančios...

Seimas atmetė dar vieną Nausėdos veto – šįkart dėl kelių įmonių (10)

Seimas ketvirtadienį atmetė prezidento Gitano Nausėdos veto sprendimui įtraukti kelių...

Į Estiją atriedėjusi „CityBee“ klientams siūlo „išgerti ir vairuoti“ (14)

Prieš porą savaičių į Estijos rinką atėjusi Lietuvos automobilių dalijimosi platforma „...

Vyriausybė pratęsė išimtį dėl traukinių pritaikymo neįgaliesiems (3)

Vyriausybė trečiadienį iki 2024-ųjų pabaigos pratęsė išimtį, leidžiančią „ Lietuvos...

Top naujienos

Vilkikų vairuotojai – itin atvirai apie darbą: šeimos ir namų ilgesį atperka įspūdinga alga (51)

Dėka vilkikų vairuotojo darbo tūkstančiai Lietuvos šeimų ne tik egzistuoja, bet ir gyvena. Nors...

Šilti orai dar nesitraukia (1)

Grybavimo bei ganiavos sezonas dar nesibaigia. Pietų oro srautas toliau plukdo vėlyvo rudens metu...

Urologas: jei norite, kad vyras neitų pas meilužę, duokite jam mėtų arbatos (167)

„Ji tiktų vyresniems, tik ne jauniems vyrams, nes mėtų arbata turi potenciją slopinančių...

Jauno mediko savižudybė atvėrė žaizdą, ji negydoma, nes visi nori likti švarūs (110)

Respublikinės Vilniaus universitetinės ligoninėje dirbusio jauno mediko savižudybė visuomenės...

Prie Vilniaus pareigūnai sučiupo keleivius vežusį maršrutinio autobuso vairuotoją – beveik pustrečios promilės (30)

Šeštadienio vakarą, 18.34 val., Vilniaus policija gavo pranešimą, kad iš Vilniaus Lavoriškių...

Aštuntą mėnesį besilaukianti Rūta Ščiogoliovaitė surengė koncertą ypatingoje vietoje: jau išeisiu užtarnautų atostogų (139)

Šeštadienio vakarą Šv. Kotrynos bažnyčioje atlikėja Rūta Ščiogolevaitė ir pianistas...

Mes nusipirkome namą Italijoje – už dolerį: štai kas nutiko paskui (104)

Sandoris atrodė pernelyg geras, kad būtų tiesa. Naujas namas – ir, galimas daiktas, visiškai...

Baltijos jūroje aptiko milijoninės vertės lobį: krovinys buvo gabenamas Rusijos carui, tačiau tikslo nepasiekė (39)

Iš Baltijos jūroje 1917 metais vokiečių povandeninio laivo paskandinto laivo ištraukta 900...

15 priežasčių, kodėl rytinis seksas yra geriausias, ir patarimai, kaip pakurstyti aistrą miegamajame (13)

Be abejonės, seksas visada yra malonu, tačiau jei tą malonumą pajuntame iš pat ryto, tai...