Anot bendrovės, didžiąją dalį įmonės pajamų ir pelno sudaro krovinių vežimo paslaugos. Praėjusiais metais pervežus rekordinį kiekį krovinių (56,8 mln. t), tai atsispindėjo ir rekordiniame „Lietuvos geležinkelių“ grupės pelne – 54,8 mln. eurų. Dividendų forma valstybei buvo išmokėta 43 mln. eurų.

Tačiau, pasak A. Kosiakovo, šiais metais stebima sudėtinga situacija krovinių rinkoje mūsų regione – mažėja tranzitinių krovinių apimtys, ženkliai sumažėjo ir naftos vežimas iš Baltarusijos į Klaipėdos uostą.

„Krovinių vežimo veiklą vykdanti „LG Cargo“ bendrovė sugebėjo tai kompensuoti padidinusi pervežimo apimtis šalies viduje, tačiau prognozuojame, jog 2019 metus baigsime pervežę panašų krovinių kiekį kaip ir pernai. Todėl, preliminariu skaičiavimu, bendrovės finansiniai rodikliai išliks panašūs į praėjusių metų rodiklius“, – Eltai sakė A. Kosiakovas.

Anot A. Kosiakovo, „Lietuvos geležinkeliai“ išmoka netgi daugiau dividendų nei turėtų.
„Bendrovė „Lietuvos geležinkeliai“ pastaraisiais metais išmoka daugiau dividendų, nei nurodyta 2016 m. rugpjūčio 11 d. Vyriausybės nutarime, pagal kurio nuostatas bendrovė turėjo sumokėti 75 proc. dividendų nuo paskirstytinojo pelno. Pernai bendrovės „Lietuvos geležinkeliai“ paskirstytinasis pelnas siekė 45,7 mln. eurų, o išmokėti dividendai 43 mln. eurų – tai sudaro 94 proc. nuo tų metų paskirstytinojo pelno“, – teigė „Lietuvos geležinkelių“ finansų direktorius.

„Taip pat išmokėti dividendai viršija ir išmokėtą kompensaciją už keleivių vežimo nuostolius, kuri 2018 metais siekė 27 mln. eurų“, – pridūrė jis.

Kaip Eltai nurodė bendrovė, per paskutinius ketverius metus valstybė geležinkelių infrastruktūros atnaujinimui skyrė apie 10 mln. eurų, o bendros investicijos į infrastruktūrą šiuo periodu sudarė 280 mln. eurų. Iš jų 118 mln. buvo skirta iš ES fondų. Likusias lėšas, 152 mln. eurų, skyrė „Lietuvos geležinkeliai“.

„Žvelgiant į ateitį, „Lietuvos geležinkelių“ veiklos strategijoje 2030 numatyta investicijų už 7 mlrd. eurų. Iš jų investicijos į geležinkelių infrastruktūrą sieks 5,6 mlrd. eurų (įskaitant 3 mlrd. eurų „Rail Baltica“ projektui), o valstybės ir ES fondų finansavimo apimtys dar nėra aiškios – tai priklausys nuo valstybės institucijų sprendimų“, – Eltai sakė A. Kosiakovas.

ELTA primena, kad R. Sinkevičius spaudos konferencijoje teigė, kad pinigų palikimas „Lietuvos geležinkeliuose“ nėra niekuo motyvuotas.

„Galvoju, kad „Lietuvos geležinkeliai“ dividendais sumoka mažiau arba tiek pat, kiek iš valstybės biudžeto gauna. Kitaip sakant, jos pelningumas arba darbo efektyvumas yra nepakankamas. Ir pinigų palikimas „Lietuvos geležinkeliuose“ nėra niekuo motyvuotas. Jei būtų vykdomi projektai, tai suprantu, kad tuos pinigus kofinansavimui reikia iš kažkur gauti. Šiuo atveju pasisakyčiau „Lietuvos geležinkeliams“ išmokėti didesnius dividendus už savo veiklos rezultatą“, – sakė R. Sinkevičius.