aA
Teisinį auditą atlikusių „Lietuvos geležinkelių“ generalinis direktorius Mantas Bartuška pranešė, kad dėl galimai pažeistų įmonės interesų kreipėsi į Generalinę prokuratūrą.
© Lietuvos geležinkeliai

„Viešųjų pirkimų kontekste permokėtos sumos ir įmonei galimai padaryta daugiau nei 5 mln. eurų finansinė žala. Vakar dėl to kreipėmės į Generalinę prokuratūrą“, – penktadienį žurnalistams sakė jis.

M. Bartuškos teigimu, bus siekiama 2014–2016 metais vykusius procesus ištirti ir grąžinti pinigus įmonei.

Be to, jis pasakojo, kad beveik pusė geležinkelių darbuotojų yra giminės arba turi giminių įmonėse, parduodančiose paslaugas „Lietuvos geležinkeliams“.

„Ištyrėme, kad daugiau kaip 40 proc. įmonės darbuotojų yra vienaip ar kitaip giminystės ryšiais susiję su mūsų aplinka“, – pasakojo jis.

„Lietuvos geležinkelių“ vadovas patikslino, kad kalba apie įmonės viduje dirbančius asmenis ir įvairius rangovus.

„Užsakoma iš giminystės ryšiais susijusių asmenų įmonių“, – sakė M. Bartuška.

Mantas Bartuška
Mantas Bartuška
© DELFI / Domantas Pipas

Penktadienį surengtoje spaudos konferencijoje jis teigė, kad tiek iš vidaus, tiek iš išorės jaučiamas subruzdimas.

„Žmonės mato, kad „Lietuvos geležinkeliai“ keičiasi“, – sakė jis.

Sabotažo atvejai

M. Bartuškos teigimu, įmonėje vis dar pasitaiko ir sabotažo atvejų, trukdant vežti krovinius.

„Susilaukėme tam tikrų sabotažo atvejų, kada norima, kad mes nevežtume krovinių arba nepervežtume dėl techninių kliūčių, dėl gedimų, dėl neaiškių situacijų, kai didžiulio masto problemų kyla.

Kažkodėl istoriškai taip nėra buvę, tik pasikeitus vadovybei. Keistai atrodo. Mes atliekame tyrimą dėl sabotažo, kol kas daugiau detalių negaliu atskleisti“, – pasakojo M. Bartuška.

Jis nekomentavo, kas bando stabdyti pertvarką „Lietuvos geležinkeliuose“.

„Konkrečiai nenorėčiau įvardinti. Manau, kad svarbiausia, jog mes turime savo principinius nusistatymus, mes kalbėsime apie pokyčius, norime skaidrinti, galbūt tas ne visiems patiks, galbūt kažkas buvo pripratę iš įmonės pasipelnyti.

Tokių atvejų gali būti daug, bet mes principingai judėsime į priekį. Iš kitos pusės, manau, turėsime turėti normalius santykius su tiekėjais“, – sakė jis.

Pirmieji įspūdžiai

M. Bartuška pasakojo, kad per 5 darbo mėnesius suprato, jog „Lietuvos geležinkeliai“ skendėjo skandaluose, neaiškiuose pirkimuose.

„Norime lygiuotis į vakarietiškas įmones, esame geroje geografinėje situacijoje, galime išnaudoti Klaipėdos uostą. Taip pat turime Kaliningrado srautą, jungtį su Lenkija ir tikime, kad potencialas gali didėti“, – apie ateities perspektyvas kalbėjo jis.

Valstybės valdomos įmonės vadovas pasakojo apie konstruktyvų dialogą su Lenkijos „PKN Orlen“, su kuria anksčiau vyko „didelis ginčas“.

„Tikimės artimiausiu metu turėti rezultatų“, – sakė M. Bartuška.

Jis taip pat sakė, kad suprato, jog pokyčiams reikia esminių komandos pakeitimų.

„Atsisakydami dubliuojančių funkcijų, orientuosimės į klientą, o ne procesą“, – žadėjo jis.

Nutraukė „Rail Baltica“ konkursus

M. Bartuška sakė, kad yra kai kurių situacijų įkaitais.

„Pavyzdžiui, nutraukėme „Rail Baltica“ konkursus, kurie buvo prasidėję anksčiau. Būtume praradę apie 50 mln. eurų.Tikime, kad galime juos atlikti efektyviau.

„Manome, kad tai lėmė rangovų koncentracija ir noras pasipelnyti, bet mes nesirengiame permokėti konkursuose“, – sakė jis.

Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Paskirtas naujas Kelių direkcijos vadovas

Lietuvos automobilių kelių direkcijos (LAKD) vadovu pirmadienį paskirtas Vitalijus Andrejevas ,...

Kauno rajonas planuoja pirkti keleivinį laivą (19)

Kauno rajonas planuoja už 200 tūkst. eurų pirkti keleivinį laivą.

Žiniasklaida: į Vilnių vėluojama pristatyti naujus autobusus ir troleibusus (23)

Iki šių metų pabaigos Vilnių turėtų pasiekti 17 naujų autobusų ir 40 troleibusų, tačiau...

Ruošiamasi skelbti „Rail Baltica“ ruožo Rokai–Kaunas rangovo konkursą (2)

Valstybės valdomi „Lietuvos geležinkeliai“ ruošiasi skelbti europinės vėžės geležinkelio...

„Small Planet Airlines“ Lietuvoje atleidžia apie ketvirtadalį darbuotojų (4)

Finansinių sunkumų slegiama persitvarkanti Lietuvos užsakomųjų skrydžių bendrovė „ Small...

Top naujienos

Šimašiaus sprendimas užminė mįslę: liko tuščiomis kišenėmis ar išlošė aukso puodą? (1)

Vilniaus meras Remigijus Šimašius priėmė gan rizikingą sprendimą – likus visai mažai...

Parduotuvių darbas sekmadieniais: lietuviai pasidalijo į dvi stovyklas (17)

Prekybos tinklų darbo laikas sekmadieniais – vis dar neišspręstas klausimas. Seime sprendimas...

Dramų šeimose grimasos: prestižiniame sostinės rajone praskeltos galvos, kraujas ir be galo išsigandęs aštuonmetis (369)

Į iškvietimus vykstanti vaiko teisių apsaugos specialistė su DELFI sutiko pasidalinti istorijomis,...

Žiemos ar vasaros laikas: kurį pasirinks Lietuva? apklausa (498)

Sveikatos apsaugos ir švietimo ekspertai sutaria, kad praktikos sukioti laiką kiekvieną pavasarį...

Baltarusį sužavėjo apsilankymas „Žalgirio“ arenoje: mokykitės ekonomikos iš lietuvių! (3)

Baltarusių žurnalistas Antonas Rogačius praėjusį penktadienį lankėsi Kauno „Žalgirio“...

Paaiškino, kada automobilyje reikia antro atsarginio rato, o kada – kastuvo (8)

Ką pravartu automobilyje turėti žiemos metu, kad ji neužkluptų netikėtai? Galbūt nieko, nes...

Lietuvių pamėgtoje saloje – galinga stichija: bangos tiesiog nušlavė apartamentų balkonus (51)

Gavus pranešimų apie smarkią audrą, dėl saugumo evakuotos kelios dešimtys lietuvių pamėgtos...

Klientai perrašo taisykles: ką daryti įmonėms, kurioms kilo didelė grėsmė (29)

Gyvename kliento amžiuje, kai jie perrašo verslo taisykles ir verčia įmones nuolat sukti galvą,...

Apie gimdymą be rožinių akinių: pasakė, ko moterys bijo labiausiai (18)

Ar įmanoma pasiruošti gimdymui ir numatyti visus įmanomus variantus? O pasiruošti jiems? Klausytis...

Prabilo dramatiškai iš Šiaurės Korėjos pabėgęs karys, jis – generolo sūnus (24)

Šiaurės Korėjos karys, kuris pernai lydimas kulkų pabėgo į Pietų Korėją , yra generolo...