Valstybės valdomi „Lietuvos geležinkeliai“ bus skaidomi į tris atskiras bendroves, atsakingas už keleivių ir krovinių pervežimą bei infrastruktūros valdymą. DELFI žiniomis, šios įmonės bus sujungtos į holdingą.
© DELFI / Karolina Pansevič

Išskaidyti veiklas reikalauja 4-tasis Europos Sąjungos (ES) geležinkelių paketas – pagal jį valstybės gali pasirinkti sektoriaus valdymo modelį, o direktyvos nuostatos dėl infrastruktūros valdytojo nešališkumo, nepriklausomumo ir finansinio skaidrumo į Lietuvos teisę turi būti perkeltos iki gruodžio pabaigos.

Vyriausybė pirmadienį pasitarime svarstys Susisiekimo ministerijos siūlymą atskirti geležinkelių infrastruktūros valdymo, krovinių ir keleivių vežimo veiklas bei įsteigti atskiras bendroves.

Anot ministerijos, svarstant galimus valdymo efektyvinimo būdus, buvo analizuoti trys galimi modeliai: dabartinis vertikaliai integruotos įmonės, iš dalies atskirtų ir visiškai atskirtų veiklų modeliai.

Anot ministerijos, pasirinkus antrąjį variantą, būtų išvengta papildomų nekoordinavimo kaštų, galinčių atsirasti dėl skirtingų infrastruktūros valdytojo ir vežėjo interesų, taip pat būtų padidintas infrastruktūros valdytojo veiklos efektyvumas, sutaupytos biudžeto lėšos.

„Lietuvos geležinkelių“ atstovas spaudai Mantas Dubauskas BNS teigė, kad įgyvendinus pertvarką, grupė veiks skaidriau ir efektyviau.

„Šis modelis pasirinktas kaip efektyviausiais ir labiausiai tinkantis Lietuvai. Pagal tokį modelį veikia ir Vokietijos geležinkelių grupė „Deutsche Bahn“, – BNS sakė M. Dubauskas.

Jo teigimu, pertvarkai reikalingus teisės aktus numatoma priimti per metus, o per kitus metus įmonė būtų pertvarkyta.

Siekiant didesnės konkurencijos, atskirti „Lietuvos geležinkelių“ veiklą ragino Europos Komisijos pareigūnai ir analitikai. Pernai spalį Lietuvoje viešėjusi už konkurenciją atsakinga eurokomisarė Margrethe Vestager (Margaretė Vestager) teigė, kad įmonės veiklų atskyrimas yra vienas iš būdų, kaip išspręsti konkurencijos pažeidimą, dėl kurio Briuselis įmonei skyrė beveik 28 mln. eurų baudą.

Šiuo metu bendrovėje veikia atskirtos direkcijos: Geležinkelių infrastruktūros, Keleivių vežimo ir Krovinių vežimo.

Apie „Lietuvos geležinkelių“ pertvarką, atskiriant infrastruktūrą, krovinių ir keleivių vežimo veiklas ir jas perduodant antrinėms įmonėms, kurias valdytų viena kontroliuojanti bendrovė, įmonės vadovas Mantas Bartuška BNS užsiminė dar 2017-ųjų spalį. Anot jo, tokį modelį turi didžiosios Europos valstybės - Vokietija, Prancūzija.

„Lietuvos geležinkeliai“ pernai gavo 443,7 mln. eurų pajamų – 11 proc. daugiau nei 2016 metais. 2017 metų pelno rezultatų įmonė kol kas neskelbė.

Valstybei priklauso 100 proc. „Lietuvos geležinkelių“ akcijų, jas patikėjimo teise valdo Susisiekimo ministerija.

BNS
Naujienų agentūros BNS informaciją skelbti, cituoti ar kitaip atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "BNS" sutikimo neleidžiama.
Populiariausios nuomonės
Parašykite savo nuomonę
arba diskutuokite anonimiškai čia
Skelbdami savo nuomonę, Jūs sutinkate su taisyklėmis
Rodyti diskusiją Rodyti diskusiją

Suomijos vartotojų teisių apsaugos tarnyba įtraukė „Finnair“ į „juodąjį sąrašą“ (1)

Suomijos nacionalinė skrydžių bendrovė „ Finnair “ tapo vienintele valstybės kontroliuojama...

Automobiliai per Kuršių neriją bus keliami greičiau, bet to teks palūkėti (9)

Automobilių perkėlimas per Kuršių marias po dvejų metų užtruks trumpiau. Per dvejus metus...

Viename Londono oro uostų - sutrikdyti skrydžiai (6)

Didžiojoje Britanijoje naktį iš šeštadienio į sekmadienį siautėję žaibai sutrikdė...

Iš Vilniaus - nauja skrydžių kryptis (17)

Kazachstano oro bendrovė „SCAT Airlines“ sekmadienį pradeda tiesioginius skrydžius tarp...

Savaitgalio naktimis Vilniuje bus eismo pakeitimų: T. Narbuto gatvę geriau aplenkti (3)

Pavasarį sostinėje pradėtos naujo pėsčiųjų ir dviračių viaduko per T. Narbuto gatvę statybos...

Top naujienos

Klaipėdietis nusivylė brangiausiu Lietuvos „Passatu“ pardavėjai problemą mato kitur (362)

„Man tai buvo pirmas naujo automobilio pirkimas“, – DELFI sako Mindaugas, prieš pusmetį...

Rusai pučiasi: mes laimime antrąjį Šaltąjį karą, o JAV laukia žlugimas (1046)

Sovietų sąjunga pralaimėjo Šaltąjį karą prieš Vakarus, o sankcijų spaudžiama Rusija laimi...

Emigrantas, kuris grįžo kurti automatizuotą daržovių ūkį (29)

Nors daržovių ūkiuose Lietuvoje daugeliui procesų atlikti vis dar naudojamas rankų darbas, jau...

„MG Baltic“ gynyboje – buvę aukšti prokurorai (150)

Valstybės saugumo departamento informacijoje Seimo Nacionalinio saugumo ir gynybos komitetui...

Drąsiems pokyčiams pasiryžusi 27 metų vilnietė pasikeitė kardinaliai (86)

DELFI Stilius kardinaliems stiliaus pokyčiams pasiryžo 27 metų vilnietė Miglė. Drąsi mergina...

Kitą savaitę – tropinė temperatūra: Lietuvoje bus karščiau nei Turkijos kurortuose (39)

Po labai karšto savaitgalio – dar karštesnė savaitė. Sinoptikai pastarąsias dienas nuo kaktos...

Tautos priešas: kvapą užgniaužęs Egiptas prakeikia Salah sutraumavusį Ramosą (57)

Niekas labiau nesuvienija Egipto nei Mohamedas Salah , todėl šeštadienio vakarą dužo ne tik „...

Unikalus Lietuvos kurortas, kur poilsiautojai viliojami fazanais ir žuvimi (50)

„Žmonės, važiuojantys pramogauti, nori ir skaniai pavalgyti, tad visi prašo tik šviežiai...

„Misija Sibiras‘18” bandomojo žygio metu į dienos šviesą sugrąžinta istorinė partizanų vieta (7)

Visą savaitgalį 80 atrinktų dalyvių žygiavo „Misija Sibiras‘18” bandomajame žygyje...

Užkalnis rado Lietuvos blogo maisto sostinę (243)

Jau esu sakęs, kad blogiausias Lietuvos regionas pavalgyti yra Dzūkija . Jie turi girias ir...